Viestin lähetti Ted Raikas
......Eriasia sitten on mitä se kauneus/komeus on? Jokaista miellyttää hyvinkin erilaiset asiat vaikka varmaan joitain yleisiä keskiarvoja kauneudelle varmasti onkin olemassa....
Noin minunkin mielestäni. Itse asiassa juuri menneellä viikolla taisin pohdiskella asiaa enemmän sen kannalta, mikä toisessa ihmisessä olisi "vikana". Pääsin loppujen lopuksi aivotuksieni kanssa juuri tuohon tulokseen, että se, mikä saattaisi olla minulle "vika", ei välttämättä ole sinulle "vika". Mietinpä oikeastaan asiaa niinkin päin, että toisen ihmisen "viat" ovat vain ja ainoastaan niitä asioita, jotka eivät satu loksahtamaan paikoilleen omassa päässä elävän vastakkaisen sukupuolen
ulkonäköihanteen kanssa.
Sanan "vika" kirjoitin tuolla tarkoituksella toistuvasti heittomerkkien kanssa. Minusta on nimittäin jokseenkin julmaakin alkaa puhumaan toisen ihmisen ulkonäöstä tai ulkonäöstä yleensäkään eritellen sieltä kylmän rauhallisesti "vikoja". Toki siitä voi puhua, ja puhun/puhutaankin, jos joku ei välttämättä ihan silmää miellytä jne, mutta... Lisäksi koen, etten itse, eikä kukaan muukaan meistä, voi edustaa mitään sellaista, joka oikeuttaisi jyrkällä kädellä erottelemaan ihmisestä, elävästä yksilöstä, vikoja. Jotkut Miss- ja Mr-kisat ovat sitten asioita erikseen, mutta perusajatustani sekään ei taida muuttaa. Ero muodostunee siihen kohtaan, että missitkin tarjoavat itse itsensä arvosteltavaksi, jolloin myös juuri sen kertaisen tuomariston silmiin osuvat "viat" toimivat osaltaan vaikuttimena lopputuloksiin.
.....Kauneuteen liitän myös sellaiset asiat kuin tyyli, hygienia ja yleinen puhtaus sekä käytöstavat. Ne kummasti kaunistavat ihmistä....
Ylläoleva voisi olla minun kirjoittamaani. Ted Raikas nimittäin ilmaisi asian juuri siten, kuin se minunkin mielestäni on. Olen aiemminkin tainnut kirjoittaa johonkin ketjuun miespuolisesta ystävästäni, jonka ulkonäössäkään ei ole mitään moitittavaa, mutta jonka käytöstavat tekivät minuun lähtemättömän vaikutuksen, vaikka puhtaasti ystäviä siis olemmekin. Siisteys ja omasta hygieniasta huolehtiminen taas ovat ulkonäössä ja olemuksessa asioita, joihin ainakin minä kiinnitän todella paljon huomiota. Mieleen ei ihan heti tule mitään vastenmielisempää kuin henkilö, joka ei huolehdi puhtaudestaan, peseydy jne...
Loppuun sen verran, että se jos mikä on jännä tunne, kun toinen kirjaimellisesti vie jalat alta pienessä hetkessä, vaikka samanaikasesti pystyisi näkemään hyvinkin selvästi toisen "epätäydellisyyden". Kai sitä voisi pitää elämässä jonkinlaisena tavoitteenakin, että onnistuu jonkun kiven alta kaivamaan esiin henkilön, joka on aiempaan ihanteeseen liittyen osittain hyvinkin epätäydellinen, mutta siksi sitten juuri täydellinen itselle.