Pitänee raapustaa pari riviä Urho-Total paketin tilaamisesta. Tai oikeastaan, ei-tilaamisesta.
Tuli tuossa katseltua UrhoPlay tv:n Jokerit-Lukko ottelun nykivää flash-striimiä kokonaisedulliseen yhdeksän euron kertahintaan. Rupesin muistelemaan jotain silmiini sattunutta tarjousta, jossa Totalin saisi nyt loppuvuoden ilmaiseksi ja loput 24 kk:n tilauksesta hintaan 15 euroa/kk. Mainittakoon lisäkannusteena Jokereille tyypillinen otteluohjelma. 25.9. - 30.10 välisenä aikana 13 ottelua, neljä niistä Jaffalassa...
Tarina alkaa...
Alkutilanne: Minulla on tällä hetkellä Soneran 24/2Mb laajakaista. Sopimus on määräaikainen hintaan 28 euroa/kk. Diili päättyy ensi helmikuussa.
Jos haluaa Urpo-Totalin (Sonera Koti-Tv:n kyljessä, joka puolestaan ei maksa kuin alkupanoksen 20 euron tämän hetken tarjouksessa), pitää olla, tai hankkia, Soneran laajakaistaliittymä. Joten tuota minun helmikuusssa päättyvää sopimusta pitäisi jatkaa. Kävin netissä katsomassa sopimuksen jatkamista. Onnistuu. Hintaan 43,25 e/kk. Ennen helvetti jäätyy kuin maksan Tsadissa tuollaista hintaa laajakaistasta...
No niin. Soitto Soneraan myyntipalveluun. Sain sieltä tarjouksen jossa saisin nykyisellä kampanjahinnalla laajakaistadiilin samaksi ajaksi (uusi määräaikainen sopimus Urpon-tilauksen alkaesssa) kuin Urpo-Totalin, eli kahdeksi vuodeksi. Ja tämän hetken kampanjahinnalla, 32,90 e/kk! Jihaaaa! Eli hankkimalla Urpo-TV -lisäpalvelun, tämän hetken laajakaistani hinta nousisi viidellä eurolla per kuukausi...
Kolmantena vaihtoehtona olisi sitten "ottaa riski". Hankkia Urpo-Total ja uusia laajakaistadiili helmikuussa senhetkisellä kampanjahinnalla. Kyseistä hintaahan ei luonnollisesti ole tällä hetkellä tiedossa. Klassinen "sika säkissä" tilanne siis.
Kafkamainen juttu...
Totesin sitten myyntipalvelulle, että taitaa olla parasta antaa asian olla ja vaikka odotella Soneran seuraavaa laajakaistakampanjaa, jossa liittymän hinta olisi tuo sama (tai mieluummin alempi) mitä nyt maksan ja palata sitten Urpo-asioihin uudemman kerran.
Puhelun jälkeen sain Soneralta tekstiviestin jossa pyydettiin antamaan palautetta asiakaspalvelusta: "Soitit juuri Soneran asiakaspalveluun. Ole hyvä ja vastaa tähä viestiin": "Sait asiasi hoidetttua, lähetä viesti k. Et saanut asiaasi hoidettua, lähetä viesti e."
Ensin pohdiskeltuani aspa-henkilön kanssa tätä Urpo-TV:n tilaamisen dilemmaa hyvinkin vartin verran, tuo Soneran varsin suoraviivainen asiakastyytyväisyyskysely jonkin verran huvitti...
Mutta kuten lapsena opetettiin, puhuteltaessa pitää vastata. Laitoin sitten e-kirjainta menemään paluupostissa Soneraan ja nyt odotan jännityksellä jatkoyhteydenottoa. Sikäli jos sellaista koskaan kuuluu...
Ja nyt tiedoksi kaikille Soneralla tai sen ulkoistetussa (?) myyntipalvelussa töissä oleville: Mä lupaan ottaa Urpo-Total-TV:n jos mulle tarjotaan seuraavaa pakettia:
Urpo-Total 15e/kk
24/2 Mbit laajakaista 28e/kk
---------------------------
Yhteensä 43e/kk
Yhteydenotot yksityisviestillä.
Kunnioittaen,
Nimimerkki "Nopein kuittaa provikat"
P.S. Jos on ollut sekavaa tämä koko SM-liigan oikeuksien jakaminen kolmelle eri tv-yhtiölle, niin hyvä on hämmennys "pääyhteistyökumppani" Sonerankin systeemeissä.