Universaali avioliitto – oikeus rakkauteen kaikille

  • 4 907
  • 54

Yhdenvertainen avioliitto-oikeus kaikille?


  • Äänestäjiä
    39

Fordél

Jäsen
Juuri näin, ja nyt se avoimeksi jäänyt asia tuli selväksi, kun kirjoitit että lähtökohtaisesti (muiden ryhmien lasten hankkimista) ei pitäisi kieltää.

Ihan samalla tavalla se avoimeksi jäänyt asia oli ilmaistu tuolla homoketjussakin, joten mikään asia ei ole tullut yhtään sen selvemmäksi tai epäselvemmäksi.

Konservatiiveja olemme joskus kaikki, ainoastaan se toleranssi jolla päätön konservatiivisuus kytkeytyy päälle, vaihtelee. En minäkään sinua varsinaisesti konservatiivisena pidä, vaikka lähisukulaisten välisen rakkauden tuomitsemiseen suhtaudutkin konservatiivisesti kuten klose homojen väliseen.

En ole tuomitsemassa tai hyväksymässä lähisukulaisten välistä rakkautta. Toin vain esille, että heidän lapsen hankinnan kieltämistä voidaan perustella terveydellisillä seikoilla. En ole miettinyt vaikka vanhempien ja tämän lapsen avioliitto-oikeutta. Samaa sukupuolta olevien avioliitto-oikeutta olen miettinyt ja päätynyt mietinnässäni kannattamaan sitä sekä heidän adobtio-oikeutta.

Epäloogisuusväitteeni ei nyt liittynyt homoseksuaalien ja lähisukulaisten väliseen kohteluun jossa edellä kuvaamasi perusteet saattaisivat joten kuten toimia (jos unohdetaan tuo että lapsikysymysten sitominen avioliittoon on typerää), vaan lähisukulaisten ja nimim. mutinan mainitseman tuttavaperheen tapaisten tapausten väliseen kohteluun.

Eihän niissäkään ollut mitään epäloogisuutta. Koko ajan kantani on ollut se, että lapsen hankintaa ei pidä lähtökohtaisesti kieltää ja jos näin tehdään, kiellolle täytyy olla vahvat perusteet. Sekä @mutina esittämässä tapauksessa että lähisukulaisten lapsenhankinnassa perusteita löytyisi terveydellisistä syistä.
 
Koko ajan kantani on ollut se, että lapsen hankintaa ei pidä lähtökohtaisesti kieltää ja jos näin tehdään, kiellolle täytyy olla vahvat perusteet.
Juu, silloin aiemmin kirjoitit näin. Sitten nyt tässä ketjussa kirjoitit, että tuossa nimenomaisessa mutinan tuttavapariskunnan tilanteessa, jossa siis vastaavasti olisi vahvat perusteet, ei sitten tulisikaan kieltää.

Minun nähdäkseni tulisi joko kieltää tai hyväksyä molemmat, ja koska en osaa edes vähää alusta määritellä rajaa jonka toisella puolella ihmiselämä on kelvoton ja toisella puolella kelvollinen, niin vähiten huonoksi vaihtoehdoksi jää sitten tällä haavaa hyväksyä molemmat.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mä oikeasti toivoisin, että esineiden kanssa voisi mennä naimisiin. Menisin nimittäin välittömästi @Klose16 :n näppäimistön kanssa naimisiin. Olen pirun mustasukkaista sorttia, joten mun vaimoa on sitten ihan turha muiden miesten näpelöidä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pidän erityisen epäreiluna, että oman itsensä kanssa ei saa mennä naimisiin.

On tosin surullista, että moniavioisuus ei ole sallittua myöskään. Ei niin, että itse välttämättä menisin, mutta moni varmasti haluaisi.

Lähinnä haaveena olisi siis avioitua itsensä kanssa. Kyllä tässä kehossa on sen verran sivupersoonaa, että tuntuisi ihan sopivalta.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miksi muilla pitäisi olla asiat paremmin kuin meillä täällä Suomessa? Ei hätää, Kloseja näyttää riittävän muillekin.

Yrittänyttä ei laiteta

Linkki vie iltamakasiinin hömppäsivustolle artikkeliin, jossa mies protestoi homoliittoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös