Urbaanit Myyttiset Olennot eli UMO:t

  • 21 337
  • 112

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
CILF

Corpse I like to fuck.

Mitäs corpsea vetäisit? Siis jos saisit valita corpsen ja mahdollisen vainajuuden asteen aina vastakuolleesta matoiseen, turvonneeseen ja metsässä viikon verran maanneeseen vainajaan? Menisitkö Sinuhe Egyptiläisen viitoittamalle vainajien balsamoijien tielle, jossa vastakuolleet kaunottaret saavat kuoleman jälkeisen elämänsä kyydit? Vai menisitkö peräti Hannu Kolin linjoille Eläkeläinen muistelee -teoksen hengessä? Kalervo Palsan voittanuttahan ei tällä saralla ole.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Sehän riippuu kokonaan anopista. Ainakin joku Jussi Parviainen on taatusti anoppiaan 10 vuotta vanhempi, vähintään.

Pitkän pohdinnan päätteeksi tulin ko. tapauksessa siihen johtopäätökseen, että taitaa sittenkin olla parempi hankkiutua lähtökohtaisesti lähes itsensä ikäisten naispuolisten seuraan eikä lähteä arvottamaan niitä mahdollisen tulevan anopin seksikkyyden perusteella - voi mennä pahastikin metsään.

Btw - onko jo itseään keskinkertaista huonommaksi arvioinut miespuolinen autoilija mainittu?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kalastuslupatasrkastajan kaveri, UMO, teostomaksuvalvoja. Näitä ilmeisesti yksi Suomessa? Kukaan bongannut, vai onko kyseessä vain myyttinen taruolento hampaattoman kanukin rinnalla?

Jos kyseessä on sama kaveri joka kyseisen firman puolesta kulkee Suomea läpi mm isommissa yrityksissä ottamassa allekirjoituksia teosto- ja gramex sopimuksiin niin olen tavannut. Kahdesti.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
-Trendikäs perussuomalainen

-Puhtain metodein treenaava kilpakehonrakentaja

-Salatuissa elämissä esiintyvä hyvä näyttelijä
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Reilander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja sen häijyt haittalevyt
Juu noista kalastuksen valvojista - Eihän niitä nyt kovinkaan urbaaneiksi voi kutsua, kun ne kykkivät tuolla jossain jokien rämeiköissä, vai kykkivätkö?
Olen yli 25 vuotisen kalastelun aikana tavannut kerran moisen ihmetyksen, vaan tämäkin tapahtui ruotsissa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Juu noista kalastuksen valvojista - Eihän niitä nyt kovinkaan urbaaneiksi voi kutsua, kun ne kykkivät tuolla jossain jokien rämeiköissä, vai kykkivätkö?
Olen yli 25 vuotisen kalastelun aikana tavannut kerran moisen ihmetyksen, vaan tämäkin tapahtui ruotsissa.
Kyllä tuollaisen tyypin voi teoriassa tavata esimerkiksi Helsingin Vanhankaupunginlahdella tms. Se on totta ettei niin sanotusti suuressa kuvassa kalastuksenvalvoja ole kovin urbaani ilmiö.

Lisätään tänne vielä itseironiseen huumoriin taipuvainen Bandidos-motoristi.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Kädetön runkkaamisen suomenmestari.

Kädellinen vasen pakki.

Kaveri jolla on molemmat edellämainitut tittelit (poislukien Tampereen Ilves).
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
-Ladalla ajava granilainen

-Kontulalainen Ferrarin omistaja

-Nuori mies, joka käy festareilla pelkästään musan takia

-Pihtaava bändäri
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
-Nuori mies, joka käy festareilla pelkästään musan takia

Tämä on helppo kumota, olen itse ollut sellainen. Nykyisin iän hieman kartuttua olen varhaiskeski-ikäinen setämies, joka käy festareilla pelkästään musan takia.

Ikinä en ole festivaaleille lähtenyt muiden kuin bändien takia. En lähde edes kotikaupunkini Turun Ruisrockiin vip-passilla ja vesibussikyydissä jos siellä ei ole mitään kuuntelemisen arvoista (niin kuin ei ole pariin vuoteen ollut). Koskaan en festivaaleilla tee muuta kuin kuuntele ja katso valitsemiani bändejä.

Ihmiskarjan kanssa seurustelu on ajanhaaskausta sekä festivaaleilla että festivaalien ulkopuolella, ja viinan juontiakin voi harrastaa paremmin kotisohvalla jos haluaa. Joinain vuosina voi ottaa muutaman viinapaukun, kunhan se ei aiheuta kuin korkeintaan kevyttä hiprakkaa. Festivaaleja on takana reilut 40 (voi lähentyä jo 50 festivaalin lukemaakin) viimeisen 18 vuoden aikana, tasan kerran on tullut tehtyä se virhe, että kesähelle ja kirkas viina johtivat ylilyöntiin ja backstagelle sammumiseen yhtenä festivaalipäivänä. Tässä oli osasyynä se, että kolmipäiväisen festivaalin tärkein anti oli päivinä kaksi ja kolme, ensimmäisenä päivänä ei ollut mitään erityistä kuulemisen arvoista, vaikkakin muutama perusbändi.

Naisten kanssa tai naisten takia ei festareille kannata lähteä, naisilla ei yleensä ole joko mitään järkevää sanottavaa artistin musiikillisesta suorituksesta tai sitten naiset häiritsevät musiikin kuuntelua jollain joutavalla hölötyksellä tai ongelmallaan. Pari kertaa on ollut ex-avovaimo mukana festivaaleilla, muuten naisia ei ole tarvittu eikä naisten seuraa etsitty. Naisia voi etsiä senssipalstoiltakin tai netistä, kallista festivaalilippua ei tule haaskata epäolennaiseen vaan huomio on keskitettävä musiikkiin. Kunnon metallifestivaalit ovat muutenkin perimiehinen juttu, bilehilepissikset menkööt jonnekin Raumanmeren juhannukseen.

Festivaaleille voi lähteä yhden tai kahden hyvän ystävän kanssa, mutta missään "kaveriporukassa" ei lähdetä eikä liikuta. Liian iso seurue hajauttaisi huomion pois pääasiasta eli livemusiikista. Festivaaleille ei tulla "pitämään hauskaa", sinne tullaan näkemään se ja se yhtye livenä.

Bändien kohdalla on kaksi vaihtoehtoista tapaa seurata keikkaa: joko seurataan pedanttisen tarkasti ja kirjoitetaan jokainen esitetty kappale järjestyksessä ylös tai sitten seurataan hieman kevyemmin ja kenties vain osa keikkaa. Yhtään bändiä ei kuitenkaan seurata muuten vain eikä alueella/paikalla hengata jos siellä ei mikään olennainen bändi soita.

Keikkojen välissä vetäydytään pois ihmiskarjan luota niin kauas kuin mahdollista, festivaalin päätyttyä poistutaan välittömästi hotellihuoneeseen tai muuhun majoitustilaan. Hotellimajoitus on välttämätön, ellei käytössä ole sitten tyhjillään olevaa tuttavan asuntoa tai vastaavaa. Festivaalin ruokakojujen paskan sijasta ateriointi tapahtuu mieluiten ravintolassa tai muussa erillisessä ruokailupaikassa.

En ole koskaan ymmärtänyt niiden ihmisten motiiveja, jotka lähtevät festivaaleille ja maksavat kalliin lipun väin päästäkseen dokaamaan itsensä niin pahaan kuntoon, etteivät muista yhtyeistä mitään - jos nyt edes katsovat yhtyeitä mudassa möyrimisen ohella.
 

Kerouac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Espoolainen HIFK-fani, joka ei ole katkera oikealle jääkiekkokulttuurille.

Meinaaan, oikeasti, kohtuuttoman monta espoolaista jullia olen nähnyt. Aina on jotain vinkumista Ilveksestä. Ne oikeasti stadilaiset HIFK-fanit diggaa Ilvestä, ylläri sinällään. JHag on varmaan tämän espoolaisen porukan paras ilmentymä! :)
 

Ralph

Jäsen
Vaasalainen, joka ei ollut eilen Tampereella.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
What the fuck did I just read.

Jos oma vaimo on MILF, niin anoppi on silloin GILF eikä MILF (siis jos anoppi on ns. pantava, mitä anoppi aniharvoin on).

Pitikin tuo tulla aikoinaan korjaamaan mutta unohdin. Mitä pahaa GILFeissä on? HÄ?

Ja kyllä Steyer sä tiedät ettei saa olla liian kranttu. Jos pesää jostain irtoaa, niin silloin se pitää ottaa vastaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
-Vahvasti ylipainoinen oikea alkoholisti

Lääkärit kertovat meille yksioikoisesti, että viina lihottaa. Tämä on täyttä paskapuhetta, he tietävät sen itsekin. Mulla on ihan lähisuvussa lääkäri, jolta kerran kysyin miksi spuget ovat lähinnä pitkänmatkanjuoksijan / roudarin risteytymiä, jos viina kerran lihottaa? Ja jos itseltäni karkaa mopo, laihdun pari kiloa yhden ryyppillan jälkeen, miksi? No, minä kuulun niihin, jotka unohtavat syödä ja vahva diureetti alkoholi tekee tehtävänsä. Siinä selitys sille, miksi paino putoaa, mitä enemmän läträä. Itse viinassa on paljon kaloreita, mutta viina ei kauan muhi sisällä. Sitä ei voi verrata ruoan kalorimäärään, ruoka on tarkoitettu jäämään elimistöön pidemmäksi aikaa. Ensinnäkin viina poistaa nestettä, toisekseen maksa haluaa viinan mahdollisimman nopeasti ulos.

On olemassa tyyppejä, joille muutama drinksu lisää ruokahalua ja se lihominen tulee kyllä snagaripläjäyksien kautta silloinkin. Ei itse viinan. Spugejen elimistö oppii nopeasti siihen, että lähes kaikki kama, mikä tulee sisään, on nestemäistä. Ruokahalu loppuu kokonaan, viina antaa kylläisyydentunteen ja ketoosissa oleva elimistö (aliravittu) muuttuu suunnilleen poistoputkeksi. Spuget, Andy McCoyt, Matti Nykäset ja muut kunnon tenukepit ovat aina laihoja luikeroita. Mitä nyt lievää nestepöhöä joskus. Jos näet selkeästi hyvin ylipainoisen ihmisen, voit olla 99% varma, että hän ei ole kerännyt kilojaan alkoholista, vaan sokerista ja rasvasta. Joten lihava alkoholisti on myytti.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Tälläinen tapaus löytyy.
(linkki vie kuvaan, jossa vahvasti ylipainoinen oikea alkoholisti)

: D

Hei, mutta Homer ei ole oikea alkoholisti. Hänellä on edelleen työpaikka ja perhe. Kaveri syö normiateriat ja ottaa silloin tällöin kaljaa. Mikäs alkoholisti se sellainen nysverö on? Mä tarkoitan hardcore-osaston viinamäen miestä, jonka elämä pyörii viinan ympärillä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
-Vahvasti ylipainoinen oikea alkoholisti

Lääkärit kertovat meille yksioikoisesti, että viina lihottaa. Tämä on täyttä paskapuhetta, he tietävät sen itsekin. Mulla on ihan lähisuvussa lääkäri, jolta kerran kysyin miksi spuget ovat lähinnä pitkänmatkanjuoksijan / roudarin risteytymiä, jos viina kerran lihottaa? Ja jos itseltäni karkaa mopo, laihdun pari kiloa yhden ryyppillan jälkeen, miksi? No, minä kuulun niihin, jotka unohtavat syödä ja vahva diureetti alkoholi tekee tehtävänsä. Siinä selitys sille, miksi paino putoaa, mitä enemmän läträä. Itse viinassa on paljon kaloreita, mutta viina ei kauan muhi sisällä. Sitä ei voi verrata ruoan kalorimäärään, ruoka on tarkoitettu jäämään elimistöön pidemmäksi aikaa. Ensinnäkin viina poistaa nestettä, toisekseen maksa haluaa viinan mahdollisimman nopeasti ulos.

Pikkupoikana kuuntelin vanhojen ihmisten tarinoita dokaamisesta ajalta "ennen sotia", 20- ja 30-luvulla kun viina myös oli kallista. Joillakin äijillä oli kuulemma tapana blandata viina sulalla voilla, sillä näin uskottiin (tai tiedettiin) kalliin kännin kestävän kauemmin. Tosin siitä ei ole tietoa aiheuttiko tuo lihomista.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Luulin tätä UMO:ksi, mutta väärässäpä olin:

Kunnallisen puolen terveyskeskuslääkäri, jonka vastaanotolle pääsee ajallaan ja joka on sekä ystävällinen että ripeä. Rasti seinäään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös