Ulkosuomalaiset palstalaiset

  • 9 791
  • 63

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Melkein tämä kalenterivuosi on Kööpenhaminaa valloitettu. Juhannukseen saakka olisi tarkoitus "opiskella" täällä.

Suomen pelejä on seurattu aseman sporttibaarista. Puolivälierä jäi näkemättä, kun sitä ei tullut miltään kanavalta. Näyttivät Ruotsin pelin perkele. Digiboksissa oli kyllä Yle TV2 mutta eivät saaneet siihen kuvaa. :) Paikalliset eivät myöskään tykkää ruotsalaisista.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Re: Blanchardstown

Viestin lähetti Puster
Löytyi tällainen ketju, niin eipä tarvitse avata uutta tyyliin "jatkoaikalaiset yli 2000 kilometriä Hakametsän pyhätöstä".

Uusi työ- ja asuinpaikka löytyi luoteis Dublinista ja tarkoitus olisi vähintään vuosi sinnitellä pelkällä "tummiin pukeutuneella blondilla".

Ettei vain olisi työpaikan osoite vielä Ballycoolin Business Park... Tuli myös asutuksi B-townissa (no, tarkkaan ottaen Hartstownissa mikä on vielä kauempana) vajaa puoli vuotta, minkä jälkeen keskusta kutsui Phibsboron ja New Cabra Roadin muodossa. (Tosin nyt jo kolmatta vuotta vankasti Suomen jääkiekon henkisessä keskuksessa Espoossa.) Irlanti on mukava maa suomalaisen asustella!
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Tällä hetkellä ollaan työharjoittelussa Speyerissa, Saksassa. 3 kuukautta täällä ollaan ainakin aluksi, mutta saa nähdä kuinka elämä alkaa rullaamaan. Eiköhän sitä lisäpestiäkin tarjota, jos homma toimii. Tietenkään en laittaisi pahakseni, jos täältä tarttuisi kainaloon astridgumbernus (tai tuossa tapauksessa tod.näk. toisinpäin).

Koska kaupunki ei ole todennäköisesti kovin monelle suomalaiselle tuttu, niin lisätään että se sijaitsee suunnilleen Münchenin ja Frankfurtin välissä Etelä-Saksassa lähellä Ranskan rajaa. Eli katolista aluetta. Tämän huomaisi sokeakin, sillä naapurissa seisova Speyer Dom-tuomiokirkko ilmoittelee olemassaolostaan säännöllisin väliajoin. Asukkaita on sellaiset 30 000, joten mistään megacitystä ei ole kyse. Minulle juuri sopiva, paljon puistoja ja kauniita taloja. Suomalainen tuntee täällä olonsa suht' kotoisaksi, siitä pitävät huolen Rein-virran vesistä juuri kuoriutuneet hyttysparvet.

Jääkiekko ei ole täällä yllättäen iso juttu, katsoin kartasta että täällä olisi kiekkoareena, mutta minulle kerrottiin että se on pyhitetty maahockeylle. Saksalaiset TV-kanavat eivät näyttäneet MM-kisojen pronssiottelua, ja muutenkin televisioinnin taso on niin&näin. Matsiin hypätään suunnilleen samaan aikaan kun kiekko tippuu jäähän, ja erien välillä käydään katsomassa vaikkapa 2. divarin futista. Futis on täällä (tietenkin) suurin laji, vaikka paikalliset sanovatkin että se ei ole enää niin kovassa huudossa kuin 90-luvulla. Myös pyöräily on suosittua, sekä maasto- että maantieversiot.

BTW, täällä tiedetään "varmana tietona", että Suomessa ei voi ostaa väkeviä juomia ilman viinakorttia...
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Muita Maltan jatkoaikalaisia?

Maltalle tuli ostettua pelkkä menolippu ja tarkoitus olisi viipyä melko pitkään. Puolitoista kuukautta takana ja vieläkin Maltan meininki maistuu varsin hyvälle. Kämppä on Slieman "kaupungissa" ihan pääkaupunki Vallettan kyljessä. Valletta on iltaelämältään aika vaisu paikka ja meininki keskittyykin pääosin pohjoispuolelle St. Juliansiin, Pacevilleen ja Sliemaan.

Tapparan vierasmatsit kuunnellaan 957:n nettiradiosta ja kotimatsitkin jos vierasjoukkueella on toimiva nettiradio. TVUplayerilla on tullut tsekkailtua myös sekalaisia NHL-otteluja. Paikallinen TV ei jostain syystä näytä lainkaan SM-liigaa. Paikallisia jääkiekko ei ole kiinnostanut sitten vuoden 1966 H-divisioonan karsintojen 0-12 tappion Mauritiusta vastaan, etenkin kun kansainvälinen comeback 1971 Sudania vastaan päättyi kirvelevään 8-9 jatkoaikatappioon ja pelaajat muutivat Libyaan kansan vihaa pakoon.
 

Shelter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Fallossymboli kirjoitti:
Maltalle tuli ostettua pelkkä menolippu ja tarkoitus olisi viipyä melko pitkään. Puolitoista kuukautta takana ja vieläkin Maltan meininki maistuu varsin hyvälle. Kämppä on Slieman "kaupungissa" ihan pääkaupunki Vallettan kyljessä. Valletta on iltaelämältään aika vaisu paikka ja meininki keskittyykin pääosin pohjoispuolelle St. Juliansiin, Pacevilleen ja Sliemaan.

Upea saari, ei voi muuta sanoa. Reilut kymmenen vuotta on kylläkin kulunut siitä, kun siellä vietin kolme viikkoa kielikurssilla.Ja seuraavana talvena tuli viikko kanssa vietettyä Maltalla. San Gwann nimisessä kylässä tuli asuttua isäntäperheessä kun kielikurssilla olin. Kesällä meno oli kyllä parempaa, talvella Malta oli ainakin hyvin rauhallinen paikka, turisteja ei pahemmin ollut. Tosin kesällä taas ilma oli meikäläisen makuun vähän liiankin kuumaa, kun lämpötila huiteli päivällä 36-45 asteen välillä ja yölläkin siinä 30 asteen tietämissä.

Mieli kyllä tekis lähteä taas siellä käymään, sen verran paljon paikka sykähdytti. Vaikka sijaitseekin Välimerellä, niin ei taida vielä tänä päivänäkään olla turismilla pilattu paikka, vaan alkuperäinen kulttuuri on voimissaan. Kirkoista pitäville paikka on täydellinen, suunnilleen joka toinen rakennus on kirkko.....

Vieläkös muuten sellainen pieni pubi Pacevillessä kuin Beer Garden on pystyssä?
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Fallossymboli kirjoitti:
Maltalle tuli ostettua pelkkä menolippu...

Mita mies tekee paikassa nimelta Malta? (muutakin siis kun lomailee)

Eli siis milla siella pitaa itsensa hengissa?
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Shelter kirjoitti:
Upea saari, ei voi muuta sanoa.
Samaa mielipuolta, historian havinaa ilmassa.
Shelter kirjoitti:
San Gwann nimisessä kylässä tuli asuttua isäntäperheessä kun kielikurssilla olin.
San Gwann on tuossa melko lähellä, en ole vielä ehtinyt pistäytymään mutta kyllähän lähikulmat täytyy tarkistaa pikapuoliin.
Shelter kirjoitti:
Kesällä meno oli kyllä parempaa, talvella Malta oli ainakin hyvin rauhallinen paikka, turisteja ei pahemmin ollut.
Näin pitempään saarella hengailevalle turistien tilapäinen katoaminen on ihan positiivinen juttu, ei tarvi väistellä pallo hukassa pyöriviä turisteja iltalenkillä.
Shelter kirjoitti:
Vaikka sijaitseekin Välimerellä, niin ei taida vielä tänä päivänäkään olla turismilla pilattu paikka, vaan alkuperäinen kulttuuri on voimissaan. Kirkoista pitäville paikka on täydellinen, suunnilleen joka toinen rakennus on kirkko.....
Kyllä täällä kesäkaudella turisteja löytyy ihan riittävästi, enimmäkseen italialaisia. Saksa, Englanti ja Venäjä ovat myös hyvin edustettuina. Suomalaisilla matkatoimistoilla Maltan tarjonta on vähäisempää. Kirkoista sanoisin että enintään joka kolmas rakennus...
Shelter kirjoitti:
Vieläkös muuten sellainen pieni pubi Pacevillessä kuin Beer Garden on pystyssä?
En tiedä mutta lupaan ottaa selvää! Raporttia pukkaa...
1Timer kirjoitti:
Mita mies tekee paikassa nimelta Malta? (muutakin siis kun lomailee)
Hyvä kysymys. Pitää ottaa selvää :)
1Timer kirjoitti:
Eli siis milla siella pitaa itsensa hengissa?
Tässä tapauksessa alkuunsa säästöillä, joiden rajallisuudesta johtuen työnhaku on jo alkanut. Palkat eivät täällä kummoisia ole, ellei satu olemaan Mr. Special Expert. Saari on kuitenkin yksi "online gambling"-paratiiseista ja alan palkat ovat huomattavasti korkeampia kuin muilla sektoreilla keskimäärin. Maltahan on nykyään EU-maa joten työvoima liikkuu vapaasti.
 

Shelter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Fallossymboli kirjoitti:
Näin pitempään saarella hengailevalle turistien tilapäinen katoaminen on ihan positiivinen juttu, ei tarvi väistellä pallo hukassa pyöriviä turisteja iltalenkillä.

Juu, varmasti näin on. Itse vaan kuun olin soolona turistina liikkeellä silloin talvella, niin olisin toivonut vähän parempaa menoa.

Kyllä täällä kesäkaudella turisteja löytyy ihan riittävästi, enimmäkseen italialaisia. Saksa, Englanti ja Venäjä ovat myös hyvin edustettuina. Suomalaisilla matkatoimistoilla Maltan tarjonta on vähäisempää. Kirkoista sanoisin että enintään joka kolmas rakennus...

Jep, Italialaisia siellä silloinkin oli enemmistönä. Finnmatkat taisi aloittaa pakettimatkat sinne syksyllä -94. Itse siis olin Maltalla kesällä -94 ja talvella -95.


Ja jos en ihan väärin muista, niin Maltalla on eniten kirkkoja /km2 kuin missään muualla maailmassa.

En tiedä mutta lupaan ottaa selvää! Raporttia pukkaa...

Tuli vaan kyseisessä pubissa istuttua monta iltaa.. Silloin kun olin Maltalla, niin oli futiksen Usan MM-kisat, niin monet pelit mitä tuli pubin aukioloaikana tuli siellä katsottua. Ainakin silloin oli loistava henkilökunta, jonka kanssa tuli turistua vaikka mitä. Seinältä pitäis löytyä meikäläisen kuvakin, jos ovat säilyttäneet sen siellä :-)
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Ei muuta kun lykkya tyko! Vierailin itsekin saarella jokusia vuosia sitten (siina Hiltonissa, siina sun vieressa) ja pidin meiningista! Ihmettelin vaan, etta mita siella voi oikeen tehda. Elintaso kun on varsin alhainen. Turismi ja sen sivutuotteet on kaiketi se, mihin sun pitaa iskea, jos fyrkkaa haluaa.

Kysele hotelleista aluksi ihan ruohonjuuritason duuneja. Isoissa hotskuissa on aina perushommia tarjolla. Sielta on sitten helppo nousta ylospain (lue: mielenkiintoisiin duuneihin), kun ne huomaa, etta tuo mieshan on hyva kundi!

Tsemia!
 

Badlucklove

Jäsen
Suosikkijoukkue
Matti ja Mervi, Jokerit!
Loytyyko "Englantilaisia?"

Viisi vuotta kohta saarella asuneena voin sanoa etta paikallinen kiekko on aika hupaisaa. Pari kertaa oon kaynyt kavereita katsomassa Slough Jet's nimisessa jengissa Lontoossa. Taso on toki parempaa kuin mita Belgiassa, jossa itse kakarana tahkosin liigaa.
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Shelter kirjoitti:
Vieläkös muuten sellainen pieni pubi Pacevillessä kuin Beer Garden on pystyssä?
Do dih! En itse muista mestaa nähneeni viime Pacevillen reissulla mutta muistikuvat tuosta reissusta ovat muutenkin vähissä. Paikallinen aboriginaali kaverini kyllä vannoi Gardenin olevan yhä toiminnassa ja voivan hyvin joten eiköhän tämä ole faktatietoa, sen verran hyvin kyseinen miekkonen tuntee paikalliset juottolat.
1Timer kirjoitti:
Vierailin itsekin saarella jokusia vuosia sitten (siina Hiltonissa, siina sun vieressa) ja pidin meiningista! Ihmettelin vaan, etta mita siella voi oikeen tehda.
Tässä on pikkuhiljaa alkanut alkuinnostus laantua kun ei oikein tunnu löytyvän töitä joilla itsensä pitäisi hengissä, en ole vaan tarpeeksi spesialisti. Hanttihommilla maksaisi kyllä vuokran mutta harrastukset, tässä tapauksessa uppolenkkeily eli sukeltaminen, jäisi täysin paitsioon rahapulan vuoksi.
Nyt ollaankin daamin kanssa päätetty nostaa kytkintä ja uusin pelkkä menolippu on daamin kotiseuduille Brasiliaan. Siellä saanee hoidettua divemasterin paperit kouraan nopeammin kun ei tarvitse vuokria maksella pitkään hetkeen daamin vanhempien vieraanvaraisuudesta johtuen. Divemasterina kiihottaisi myöhemmin jatkaa matkaa töihin Cayman-saarille tai vastaavaan. Onkos kellään kokemuksia Grand Caymanilta tai lähistöltä?
 

Tuamas

Jäsen
Badlucklove kirjoitti:
Viisi vuotta kohta saarella asuneena voin sanoa etta paikallinen kiekko on aika hupaisaa. Pari kertaa oon kaynyt kavereita katsomassa Slough Jet's nimisessa jengissa Lontoossa. Taso on toki parempaa kuin mita Belgiassa, jossa itse kakarana tahkosin liigaa.

Itse muutin tänne nyt syksyllä opiskelemaan, paikallista kiekkoa en ole vielä käynyt tsekkaamassa.
Yksi Suomalainen opiskelukaveri pelasi myös Belgiassa kiekkoa, taso on kuulemma vieläkin varsin kirjava.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Badlucklove kirjoitti:
Viisi vuotta kohta saarella asuneena voin sanoa etta paikallinen kiekko on aika hupaisaa.

Minäkin asuin viisi vuotta, mutta nyt olen ollut pari vuotta Suomessa.

Kiekkoa tuli todellakin seurattua, London Knights oli kovassa huudossa ja kotiottelut vetivät tuhansia katsojia. Muutenkin kaikki toiminta seuran ympärillä oli hauskaa.

Keskustelupalsta oli aktiivinen ja vieraspelejä seurattiin chatissa, live radiossa ja toki niitä käytiin myös katsomassa. Mutta seuralle tuli ongelmia, kun liiga ja halli menivät alta. Kaikenlaista yritystä oli seuran toiminnan jatkamiseksi, mutta se osoittautui mahdottomaksi.

London Knights Ice Hockey Club
Sept 1998 - Apr 2003​

Tässä vielä radioklippi Kim Ahlroosin supersuorituksesta syksyllä 2001. (Ajassa 1:04 - 1:57)
 
Viimeksi muokattu:

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jatkoajan brasileirot!

Fallossymboli kirjoitti:
Nyt ollaankin daamin kanssa päätetty nostaa kytkintä ja uusin pelkkä menolippu on daamin kotiseuduille Brasiliaan.
Malta jai taakse ja uusi koti loytyy nyt Serra da Cantareiran taajamasta Sao Paulon kupeesta. Etela/Keski-Brasilian kesa on juuri alkamassa, lampoa on vasta noin 19 astetta mutta auringossa skandinaavinen ihotyyppi karahtaa nopeasti ilman kunnon pohjia. Itaipava on edelleen paras perusbisse ja Sao Paulo FC ainoa oikea joukkue. Sao Paulon kaupunki on melko syvalta kaikkine miljoonakaupungin lieveilmioineen mutta toisaalta kaikkea mahdollista sielta loytaa paitsi Tapolan mustaa (paikallinen musta on hyvaa muttei parjaa Tapolalle).

Brasilia on sen verran iso maa etta kyllahan taalla muitakin jatkoaikalaisia pakosti majailee, eiko niin? Ulos kaapista ja heti!
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Costa del crime... eikun sol

Minä taasen olen jo 3,5 vuotta pitänyt jalkapallokapakkaa täällä Espanjassa. Suomen lätkät kuuntelen netin kautta. Viime aikoina olen yrittänyt ostaa noita CanalNordicin matseja mutta aina niissä vaan jokin tökkii. Viimeksi nähtiin Blues-HIFK:sta 2 erää ja sitten tökkäs. Syypäänä Analin serveri joka pantiin myymään ottelua ahneuksissaan liian monelle... Noh 21.11. uusi yritys.

Paikalliset pepet pitävät jääkiekkoa jopa maahockeytä alemmalla tasolla mitä kiinnostavuuteen tulee. Ei silti, ovat ihan mielenkiinnolla katselleet pelejä josmiten ollaan niitä näytetty (mm-kisat, olympialaiset jne.). Etenkin tappeluista ovat ihan innoissaan. Jalkapallossa kun nuo tappelut tuppaavat jäämään siihen tönimisen ja sylkemisen asteelle...

Ainakaan täällä Andaluciassa ei ole kukaan koskaan kuullutkaan että jääkiekkoakin pelattaisiin? Varmaan Espanjassa joku sarja kuitenkin lienee, täytyypä ottaa selvää.

p.s. olivat muuten paikalliset sangen ihmeissään kun meillä oli tupa täynnä jengiä Olympiafinaalia tsiigaamassa. Varsinkin häviötä seurannutta örvellystä (riitoja, tappelu, miesten itkua, sammumisia...) ihmeteltiin.
 

Vee_-

Jäsen
laredo: Missäpäin Andaluciaa asut? Ihanko Malagassa vai jossain näistä turistirysistä (Fuengirola ainoo jonka muistan)? Pidätkö kapakkaa ihan paikallisille vai ootko suomalaisalueilla? Tuli viime hiihtolomalla käytyä Fuengirolassa ja tulipa johonkin irkkupubiinkin mentyä katsomaan brittifutista..
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Täälläpä hyvinkin

Vee_- kirjoitti:
laredo: Missäpäin Andaluciaa asut? Ihanko Malagassa vai jossain näistä turistirysistä (Fuengirola ainoo jonka muistan)? Pidätkö kapakkaa ihan paikallisille vai ootko suomalaisalueilla? Tuli viime hiihtolomalla käytyä Fuengirolassa ja tulipa johonkin irkkupubiinkin mentyä katsomaan brittifutista..

Täälläpä Fuengirolassa hyvinkin =)
Itse asun Feria-alueella (kivaa seutua, joskin Feriaviikoilla mökä on mieletön. Viimeksi kävi 5 päivän aikana yli 1000 000 vierasta pelleilemässä ja täällähän joka perhanan koju luukuttaa musiikkia täysillä joten aikamoinen metelisekasoppa on päällä kaiken aikaa kun on nämä Feriat.)

Kapakka taas on ihan espanjalaisalueella. Noin 1 km rannasta sisämaahan päin. Suomalaisia asiakkaitakin on aika vähän. Ekana vuonna keskimäärin 2/vko, tokana 2/päivä ja nyt sitten tollaiset puoli tusinaa per päivä. Nousua siis on suomalaisasiakkaitten segmentissä =). Tule ens kerralla meille käymään, kaip tähän uskaltaa laittaa mun baarin urlin: www.tribunagol.com
 

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No hittolainen. Itse olen ollut ulkosuomalainen palstalainen suurinpiirtein vuodesta 1999 kun lähdin Nottinghamiin. Tosin käväisin vuoden suomessa duunissa välillä, mutta lähdin pois taas. Paikat on vaan suht vaihtunut vikkelään; Nottingham, Lontoo, Boston, Amsterdam ja nyt Uppsala.

Valitettava yllätys oli, että Canal+ SM-liiga oikeuksista huolimatta ei ole mahdollista täällä hankkia pakettia jolla, SM-liigan matsit näkyisivät. Sama pätee maajoukkuepeleihin, Suomen pelejä ei näytetä ellei Ruotsi ole vastassa, Viasatkin näyttää futiksessa mielummin P-Irlanti vs Islanti kuin Suomi - Portugali matsin.. kele!

Täytyy siis kuunnella nettiradiota jee jee!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pronger kirjoitti:
Täytyy siis kuunnella nettiradiota jee jee!

SM-liiga näkyy myös netissä laillisesti Canalin järjestämänä. Aivan varma en tosin ole, onko nämä taas niitä, että vain suomalaisella IP:lla saa katsoa.

Mutta senhän voi kiertää ja ei kai se nyt järkyttävän laitonta ole. Laittomasti tuo löytyy myös, mutta se kuuluu jo muille palstoille.
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Canalplussa huijaa!

Ainakaan laillisesti netin kautta tuo sm-liiga ei näy missään eikä kellään KUNNOLLA. Syy : analplussan tekniset ongelmat JATKUVASTI. Ihan sama miten päivität yhteyksiäsi tai vaikka ostat Gatesilta uusimmat ja kalleimmat laitteet, canalplussan nettimatsit P-Ä-T-K-I-I !!!
Syy: myyvät matseja useammalle kun serveri pystyy palvelemaan eli ahneushan se. Ovat varmaan laskeneet että vain 1/10 pyytää rahoja takaisin joten antaa mennä vaan.

Tosta "muitten palstojen" osasta... tietysti on mahdollista hankkia ns. oma serveri ja kortti Suomeen. Olisiko sulla muuta vinkkiä tarjota ihan näin "hypoteettisesti ajateltuna"?
 

Vee_-

Jäsen
laredo kirjoitti:
Täälläpä Fuengirolassa hyvinkin =)
Itse asun Feria-alueella (kivaa seutua, joskin Feriaviikoilla mökä on mieletön. Viimeksi kävi 5 päivän aikana yli 1000 000 vierasta pelleilemässä ja täällähän joka perhanan koju luukuttaa musiikkia täysillä joten aikamoinen metelisekasoppa on päällä kaiken aikaa kun on nämä Feriat.)

Kapakka taas on ihan espanjalaisalueella. Noin 1 km rannasta sisämaahan päin. Suomalaisia asiakkaitakin on aika vähän. Ekana vuonna keskimäärin 2/vko, tokana 2/päivä ja nyt sitten tollaiset puoli tusinaa per päivä. Nousua siis on suomalaisasiakkaitten segmentissä =). Tule ens kerralla meille käymään, kaip tähän uskaltaa laittaa mun baarin urlin: www.tribunagol.com
saa nähdä tuleeko siellä vähään aikaan käytyä, sukulaisilla oli lomaosake mutta nyt sekin on myyty.. Löytyykö baaristas esim. siivoojan hommia, voin nukkua keittiössä? Muutan vaikka heti!
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Äläs nyt, hankalammassa se on leipä täällä. Me "johtajatkin" joudutaa kyllä ihan itse siivoamaan baarimme. Puhumattakaan pitkistä työpäivistä. Mä avaan puolen vuoden sisällä myös kebabterian, sinne pääsee kyllä minimipalkalla uutta työvoimaa rullaa väsäämään...=)

21.11. kokeilen taas toimiiko tuo perkeleen canalplussan nettipalvelu. HIFK - Kärpät muistaakseni oli matsi. Ans kattoo ny mitä tapahtuu...
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Hoblaa...Meikäläinen on viimeiset 2kuukautta seikkaillut Saksanmaalla ja tarkemmin ottaen Nordheim-Westfalenissa sijaitsevassa Paderbornin pikkukaupungissa(noh,asukkaita on noin 140.000,joten isohan tämä meille suomalaisille on). Opiskeluhommiahan tänne tultiin harrastamaan ja laitoksena toimii nimihirviö: Universität Paderborn fakultat für Wirtschaftwissenschaffen.

Kiekkoa on tullut luonnollisesti seurattua netin välityksellä ja aika sopivasti täältä pääseekin jouluksi kotiutumaan, kun KalPan pojatkin ovat ruvenneet jollain tavalla pärjäämään. Kivaa täällä on ollut ja Saksa ei kyllä kovin paljon Suomesta eroa, mutta eikun huumori yllä ja kohti uusia seikkailuja!
 
K

kiwipilot

Reilun viikon päästä muutetaan Uuden-Seelannin Christchurchiin puoleksi vuodeksi, mukaan lähtee kuusikuukautinen poika ja vaimo. Vuosi tuolla jo vietettiin ja on kyllä mahtavaa taas lähteä reissuun. Hieno maa ja jos joku arvon jatkislainen sattuu paikanpäälle niin ottakaahan reilusti yhteyttä, vien vaikka lentämään Lord of the ringsin maisemiin!
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Löytyykö jatkislaisia Aasiasta, tarkemmin sanottuna entisen 'Indokiinan', (Vietnam, Laos, Kambodzha) sekä Thaimaa alueelta? Tulen sijoittumaan sinne päin seuraavien vuosien aikana enemmän tai vähemmän pysyvästi ja olisi mukava kuulla kokemuksia, kuinka elämäminen siellä sujuu? Jääkiekkoa ei siellä tarvitse kauhean paljon murehtia...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös