Mainos

Urheilukanava aloittaa

• 25 083
  • 136

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Herääkin kysymys, että jos Urheilukanava saa vasta maanantaina tietää ottelut, niin tiedetäänkö otteluiden alkamisajatkin vasta edellisenä maanantaina, vähän hassulta kuulostaa?

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Herääkin kysymys, että jos Urheilukanava saa vasta maanantaina tietää ottelut, niin tiedetäänkö otteluiden alkamisajatkin vasta edellisenä maanantaina, vähän hassulta kuulostaa?

Espaniassa niinkuin Italiassakin lopullinen otteluohjelma jossa määritellään otteluiden ajankohdat tehdään aika myöhään, Italiassa kyllä hieman aikaisemmin kuin viikkoa ennen tätä Espanian otteluohjelmaa en ole niinkään paljon seurannut kun otteluja ei tv:stä ole tullut mutta ilmeisesti se on noin viikoa ennen. Siinä eilisen pelin lopussa tuo otteluohjelma julkistettiin josta jo pystyi päättelemään mikä peli näytetään, joten ei sitä urheilukanavan ilmoitusta tarvi välttämättä odotella kunhan saa vaan otteluohjelman käsiinsä. Sitä en sitten tiedä että miksi Espniassa ja Italiassa halutaan pantata näitä otteluohjelmia niin kauan, luulisi että nimenomaan televisioinin kannalta olisi hyödyllistä tietää otteluohjelma aikaisemmin.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti steepler
Espaniassa niinkuin Italiassakin lopullinen otteluohjelma jossa määritellään otteluiden ajankohdat tehdään aika myöhään, Italiassa kyllä hieman aikaisemmin kuin viikkoa ennen tätä Espanian otteluohjelmaa en ole niinkään paljon seurannut kun otteluja ei tv:stä ole tullut mutta ilmeisesti se on noin viikoa ennen. Siinä eilisen pelin lopussa tuo otteluohjelma julkistettiin josta jo pystyi päättelemään mikä peli näytetään, joten ei sitä urheilukanavan ilmoitusta tarvi välttämättä odotella kunhan saa vaan otteluohjelman käsiinsä. Sitä en sitten tiedä että miksi Espniassa ja Italiassa halutaan pantata näitä otteluohjelmia niin kauan, luulisi että nimenomaan televisioinin kannalta olisi hyödyllistä tietää otteluohjelma aikaisemmin.

Niin sekä median että yleisön takia outoa. Luulisi että katsojatkin tahtoisivat tietää mihin aikaan matsit alkaa, kun liput on kuitenkin varmaankin ostettava hyvissä ajoin koviin peleihin.

scholl

Jäsen
Viestin lähetti steepler

Katsoin läpi nuo pelatut kierrokset 1-18 ja huomasin että yleensä pelataan yksi peli la klo 20, yksi la 22, yksi su 19 tai 19.30 sekä yksi su 21 tai 21.30. Muut kuusi peliä pelataan useimmiten su klo 17. Nuo iltapelit ovat ilmeisesti niitä, jotka kiinnostavat televisiota ja yllätys yllätys mitkä joukkueet pelaavat aina iltaisin. 18:sta kierroksesta 16 on pelattu viikonloppuisin ja Real Madridilla sekä Barcelonalla ovat kaikki 16 olleet nimenomaan iltapelejä, Atléticollakin 15 16:sta. Tietysti jonkinlainen merkitys voi olla sillä, että noissa suurkaupungeissa elämänmeno on erilainen ja ihmiset tahtovat käydä otteluissa myöhään, mutta toisaalta voi myös ajatella, että ne hallitsevat mediaa ja ovat siksi iltapelejä. TV:n lisäksihän he jakavat tavallaan urheilulehdetkin, kun Sport ja El Mundo Deportivo ovat barcelonalaisia, kun taas AS ja Marca madridilaisia lehtiä.

Tässä yhteenveto pelatuista otteluista:

Real Madrid:
la klo 20 4 peliä
la klo 22 3 peliä
su klo 19/19.30 7 peliä
su klo 21/21.30 1 peli

Atlético de Madrid:
la klo 20 1 peli (1 peli la klo 18)
la klo 22 4 peliä
su klo 19/19.30 5 peliä
su klo 21/21.30 4 peliä

FC Barcelona:
la klo 20 5 peliä
la klo 22 4 peliä
su klo 19/19.30 3 peliä
su klo 21/21.30 4 peliä

Tämä ei tarkoita, että la klo 21 Suomen aikaa aina näiden joukkueiden otteluita näkisimme, mutta se on todennäköistä, koska kierroksen neljässä iltapelistä nämä kolme joukkuetta käytännössä aina esiintyvät.

EDIT: Realin listassa mulla feelua. Ei tule yht. 16, koska se yksi ottelu pelattiin loppuun keskiviikkona ja en sitä ilmeisesti osannut sijoittaa oikein, mutta sekin oli alunperin iltapeli

Viimeksi muokattu:

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tämän viikon peli on sitten Barcelona-Racing Santander, ihan mielenkiintoinen peli.

Onkohan tämä "asiantuntija kommentaattori" mukana tulevissakin lähetyksissä, itse en oikein ymmärtänyt mikä kaverin rooli oli. Heitti aika itsestäänselviä kommentteja, odotin että olisi jotain hieman iformatiivisempaa kommenttia esim joukkueiden historiasta tai vastaavasta esittänyt kun selvästikään taktiikasta tai muusta peliin liittyvistä asioista ei ollut valmiuksia puhua. Tosin en itse katsonut aivan koko peliä mutta melko suuren osan kuitenkin.

Viikonloppuna Bundesliiga palaa talvitauolta, ja UK näyttää sunnuntaina pelin Hannover-Leverkusen klo.18:25. Näyttävätköhän Bundesliigaa sitten sunnuntaisin tulevaisuudessa, lauantaina olisi ainakin ollut muutama mielenkiintoisempi peli tarjolla.

scholl

Jäsen
Itse olen sitä mieltä, että on hyvä, jos UK näyttää jatkossa Bundesligaa sunnuntaisin. Lauantaina on monella kaikenlaista hässäkkää päivisin ja iltapelit ovat muutenkin perinteisesti mieluisia tv-pelejä. Asiaa!

Mielenkiintoista nähdä Racing Santander ruudussa ensi kierroksella. Vaikka viime kierroksilla Barcelona on takkuillut niin silti en usko, etteikö Camp Noulla kotivoittoa tulisi. Entiset santanderilaiset opiskelukaverini ovat varmasti eri mieltä. Mielenkiintoinen peli.

Se kommentaattori siellä studiossa taitaa olla vain paikalla siksi, koska selostaja on täysin kädetön ja Jordi taisi olla ainoa suomea puhuva espanjalainen, jonka saivat käsiinsä. Tai itse asiassa nimestä päätellen katalonialainen, joten hänen suosikkiseuransakin on eittämättä itsestäänselvä asia ilman, että selostajan pitää sitä hehkuttaa tuhat kertaa per lähetys. Bundesligaa saa taas puolestaan katsoa ilman ääntä, koska remmiin astuu selostaja, joka lausuu tuttuun tyyliin järjestään varmasti kaikki nimet väärin.

Etsijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti scholl
Se kommentaattori siellä studiossa taitaa olla vain paikalla siksi, koska selostaja on täysin kädetön ja Jordi taisi olla ainoa suomea puhuva espanjalainen, jonka saivat käsiinsä. Tai itse asiassa nimestä päätellen katalonialainen, joten hänen suosikkiseuransakin on eittämättä itsestäänselvä asia ilman, että selostajan pitää sitä hehkuttaa tuhat kertaa per lähetys. Bundesligaa saa taas puolestaan katsoa ilman ääntä, koska remmiin astuu selostaja, joka lausuu tuttuun tyyliin järjestään varmasti kaikki nimet väärin.

Mielestäni Tuomas Virkkunen on ihan pätevä selostaja. Ei hän ainakaan "täysin kädetön" ole. Sitäpaitsi Virkkunen näyttää ottavan virheistään opiksi, kuten tuossa viime lauantain La Liga matsissa kävi ilmi:

Viestin lähetti scholl

- selostaja sanoi koko ajan Atletico Madrid. Olisi sanonut pelkästään Atlético tai Atlético de Madrid niin homma ei olisi saanut vitutusta samalla tavalla kattoon

Getafen ja Atleticon kohtaamisessahan tuo "de" tuli myös mukaan. Taitaa lukea Jatkoaikaa tämä Virkkunen. :)

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itse olen sitä mieltä, että on hyvä, jos UK näyttää jatkossa Bundesligaa sunnuntaisin. Lauantaina on monella kaikenlaista hässäkkää päivisin ja iltapelit ovat muutenkin perinteisesti mieluisia tv-pelejä. Asiaa

Ei minullakaan sunnuntai pelejä vastaan mitään sinänäsä ole, pelejä kun kuitenkin näytetään vain yksi per kierros niin olisi mukava nähdä niitä parhaita pelejä mutta onhan se ymmärrättevää että uk haluaa näyttää pelejä joinain tiettyinä aikoina. Itse pidin kun supersport aikanaan näytti perjaitai illan pelejä mutta noita ei taideta edes enää pelata.

Se kommentaattori siellä studiossa taitaa olla vain paikalla siksi, koska selostaja on täysin kädetön ja Jordi taisi olla ainoa suomea puhuva espanjalainen, jonka saivat käsiinsä.

Eihän sen kommentaatorin kuitenkaan mikään espanialainen tarvitse olla, joku valmentaja tai pelaaja joka pystyy peliin liittyviä asioita kommentoimaan olisi ihan pätevä. Tai sitten jos on espanialainen kaveri kommentoimassa niin olisi oletettavaa että hänellä olisi hyvät tiedot pelaajista ja seuroista ja niiden historiasta, itselleni ainakin joku Getafe on aika tuntematon seura ja erinlaiset taustatiedot olisivat ihan mielenkiintoista. Mitään tälläistä tietoa ei kuitenkaaan tarjottu vaan kommentointi oli aika rajoittunutta. Barca fani ilmeisesti on joten jos hän on ensi lauantain pelissä mukana niin saa nähdä mitä tulee.

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Itse en ymmärrä minkä takia selostuskoppiin pitää kantaa näitä, jotka puhuvat suomea "murtaen", eli näitä Keke kakkosia. Mikäli herra olisi todellinen tietäjä ja olisi nimenomaan muutakin tietoa seuroista kuin mitä me kaikki voimme lehdistä lukea niin ymmärtäsin edes jotenkin ettei suomalainen kommentaattori kelpaa.
Getafe on sarjataulukon perusteella vahva kotijoukkue ja Atletico de Madrid huono vierasjoukkue... älä.

scholl

Jäsen
Viestin lähetti steepler
Itse pidin kun supersport aikanaan näytti perjaitai illan pelejä mutta noita ei taideta edes enää pelata.

Bundesligaa pelataan toki silloin tällöin perjantaisinkin.
Tulevana perjantaina FCB-HSV

Yleisesti ottaen selostajien työskentelyssä on metkaa seurata paitsi saksalaisten nimien ääntämistä niin sen lisäksi löytyy muutama tärppi kuten Oliver Neuvillen sukunimi tai Bixente Lizarazun etunimi.

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti scholl
Itse olen sitä mieltä, että on hyvä, jos UK näyttää jatkossa Bundesligaa sunnuntaisin. Lauantaina on monella kaikenlaista hässäkkää päivisin ja iltapelit ovat muutenkin perinteisesti mieluisia tv-pelejä. Asiaa!

Hienoa, Nyt saa sunnuntainakin aikaisin unen päästä kiinni, kun voi katsoa Bundesliigaa. Saksalainen futis on niin unettavaa, että näyttäisivät ennemmin vaikka Puolan sarjaa.

Vesso

Jäsen
Viestin lähetti scholl

Naks naks!

Kerrankin on saatu selostaja, joka tuntee lajin lisäksi myös lajikulttuurin. Selostuksessa on nyansseja ja faktojen lisäksi kotikatsomoon välittyy aidosti fiilistä. Meidän suomalainen selostajakulttuuri suosii linjaa, jossa selostaja on joko hämähäkin peittämä fossiili (Bubit ja kumppanit) tai sitten kansitakkikansaan vetoavasti hauska ja juntteja ennalta mietityillä hokemilla nuoleskeleva "antsa".

Minä ainakin olen saanut paljon irti Virkkusen selostuksista Urheilukanavalla. Mielenkiintoista nähdä milloin joku muu kanava käy hänet nappaamassa.

La Ligan näyttäminen on urheilukanavalta kulttuuriteko. Siitä iso kiitos!

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Vesso
Minä ainakin olen saanut paljon irti Virkkusen selostuksista Urheilukanavalla. Mielenkiintoista nähdä milloin joku muu kanava käy hänet nappaamassa.

La Ligan näyttäminen on urheilukanavalta kulttuuriteko. Siitä iso kiitos!
Minunkin mielestäni Virkkunen on tämän hetken parhaita ellei jopa paras jalkapallo selostaja Suomessa.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Noniin, nyt pitää nostaa tämä ketju esille, koska olen aivan helvetin tyytyväinen UK'n tarjontaan. Ensinnäkin kokoajan tulee laajemmin eri lajeista ja siitä huolimatta kuningas urheilua eli jalkapalloa tulee PALJON UK'lta. Vielä kun sekä bungesliigan että La Ligan ottelut varsinkin ovat olleet loistavaa viihdettä ja niitä on keväällä luvassa yhteensä 40(!) niin ei voi kun olla iloinen ja onnessaan. Voisi muutkin lähettää kerrankin kiitospostia UK'lle, kun yleensä vain kanavia haukutaan.

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
eagle kirjoitti:
Noniin, nyt pitää nostaa tämä ketju esille, koska olen aivan helvetin tyytyväinen UK'n tarjontaan. Ensinnäkin kokoajan tulee laajemmin eri lajeista ja siitä huolimatta kuningas urheilua eli jalkapalloa tulee PALJON UK'lta. Vielä kun sekä bungesliigan että La Ligan ottelut varsinkin ovat olleet loistavaa viihdettä ja niitä on keväällä luvassa yhteensä 40(!) niin ei voi kun olla iloinen ja onnessaan. Voisi muutkin lähettää kerrankin kiitospostia UK'lle, kun yleensä vain kanavia haukutaan.

Asiaa puhut!!! Vihdoin suomeen on saatu kanava, joka todellakin näyttää huippufutista! Varsinkin La Ligaa on ollut fantastista seurata!

Virkkunen on vielä mielestäni JUURI oikea kaveri selostamaan tätä kuningaslajia. Mies tietää mistä puhuu ja osaa innostua matsista oikealla tavalla, hehkutuksen harvoin mennessä überiksi. Tuli mieleen hänen legendaarinen heitto lähetyksen alkuun, kun matsia edeltävän golf-lähetyksen juontaja ilmaisi selvästi katkeruuttaan joutuessaan väistymään kolopallonsa kanssa takavasemmalle jalkapallon edestä. Virkkunen aloitti jotenkin näin: "Tervetuloa jälleen suurimman ja kauneimman urheilulajin, kuningas jalkapallon pariin, nyt kun kolopalloilijat on vihdoin saatu ruudusta ulos!"

SUURET KIITOKSET urbutexin väelle, jatkakaa samaa rataa ja oikein rattoisaa joulua!!!

ps. Rakas Joulu-Ukki: toivoisin lahjaksi urbutexille myös valioliigan pelejä... ;)

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Liverpooligan kirjoitti:
Tuli mieleen hänen legendaarinen heitto lähetyksen alkuun, kun matsia edeltävän golf-lähetyksen juontaja ilmaisi selvästi katkeruuttaan joutuessaan väistymään kolopallonsa kanssa takavasemmalle jalkapallon edestä. Virkkunen aloitti jotenkin näin: "Tervetuloa jälleen suurimman ja kauneimman urheilulajin, kuningas jalkapallon pariin, nyt kun kolopalloilijat on vihdoin saatu ruudusta ulos!"

Suomessa on alle 20000 rekisteröitynyttä futaajaa, rekisteröityneitä golffareita on puolestaan yli 100000...

Mielestäni golfia ja futista näytetään aivan sopivassa suhteessa...

-paze-

Viimeksi muokattu:

keppimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Plankkiapina Kunnari, FC TPS ja aktiivinen HC TPS
UK kehittyy koko ajan. Serie A, La Liga ja Bundesliiga nostavat kanavan aivan maksullisten tasolle. Hyvin toteutetut Mestislähetykset ja ampumahiihdon mukaantulo...loistavaa. Selostajien tasokin on suorastaan mahtava.

(90 % golfin harrastajista lienee rekisteröityneitä. Futiksella on kuitenkin Suomessa 400 000 harrastajaa. Meninköhän liian helppoon provoon.)

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
paze17 kirjoitti:
Mutta Suomessa on 200000 jalkapallon seuraajaa ja 1 golfin katsoja...

Pikkusiskoni ja hänen miehensäkin kuuluvat näihin golfin pelaajiin, mutta "ei sitä televisiosta jaksa katsoa". Ja itselläni on sama juttu tenniksen kanssa, hieno pelata mutta tylsä katsoa.

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
paze17 kirjoitti:
Suomessa on alle 20000 rekisteröitynyttä futaajaa, rekisteröityneitä golffareita on puolestaan yli 100000...

Juuh... Minun mielestäni golfia saa tulla samaan malliin kuin nykyisellään, siihen en ottanut kantaa mitenkään, enkä ole golfin vihaaja. Enkä missään nimessä aseta näitä kahta lajia vastakkain. Puhuin vain Virkkusen selostajantaidoista, ja tämä kyseinen läpänderi ilmaisee mielestäni loistavasti hänen tilannetajuaan.

Mitä noihin rekisteröityjen pelaajien määrään tulee, ne kertovat minulle:
A) golfin pelaajien erittäin täydellisestä rekisteröitymisasteesta ja
B) suomalaisten korkeasta elintasosta.

Olen ihan varma, että jos jokainen puulaakipelaaja suomessa rekisteröisi itsensä, luvut olisivat toisenlaiset.

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
paze17 kirjoitti:

Palloliitto tietää kotisivuillaan kertoa seuraavaa:

"Suomen Palloliittoon kuuluvissa noin 1.000 jäsenseurassa on yli 108.000 rekisteröityä pelaajaa. Jalkapalloa harrastaa Suomen Gallupin tutkimusten mukaan yli 380.000 suomalaista."

Mutta Urheilukanavalle joka tapauksessa kiitokset viime vuosina roimasti parantuneesta tarjonnastaan. Ihan kiva kun kotitöllöstä näkyy Veikkausliiga, Allsvenskan, 1.Bundesliga, La Liga, Serie A, Valioliiga sekä Champions Liiga. Saa siinä halutessaan futista katsoa.

Veijari

Jäsen
Liverpooligan kirjoitti:
Mitä noihin rekisteröityjen pelaajien määrään tulee, ne kertovat minulle:
A) golfin pelaajien erittäin täydellisestä rekisteröitymisasteesta ja
B) suomalaisten korkeasta elintasosta.

Erityisesti pisti silmään tuo korkea elintaso. Mistä niin päättelet?

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Veijari kirjoitti:
Erityisesti pisti silmään tuo korkea elintaso. Mistä niin päättelet?

Ensinnäkin siitä, että kohtalaisenkin golf-varustuksen hankkiminen tulee suht hinnakkaksi. Toisakseen, green fee-maksut vaihtelee kalliista vieläkin kalliimpiin. Kolmanneksi, golf-osakkeesta puhumattakaan. Neljäntenä ihan vain tällainen empiirinen havainto golfkentän parkkipaikan lähellä asuneena: siellä on toinen toistaan uudempaa ja prameampaa suv-maasturia ja edustusmersua rivissä...

Kun futikseen periaatteessa vähimmillään tarvii vain tasaista alustaa muutaman aarin ja jotakin palloa muistuttavaa.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sitä golfia ei katso muut kuin urheilukanavan pomot. Sen takia sitä tulee niin paljon.

Veijari

Jäsen
Liverpooligan kirjoitti:
Ensinnäkin siitä, että kohtalaisenkin golf-varustuksen hankkiminen tulee suht hinnakkaksi. Toisakseen, green fee-maksut vaihtelee kalliista vieläkin kalliimpiin. Kolmanneksi, golf-osakkeesta puhumattakaan. Neljäntenä ihan vain tällainen empiirinen havainto golfkentän parkkipaikan lähellä asuneena: siellä on toinen toistaan uudempaa ja prameampaa suv-maasturia ja edustusmersua rivissä...

Joskus aikanaanhan golf miellettiin nimenomaan paremman väen harrastusmuodoksi, mutta enää se ei sitä ole.

Itse en Golfia harrasta, mutta kaveripiiristä hyvinkin moni. Hintoja olen kysellyt mitä pojat siihen saa menemään ja olen jopa harkinnut lajin harrastamisen aloittamista. Hyvän mailasetin saa varsin kohtuullisella hinnalla ja niitä ei sentään tarvitse vaihdella kuin kenkiä vaan sillä mailasetillä pelailee varmaan 10 vuotta. Toki tähänkin lajiin saa rahaa menemään jos haluaa ostella joka vuosi uudet mailat, osakkeet ja sen maasturin. Se ei siis kerro välttämättä koko totuutta lajista jos olet kentän vieressä asunut ja niitä prameita autoja katsellut. Ei niitä golf-osakkeita tarvitse ostaa peliä pelatakseen.

Suosikkijoukkue
HIFK
Urheilukanavan golf-ohjelma olisi omiaan johonkin unihäiriöklinikalle nukuttamaan potilaita. Tämä tietenkin jos joku on unohtanut palauttaa Timo Koivusalon - Leikin Varjolla nauhat.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy