Unelmia, unia ja utopistia haaveita (ei huhuja)

  • 1 617 492
  • 9 788

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Tuollainen ”jeremygregoire” tuohon sopisi.
Harmi, että hän taitaa Ipasta lunastaa loppukauden paperin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jarkko Malista itse ajattelin. Miehekkäällä latino-tavalla. Jotain se tapaista. Tai vieläköhän Tomi Sallinen tulisi liigaan pelaamaan ja valmistautumaan ensi kauden K-Espoo jäähyväisiinsä.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Viitisen Ilveksen peliä katsoneena joudun toteamaan tähän että olen katsonut väärät matsit. Hieno sukunimi mutta ei mitään käyttöä niiden katsomieni otteluiden perusteella.
Alku heikko, mutta parantanut kyllä peliään.
Liike on kyllä kulmikasta, enkä nyt itsekään välttämättä häntä palkkaisi.
 

Danforth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Luleå HF
Neloseen Ylitalo - The Nelossentteri - Kainulainen, maistuisi. Ylitaloa voisi kierrättää rotaatiossa tuosta tai 13. hyökkinä.
 

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes
Ikonen - ”Sentteri” - Kainulainen/Ylitalo
Ikonen - Kainulainen - ”Tyrväinen/fyysinen laituri”

Kyllähän tuo hyvältä näyttäisi. Varmasti tulee kauden aikana loukkaantumisia ja helpompi se on neloseen/rotaatioon hankkia pelaajia. Varmasti ymmärtänevät sen ettei sitä peliaikaa tule ykkösyyveellä, mutta arvostus joukkueessa on korkealla kun tekevät sitä ”paskaduunia” pyyteettömästi.

Kukas entinen valmentaja/Pelaaja se oli joka sanoi että mestaruuden voittaa se joukkue, jolla on paras nelosketju?
 
Uskallan sen verran kastaa lusikkaani keitokseen, että tarjoilen myös konkreettisia ratkaisuja.

(Vapaita pelaajia arvostamani @Sinkilä n ansiokkaaseen malliin sellaisesta nelosketjusta, jolla enimmäkseen voitetaan, kuin otetaan takkiin.)

En rajaa ominaisuuksia, sillä ei se välttämättä ole huono asia, että myös nelosessa on hyökkäys-suuntaankin orientuneita pelaajia. (Otetaan vaikka esimerkkinä Tappara. Kun Kontiola ja Tanus ideaali-tilanteessa palaavat ja koko joukkue on ehjä - on nelosketjuun tarjolla hyökkäys-suuntaan todella vahvoja pelaajia. Alkukaudella Tapparan nuoret (Luoto-Rönni-Granath on ollut nelonen ja kaikki heistä ovat kyllä kovia tekijöitä nimenomaan hyökkäys-suuntaan.)
"Puolustajat puolustaa ja kiekon hallinta on osa puolustusta" näyttää olevan hallitsevan mestarin filosofia.

Malli 1

Kainulainen jatkaa keskellä kun palaa.

Ikonen Kainulainen Antti Tyrväinen/Stelio Mattheos/ Christophe Boivin/Tyler Irvine/Jasse Ikonen/Max Zimmer

Näistä itselle kaikkein mielenkiitoisimmat nimet ovat Tyrväinen, Mattheos ja Boivin (myöskään Jasse Ikonen ei ole huono jääkiekkoilija. Melkoinen kokemus Liigassa, CHL:ssa ja Ruotsissa.) Lasken, että jokainen nimi on vahvistus vs Nieminen/Ylitalo/Suni plus tuo erittäin kaivattua leveyttä/särkymävaraa. Boivin ja Mattheos varmasti hyödyllisiä miehiä myös mahdollisissa ylempien ketjujen loukkaantumisissa/sairasteluissa.

Malli 2

Siirretään Kainulainen rightin miehenä oikeaan laitaan, jossa osaa myös pelata.

Ikonen Colt Conrad/Jordan Kawaguchi/Robbie Payne Kainulainen

Malli 3

Otetaan pykälää kovempi/nimekkäämpi/kalliimpi mies mukaan haastamaan 3 ketjun laitureita. Miksei ylempiäkin ketjuja (Po.Westerholmilta voisi Liigassa vaatia pykälän parempaa).

