UFC 95 tapeltiin tuossa viikonloppuna. Ihmettelin, kun kukaan ei ole jaksanut sitä täällä noteerata, vaikka eipä tuo mitään ikimuistoista tarjonnutkaan.
Oma suosikkini Demian Maia hoiteli matsinsa tyylipuhtaasti kuristuksella ensimmäisessä erässä. Paulo Thiagon TKO Josh Koscheckista aiheutti jonkin verran nurinaa Koscheckin puolelta niine perinteisine "too early" -kritisointeineen. Itse näkisin tuomarin toimineen tilanteessa täysin oikein, ei Kos olisi tuosta enää selvinnyt kuitenkaan.
Illan pääottelu oli Joe Stevenson Vs. Diego Sanchez. Vääntö oli hyvää, mutta loppui tylsästi kun kellon näyttäessä täyttä aikaa olivat molemmat edelleen pystyssä. Sanchez vei matsin yksimielisellä päätöksellä, mutta ei Daddy Stevensonkaan ollut mitenkään huono. Äijät väänsivät täydet kolme erää, joiden aikana Sanchezin paremmuus kävi selväksi.
*edit*
Olen varmaan joskus aiemmin tässä ketjussa maininnut, että mattovääntö ei niin kiinnosta, jonka takia K1 on vienyt suurimman mielenkiintoni, mutta tilanne on nyt pikku hiljaa muuttunut. Tämähän on oikeasti todella paljon mielenkiintoisempaa ja sitä mielenkiintoisemmaksi muuttuu, mitä enemmän ymmärrys erilaisista lukoista ja otteista kasvaa. Nyt on jo pieni näkemys siitä, että millaisilla vahvuuksilla kukakin ottelija kehässä on ja olen jopa näkevinäni joidenkin liikkeiden hakemiset jo etukäteen. Hieno laji!
Olihan tuo UFC95 helvetin kova brittiturnaukseksi. Yleensähän nämä vanhalla mantereella otellut turnaukset ovat olleet tappavan tylsiä.
Demian Maia on kyllä aivan käsittämätön. 5 ottelua UFC:ssä 5 submission voittoa. Seuraavaksi Silvan kimppuun? :)
Koscheck sai mitä tilasi. Kaveri ei edes katsonut yhtään ottelua Paulo Thiagolta. Eipä sinäällään yllätä, että niinkin mulkku tyyppi kuin Koscheck on vielä kaiken lisäksi ylimielinen. Täysin oikea päätös tuomarilta lopettaa ottelu, tosin Thiagon kannattaa ensi kerralla antaa vielä se yksi varmistava lyönti perään.
Main event oli ainakin minusta koko lähetyksen turhin ottelu. Joe Stevenson oli selvästi vain bonuksen perässä. Missä takedown yritykset? Missä potkut? Kesken matsin lätkitään highfiveä ja herätellään yleisöä kannustamaan... hohhoijaa. Kaveri häviää kaksi ensimmäistä erää eikä muuta taktikkaansa yhtään kolmanteen erään. Samoja peruslyöntejä peruslyöntien perään.