Tuolla sekalaiset kysymykset ketjussa yritin herätellä keskustelua ulkomaalaiskiintiöstä, mutta se ei oikein ottanut tulta alleen. Eli mitä mieltä olette ulkomaalaiskiintiön laskemisesta kolmeen, tai ylipäänsä koko kiintiön olemassaolosta. Ymmärtääkseni perusteluina käytetään suomalaisten nuorten kiekkoilijoiden esiinnousemisen helpottamista. Mutta tälläkin perustelulla on kääntöpuolensa. Eikö kiintiöt laske vaatimustasoa, kun sen pelipaikan saa vähemmälläkin vaivalla. Lisäksi suomalaiset huippujoukkueet antavat tasoitusta lisääntyviin kansainvälisiin peleihin. Aina ei löydy sopivaa kotimaista pelaajaa juuri tarvittavaan rooliin esim. loukkaantumisten yllättäessä.
Toinen puoli ollaan me maksavat katsojat. Minä ainakin haluan parasta urheiluviihdettä rahojeni vastineeksi. Mulle on aivan sama, mikä nimi selässä lukee, jos mies vain pelaa suurella Patasydämellä. Valinta vaikka Nickersonin ja Toivosen tai Ustrnulin ja Nielikäisen välillä on aika helppo. Liiga on päätöksillään sulkemassa tällaiset valinnat pois. Ehkä se on joistakin hyvä, joten helpottakaa te ärsytystäni ja kertokaa miksi liigan linja on oikea.
Toinen puoli ollaan me maksavat katsojat. Minä ainakin haluan parasta urheiluviihdettä rahojeni vastineeksi. Mulle on aivan sama, mikä nimi selässä lukee, jos mies vain pelaa suurella Patasydämellä. Valinta vaikka Nickersonin ja Toivosen tai Ustrnulin ja Nielikäisen välillä on aika helppo. Liiga on päätöksillään sulkemassa tällaiset valinnat pois. Ehkä se on joistakin hyvä, joten helpottakaa te ärsytystäni ja kertokaa miksi liigan linja on oikea.