UFC 204 tulossa ja lämppäriks voi kattoa main eventin aiemman matsin youtubesta UFC:n sivuilta. On kyllä mielenkiintonen matsi tulossa, Bisping ei ole enää sama mies, joka sillon otti pahasti lukua Hendon nyrkistä. Bisping on parempi ja nopeampi nyrkkeilyssä nykyään kuin tuolloin ja todennäköisesti on oppinut, ettei kierrä suoraan siihen Hendon oikeaan lekaan päin. Sekin vaikuttaa että pysyykö Hendo Bispingin perässä.
Tulee todennäköisesti myös olemaan Hendon vika matsi urallansa, kiitokset hänelle huikeista otteluista. Matsi Shogunia vastaan oli varmaan yksi parhaimmista mitä olen nähnyt.
No, The Count oli parempi nyrkkeilijä, eikä nyt välttämättä kiertänyt suoraan tuohon Hendon tykinkuulaan, mutta ei vieläkään osannut varoa tarpeeksi tuota simpukkaa. Tai ilmeisesti sitten osasi, kun ei nukkumatti tullut millään.
Pakko kyllä kehua tuota ottelua, vaikka se ehkä olikin enemmän tarkkaa kyttäilyä. Ensimmäistä erää oli takana se n. 4 minuuttia, kun katselin matsia ja huokailin, että eipä tuo vanhus enää ehdi tilanteisiin mukaan ja yhtäkkiä läsähti. Kun katsoo itse lyöntiä, osumakohtaa ja voimaa sekä jatkotilannetta, niin ei kovin montaa tuon sarjan kaveria ole, jotka pystyisivät edes nousemaan saati voittamaan vielä koko ottelun. Huikeinta antia oli Bispingin kommentit kulmassa "joo joo, mä oon kunnossa.. mitä btw tapahtu?".
Toisessa erässä sitten vielä uudestaan sama kaava ja samaan tapaan erän loppupuolella. Taisi olla hetkeä aikaisemmin, kuin ensimmäisessä erässä. Hieman jo pelkäsin, että tuomarit arpovat tuon Hendolle ja se ratkaisisi ottelun. En tiedä minkä erän kaksi tuomaria antoi ensimmäisen lisäksi Hendolle, mutta kakkonen oli kyllä omaan (ja yhden tuomarin) silmään The Countille. Significant striket selvästi Bispingin puolella, Hendo osui kertaalleen kovalla, mutta ei edes yrittänyt lyödä päästyään päälle. No, ansaittu voitto Bispingille.
Big Nog (x3), Wanderlei Silva, Renzo Gracie, Vitor Belfort (x3), Rampage Jackson, Anderson Silva, Palhares, Rich Franklin, Bisping, Jake Shields, Fedor, Shogun Rua, Machida, Rashad Evans, "DC" Cormier.
Yllä muutama Hendon recordista poimittu ottelija. Kohtalaisen monta supertähtitason kaveria, luontaiselle keskisarjalaiselle on kasaantunut myös kohtalainen määrä hevarissakin pitkiä aikoja takoneita ukkoja. Ei ole paljoa vastustajia pakoillut, vaan täyttä päätä kohti haasteita. Jos ei edellä mainitut asiat vielä riitä, mainittakoon Hendon ottaneen 40-vuotissyntymäpäivänsä jälkeen vielä esimerkiksi Fedorin, Ruan, Boetchin ja Hector Lombardin päänahat. Hattu isosti pois päästä, vaikkei ole koskaan omiin suosikkeihin kuulunutkaan. Yksi UFC:n ehdottomista legendoista.