UMK ja Euroviisut 2025

• 251 121
  • 3 662

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Näin on. Jokaisella tasolla selvästi parempi kuin Suomi. Biisi itsessään, sekä esityksen omaperäisyys ja kekseliäisyys täysin eri tasolla kuin Suomen edustajalla. Toki Suomen "etuna" on "vahva itsevarma nainen", joka on toki nykyään itsessään jonkun arvoista.

Ruotsin edustajan bandwagonissa ollaan ja helposti.
Ruotsia ei voi tietenkään oikein kritisoida heidän euroviisustrategiastaan, kun katsoo heidän viisumenestystään, mutta musiikin ystävän näkökulmasta Ruotsin viisuvalinnat ovat yleensä läpeensä laskelmoitua ja viimeiseen pykälään asti hiottua mittatilauspoppia, joista on kyllä kaikki spontaani hauskuus ja musiikin ilo harvinaisen kaukana. Siksi tämä KAJ'n valinta oli kyllä erittäin positiivinen yllätys ruotsalaisilta. Toivottavasti tällä tulisi menestystä, niin ehkä hekin uskaltaisivat päästää irti tuosta kaavamaisesta saman konseptin toistamisesta ja uskaltaisivat jatkossa vähän irroitellakin välillä.

Suomen tämän vuoden edustaja menee minusta vähän viisukliseisiin, noissa ympyröissä vähäpukeisella ja pikkutuhmalla esityksellä alkaa ehkä jo olla vaikeuksia erottua mitenkään originellina. Se vaatisi ainakin todella paljon paremman biisin, koska tuo jää minusta pahasti piippuun. Mutta jos menestyy niin erittäin hyvä niin. Olisihan se komeaa suomalaisittain vetää vaikka kaksoisvoitto.

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Hehe, taasko tämä Vikmanista monkuminen alkaa noin kuukauden tauon jälkeen. KAJ on hauska valinta Ruotsilta, mutta onhan se jännä ettei tuotakaan osata kehua ilman että pitää painaa oman maan edustajaa samalla alaspäin. Antipatia elää vahvana.

KAJ on huippu, mutta niin on Erikakin.

Plussana tulee sitten se moraalipaniikki, jonka artistin pukeutuminen aiheuttaa tietyssä osassa kanssakansalaisiamme.

Lordi oli paheksuttava koska saatana, Käärijä oli paheksuttava koska alkoholi ja Erika on paheksuttava koska seksi.

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Hehe, taasko tämä Vikmanista monkuminen alkaa noin kuukauden tauon jälkeen. KAJ on hauska valinta Ruotsilta, mutta onhan se jännä ettei tuotakaan osata kehua ilman että pitää painaa oman maan edustajaa samalla alaspäin. Antipatia elää vahvana.
Ainakin omalta kohdaltani ei ole varsinaisesti tavoite painaa ketään alaspäin, mutta kun kyse on kilpailusta jossa biisit kilpailee keskenään niin eikö noita biisejä/esityksiä sitten ole tarkoituskin verrata toisiinsa? Tähän saakka olen kuullut tasan kaksi tämän vuoden viisuihin osallistuvaa biisiä ja niistä Ruotsin edustaja on minun mielestäni huomattavasti parempi kuin se toinen jonka olen kuullut, eli Suomi.

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Ainakin omalta kohdaltani ei ole varsinaisesti tavoite painaa ketään alaspäin, mutta kun kyse on kilpailusta jossa biisit kilpailee keskenään niin eikö noita biisejä/esityksiä sitten ole tarkoituskin verrata toisiinsa? Tähän saakka olen kuullut tasan kaksi tämän vuoden viisuihin osallistuvaa biisiä ja niistä Ruotsin edustaja on minun mielestäni huomattavasti parempi kuin se toinen jonka olen kuullut, eli Suomi.

Mulla sama. Erikan biisi ei iske edes vähää alusta, enkä suurta menestystä sille odota. Tosin en pitänyt kyllä viime vuoden voittajankaan biisistä sitten yhtään.

Bara Bada Bastu sen sijaan iskee sen sijaan edelleen äärettömän kovaa. Sopivan yksinkertainen, mutta tarttuva melodia, helppo kertsi ja muutenkin hyvä poljento. Toimii.

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
En laskisi KAJn Bastu kappaletta Euroviisuasteikolla huumoribiisiksi. Jos ja kun huumoribiiseiksi on laskettu ne aivan läskiksi heitetyt showt. Onhan tuossa muuta kuin laulaja, mikrofoni ja tyhjä lava, siinä missä Lordilla tai Käärijälläkin. Mutta ei tuo sellainen suoritus ole, mitä niitä nyt kaikenlaista maista viime vuosina se parikolme on tullut, jossa ihan leikitty lavalla.

Musiikillisesti tuo on varsin iskevä kappale.

Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Hän? Ruotsin bastu ja swedut? Mistä lähtien suomenruotsalaiset on ollut ruotsalaisia?

Pitääkin lähteä tarkistamaan onko avovaimolla sittenkin Ruotsin eikä Suomen passi.
Olen myös viime päivien aikana kysellyt omasta tuttavapiiristäni sitä, minkä maan kansalaisina he pitävät englanniksi laulavia suomalaisia tai esimerkiksi Australian asukkaita, jotka puhuvat äidinkielenään englantia. Tai belgialaisia, jotka puhuvat ranskaa tai sveitsiläisiä, jotka puhuvat saksaa jne..

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings, Panthers
Mulla sama. Erikan biisi ei iske edes vähää alusta, enkä suurta menestystä sille odota. Tosin en pitänyt kyllä viime vuoden voittajankaan biisistä sitten yhtään.

Bara Bada Bastu sen sijaan iskee sen sijaan edelleen äärettömän kovaa. Sopivan yksinkertainen, mutta tarttuva melodia, helppo kertsi ja muutenkin hyvä poljento. Toimii.
Lyödäänkö virtuaalinen veto? Väitän että Erika pesee Bastupoikien selät ihan mennen tullen. Kaj ei ole huono ollenkaan mutta en usko sen pärjäävän Suomelle.

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
En tiedä joko Erika-huuma on Euroopassa jo vähän laantumaan päin, mutta mitä olen tuossa muutamia reaktiovideoita katsonut Youtubesta, niin ei KAJ:ta ole samalla tavalla pidetty voittajakandidaattina kuin Erikaa (ainakaan ensimmäisinä viikkoina UMK:n jälkeen). KAJ:ta kyllä on ihasteltu ja kehuttu Ruotsia uudenlaisesta ajattelusta, mutta mitään "My favourite for the win"-kommenneja en ole nähnyt samassa mitassa kuin miten Erika otettiin ensireaktioissa vastaan.

Mutta nämä ovat vaan omia havaintojani, joten virhemarginaali voi olla melkoinen.

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
En laskisi KAJn Bastu kappaletta Euroviisuasteikolla huumoribiisiksi.

Huumori ja musiikillinen iskevyyshän eivät sulje toisiaan millään tavalla pois, vaan päinvastoin monet vitsibiisit ovat erittäin tarttuvia ja lähes lastenlaulumaisia, joita jokainen osaa hoilata mukana viimeistään toisen kertsin kohdalla. Siihenhän Bastunkin teho perustuu, eli siihen erittäin helppo päästä käsiksi ja liittyä mukaan, olit minkä ikäinen vaan. Kaikki osaavat laulaa mukana vauvasta vaariin.

Ja tämä ei ollut siis biisin moittimista millään muotoa, vaan ihan yleistä huomiointia.

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Lyödäänkö virtuaalinen veto? Väitän että Erika pesee Bastupoikien selät ihan mennen tullen. Kaj ei ole huono ollenkaan mutta en usko sen pärjäävän Suomelle.

Ei lyödä vetoa, en harrasta :D eikä muutenkaan lyötäisi, sillä luultavasti häviäisin. Erikan biisi on varmaan kuitenkin loppujen lopuksi enemmän Euroviisufanien mieleen. Ja luulen et Jurytkin arvostavat Erikan biisiä enemmän.

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
En laskisi KAJn Bastu kappaletta Euroviisuasteikolla huumoribiisiksi. Jos ja kun huumoribiiseiksi on laskettu ne aivan läskiksi heitetyt showt. Onhan tuossa muuta kuin laulaja, mikrofoni ja tyhjä lava, siinä missä Lordilla tai Käärijälläkin. Mutta ei tuo sellainen suoritus ole, mitä niitä nyt kaikenlaista maista viime vuosina se parikolme on tullut, jossa ihan leikitty lavalla.

Niin, eihän tuo nyt mitään kainalopieruosastoa ole. Ennemminkin tarttuva ja hyvin tehty popbiisi jossa on sanoituksessa ja esityksessä hieman huumorielementtiä mukana. Oikeastaan ihan verrattavissa Käärijään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy