URHOtv, siellä se lätkä on...

  • 3 642 768
  • 11 960

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mikähän järki Urpolla on sitoa tuota palvelua Soneraan? En ymmärrä mitä se sillä on saavuttavinaan, Soneralle tuo toki voi olla hyvä sisäänheitto-tuote.

Estääkö tässä jokin tuottamasta tätä palvelua nettiin?

Eli saisiko UrhoTV/Sonera -nettisivun kautta nämä matsit mahdollisesti myös?



_
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikähän järki Urpolla on sitoa tuota palvelua Soneraan? En ymmärrä mitä se sillä on saavuttavinaan, Soneralle tuo toki voi olla hyvä sisäänheitto-tuote.

Sisäänheittotuotehan tuo ei ole muuten kuin myytäessä kanavaa taloyhtiöille. Sillä vaikka Sonera on kovasti Helsingissä rakentanut kaapeliverkkoaan. Ei yksittäinen talous voi tilata vaapaasti kumpaa haluaa. Vaan tilaaja on taloyhtiö. Yksittäinen tilaaja joutuu tilaamaan siltä joka on sattunut olemaan myös taloyhtiön valinta.

Tietysti joskus hamassa tulevaisuudessa voi olla tilanne että kukin talous saa tilata kanavansa vapaasti kuten nykyisin on tilanne esim puhelin operaattoreiden suhteen. Siihen tosin on matkaa vielä ja pitkälti......
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Sisäänheittotuotehan tuo ei ole muuten kuin myytäessä kanavaa taloyhtiöille. Sillä vaikka Sonera on kovasti Helsingissä rakentanut kaapeliverkkoaan. Ei yksittäinen talous voi tilata vaapaasti kumpaa haluaa. Vaan tilaaja on taloyhtiö. Yksittäinen tilaaja joutuu tilaamaan siltä joka on sattunut olemaan myös taloyhtiön valinta.

Niin no, tämän URHOnhan saa näkyviin Soneran laajakaistaliittymänkin kautta televisiooni, vaikka yhtiö olisikin esimerkiksi Welhon kaapeliverkossa. Ja ainakin itse olen toistaiseksi saanut valita laajakaistaoperaattorini ihan vapaasti.
 

RustEnuff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin no, tämän URHOnhan saa näkyviin Soneran laajakaistaliittymänkin kautta televisiooni, vaikka yhtiö olisikin esimerkiksi Welhon kaapeliverkossa. Ja ainakin itse olen toistaiseksi saanut valita laajakaistaoperaattorini ihan vapaasti.

Tottahan toki tämäkin. Silti tuossa tapauksessa täytyisi tavallaan maksaa kahdesta palvelusta samanaikaisesti, koska Welho (peruskanavat) on jo sidottu asumiskustannuksiin. Eli onnistuu toki, mutta varmasti monet saatavat miettiä pitkään kannattaako varsinkin kuin tuo 14,95e + laajakaistan kk-maksu on ainoastaan avajaistarjous 12kk sopparilla.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Niin no, tämän URHOnhan saa näkyviin Soneran laajakaistaliittymänkin kautta televisiooni, vaikka yhtiö olisikin esimerkiksi Welhon kaapeliverkossa. Ja ainakin itse olen toistaiseksi saanut valita laajakaistaoperaattorini ihan vapaasti.

Niin tässäkin on ongelmana nuo määräaikaiset sopimukset joita aika monella on eri operaattoreiden kanssa. Toki noistakin pääsee eroon "muuttamalla", mutta aikamoiseksi kikkailuksi menee ja hintaakin palvelulle tulee enemmän.

Toki varmasti kiva asia niille, joilla on mahdollisuus hommata Soneran kaapeli-tv, muille ei niinkään. Asiakkaan kannalta fiksuin vaihtoehto olisi ollut, että jokainen suuri operaattori olisi saanut saman paketin tarjottavaksi asiakkailleen, mutta sehän olisi ollut liian kätevää.
 

Herättelijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Blackhawks, Oilers
Hienoa toimintaa Urholta tuoda tällainen palvelu näin nopealla aikataululla. Mutta onhan tässä nyt vahvaa kusemisen makua taas, valitettavasti. Ongelmahan tosiaan on, että Urho totalin saa vain Soneran kaapelialueella, tai Soneran kotitv-palveluna, joka taas edellyttää Soneran laajakaistaliittymää.

Esimerkiksi minulla ei ole edes mahdollisuutta ottaa Soneran laajakaistaa (opiskelija-asuntosäätiölläni on jo voimassaoleva sopimus laajakaistasta toiselle operaattorille.) Ja kuten todettua, kaapeliin Urho totalia ei tänne VLP:n hallinnoimalle kaapelialueelle saa. Ainut mahdollisuuteni on siis pommittaa vastaavia tahoja saadakseni jotain selvyyttä optioista.

Urhon asiakaspalvelussa väläytettiin tulevaisuuden mahdollisuutta ostaa webtv-lähetyksinä pelejä kaikilta kierroksilta, mutta se olisi kohtuullisen tyyristä lystiä. 58 suosikkijoukkueen ottelua, 5 euroa laaki postimerkin kokoisesta kuvasta. Urhon webbipuolen takkuamisen tuntien, en usko haluavani maksaa ja jännittää koko lystistä 250e/kausi netin puolella. Tokihan tämäkin olisi parempi kuin ei mitään. Ei tietenkään ole vielä varmaa, toteutuuko nämä kaikki pelit netin puolella.

Itse soitin paikalliskaapelioperaattorini, Urhotv:n, sekä Soneran asiakaspalveluun, ja pyysin välittämään viestiä eteenpäin tuotepäälliköille ja koordinaattoreille. Ottakaa itsekin aktiivisesti yhteyttä, jos haluatte vaikuttaa.

"URHOtv Totalin kanavat ovat saatavilla jopa 1,6 miljoonaan kotitalouteen. Tarkista, oletko yksi heistä"

Ei, olen yksi 3,7 miljoonasta, joilla ei ole mahdollisuutta.

Nimim. etäkannattaja, joka melkein näkee jo liigaa.
 
Viimeksi muokattu:

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
"URHOtv Totalin kanavat ovat saatavilla jopa 1,6 miljoonaan kotitalouteen. Tarkista, oletko yksi heistä"

Ei, olen yksi 3,7 miljoonasta, joilla ei ole mahdollisuutta.

Nimim. etäkannattaja, joka melkein näkee jo liigaa.

Suomessa on muuten noin 2,4 miljoonaa kotitaloutta. 0,8 miljoonaa taloutta jää ulos.
 

Mogilni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssilla
Ei tuo saatavuustarkastus toimi järkevästi ainakaan toistaiseksi. Väittää että tähän osoitteeseen on saatavissa nimenomaan kaapeli-tv:n 9,95e hintainen kanava, mutta tiedän 100% varmuudella ettei taloyhtiöni ole soneran kaapeliverkossa. Pitäisi varmaan tilata ihan vittuillakseen ja katsoa mitä tapahtuu.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei löytynyt kotiosoitetta palvelun piiristä. Ehkä hyvä niin, vituttaa tuo Sonera siinä määrin. Tällaisella porkkanalla olisi voinut jopa sortua sen asiakkaaksi.

Taloyhtiöön tuli juuri Welhon kiinteistöliittymätkin, niin tuskin sitä heti ruvetaan vaihtamaan. Soneran kanavapaketit ovat kyllä Welhon vastaaviin verrattuna perseestä, mutta kyllä tuo Urho Total silti yksinäänkin veisi voiton mistä tahansa.

Noh, ehtiipä tehdä muutakin kuin istua toosan ääressä.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Soittelin juuri tonne Soneran myyntipalveluun tuosta UrhoTotalista ja tilasin koko roskan kun vähän selvensin asiaa. Eli palveluun tulee 8 eri kanavaa, jokaista voi katsoa erikseen tai vaikkapa kaikkia samaan aikaan pikkuruutuina. Palvelu on Soneran yksinoikeudella, eikä sitä saa miltään muulta operaattorilta.

EDIT: Palvelu alkaa toimimaan loppukuusta, eli ilmeisesti pleijareiden alusta alkaen.
 

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
UrhoTV:n asiakaspalvelusta kuultuna on mahdollista että kaikki pelit tulisivat Urhon nettisivuille myös, josta niitä voisi ostaa katsottavaksi 5e/kpl-hintaan.

Sanoisinko että ihan uskomatonta paskaa ja tilaajien aliarvioimista. Soneran asiakkaat katsovat kaapelistaan 84 matsia 10e hintaan ja minä saan netistä samaan 10e hintaan kaksi peliä postimerkin kokoisesta ruudusta joka pätkii minuutin välein. Huoh.

Mielestäni Urhon nettilähetykset pitäisivät olla ilmaisia niille, joilla UrhoTV:n tilaus minkä tahansa kaapelioperaattorin välityksellä, tai sitten jonkinlainen siedettävä kuukausihinta kaikille peleille (10e).

Vittu mitä paskaa.
 

Mentos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Provoviestit & Ylilyönnit
Joo-o

Taas näytetään sitä kuuluisaa äässiä antennitalouksille, ei mitään hyötyä meille. Olishan se nyt ollut erittäin siistiä katsoa sitä matsia mitä haluaa, muttakun ei niin ei. Elämme pienessä pettymyksessä ja katsomme tänä illalla SaiPa - HMV Tappara pelin kitisemättä.

Toivotaan, että antennitalouksiin saadaan tehtyä edes maalikoostetta, josta jokainen maali tulisi melkein livenä, niinkuin Ruotsissa on tämä Målextra, toivotaan edes sitä!
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Soneran asiakkaat katsovat kaapelistaan 84 matsia 10e hintaan ja minä saan netistä samaan 10e hintaan kaksi peliä postimerkin kokoisesta ruudusta joka pätkii minuutin välein. Huoh.

Itse olen katsonut Urhon webbilähetyksiä (yli 10 kpl) tv:n ruudusta fullscreeninä iskemällä piuhan läppärin ja telkkarin väliin ja olen ollut ihan tyytyväinen kuvanlaatuun. Pätkimisiä ei ole juurikaan esiintynyt omalla kohdallani. Eli aivan pakko ei ole katsoa postimerkin kokoista kuvaa vaikka webbilähetyksestä onkin kyse.

Mitä uuteen palveluun tulee, niin aivan loistavaa. Nyt lähtee valitettavasti hyvin palvellut ja toiminut Welhon laajakaista vaihtoon ja tilalle tulee itselleni merkittävää palvelua tarjoava Soneran laajakaista.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Itse olen katsonut Urhon webbilähetyksiä (yli 10 kpl) tv:n ruudusta fullscreeninä iskemällä piuhan läppärin ja telkkarin väliin ja olen ollut ihan tyytyväinen kuvanlaatuun. Pätkimisiä ei ole juurikaan esiintynyt omalla kohdallani. Eli aivan pakko ei ole katsoa postimerkin kokoista kuvaa vaikka webbilähetyksestä onkin kyse.

Kuvanlaatuunhan tuo ei vaikuta millään tapaa. Joo toki, kuva on isompi tv-ruudussa kuin tietokoneen näytöllä, mutta jos tuota vertaa tv-lähetykseen on kuva aika suttuista paskaa.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuvanlaatuunhan tuo ei vaikuta millään tapaa. Joo toki, kuva on isompi tv-ruudussa kuin tietokoneen näytöllä, mutta jos tuota vertaa tv-lähetykseen on kuva aika suttuista paskaa.

Sanotaan, että se ei ole yhtä tarkkaa kuin tv-lähetyksessä, mutta ei se suttuista paskaakaan ole. Yllättävän terävää sanoisin. Ja itse käytän vuoden 1999 Nokian 32 tuumaista telkkaria, johon kuva koneesta tulee 640x480 ja 60hz vgapiuhalla. Kyse olikin postimerkin kokoisesta seurannasta johon voi helposti vaikuttaa yhdellä kaapelilla, jos on tietty muut tarvittavat kunnossa.
 

Herättelijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Blackhawks, Oilers
Kuvanlaatuunhan tuo ei vaikuta millään tapaa. Joo toki, kuva on isompi tv-ruudussa kuin tietokoneen näytöllä, mutta jos tuota vertaa tv-lähetykseen on kuva aika suttuista paskaa.

Niinpä. Nettilähetyksen bittivirta ja resoluutio vain sattuvat olemaan niin tolkuttoman huonoja, että ei tuosta hullukaan nauti. Videotykillä heijastettuna silmät vuotaa verta. Canalilla webbilähetykset olivat laadultaan uskomattoman paljon parempia (ja hinta vain muutaman euron enemmän.)

Sanotaan, että se ei ole yhtä tarkkaa kuin tv-lähetyksessä, mutta ei se suttuista paskaakaan ole. Yllättävän terävää sanoisin. Ja itse käytän vuoden 1999 Nokian 32 tuumaista telkkaria, johon kuva koneesta tulee 640x480 ja 60hz vgapiuhalla. Kyse olikin postimerkin kokoisesta seurannasta johon voi helposti vaikuttaa yhdellä kaapelilla, jos on tietty muut tarvittavat kunnossa.

Kyllähän se melko suttuista paskaa on. Verrokkina esim. useammat ilmaiset harrastelijapohjaiset NHL-striimit tulevat paremmalla laadulla. Kyllähän sitä vaikka 80x60 -kokoisen lähetyksen natiiviresoluutiotakin voi skaalata ylöspäin vaikka huru mycket, mutta ei siitä kermakakkua tule.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sanoisinko että ihan uskomatonta paskaa ja tilaajien aliarvioimista. Soneran asiakkaat katsovat kaapelistaan 84 matsia 10e hintaan ja minä saan netistä samaan 10e hintaan kaksi peliä postimerkin kokoisesta ruudusta joka pätkii minuutin välein. Huoh.
Tämä on nyt tullut lyhyen ajan sisään jo useamman kerran esille, joten pakko kysyä, mistä hemmetin postimerkin kokoisesta ruudusta te puhutte kun puhutte nettilähetyksistä? Kyllä minä ainakin olen katsonut nettimatsit ihan yhtä isosta ruudusta kuin tv-lähetyksetkin ja olen ollut myös kuvan laatuun tyytyväinen.

Itselleni sopii mainiosti että jatkossa jokainen peli on ostettavissa netissä 5e/kpl hintaan. Kun en ole mikään himokatsoja, enkä aina kerkiäkään katsomaan pelejä niin mulle riittää että voin silloin tällöin kun haluan, ostaa Kärppäpelin verkosta kohtuuhintaan.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän se melko suttuista paskaa on. Verrokkina esim. useammat ilmaiset harrastelijapohjaiset NHL-striimit tulevat paremmalla laadulla. Kyllähän sitä vaikka 80x60 -kokoisen lähetyksen natiiviresoluutiotakin voi skaalata ylöspäin vaikka huru mycket, mutta ei siitä kermakakkua tule.

Selkeästi siis subjektiivista ja tästä ei kannata kiistellä. Itse olen nähnyt kiekon liikkeet jokaisessa pelissä haluamallani tavalla ja olen ollut tyytyväinen. Ehkä sitä on tottunut vähempään, josta kertoo televisiokaluston uusimislaiskuus ;)(tosin ko. töllö oli silloisten markkinoiden toppia ja pelittänyt sairaan hyvin).
 

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Niinpä. Nettilähetyksen bittivirta ja resoluutio vain sattuvat olemaan niin tolkuttoman huonoja, että ei tuosta hullukaan nauti. Videotykillä heijastettuna silmät vuotaa verta. Canalilla webbilähetykset olivat laadultaan uskomattoman paljon parempia (ja hinta vain muutaman euron enemmän.)

Laadussa on toivomisen varaa, mutta "tolkuttoman huono" ei ole se laatusana mitä tuosta käyttäisin. Yksittäisenä ostoksena - vertailematta yhtään mihinkään - vitosen hinta tuosta on ok. Lisäksi on tietysti odotettavissa että nettilähetyksen laatu paranee vähänkin pidemmällä tähtäimellä, kun voidaankin pistää vaatimukseksi vaikka 2mbit kaista. Tähän varmaan vaikuttaa sekin, miten moni tuota palvelua käyttää.

Lisäksi, jos tuo toteutuu että saa ostaa minkä pelin haluaa, niin onhan se selkeä parannus nykytilanteeseen.

Tässähän on hiukan kahtalainen fiilis:

- Toisaalta, jos Urho olisi vain ilmoittanut että "pian voit valita webtv-lähetykseksesi minkä tahansa kierroksen otteluista, tosin osan ilman selostusta", niin moni olisi varmasti kiljunut riemusta. Viimeinkin saa nähdä oman joukkueen vieraspelit, olkoon laatu mikä on. Nythän näyttää että juuri näin käy paitsi että kaikki pelit vielä tuotetaan ja selostetaan.

- Toisaalta taas ei pääse siitä fiiliksestä että tässä on jotain syvästi epäreilua. Osa ihmisistä saa koko roskan televisioonsa kympillä kuussa. Osa voi hankkia sen telkkariinsa nopean laajakaistan ja iptv-paketin osana moninkertaisesti kalliimmalla kokonaishinnalla. Lopuille jää mahdollisuus ostaa flash-lähetyksiä vitosen laaki.

Tasan ei käy onnen lahjat. Mutta vaikea mitään itkupotkuakaan tästä vetää, koska kaikkien tilanne paranee. Silti olis kyllä kiva kun olis Soneran kaapeli.
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Miten tuon streamatun matsin saa tilattua? Olen kertamaksu kohdassa, mutta jostain syystä JATKA-painike ei toimi. Onko tähän helppiä olemassa?
 

Raymo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings, Nimo, Lecter
Miten tuon streamatun matsin saa tilattua? Olen kertamaksu kohdassa, mutta jostain syystä JATKA-painike ei toimi. Onko tähän helppiä olemassa?
Sama vika, jostain syystä tämä urhon erinomaisesti tähän asti toiminut tekniikka on jämähtänyt. Alkais nyt vaan toimia ennen peliä.....
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse sain tuon kyllä ostettua ja maksettua. Tosin ekaksi oli ongelmia, kunnes huomasin, että selaimeni ei salli ponnahdusikkunoita. Niiden salliminen sivustolla ratkaisi ongelman. Ei kai tuosta voi olla teillä kyse?

Nyt kyllä tuo koko ajan puskuroi tuossa ruudussa. Onko se normaalia tässä vaiheessa? Viimeeksi kun ostin palvelun, niin siinä näkyi aikalaskuri, että milloin lähetys alkaa. Toivottavasti pelittää sitten vajaan tunnin päästä.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
"Kaapeli-TV

osoitteeni

Kaapeli-TV:n lisäksi osoitteessasi on mahdollista täydentää TV-palveluita myös Sonera Koti TV:llä."

Eli tommonen inforuutu tuli kun laittoi saatavuuskysely.

Tarkoittaako tuo, jotta meillä on kaapeli?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös