URHOtv, siellä se lätkä on...

  • 3 643 259
  • 11 960

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
OT: tällä hetkellä Canalilla HV71-MoDo. Ei mitään Elitserieniä vastaan, mutta jonkin verran kyrsii, kun kuvaus, selostus ja kommentointi (Taivainen-Kortelainen) ja koko lähetyksen yleistaso ovat "hieman" eri laatua kuin Urpolla. Jolta katsomme... jep, SM-liigaa. Niin kauan kuin katsomme.
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sama täällä, mutta mulla on vaan 2/2, joku taloyhtiö härdelli.
Myös Elisan (TTV:n) 3/1 kaapelissa näkyi paria lyhyttä puskurointia lukuunottamatta koko ottelu ok. Selostajakin oli ihan kuunneltava, mutta kuvanlaatu sen sijaan aika huono.

Ei tämä nyt 9 euron arvoinen palvelu ollut, mutta paljon pahempaa etukäteen odotin. Paljon on tullut annettua negatiivista palautetta, mutta pistetään nyt hiukan positiivistakin kun kerran aihetta on.

Edit: kun tuossa yllä verrattiin Canalin lähetyksiin, niin pistänpä omana verrokkina ESPN NHL-streamit. Kyllä siinäkin vertailussa Urho jää kauas taakse sekä laadussa että hinnassa. NHL-streamien kuvanlaatu on ihan eri planeetalta, tarjonta kattaa kaikki runkosarjan ottelut suorina+jälkilähetyksina ja hintaa muutama kymmenen euroa.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Yllättynyt olen tähän mennessä. Kaksi matsia ostanut ja molemmat toimineet täysin pätkimättä ja mennään vieläpä sillä rajalla olevalla megan yhteydellä. Tosin hinta on kovin suolainen.
 

reiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
kaikki
Kertokaapa te, joilla Urho Play ei nyi, mitä selainta ja flashin versiota käytätte?
Vaikuttaako nykimiseen flashin uusin päivitysversio - näkyykö vanhemmalla nykimättä? Ja toimiiko Firefoxilla paremmin kuin Explorerilla?
Ja mitä virustorjuntaohjelmaa käytätte - onko niillä vaikutusta nykimiseen?

Itselläni on Explorer, Flash 10.1 ja F-Securen tietoturva. Ja nykii.
 

HemmoP

Jäsen
Oman talon nettiyhteys on Soneran 100Mb valokuituverkko ja kun katselin eilisen IFK-matsin statistiikkaa, niin lähetyksen "nopeus" oli ½-1½ megaa. Kuva laadultaan NHL95 muistuttavaa nykivää paskaa. Äänisynkat luonnollisesti päin helvettiä.

Yöllä katsoin hetken NHL-matsia ja kuva oli parempi kuin tv:ssä...

Jälleen kerran Suomen "avoin ja korruptoitumaton" business-ympäristö on näyttänyt kyntensä.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Kaikki varmaan on kokeilleet painaa pause-play, jos alkaa puskuroimaan. Itsellä tuo auttoi, kun viikko sitten alkoi ekalla erätauolla puskuroimaan eikä sen jälkeen ongelmia enää esiintynyt. Kannattaa myös päivittää flash.

Olin itse erittäin skeptinen palvelun toimivuuden suhteen, kun ensimmäisen kerran kokeilin Kärpät-Ilves -ottelussa. Se ei sitten kovin hyvin toiminutkaan ja sain reklamaatiolla uuden koodin. Sanoivat Urhon aspassa, että päivittävät softiaan viikonlopuksi ja itse tein samoin. Seuraavana tiistaina Lukko-Ilves siis jo toimi lähes ilman ongelmia. Kallishan tuo on, mutta jos sarjakortilla 4,40e/peli, niin tuota vois ehkä harkita. Voi olla keväällä koodeille käyttöä ;)
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kertokaapa te, joilla Urho Play ei nyi, mitä selainta ja flashin versiota käytätte?
Vaikuttaako nykimiseen flashin uusin päivitysversio - näkyykö vanhemmalla nykimättä? Ja toimiiko Firefoxilla paremmin kuin Explorerilla?
Ja mitä virustorjuntaohjelmaa käytätte - onko niillä vaikutusta nykimiseen?

Itselläni on Explorer, Flash 10.1 ja F-Securen tietoturva. Ja nykii.

Itselläni nykymiseen auttoi Google Chromen käyttö ja kaiken muun oheishärpäkkeen sulkeminen Windowsissa mitä se siinä alussa latailee mukaan.
Google Chrome on huomattavasti kevyempi selain kuin esim IE8.

Itselläni noin 3-4v vanha kannettava jossa epäilin myös näytönohjaimen kyvykkyyttä esittämään koko ruudun sulavaa kuvaa.
Ihmettelin pitkään kun pienessä ruudussa URHOn sivulla kuva on sujuvaa, eli ei pätki nettiyhteys, mutta koko ruudun kuvalla nykii, tällöin oli käytössä IE8 tai Firefox.

Eilisen TPS-HIFK pelin katsoi jo kuvanlaadulllisesti ihan mielellään, katson ottelut 47" LCD-telkulta noin 3 metrin päästä. Parasta nettikuvaa mitä olen URHOlta nähnyt, ei nykinyt/puskuroinut kertaakaan. HDMI kuljettaa kuvan+äänen läppäriltä.




_
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Ja toimiiko Firefoxilla paremmin kuin Explorerilla?

En tiedä onko asialla edes mitään merkitystä, mutta minulla tuntuu toimivan ylivoimaisesti parhaiten Chromella ja huonoiten Firefoxilla. En tosiaan tiedä vaikuttaako tuo selain edes mitään, mutta näin tuntuu olevan. Eilinen TPS-HIFK peli on ensimmäinen, joka näkyi lähes kokonaan bufferoimatta ja muutenkin olin lähetykseen ensimmäisen kerran tyytyväinen (ei tosin 9e arvoinen).

Sen sijaan mikä alkoi tuossa vituttamaan oli Urhon vastaus edelliseen reklamaatiooni. Olen katsonut kaikki HIFK:n vieraspelit Play:lta ja repinyt hiuksia päästäni diaesitysten ja bufferointien kanssa. Aina olen tietysti reklamoinut asiasta ja saanutkin hyvityksenä koodin. Alkuun ok toiminut HPK-HIFK 16.10 alkoi pykimään jo ensimmäisessä erässä ja paheni vielä toiseen erään. Reklamaatioon ei vastattu mitenkään. Kovensin hieman äänenpainoa sähköpostitse ja vastauksena tuli, että Urhon ylläpito on tutkinut lokit eikä mitään mainitsemiani vikoja ole havaittu. Lisäksi KUKAAN muu ei ole kuulema reklamoinut asiasta. Tuossa on kuitenkin nyt tuo koodi...

En sanonut palautteessani kukkasin, vaan haistatin pitkät vitut koko bändille ja pyysin lähettämään "ylläpidolle" terveisiä siitä miten hienosti lähetys oli toiminut linkittämällä tämän kyseisen ketjun viestit siltä ja seuraavalta päivältä.

Mä en voi sietää, että koko alkukauden paskaa tarjonnut lafka alkaa vihjailemaan minulle, maksavalle asiakkaalle, että vaikka nyt puhutkin paskaa ja koodin toivossa kirjoittelet, niin tuossa on nyt sitten se hyvityskoodi. Ja tämäkin tapahtuu uuden yhteydenottopyynnön jälkeen viikko ottelusta. Harkitsen tarkasti käytänkö kyseistä palvelua enää. Ideana loistava, toteutuksena floppi.

Edit: Jupe samoilla vinkeillä liikkeellä.
 
Viimeksi muokattu:

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Ja "täällä" on Welhon 10/10 taloyhtiöliittymä.

Ei vaikuta, sisään tulee tavaraa noin 1Mbps vauhdilla. Se on ihan tuurista kiinni, miten hyvin tuo toimii. Minulla on 24 megabitin yhteys, jonka todellinen linjanopeus on tällä hetkellä 21,7 megabittiä. Esim. Funetista tavara siirtyy alas kahden megan sekuntivauhdilla, eli n. 20 kertaa nopeammin kuin Urho vaatii. Ja silti bufferoi ja pätkii.

Tehokkaammalla myllyllä olisi ollut varmasti ihan kelvollinen kokemus, teknisesti.

Ei varmasti olisi. Viimeistä huutoa oleva neliydinprosessori, 8 gigatavua DDR3:sta ja uudenkarhea pelinäyttis: peli jäätävää paskaa. Toisena testikoneena viime syksyn refreshistä ostettu Macbook. Molemmilla on katseltu paaaaaljon intensiivisempiä streameja paljon paremmella laadulla.

Ja itse olen testannut Firefoxilla (Mac ja Win 7, 3.6:n tuorein release-versio ja 4.0:n beta 6), Chromella (Mac ja Win 7, release-kanavan versio ja beta) sekä myös Safarilla ja muilla hämärämmillä ratkaisuilla. Nykii ja kuva on suttuista sotkua. Ei se ole katsojan laitteistosta kiinni, eikä myöskään selaimesta.
 
Viimeksi muokattu:

Kalikankosto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mulla on näköjäänn ollu älyttömästi tuuria (tai tarpeeks paska laitteisto) kun olen katsonut kaikki KalPan vierasmatsit tällä kaudella, sekä kaikki viimekauden playoff-ottelut Urho playn kautta. Yhden kerran sattui joku mittavampi katkos kun sonera,elisa, dna jne... sähläs jotain. Niin ja yhden kerran minulla puskuroi kaksi kertaa ottelussa. Muuten näkynyt täysin moitteetta ja olen palveluun enemmän kuin tyytyväinen. 10 pistettä ja papukaijanmerkki!
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kukakohan olisi niin ystävällinen sielu, että listaisi tulevat antennikoteihin näytettävät matsit niin pitkälle kun ne on tiedossa. Itselläni ei duunikoneen asetuksista johtuen toimi se väsynyt valikko, josta saa valita viikon, jonka matseista on kiinnostunut.

Dänks!

Julli
 

Giba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kainalniemen Hiki
Kukakohan olisi niin ystävällinen sielu, että listaisi tulevat antennikoteihin näytettävät matsit niin pitkälle kun ne on tiedossa. Itselläni ei duunikoneen asetuksista johtuen toimi se väsynyt valikko, josta saa valita viikon, jonka matseista on kiinnostunut.

Dänks!

Julli

Oiskohan menny vaikka noin...? En ainakaan minä löytäny pidemmälle... Joku muu voi olla viisaampi.

HPK - TPS 28.10.

Blues - HIFK 30.10.

Kärpät - HPK 02.11.

KalPa - Blues 04.11.

Pelicans - JYP 06.11.
 

reiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
kaikki
Kertokaapa te, joilla Urho Play ei nyi, mitä selainta ja flashin versiota käytätte?
Vaikuttaako nykimiseen flashin uusin päivitysversio - näkyykö vanhemmalla nykimättä? Ja toimiiko Firefoxilla paremmin kuin Explorerilla?
Ja mitä virustorjuntaohjelmaa käytätte - onko niillä vaikutusta nykimiseen?

Itselläni on Explorer, Flash 10.1 ja F-Securen tietoturva. Ja nykii.

Kalikankosto kirjoitti:
Mulla on näköjäänn ollu älyttömästi tuuria (tai tarpeeks paska laitteisto) kun olen katsonut kaikki KalPan vierasmatsit tällä kaudella, sekä kaikki viimekauden playoff-ottelut Urho playn kautta. Yhden kerran sattui joku mittavampi katkos kun sonera,elisa, dna jne... sähläs jotain. Niin ja yhden kerran minulla puskuroi kaksi kertaa ottelussa. Muuten näkynyt täysin moitteetta ja olen palveluun enemmän kuin tyytyväinen. 10 pistettä ja papukaijanmerkki!

Eli siis mitä ohjelmia yms käytät - ks. yllä
 

Battle Ankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, IPPPK, Ässät
Ässät - SaiPa

Muuten kukas tuo selostaja oli Urpolla eilen Porin ottelussa? Mielestäni 1 parhaimpia tällä kaudella. Kiihkottomasti ja melko objektiivisesti teki työnsä ilman ainakaan isompia asiavirheitä.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Muuten kukas tuo selostaja oli Urpolla eilen Porin ottelussa? Mielestäni 1 parhaimpia tällä kaudella. Kiihkottomasti ja melko objektiivisesti teki työnsä ilman ainakaan isompia asiavirheitä.

Toni Lönnroos, selosti ennen Sportin pelejä heidän streamiltaan. Hyvä tyyppi kyllä ja vaikka ei ole mikään hehkuttaja, niin artikulointi on selkeää eikä liiemmin höpise niitä näitä, vaan on ihan hyvin kartalla pelistä.
 

TW

Jäsen
Bufferointiongelmia minulla ei ole vielä kertaakaan ollut nettilähetyksiä katsoessa mutta aiemmin on ahdistanut tasaisesti nykivä kuva. Kokeillut monta eri kombinaatiota (mäkki+firefox, mäkki+safari, win7+firefox, win7+explorer8) ja kaikilla yhteistä tuo ihanainen nylkytys. Selaimet ja flash aina päivitettynä uusimpaan versioon.

Eilen tulikin sitten iloinen yllätys kun Ässät-Saipa ei nylkyttänyt yhdistelmällä mäkki+chrome. Joko Urholla tehty jotain tai sitten chrome toimii parhaiten tähän tarkoitukseen. En jaksanut testailla muilla yhdistelmillä, rikki olisi mennyt kuitenkin.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eilen tulikin sitten iloinen yllätys kun Ässät-Saipa ei nylkyttänyt yhdistelmällä mäkki+chrome. Joko Urholla tehty jotain tai sitten chrome toimii parhaiten tähän tarkoitukseen. En jaksanut testailla muilla yhdistelmillä, rikki olisi mennyt kuitenkin.

Kiitos tiedosta, pitää joku ilta kokeilla. Mikäs versio Macin Flashista sulla on asennettuna?

Itse olen aikaisemmin kokeillut Macilla (macbook pro) noita lähetyksiä ja aina se tasainen nykiminen on vaivannut. Uusin Flash asennettuna ja olen kokeillut kaikkia selaimia (Safari, Firefox, Chrome) yhtä huonoin tuloksin. Toivottavasti Urhon päässä on nyt oikeasti tehty jotain ja homma toimii paremmin!

Lisäksi itselläni täytyy poistaa tuo "enable hardware acceleration", jotta kuva tulee ollenkaan näkyviin.
 

lommi

Jäsen
Suosikkijoukkue
New England Patriots
Itse olen aikaisemmin kokeillut Macilla (macbook pro) noita lähetyksiä ja aina se tasainen nykiminen on vaivannut.

Jännä juttu..
Olen katsonut tällä kaudella neljä ottelua Urhon playerillä eikä kertaakaan minkäänlaista ongelmaa eikä bufferointia. Macbook, uusin Flashi ja Safari, nettikään ei ole ollut kuin kaksi meganen. Kait se on sitten ihan arvasta kiinni miten osuu.

Toivottavasti saat skulaamaan.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulla on loppunut täysin kaikki ongelmat. Olen nyt HIFK:n viisi viimeistä ottelua katsonut selvää, ei nykivää ja ei bufferoivaa videokuvaa. Jotain parannusta siellä on siis selvästi tehty. Itse en ole meinaan mitään muutellut koneelta. Täytyy olla tyytyväinen.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Ja jälleen onnistunut (Ilveksen tappiota lukuunottamatta) katselukokemus eilen HIFK-Ilves. Ei bufferointia, eikä nykimistä. Ainoastaan ajoittaista pikselin jäätymistä, mutta tuo nyt ei mitään haitannut. Firefox ja 1½ viikon vanha flash (lienee uusin), elisan 24/1M FR netti ja Windows Vista.

Ostinkin sitten 10 ottelun sarjakortin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ja jälleen onnistunut (Ilveksen tappiota lukuunottamatta) katselukokemus eilen HIFK-Ilves. Ei bufferointia, eikä nykimistä. Ainoastaan ajoittaista pikselin jäätymistä, mutta tuo nyt ei mitään haitannut. Firefox ja 1½ viikon vanha flash (lienee uusin), elisan 24/1M FR netti ja Windows Vista.

Ostinkin sitten 10 ottelun sarjakortin.

Annetaan täältä myös ruusuja URHOlle, eli parin loistavan katselukokemuksen jälkeen palkitsin itseni ja URHOn ostamalla myös 10 kerran sarjakortin.

Suurin syy ongelmiin taisi olla selain ja nyt Google Chromella näkyy loistavasti ja muutenkin kaikki muistia ja cpu:ta vievä oheistoiminta konella pitää olla pois päältä.



_
 

TW

Jäsen
Kiitos tiedosta, pitää joku ilta kokeilla. Mikäs versio Macin Flashista sulla on asennettuna?

Itse olen aikaisemmin kokeillut Macilla (macbook pro) noita lähetyksiä ja aina se tasainen nykiminen on vaivannut. Uusin Flash asennettuna ja olen kokeillut kaikkia selaimia (Safari, Firefox, Chrome) yhtä huonoin tuloksin. Toivottavasti Urhon päässä on nyt oikeasti tehty jotain ja homma toimii paremmin!

Lisäksi itselläni täytyy poistaa tuo "enable hardware acceleration", jotta kuva tulee ollenkaan näkyviin.

Näköjään katselukokemus parantunut muillakin mutta vastataan silti. Eli Chromesta versio 7.0.517.41, Flashistä 10.1.85.3, OSX 10.6.4 64bittisessä moodissa. Ja hardware acceleration myös pois päältä, muuten tulee urhon lähetyksestä vain ääni.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli tästä Urhosta mieleen, että heillähän on nyt todella laajat oikeudet näyttää liigaa eli käytännössä kaikki pelit netin kautta. Urho on tietysti maksanut liigalle oikeuksista, mutta jyvitetäänkö tv-maksut jotenkin seurojen kesken ? Sitä tässä pohdiskelin, että Urhohan ei varmaankaan halua kertoa kuinka paljon katsojia kussakin pelissä ostaa esim. nettilähetyksen, mutta jokin jyvityssysteemihän on ehdottomasti oltava. Jos esim. Hifk pelaa kärkimatsin Jypiä vastaan ja netistä 3000 ihmistä ostaa katseluoikeuden ja samaan aikaan pelataan Pelicans-Jokerit, jossa ostajia on 300 niin pitäähän tässä Hifk:n saada suurempi korvaus?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös