URHOtv, siellä se lätkä on...

  • 3 639 654
  • 11 960

KuKKaKeppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KYRöskosken PÄrske
Voi helvatan helvata, meni torstai-ilta täysin pilalle tuon urho kotitv:n toimimattomuuden takia. Niin oliko siis jokaisella Kotitv:n omistajlla ruutu pimeänä?
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Olen, ja olen yrittänyt muuttaa sekä tv:n, että boxin asetuksia, mutta ei ja ei; urpåteevee näkyy vai 3/4, eikä laajakuvana. Miksi?
 

Tumpero

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS-kannattajat.net
Olen, ja olen yrittänyt muuttaa sekä tv:n, että boxin asetuksia, mutta ei ja ei; urpåteevee näkyy vai 3/4, eikä laajakuvana. Miksi?

No tuossa edellisellä sivulla oli juuri juttua kuinka Urhon kuva tulee nykyään 4:3 kuvasuhteella ulos ainakin muutamalla operaattorilla. Johtuisko siitä? Taitaa riippua telkkarista saako sen kuvan sitten venytettyä koko television alueelle.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Yksi pieni huomio lisää. Olkoonkin, ettei tämä ole asiakaspalauteketju. Ärsyttääkö muilla, mutta minulla ehkä pikkuisen. Reaaliaikainen tulospalvelu siis. Olisi nimittäin minusta parempi, että muiden ottelujen tilanteet näytettäisiin vasta erätauoilla, jotta mahdollisesti ne, joilla on tallentava digiboxi tms. voisivat halutessa katsoa toisen pelin myöhemmin tietämättä tulosta.

Kyllä ärsyttää. Olen tallentanut Ilveksen matsin kanssa saman aikaisia pelejä joka kierroksella 2-4 ja vaikka olenkin ne jälkikäteen katsonut, niin viehän se matsin viehätyksestä aimo osan, että tietää tuloksen etukäteen. (tai ainakin loppuhetkien tilanteen)

Noissa total-otteluissa voisi tulospalvelun tosiaan käydä läpi pelkästään erätauoilla, ovathan ne muutenkin riisutumpia. Pääkanavan ottelussa vaikka sitten reaaliaikaisena. (jolloin sen matsin voisi tallentaja katsoa viimeisenä)
 

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Soneralla oli ilmeisesti eilen se huono päivä. Noh, kerran-pari kaudessa tuon kestää kun ei satu tärkeään paikkaan. Jälkilähetys Helsingistä sentään toimi.

UrhoTV Totalin väliaikatiedoista puolestaan olen samaa mieltä kuin edellä on mainittu: Niillä, jotka kyseisen palvelun ovat tilanneet, on suurella todennäköisyydellä keinot ja mahdollisuus löytää väliraportit muualtakin niin halutessaan, joten ei syytä spoilata.

Urhon peruslähetyksethän ovat edelleen loistavia.

Total-matsit on lähteneet liikkeelle vaihtelevalla menestyksellä lähinnä selostuksen ja äänenlaadun perusteella arvosteltuna. Kuva on ollut ihan odotettua tasoa eli heikompaa kuin päälähetyksessä, mutta riittävän hyvää.
 
Viimeksi muokattu:

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Laitetaas pieni positiivinen tarina tähän ketjuun, eli eilen ostin ensimmäisen nettilipun Ilves-IFK matsiin ja ihan hyvin pelitti, ei tökkinyt kertaakaan. Kuvan taso ei päätä huimaa, mutta kyllä siitä selvän saa. Selostajakin menetteli. Ottelun lopputulos oli karmiva, mutta se ei taida mennä Urhon piikkiin.

Eli eiköhän tässä tule sarjakortti hommattua ja suurin osa IFK:n vieraspeleistä katseltua.
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eilen toimi Urhon netti-tv täälläkin oikein mainiosti, JYP-TPS lähetys ei bufferoinut eikä pätkinyt. Kuvanlaatu ei edelleenkään päätä huimaa mutta pääasia että FPS oli riittävän hyvä jotta, no... jotta ei oikeasti päässä ala huimaamaan.

Mutta hinta-laatusuhde ei edelleenkään ole hyvä, se on suorastaan rikollisen huono. Eilen tuli ESPN playerin mainokset postilaatikkoon: 80 eurolla (ja siitä vielä ennen 20 lokakuuta -20%) koko runkosarja. Kaikki pelit suorana tai jälkilähetyksenä arkistosta. Kuvanlaatu (HD) valovuoden Urhoa edellä ja jos joutuu paskalla yhteydellä katsomaan niin voi valita neljästä eri vaihtoehdosta itselleen sopivan kuvanlaadun. Jos pitäisi valita että kummasta maksan niin on erittäin vaikea perustella itselleni miksi Urholle antaisin euroakaan.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Xitun ämätööri-Urhot. Miksi niitä jo ilmoitettuja matseja pitää mennä sorkkimaan ja muuttelemaan??? Viikonlopun suunnitelmat lyöty lukkoon kavereiden kanssa, oluetkin kylmenemässä ja sitten Urhoturhapurot saatana vaihtaa matsia ihan vain ilmoittamalla. Olisivat vaikka pitäneet pimennossa mielummin kuin näin. Lähti muuten aika tulikivenkatkuista palautetta.

-"Tilasin Canalplussan ku sieltä tulee Star Wars seiska ja muita huippuleffoja."
-" *kaching!* Kiitos 12kk tilauksestasi. Päätimmekin muuten juuri muuttaa koko ohjelmistomme niin että näytämme vain mustavalkoisia venäläisiä dokumenttileffoja byrokratian eri lomakkeista. "

Onko ensi vaaleissa kansanedustajaehdokasta joka lupaa ottaa toimiluvan pois Urholta???

Edit: Juu tiedän että voisin ostaa nettimatsin, mutta ostin tuon telkkarikanavan koska sitä on kivempi katsoa, matsin piti tulla telkkarista. Enkä todellakaan aio maksaa sekä nettipelistä että telkkarikanavasta. Mitäköhän Urpo funtsisi jos jättäisin aiemmasta sopimuksestani huolimatta vaikkapa maksamatta tämän kuun maksun? Kun päätinkin olla katsomatta kanavaa...
 
Viimeksi muokattu:

Zauli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Red Wings
Riittääkö meganen mokkula tuohon Urpo Play lähetykseen? Toimii kyl ihan täydellä teholla, eli ei oo "meganen". Urpon sivuilta ei saanut asiaan mitään selvyyttä.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Riittääkö meganen mokkula tuohon Urpo Play lähetykseen? Toimii kyl ihan täydellä teholla, eli ei oo "meganen". Urpon sivuilta ei saanut asiaan mitään selvyyttä.

Itse ainakin löysin UrhoTV:n sivuilta seuraavan lauseen Usein kysyttyä -osiosta:

"Nettilähetyksen minimivaatimus on 1 M nettiyhteys. Kiinteät nettiyhteydet toimivat yleensä langattomia luotettavammin. Jos nettiyhteydessäsi ei ole vikaa, ota yhteys asiakaspalveluumme."

Eli eiköhän tuon jotenkin pitäisi pyöriä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Aivan perseestä tuo lauantaipelin vaihtaminen, olisivat vaihtaneet eilisen Jokerit-Lukko pelin mutta ei niin ei. Varmasti jälleen mennään niin että suuri osa näytettävistä Jokeri-peleistä on viime kauden tapaan Jokereiden kotipelejä. Kausikorttilaisena näistä televisioitavista kotipeleistä ei ole mitään hyötyä. Voisikohan sitä tosiaan päättää ettei mua nyt huvita maksaa tän kuun laskua kun ei Urhoakaan huvittanut näyttää jo luvattua peliä.
 

Miksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ja nyt on sitten huomisen Ässät-Ilves ottelun televisiointi peruttu:

http://www.satakunnankansa.fi/cs/Sa...rtikkeli/assat+ilves+ei+nay+televisiosta.html

Ihan käsittämätöntä toimintaa. Ottelun alkamisaika on siirretty juuri televisioinnin takia, ja sitten päivää aikaisemmin perutaan.

Onneksi sentään asiakaspalvelu antaa hyvän syyn, miksei peliä televisioida:

"– En osaa sanoa, miksei sitä näytetä. Urhotv:llä on oikeus ohjelmamuutoksiin. Nyt on toimittu näin."
 

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onhan tuo Urpon toiminta aivan järkyttävää, pelit näkyy ihan miten sattuu, jo ilmoitettuja pelejä muutellaan pari päivää ennen ja vielä kaiken huipuksi peruutetaan kokonaan jo ilmoitettu peli. Kyllä kohta SM-liigan täytyy puuttua tähän pelleilyyn jotenkin. Jokohan muuten nyt alkaa näkyä aikaisemmin uumoilemani seikka eli katsojamäärien tippuminen Urpo-totalin (jos se nyt jollakin näkyy) vuoksi? Oli nimittäin aika jäätäviä lukemia ainakin Helsingissä ja Lappeenrannassa eikä muuallakaan kovin kummallisia.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sieltä on jokin kamerapiuha kadonnut. Urhon sivut muuten vielä mainostavat ottelua, valtava shokki. Kai Soneran jengi sen saa katsoa.

Kova yllätys oli sekin ettei I-Sanomat keskiviikon lehdessään tavoittanut ketään kommentoimaan näitä ongelmia.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Urhon sivujen mukaan huomenna ei tule antenniverkosta mitään matsia. Kaapelista ja satelliitista tulee sivujen mukaan Ässät-Ilves 15:45, TPS-Jokerit 18:20 ja Lukko-Pelicans 23:30. Saa nyt sitten nähdä pitääkö nuo paikkansa vai vieläkö alkavat vaihtamaan matseja.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Urhon sivujen mukaan huomenna ei tule antenniverkosta mitään matsia. Kaapelista ja satelliitista tulee sivujen mukaan Ässät-Ilves 15:45, TPS-Jokerit 18:20 ja Lukko-Pelicans 23:30. Saa nyt sitten nähdä pitääkö nuo paikkansa vai vieläkö alkavat vaihtamaan matseja.

Tämäpä mielenkiintoista. Minä kun kuvittelin että ti-to-la tulee Totalin pelit. Tosin nyt (pe) näkyy Kerho-Tuppura -peli, joten eikö sitten huomenna pelit näy? Ihme touhua, jos näin on. Eikä ainakaan sopimuksen mukaista.

Eiliseen asti muuten taistelin tuon Soneran boxin kanssa. IFK-pelissä pysäytti lähetyksen kolme kertaa ekan erän aikana ja muu kuin buuttaus ei auttanut. Joten pelistä näin n. 1/5-osan. Eikä olisi sitäkään tarvinnut nähdä, sen verran paska IFK oli. Mutta yllättäen kolmannen erän lopulla taas jumitti ja ajattelin että otanpa virrat pois Soneran boksista ja ZyXelistä. Yllättäen Soneran boksi kuitenkin kuittasi itsekseen häiriön ja buuttasi itse itsensä, sen jälkeen kuva näkyviin ja edelleen siis pelaa ilman häiriötä. Lucenius laukoo juuri nyt eikä pätki.

No katotaan sitten bröm-brömiä jossei lätkä näy.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Puhe oli tavallisesta Urhosta. Totalilta näkyy kaikki pelit.

No hjuva. Ajattelin vain 8h-limittiä kun tiistaina näkyi peli, samoin torstaina ja tänään, niin Elon laskuopin mukaan 3x2,5h=7,5h. Mutta hyvä kun näkyy.

Itse asiassa täytyy nyt hiukan antaa kehujakin antaa Totalille. <koko ajan tulee pikku parannuksia niin kuvaus- kuin äänipuolelle. Samaten veikkaan että tuo selostushomma lutviutuu paikoilleen kauden aikana useammalla paikakunnalla. Minulle ihan sama kuka selostaa ja mitä. Minä katson peliä. "Voi harmin kanat, Arttu Luttinen, tuo katupoika..."
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Muuten 58 asiaa, mutta se oli Järvinen se katupoika :).

No joo, eiköhän tässä tuu se sarjalippu hommattua ja muutamaa matsia vaille kaikki vieraspelit katottua. Kyllä tällaista palvelua on odotettu, vielä kun laatu pikkasen paranee niin eteenpäin on todellakin menty.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Pitänee raapustaa pari riviä Urho-Total paketin tilaamisesta. Tai oikeastaan, ei-tilaamisesta.

Tuli tuossa katseltua UrhoPlay tv:n Jokerit-Lukko ottelun nykivää flash-striimiä kokonaisedulliseen yhdeksän euron kertahintaan. Rupesin muistelemaan jotain silmiini sattunutta tarjousta, jossa Totalin saisi nyt loppuvuoden ilmaiseksi ja loput 24 kk:n tilauksesta hintaan 15 euroa/kk. Mainittakoon lisäkannusteena Jokereille tyypillinen otteluohjelma. 25.9. - 30.10 välisenä aikana 13 ottelua, neljä niistä Jaffalassa...

Tarina alkaa...

Alkutilanne: Minulla on tällä hetkellä Soneran 24/2Mb laajakaista. Sopimus on määräaikainen hintaan 28 euroa/kk. Diili päättyy ensi helmikuussa.

Jos haluaa Urpo-Totalin (Sonera Koti-Tv:n kyljessä, joka puolestaan ei maksa kuin alkupanoksen 20 euron tämän hetken tarjouksessa), pitää olla, tai hankkia, Soneran laajakaistaliittymä. Joten tuota minun helmikuusssa päättyvää sopimusta pitäisi jatkaa. Kävin netissä katsomassa sopimuksen jatkamista. Onnistuu. Hintaan 43,25 e/kk. Ennen helvetti jäätyy kuin maksan Tsadissa tuollaista hintaa laajakaistasta...

No niin. Soitto Soneraan myyntipalveluun. Sain sieltä tarjouksen jossa saisin nykyisellä kampanjahinnalla laajakaistadiilin samaksi ajaksi (uusi määräaikainen sopimus Urpon-tilauksen alkaesssa) kuin Urpo-Totalin, eli kahdeksi vuodeksi. Ja tämän hetken kampanjahinnalla, 32,90 e/kk! Jihaaaa! Eli hankkimalla Urpo-TV -lisäpalvelun, tämän hetken laajakaistani hinta nousisi viidellä eurolla per kuukausi...

Kolmantena vaihtoehtona olisi sitten "ottaa riski". Hankkia Urpo-Total ja uusia laajakaistadiili helmikuussa senhetkisellä kampanjahinnalla. Kyseistä hintaahan ei luonnollisesti ole tällä hetkellä tiedossa. Klassinen "sika säkissä" tilanne siis.

Kafkamainen juttu...

Totesin sitten myyntipalvelulle, että taitaa olla parasta antaa asian olla ja vaikka odotella Soneran seuraavaa laajakaistakampanjaa, jossa liittymän hinta olisi tuo sama (tai mieluummin alempi) mitä nyt maksan ja palata sitten Urpo-asioihin uudemman kerran.

Puhelun jälkeen sain Soneralta tekstiviestin jossa pyydettiin antamaan palautetta asiakaspalvelusta: "Soitit juuri Soneran asiakaspalveluun. Ole hyvä ja vastaa tähä viestiin": "Sait asiasi hoidetttua, lähetä viesti k. Et saanut asiaasi hoidettua, lähetä viesti e."

Ensin pohdiskeltuani aspa-henkilön kanssa tätä Urpo-TV:n tilaamisen dilemmaa hyvinkin vartin verran, tuo Soneran varsin suoraviivainen asiakastyytyväisyyskysely jonkin verran huvitti...

Mutta kuten lapsena opetettiin, puhuteltaessa pitää vastata. Laitoin sitten e-kirjainta menemään paluupostissa Soneraan ja nyt odotan jännityksellä jatkoyhteydenottoa. Sikäli jos sellaista koskaan kuuluu...

Ja nyt tiedoksi kaikille Soneralla tai sen ulkoistetussa (?) myyntipalvelussa töissä oleville: Mä lupaan ottaa Urpo-Total-TV:n jos mulle tarjotaan seuraavaa pakettia:

Urpo-Total 15e/kk
24/2 Mbit laajakaista 28e/kk
---------------------------
Yhteensä 43e/kk

Yhteydenotot yksityisviestillä.

Kunnioittaen,
Nimimerkki "Nopein kuittaa provikat"

P.S. Jos on ollut sekavaa tämä koko SM-liigan oikeuksien jakaminen kolmelle eri tv-yhtiölle, niin hyvä on hämmennys "pääyhteistyökumppani" Sonerankin systeemeissä.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
On se nyt kummallista, ettei edes pelipäivänä tiedä mitä otteluita tulee televisiosta. Koko touhu on AIVAN PERSEESTÄ, katsojien aliarviointia. Rahaa pitäisi maksaa ties mihinkä ja kuinka paljon. Silti ei saada edes yksinkertaista wordilla kirjoitettua lappua, missä lukisi televisioitavat pelit. Miksei kukaan SM-liigassa puutu asiaan? Ai niin, rahat on saatu eikä katsojat sen jälkeen enää pahemmin kiinnosta...
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Mikähän helvetin matsi sieltä on tulossa tänään alkaen klo 18.15? Onko se Jokerit-tps vai Lukko pelicans? Kun Urhon sivuilla lukee että Jokerit-tps tulee kaapelissa, telkussa on ohjelmatietona että Lukko-Pelicans ja selostajat torstaina sanoi että Lauantaina ollaan Raumalla.
Ei oikeesti voi olla näin hankalaa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös