Blue F kirjoitti:
Nämä tyhjäpäät jotka tätä tekevät "pahaaoloa" ja vääryyttä tuntiessaan voisivat pysytellä kotosalla ja jättää jäähallit rauhaan.
Tästä olen täsmälleen samaa mieltä, tämmöiset fanit tosiaan kotiin ja jättäkööt jäähallit, olipa sitten minkä joukkueen kannattaja tahansa.
Mutta yhden "aasinsillan" sain tästä pahastaolosta ja väärydestä omaan kokemukseeni tänään. Nimittäin...kun tulin LA-Areenalle, huomasin että paikkani oli Bluesin fanikatsomossa! Minulla ei ollut mitään tietoa ko. lippua ostaessani, että kyseessä on Bluesin fanikatsomo eikä sitä lipunmyyjäkään maininnut, tuskin edes tiesikään. (Käsittääkseni Hartwall-Areenalle lippuja myydessä katsomojen 103 ja 104 sanotaan olevan fanikatsomoita, näin olen ainakin kuullut joidenkin kaverien taholta).
No, vielä suurempi oli hämmästys kun huomattiin, että minulle myyty paikka oli myös kausikorttipaikka! Tästä kuitenkin selvittiin helposti, siirryin seuraavalle riville, jossa oli onneksi vapaata (mutta entäs jos ottelu olisi loppuunmyyty?)¨
Kaksi erää kaikki menikin ihan hyvin, viereiset katsojat huomasivat että olen Jokeri-fani, kun tuuletin Jokerien maaleja. Kaikki meni kuitekin hyvin ja oli erittäin asiallisia ja miellyttäviä Blues-kannattajia, joiden kanssa vaihdoin kokemuksia/kommentteja. Antoivat minun vapaasti kannattaa Jokereita, mistä vielä tunnustus.
Kolmanteen erään katsomoon ilmestyi jostain vanhempi herrasmies, joka Jokerien tasoitettua ja siirryttyä johtoon alkoi huudella minulle tyyliin:"mitä sä täällä teet, mee muualle istumaan" ja lopulta sitten "jos vielä huudat, niin lyön sua" - ja tämä ei välttämättä olisi jäänyt sanomisen tasolle. Varmaan olisi lyönytkin ja minut voittanut, kun isompi oli, joten lopetin sitten kannustamisen. Tässä vaiheessa onneksi fiksummat katsojat sanoivat, että anna kaverin olla, se on ihan rauhallinen. Pelin lopusta jäikin sitten huonompi fiilis tämän kaverin takia. Eikä kyseessä ollut tosiaan mikään teinitapaus, vaikka henkinen ikä taisi aika alhaalla ollakin.
Tämä yksittäistapaus - tämähän on nyt suosikkisana - ei missään nimessä saa leimata koko fanikatsomoa, ei todellakaan. Kannustus oli hyvää ja liput hienoja, tunnustus siitä! Ymmärrän senkin, että tappio oli tosi katkera ja tuomariratkaisut kyseenalaisia, mutta pitääkö silti kohdistaa se vierasjoukkueen faniin ja uhkailla päähänlyöntikilpailulla?? Tuskin muutenkaan provosoin Bluesin fanikatsomoa, jos olisin sikaillut siellä, varmaan tämän olisi kaikki huomanneet. Nythän aivan tyhmää provoilua tuli ravintolan suunnalta.
Ymmärrän "hyvän" kuittailun ja jopa väittelyn hyvissä rajoissa fanien välillä. Mutta kun ruvetaan turvallisuutta uhkailemaan, niin on syytä katsoa peiliin ja miettiä, onko paikka sittenkään jäähallissa?
Hyvää uutta vuotta kaikille Bluesin faneille ja erityisesti vielä tunnustus parille tyypille jotka vieressä istuivat ja olivat todella asiallisia. Tarjoan tuopit jos vielä joskus nähdään! Mutta sinä, joka uhkailet väkivallalla, lue tämä viesti ja mieti seuraavan kerran - ja tämä koskee paitsi em. herraa henkilökohtaisesti sekä ketä tahansa fania, joka on sortumassa tähän. Onpa suosikkiseura sitten Blues, Jokerit, HPK, KooKoo, Pirkkalan Pingviinit.