Rihards Bukarts/Tim Schaller/Ryan Kuffner/Trevor Mingoia/Jayden Halbgewachs Krannila Tieksola

Nelosessa:
Ikonen Fontaine Kainulainen
tai
Ikonen Kainulainen Tieksola

Loput hyökkääjät leveyspelaajina mukana rosterissa (ja hyvin suurella todennäköisyydellä heistä 1-2 pelaa melkolailla säännöllisesti, koska kiekkojoukkue harvoin pysyy ehjänä/terveenä koko leveydellä.
Mestis-lainoilla pelituntumaa Ylitalo/Nieminen/Suni
A-junnuissa Suni/Trakht/Levänen/Hämäläinen/Järvenpää
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Lämsän kaljaveikot
Kyllä mä ottaisin tuohon mielellään Tyrväisen vaikka tiedän sen jakavan vahvasti mielipiteitä. Mutta miettikääs kun nelosen hyökkäysketju olisi "Höylän" palattua Ikonen-Kainulainen-Tyrväinen..siinä olisi vastustajille todella inhottava kolmikko.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä mä ottaisin tuohon mielellään Tyrväisen vaikka tiedän sen jakavan vahvasti mielipiteitä. Mutta miettikääs kun nelosen hyökkäysketju olisi "Höylän" palattua Ikonen-Kainulainen-Tyrväinen..siinä olisi vastustajille todella inhottava kolmikko.
Tyrväinen menisi kyllä oikein hyvin täsmänä tuonne alaketjuihin. Ei ole edes mikään täysin toivoton kiekon kanssa ja oikeastaan sellainen "ilkeämpi-Ikonen" olisi kyseessä.

Oikeastaan Järvisellä ja Tyrväisellä olisi se jo täytetty minkä perään olen kesästä asti itse huudellut ja voisi kuvitella että näiden jälkeen sukan varteen vielä jäisikin jotain.

Toinen vaihtoehto olisi tosiaan tuo @Parry Sound kolmosketjun "korjaaminen" kovemman pistepotentiaalin nimellä ja Fontainen laittaminen nelosen keskelle tai laitaan kun Kainulainen palaa.

Kumpkikin sopisi mulle, koska silloin myös saataisiin sitä kilpailua ylemmäskin ja näistä alaketjujen kavereista ylempänä pystyisi jotkut stunttaamaankin vähän pidemmänkin aikaa.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Toinen vaihtoehto olisi tosiaan tuo @Parry Sound kolmosketjun "korjaaminen" kovemman pistepotentiaalin nimellä ja Fontainen laittaminen nelosen keskelle tai laitaan kun Kainulainen palaa.
Fontaine menisi mielestäni kyllä hukkaan nelosessa tai sentterin roolissa. Mun mielestä Gabriel on pelannut hyvin, mutta ei ole saanut palkintoa vielä. Toivottavasti jaksaa painaa edelleen yhtä nöyrästi duunia niin eiköhän jossain kohtaa ketsupit ala lentämään.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Fontaine menisi mielestäni kyllä hukkaan nelosessa tai sentterin roolissa. Mun mielestä Gabriel on pelannut hyvin, mutta ei ole saanut palkintoa vielä. Toivottavasti jaksaa painaa edelleen yhtä nöyrästi duunia niin eiköhän jossain kohtaa ketsupit ala lentämään.
En mä nyt sanoisi että Fonzy menisi hukkaan jos 5 vs. 5 pelissä saa sen 10-12 minuuttia ja siihen erikoistilanteet päälle. Kyllä Fontaine-Kainulainen-Ikonen ketju voisi olla ihan hyvin kolmonenkin peluutukseltaan (peliaika) ja Fontaine kuitenkin on hyökkääjistä neljänneksi eniten saanut alivoima-aikaa (21:31) ja ylivoimillakin päässyt tuurailemaan ihan hyvin (8:28).
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät

Tuonkin perusteella olisin ottanut Konnan Lukon riveihin, jos alko ei enää maistu vanhaan malliin. Uskoisin näkyvän myös jäällä.

Tämä Kontiolan suunta kohti parempaan on ollut kyllä tiedossa. Ilvesfoorumilla Kontiolan tilanne on tietysti ihan erilainen monen mielestä. Kyllä Kontiola on pelimies, kunhan pääsee hyvin mukaan joukkueeseen ja pelikunnon kohdilleen.
 

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes
Ei saanut try-outilla änäridiiliä syksyllä, siinä olisi oman pään luuta parhaassa peli-iässä loppukaudeksi nostamaan Raumalle kannua

 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Ei saanut try-outilla änäridiiliä syksyllä, siinä olisi oman pään luuta parhaassa peli-iässä loppukaudeksi nostamaan Raumalle kannua

Kassian olisi yksi kaikkien aikojen kovimmista voimahyökkääjistä Liigassa. Olisi kallis ja loistava haku.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Kyllä. Mutta olisihan tuo niin järkyttävää jos tälläinen toteutuisi että pidetään tämä täällä utopistisena haaveena
Samaa mieltä. Zack joutuisi kaikenlisäksi pitämään visiiriä ensimmäisen kerran urallaan kypärässä. Eiköhän tuo jo estä miehen tulon Raumalle.
 

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes
Samaa mieltä. Zack joutuisi kaikenlisäksi pitämään visiiriä ensimmäisen kerran urallaan kypärässä. Eiköhän tuo jo estä miehen tulon Raumalle.
joo eihän siitä mitään tulisi. Tai jos saataisiin ylipuhuttua edes Komarov-tyyliseen visiiriin.

löytyisiköhän muuten tuon tason pelaajalle sponsorirahaa yhteistyökumppaneilta herkemmin jos tämän kaliiberin pelaaja olisi realistista saada Raumalle?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
löytyisiköhän muuten tuon tason pelaajalle sponsorirahaa yhteistyökumppaneilta herkemmin jos tämän kaliiberin pelaaja olisi realistista saada Raumalle?
Mä luulen, että ne yhteistyökumppaneilta kerätyt pelaajahankintakohtaiset rahat on aika maltillisia Raumalla (ja varmaan muuallakin), olipa pelaajan taso mikä vaan. Harva firma on varmaan näkyyvyyden kannalta valmis laittamaan yhteen pelaajaan, ja jos firmoja on useampia niin näkyyvyys vain pienenee. Tietysti jos ihan rakkaudesta Lukkoon, menestysmahdollisuuksien parantamiseksi joku laittaa omiaan niin miksei.

Mutta tuoreimpana esimerkkinä Joonas Järvinen, joka on käytännössä Teemu Laurellin henk koht kummipelaaja, niin ei siihen varmaan ihan montaa tonnia ole tarvinnut laittaa.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
löytyisiköhän muuten tuon tason pelaajalle sponsorirahaa yhteistyökumppaneilta herkemmin jos tämän kaliiberin pelaaja olisi realistista saada Raumalle?
Miksi ei? Noita ei Suomessa taideta yhtä aktiivisesti harrastaa kuin Ruotsissa, mutta olisi mielestäni ihan tervetullut lisä ainakin Lukon toimintaan. Toisaalta Lukon tapauksessa RTK saisi myös kuitata tällaisista asioista mun puolesta, kun kirjaimellisesit sitä varten luotu koko homma.
 

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes
Mä luulen, että ne yhteistyökumppaneilta kerätyt pelaajahankintakohtaiset rahat on aika maltillisia Raumalla (ja varmaan muuallakin), olipa pelaajan taso mikä vaan. Harva firma on varmaan näkyyvyyden kannalta valmis laittamaan yhteen pelaajaan, ja jos firmoja on useampia niin näkyyvyys vain pienenee. Tietysti jos ihan rakkaudesta Lukkoon, menestysmahdollisuuksien parantamiseksi joku laittaa omiaan niin miksei.

Mutta tuoreimpana esimerkkinä Joonas Järvinen, joka on käytännössä Teemu Laurellin henk koht kummipelaaja, niin ei siihen varmaan ihan montaa tonnia ole tarvinnut laittaa.

Siksi kysyinkin kun ei ole muistissa että Raumalla olisi suuremmin firmoja pyydetty pelaajahankintoihin maksajiksi.
 

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes
Miksi ei? Noita ei Suomessa taideta yhtä aktiivisesti harrastaa kuin Ruotsissa, mutta olisi mielestäni ihan tervetullut lisä ainakin Lukon toimintaan. Toisaalta Lukon tapauksessa RTK saisi myös kuitata tällaisista asioista mun puolesta, kun kirjaimellisesit sitä varten luotu koko homma.

Eikös Poolboykin lähteny Ruotsiin jonkun gofundme-tyyppisen fanirahoituksen kautta.

nyt olisi RTK:llakin todistaa muille kateellisille, kun oikeasti lyödään se kottikärryllinen rahaa niin saadaan laatua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös