Tää on taas vaan tätä joka kerta kun joku tiimi sattuu jotain voittamaan. Siis ulkomaalainen jengi mihin kellään ei pitäisi olla mitään kunnon "fanius-siteitä".
Heti otetaan esille sellaisia kavereita omasta lähipiiristä jotka ovat juuri tällaisia gloryhunttaajia. Väitän että ManU-osioon täällä kirjoittavista kannattajista jokaikinen tietää kuka teki '99 ratkaisumaalin finaalissa Munchenia vastaan ja yhtälailla he tietävät mitä vuotta tänä vuonna vietetään Manun-historiassa. He myös tietävät kuka Manu-kärki on lasinen, jalkapallon serve Järvenpää ja he myös tietävät keitä ovat herrat Pique ja Chris Eagles. Tällä tarkoitan jengiä massimo, Sides, Finisher, Korhonen, Fawkes, Lampinen, Iker jne. En edes kaikkia aktiivisia kirjoittajia muista tässä ja nyt.
Tuo Blues nyt vain sattui sopimaan tuohon ja onhan se selvää että viime huhtikuussa sm-finaalien aikaan Blueskin sai uusia "faneja" roppakaupalla joilla ei ollut mitään hajua ketä ovat herrat Caloun, Banham, Ahola sun muut vanhat pelaajat. Ei varmaan ollut hajua Kähkösestä ja Miettisestäkään.
Näitä esimerkkejä tottakai löytyy, mutta minkäköhän takia silloin pari vuotta sitten kun ManU ei ollut kannuissa kiinni, kukaan ei tullut valittamaan kuinka joku voi kannattaa tällaista joukkuetta johon ei mitään siteitä ole ja joka on vain tällainen rikas seura joka on valittu sillä perusteella että menestystä syntyy.
Asiat vaan tunnutaan nostavan pinnalle menestyksen hetkellä.
Muutenkin aika katkeran kuvan on saanut näistä Manun-mestaruuksista tässä viimeisen 15pv aikana. Milloin kukakin on tullut valittamaan vääryydellä voitetusta ja ei-ansaitusta voitosta.
Sikäli hienoa että Manu edelleen nostattaa tunteita ja pelko muiden joukkueiden fanien keskuudessa on suuri, suurta ja mahtavaa Manchester Unitedia kohtaan. Sama seura joka siis on Euroopan ylivoimaisesti paras seura vuonna 2008.
Eipä kyllä, ei minua haittaa yhtään että minua tullaan syyttelemään gloryhunttaamisesta sun muusta paskasta. Itse tiedän miten Manun olen "omaksi" joukkueekseni saanut ja kuinka pitkään sitä olen kannattanut. Enemmän tosissaan ja vähemmän tosissaan. Ei vain voi sille mitään että tunteet olivat erittäin pinnassa finaalin jälkeen ja että pakko oli kumota muutama olut sen jälkeen. Jos se tekee minusta wannabe-fanin, fine with me.