Mainos

Ulkonäölläkö merkitystä?

• 7 459
  • 65

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti goldenawe
Ma olen kans huomannut että vaikkei jostain syystä ihan kaikki eikä edes melkein kaikki naiset näiden hoitamieni asioiden takia juokse mun perässä suoraan yläkertaan niin ei siitä ainakaan haittaa ole että:

-Käy joka päivä ainakin kerran suihkussa
-Käyttää deodoranttia (eikä välttämättä Menneniä)
-Pukeutuu siististi ja laittaa hiuksensa
-Käyttää kynsisaksia
-Käyttää hammaslankaa
-Käyttäytyy ok (avaa ovet, tarjoaa istuimen jne)
-Sanoo joskus myös jotain kohteliasta sen pepan koosta vittuilun sijaan

Nämäkään eivät ole kaikille kundeille itsestäänselvyyksiä.

No ei TOD!

Kuten täällä moneen kertaan jo todettu niin alkuvaiheessa on ulkonäöllä ilman muuta merkitystä, mutta se että kahdella ihmisellä klikkaa on tietty monien asioiden yhteissumma.

Eri ihmiset kuitenkin arvostavat eri asioita ja myös niiden tärkeysjärjestys vaihtelee. Esim. minulle on aivan listan yläpäässä huumorintaju, mikä jollekin toiselle voi olla ihan yhdentekevää koska haussa on joku jonka kanssa käydä syvällisiä keskusteluja lintujen talvimuutosta. Ja vaikka huumorintaju voi olla jollain toisellakin ykkösenä, niin sekään ei riitä, koska sitäkin on niin eriasteista. Minuun kun ei pikku-Kalle vitseillä tehdä vaikutusta, sairasta se olla pitää;)

Mutta hienoa että ollaan kaikki erilaisia, ois se tylsää jos kaikki ois yhtä massaa.

Vertical

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä joukosta löytyy paljon paljon viisaita kirjoituksia.
Keskusteluun en varmaankaan kovin paljoa uutta asiaa
toisi,kaikesta on puhuttu ja pakosta ajatukset pyörii todellakin
omassa tilanteessa

Jonkusen aikaa on ollu ehkä pientä vipinää,mutta mutta..

Tyttö omaa ällistyttävän hienon ajatus-maailman,mikä on etenkin
tässä iässä äärimmäisen harvinaista,tämä oli ehkä ainoa syy miksi kiinnostuin hänestä.Ulkomuoto,etenkään naama ei ole sieltä
hehkeimmästä päästä,eli tämä on itsellä semmoista taistelua että
heikompaa hirvittää.Kokoajan on puntarissa on noi kaksi asiaa,mutta pakko sanoa että olen kyllä tässä asiassa täysin avuton ja neuvoton,ei tiedä mitä tekisi.

Sulkeutuminen yksin pimeään varastoon Viski pullon kanssa (?)

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Vertical
Tyttö omaa ällistyttävän hienon ajatus-maailman,mikä on etenkin
tässä iässä äärimmäisen harvinaista,tämä oli ehkä ainoa syy miksi kiinnostuin hänestä.Ulkomuoto,etenkään naama ei ole sieltä hehkeimmästä päästä,eli tämä on itsellä semmoista taistelua että
heikompaa hirvittää.

Anna palaa. Naama rupsahtaa lopulta jokaiselta, mutta sielujen kumppanuutta ei voita mikään.

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Viestin lähetti Vertical
Sulkeutuminen yksin pimeään varastoon Viski pullon kanssa (?)

Älä hyvä ihminen tuota ainakaan tee!!Itse ole ollut katkolla viinasta, ei ole kivaa. Nyt olen ollut puoli vuotta tipatta.

Kyseisen ketjun aihe on ollut eräs syistä joka aikanaan johti ryyppykierteeseen...

Jindebyne

Jäsen
No omalle naamavärkilleenhän kukaan meistä ei mitään voi, mutta yleiselle olemukselle kuitenkin. Kyllä jokaisesta miehestä ja naisesta tulee siistimmännäköinen jos vähän jaksaa panostaa siihen ulkonäköön. Esim. puhtaat ja siistit vaatteet yhdistettynä muutenkin itsestään huolehtivaan ihmiseen on jo ihan eri sarjaa kun viikon ruokalista paidalla, keltaiset hampaat, rasvaiset hiukset ja hien haju.

Kyllä minulle ainakin on omalla ulkonäölläni väliä, joten samaa arvostan muissakin.

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hmmm...kyllä kauneus katukuvassa osuu silmään, tokitoki. Tarkoitan esimerkiksi klassista kauneutta, tuhmaa näyttävyyttä ja/tai piukeeta pakkausta. Eiköhän 'positiivisia karikatyyrejä' jää katsomaan niin naiset kuin miehetkin?
MUTTA.
Kun on kyse ihmisestä, johon tuntee todella vetoa, silloin painoarvossa on paljon muutakin. Kuten täällä on moneen kertaan todettukin, niin vastapuolen ns. sisäinen arvomaailma ja kokemusmaailma ovat erittäin isossa roolissa, kun puhutaan 'tositarkoituksella'-tilanteesta. En koetakaan jeesustella, että sisäinen kauneus olisi ainoa, joka ratkaisee, koska niin se ei yksinkertaisesti ole. KOKONAISUUS ratkaisee! Kun nautin toisen seurasta ja kun voin kokea toisen persoonan tuovan minustakin 'parastani' pintaan ja kun toisen piirteissä jokin viehättää --- silloin alkaa syntyä jännite, joka on perin mieluisa! Siitä voi syntyä vaikka mitä...
Jotain onkin muuten, sivumennen sanottuna, kehitteillä...heh...

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Trancezz
No omalle naamavärkilleenhän kukaan meistä ei mitään voi, mutta yleiselle olemukselle kuitenkin....
Aivan! Olemus. Siinä kiteytettynä se, mikä ratkaisee, kuka imee puoleensa ja kuka ei. Olemus. Niin se on. Se muodostuu sekä sisäisestä että ulkoisesta minästä.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
...ja se osaako arvostaa levymallista purukumia a'la juicy fruit normaalin palapurkan yläpuolelle. Ah sitä nautintoa mitä vanhanaikainen levypurukumi tarjoaa.

Viime lauantain isoissa kotibileissä juttelin yhden virolaisen blondin kanssa joka on ehkä koulumme kaunein tyttö. Tarjosin hänelle jossain vaiheessa levypurukumia...HÄN KIELTÄYTYI.

Elämä saa joskus dramaattisia käänteitä. Her loss.

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
[B
Elämä saa joskus dramaattisia käänteitä. Her loss. [/B]

Kunpa asiat osaisi ottaa tuolta kantilta,ettäse on maailman menetys jos en kelpaa, eikä minun...

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tässä tapauksessa lähinnä vitsailin asian suhteen mutta ei asioita osaa läheskään aina ottaa tuolta kantilta. Tai vaikka yrittää niin ei aina pääse ihan heti yli. Joskus on vain pakko kun huomaa kuinka viehättävältä vaikuttanut tyttö onkin aika spede loppupeleissä...tärkeintä on kuitenkin että täytyy aina kysyä.

Eihän mulle oikeasti ole helvetinkään väliä purukumilla mutta se saattaa olla joku tollainen pikkuasia joka paljastaa että toisella on pilkettä silmäkulmassa...asennetta.

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Joskus on vain pakko kun huomaa kuinka viehättävältä vaikuttanut tyttö onkin aika spede loppupeleissä...

Spede, eli ei antanut. Ok-meininki :)

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Naiset ja ulkonäkö

Yleisiä totuuksia 20-30 vuotiaista naisista, ulkonäöstä ja heitä ohjaavista vieteistä pariutumisessa.

Ikäluokituksen rajaukset:Tätä ikä-luokittelua nuoremmat naiset ovat vielä yleensä niin epävarmoja itsestään, ulkonäöstään tai muuten vain elämästä, etteivät he itsekään tiedä, mitä haluavat, tai ainakaan miksi. Kohderyhmää vanhemmat naiset (jälleen …lievästi yleistäen) puolestaan ovat joko muuttuneet a:.) niin kyynisiksi, tai b.) epätoivoisiksi, että heitä ei jaksa/tarvitse joko a.)kuunnella tai b.) sen erityisemmin ’yrittää’.

Yleinen Totuus nro. 1 : Miesten huonosta itsetunnosta jaksetaan puhua ja puhua, mutta oma veikkaukseni on, ettei ruoho ole aidan toisella puolella sen vihreämpää. Oma tyly tuomioni onkin, että myös naiset (puhumattakaan ’tytöistä’) pelkäävät ennen kaikkea älykkyyttä, monet myös ulkonäköä. Parhaiten monien naisten kanssa tulee ’juttuun’, kun vain jaksaa kärsivällisesti jauhaa ’ei-niin syvällisiä’ juttuja. Tekniikan, kansainvälinen politiikan tai maailmantalouden muutosten väärä tilannesidonnaisuus ’sopivina’ iskurepliikkeinä on toki ymmärrettävissä, mutta kun myös taiteesta, filosofiasta ja musiikista ja muista ns. ’pehmeämmistä’ arvoista keskustelu edes hiukan syvällisemmin on out, ja siihen sortuvilla seurauksena tyly tuomio, aka liputus ulos pelikentältä. Yksinkertaistettuna; brassailu (edes vilpitön sellainen) on no-no. Ylivoimaisesti parasta on, kuin jaksaa kehua naisen ulkonäköä ja mukavuutta (älykkyyden kehumisella ei saa edes irtopisteitä…vaikka/ja erityisesti jos se totta olisikin).

Yleinen Totuus nro. 2: Naisia kiinnostaa raha & asema. Vanha peri-sovinistinen lausahdushan opettaa, että kaikki miehet maksavat seksistä, toiset enemmän ja loput vielä enemmän. Allekirjoittaneella on tuttuina reilusti 4-kympin rajapyykin ohittaneita miehiä, joilla ei ole minkäänlaista vaikeutta löytää ikäluokitteluun sopivaa daamia kainaloonsa sitä tahtoessaan. Ulkonäkö ei ole syynä, vaan muutoin ulkoisesta habituksesta huokuva aseman ja varallisuuden tuoma leima. Kuitenkin; aseman ja varallisuuden ei tarvitse olla heti realisoituvaa, koska;

Totuus nro 3: Naiset ovat hoivavietin kahlitsemia: ’Sopiva’ renttumaisuus vetoaa naisiin takuuvarmasti paremmin kuin säntillisyys, kiltteys, kaikin puoleinen moitteettomuus. Senpä vuoksi kaikenlaiset muusikonrentut, runoilijat ja muut taivaanrannanmaalarit (itse kuulun ainakin viimeksimainittuun ryhmään) ovat vahvoilla parisuhdepelissä. Naiset elävät varsin pitkään - empiiristen testien perusteella – kollektiivisessa itsepetoksessa, että he voivat ’muuttaa’ sen ’söpön rentun’ haluamakseen yksilöksi. Vo, miten väärässä he ovatkaan. Nimittäin vastapuoli (eli se renttu), on usein ainoastaan oppinut kovan kokemuksen kautta sopivat vuorosanat (kuin lauseita toistamaan opetettu papukaija), joilla kaadetaan naisia ravintoloista.
Siis tiivistettynä; sopivassa suhteessa oleva taiteellisuus, runous, musiikillisuus jne ovat kultaakin arvokkaampaa valuuttaa naismarkkinoilla, kunhan vain pitää mielessä, ettei se ole liian syvällistä. Sopiva taso esimerkiksi runoudessa liikkuu jossakin Arno Kotrossa, ja vähän vanhemmilla Tommy Tabermanissa. Niin säälittävää ja niin totta.

Yleinen totuus 4: Naiset ovat luonteeltaan pahimman laajuisia metsästäjiä, ts. mikään/kukaan ei ole lajitovereitaan kohtaan niin julma ja säälimätön kuin nainen. Siinä missä miehet vielä 'istuskelevat leirinuotiolla’ juttelemassa uusista ja entistä tehokkaammista teknisistä vempaimista, jääkiekosta tai muusta toisarvoisesta, naiset ovat jo teroittaneet kyntensä valmiiksi saaliin – ja tielle sattuneen kilpakumppanin – paloittelua varten. Voi meitä yksinkertaisia miehiä… Ne miehet, joilla on vara/kanttia jättäytyä ns. vaikeasti tavoiteltavien luokkaan, ovat ilmiselviä voittajia , pohjautuen juurikin em. naisten saalistusviettiin. Naisia eivät kiinnosta ne, jotka he voivat (varmuudella) saada, vaan ne jotka ovat juuri ja juuri savutettavissa olevia. Monet (ääliöt) miehet eivät tietenkään tätä tajua, vaan joko juoksevat täysin turhaan naisten perässä, laskien samalla ’markkina-arvoaan’ tai ujouden ja yleisen huonon itsetunnon ja reppanuuden vallassa sopertavat ja sähläävät itsensä pihalle, kun nainen oma-aloitteisesti tulee juttelemaan/saalistamaan (kts. esimerkki 1, eli jatkavat esimerkiksi poliittista, teknistä, filosofista kaveriporukan kesken käytyä keskustelua, kun eivät muutakaan osaa. Niin julmaa...

Listaa voisi jatkaa vielä pitkäänkin, mutta minun aikani, kärsivällisyyteni ja viitseliäisyyteni loppuu tähän, senkin nahjukset. Jatkakaa te muut, jotka olette pelin säännöt oppineet, opettamista.

Nimimerkki: Jos et osaa nin opeta...

Viimeksi muokattu:

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Paljon hyvää kommenttia on satanut tästä iänikuisesta aiheesta. Omien kokemusteni valossa sanoisin, ettei mikään asia ole niin monimutkainen kuin nämä seksuaaliviritteiset miesten ja naisten väliset touhut. Meillä kaikilla on omat nuoruuden "pilvilinnaunelmat" hyvän kumppanin suhteen. Todellisuus ja unelmat kuitenkin harvoin kohtaavat. Kaikki edellä kirjoitettu on epäilemättä totta. Yleistämään ei voi lähteä, meitä on moneksi. Jokaiselle on olemassa useita hyviä tai jopa lähes täydellisiä kumppaneita. Äidin opetukset kaupan karkkihyllyllä siitä, ettei aina saa kaikkea mitä haluaa, pätee siis myös rakkaudessa :)

Eli kyse on pitkälti kompromisseista. Itse nyt ukkomiehenä voin kokemuksesta kertoa, että tavoitteet ja odotukset naisten suhteen olivat korkealla, mutta kumppanin löytämiseksi täytyi avartua ja laskea rimaa. Toisinsanoen nöyryyttä tarvitaan. Kun tarpeet ja halut eivät alkaa kohdata niin täytyy alkaa miettiä muitakin arvoja kuin sitä mitä haluaisi.

Merkkaako ulkonäkö silti? Kyllähän se. Ainahan kaunis nainen erottuu harmaasta massasta ja voi aiheuttaa pinnallisen ihastuksen. Vaaditaan kyllä muutakin. Itse olen satoja kertoja viehättynyt kuoreen, mutta mahdollinen huono käytös tms. piirre kyllä romuttaa fiilikset.
Sanoisin, että jos ei ole luonnostaan kaunis, niin olemalla hyvätapainen, muuten naisellinen ja rakkaudellinen, niin saa kyllä miehen kiinnostumaan, minut ainakin.
Ulkoisesti nainen voi tehdä paljon pitämällä pitkät hiukset, huolehtimalla vähän kropastaan ja pukeutumalla naisellisen tyylikkäästi. On ikävää, etteivät vähemmän kauniit useinkaan toimi näin huonon itsetuntonsa vuoksi. Pitääkö olla kaunis, että on oikeus olla naisellinen?

ShakesBier

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ennen kaikkea pitää olla reteästi sitä mitä on! Ulkonäöllä on merkitystä, kyllä, mutta muistanette kuitenkin, että ihmisen asenne omaan itseensä näkyy kilometrien päähän! Vaikka mies olis ulkonäöltään kuin Ben Affleck konsanaan, mua ei kiinnostais, jos se kulkis huonossa ryhdissä ja katse maahan luotuna. Toisaalta, jos notre damen kellonsoittajan näkönen hemmo kävelee ylpeesti pää pystyssä ja vaikka hymyilee päälle, siinä onkin yhtäkkiä karismaa niin että paukkuu. Ja minua kiinnostaa.

Tähän perä-keskusteluun kommentoisin myös sen verran, että on eräitä Hollywood-julkkiksia, ketä ei kerta kaikkiaan pysty arvostamaan! Katsokaapa JLo:n Waiting for tonight-video. Eipä näytetä leidin hanuria siinä, kun ei kukaan ollut vielä KEKSINYT, että hei, sen persehän on maailman seksikkäin. Ja tämähän tapahtui aikaan, jolloin tähti itse oli HYVIN TARKKA siitä, että sitä persettä ei myöskään näytetä missään! Kuinkas on nyt asian laita? Ne videot on täynnä sen ämmän läskiä persettä, suokaa anteeks tämä mielipide. Se tosin johtuu siitä, että tuollainen asenne on mielestäni ennen kaikkea hyvin säälittävä.

LaCew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei tuohon ulkonäön merkitykseen ole paljon lisättävää.

Omalla kohdallani ihmiset, joista olen ulkonäön perusteella kiinnostunut, ovat syystä toisesta osoittautuneet kovin tyhäpäisiksi. Tosin, muutenkin nämä pinnaliset ihastumiset tuppasivat olemaan kovin yksipuoleista meinikiä, kun en mikään erityisen suosittu ole koskaan ollut. Tuskin vihattukaan.

Erään kurssin ryhmätöissä ihastuin sitten ensimmäisen kerran ei-pelkän-ulkonäön-takia. Toki pidin myös henkilön ulkonäöstä, mutta ihastumisen ratkaisivat pään sisältö. Näin taisi päästä syntymään molemminpuolinen ihastuminen, joka johti seurustelemiseen.

Tämän ihatumisen ja myöhemmin rakastumisen jälkeen olen huomannut, että kyllä rakkaus kaunistaa todella paljon. Mysö koko naisihanteenikin on kovasti muovautunut tyttöystäväni suuntaan, vaikka hän tuskin ennen oli sitä. Pitempi aikaväli varmasti karistaa ulkonäön merkistystä, juuri nyt olen erittäin onnellinen, että saan seurustella juuri tämännäköisen (sisältä ja ulkoa) tytön kanssa.

Tämä kuitenkin juniorin kokemuksista. kun ikä ja kokemukset karttuvat, löytyy varmasti enemmän kerrottavaa itse asiasta.

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tässä on taas kannustusta alemmuuskopleksista ja huonosta itsetunnosta kärsiville:

Katkelma Yle-X:n foorumilta

MIKSI KAIKKI TÄYDELLISET OVAT VARATTUJA?

Niin, taas kävi oheiset.
Löysin baarista itelleni yöseuraa.
Oikein mukava ja ihana ja osaava ja niin vaikutti oikein täydellisetä kaikin puolin.
Pukeutuikin jopa siisteihin, oikean tyylisiin ja hyvännäköisiin vaatteisiin! Liian täydellinen...
Mutta, mutta sittenpä selvisi, että hän on kihloissa!

Miksi, miksi, oi miksi?
Olen oikeasti niin kranttu, ettei mulle kelpaa mikä tahansa ja kriteerit ovat tiukat.
No sitten, kun tapaa tuollaisen, joka jopa kelpaisi muuhunkin kuin pelkkään kertatapaamiseen, niin käy näin.
Alkaa todellakin pikkuhiljaa tuntua siltä, että kaikki parhaat ovat varattuja.
Ja mie jään ilman

Huh huh, mitähän tohon nyt osaisi sanoa?Taidanpa kotimatkalla hypätä junan alle...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy