Itsellä käsitys tästä kilpailutuksesta on että se kilpailutetaan jonkun ison järjestön kautta määräajaksi. Yleensä (aina) voittaja on ollut Pohjola. Eikä tuo ole kannattamatonta toimintaa, kunhan ruikuttavat vaan.
Ei tässä ole mitään kilpailutusta, koska ei ole olemassa mitään kattojärjestöä joka kattaisi ammattilaisurheiluseurat ja yksilöpuolella itse vakuutuksista huolehtivat urheilijat.
Mitään kilpailua ei koskaan ole, koska tällaista vakuutusta ei sen olemassaolon aikana ole koskaan tarjonnut kukaan muu kuin Pohjola.
Kuten aiemmin jo sanoin, itse tuote on varmasti kannattamaton, mutta jos siihen ynnätään se, että Pohjola saa ilmaista/puoli-ilmaista mainosaikaa ja -paikkoja jokaisessa urheilutapahtumassa, niin taitavat jäädä plussalle.
Cobol: Juridisesti näin totta kai on. Mutta koska sitä(kään) lakia, johon tämä vakuutusturva perustuu, ei ole kirjoitettu aukottomaksi, tästä saa kivan juridisen sopan. Ammattiurheilijoiden lakisääteinen vakuutusturva on ollut voimassa vasta vuoden, vrt. normaaliin vahinkovakuuttamiseen, jota on Suomessakin ollut kohta sata vuotta! Eli käytäntöjä ja linjavetojahan tässä haetaan.
Siksi olisi ollut ensiarvoisen tärkeää, että Pelajayhdistys olisi ottanut helvetin tiukan kannan, nostanut itse asiasta metelin julkisuuteen ja muutoinkin osoittanut omistavansa ballsit. Mutta Saarelalla on varmaan ollut liian kiire Merisää-kierroksen Lahden isäntänä, että olisi tällaisista tiennyt.
En kuuluisi ikinä tällaiseen ammattiyhdistysliikkeeseen.