Ensinnäkin, KIITOS BARCELONA!!!
Vaikea peli, mutta tulos on se joka ratkaisee. Ei voi kun harmitella Henrik Larssonin "lopettamista" Barçassa. Larsson on vielä viimeisen päälle joukkuepelaaja. Olisihan tuossa kieltämättä "mouth_watering" kombinaatio, jos Tiri Barçaan Ronnien ja Eto'on kaveriksi siirtyisi.
Oma havaintoni Barçan kevään peleistä oli sellainen, että Xavia on kaivattu. Edmilson ja van Bommel ovat kyllä miehiä paikallaan, mutta lähimpänä Xavin tasoa on ollut JPJalon suosikki Iniesta. Ajattelikohan Rijkaard finaalissa laittaa avaukseen voimaa taidon kustannuksella jättämällä Iniestan penkille. Itse olisin kallistunut Iniestaan van Bommelin sijaan, sillä Iniestalla on se maaginen taito pitää peli käynnissä, tehdä oikeita ratkaisuja ja antaa yksinkertaisia mutta peliä eteenpäinvieviä syöttöjä. Onneksi Edmilson ilmeisesti loukkasi itseään ja Iniesta tulikin toisella jaksolla. Mutta jotenkin tässä Barçan pelissä on näkynyt Xavin panos, joka on vieläkin astetta tai paria Iniestan peliä laadukkaampaa.
Jahans... Juuri maikkarin uutisosiossa nähtynä tuo Eto'on tekemä maali oli todellakin paitsio. Noh, ehkäpä sillä tasoitettiin se Ebolan pellehypystä seurannutta vapariin johtanutta Solindan maali.
Toisakseen, vilpitön hatunnosto Arsenalille. Ei ollut sittenkään teidän vuosi. 995 minuuttia nollapeliä putkeen on kuitenkin kova sana ja jää ansaitusti historiaan. Nyt onkin sitten mielenkiintoista odotella Thierry Henryn päätöstä. Freddie oli yllättävän virkeä ja raastoi minkä kerkisi.
Kolmannekseen, Lehmannin ulosajo tappoi hyvin alkaneen ja varsin viihdyttävältä näyttäneen ottelun. Sen jälkeen varsinkin ensimmäinen puoliaika oli tylsää. Ei tämä todellakaan noussut klassikoksi, ei lähellekään. Itse tuomio oli oikea, mutta jollakin perverssillä tavalla minulla vain jotenkin käy sääliksi Jenssiä, sillä niin hyvän kevään mies on pelannut - erityisesti C-liigassa. Liian raaka loppu.
Neljänneksi vielä sellainen (itsestäänselvyys) havainto, miten se taklauksista johtuva ja niiden jälkeen maassa maatessa iskevä armoton kipu ja tuska siirtyi merkillisesti Arsenalin pelaajilta Barcelonan miehistöön 2-1 -voittomaalin jälkeen..? Vaarallinen tauti, kun tarttui yhdeksästä miehestä kymmeneen noin nopeasti.