UEFA Champions League 06-07

• 119 681
  • 1 426

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Aika mielenkiintoisia mielipiteitä Kuvernööriltä... No, mielipideasioitahan nämä ovat. Toinen tykkää kliinisestä, riskittömästä 0-0 futiksesta, toinen taas nopeasta hyökkäyspelistä, vahvasta prässistä ja nätistä yhteispelistä, jota United tänään pääosin harrasti, ainakin 2-2 maalin jälkeen. Unitedin peli kautta linjan ollut helvetin viihdyttävää tällä kaudella. Perspektiiviä löytyy, sillä sen verran monta peliä olen saanut nauttia joko canalin tai streamin välityksellä.

Unitedin puolustuksen haparointi johtui tasan siitä, että sieltä oli kolme avainpakkia ulkona. Kaiken lisäksi Evra pelasi ehkäpä kauden huonoimman ottelunsa. Milan sai molemmat maalinsa Unitedin surkean puolustuspelaamisen takia, joten sikäli on yhdyttävä edellisen kirjoittajan mielipiteeseen, ettei tämä nyt aivan huippupeli ollut kummaltakaan.

Sen sijaan Fletcherille pitää jakaa kiitosta. Todella loistavaa peliä tänään! Koko Unitedin keskikenttä oli täyttä rautaa. Scholesilta ja Carrickilta ei tainnut tulla yhtään harhasyöttöä koko pelissä?

Erittäin hieno suoritus tuollaisella loukkaantumislistalla ottaa voitto Milanista. Toivottavasti viikon päästä on jo ainakin Neville takaisin.

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ikijokeri kirjoitti:
Aika mielenkiintoisia mielipiteitä Kuvernööriltä... No, mielipideasioitahan nämä ovat. Toinen tykkää kliinisestä, riskittömästä 0-0 futiksesta, toinen taas nopeasta hyökkäyspelistä, vahvasta prässistä ja nätistä yhteispelistä, jota United tänään pääosin harrasti, ainakin 2-2 maalin jälkeen. Unitedin peli kautta linjan ollut helvetin viihdyttävää tällä kaudella. Perspektiiviä löytyy, sillä sen verran monta peliä olen saanut nauttia joko canalin tai streamin välityksellä.

Unitedin puolustuksen haparointi johtui tasan siitä, että sieltä oli kolme avainpakkia ulkona. Kaiken lisäksi Evra pelasi ehkäpä kauden huonoimman ottelunsa. Milan sai molemmat maalinsa Unitedin surkean puolustuspelaamisen takia, joten sikäli on yhdyttävä edellisen kirjoittajan mielipiteeseen, ettei tämä nyt aivan huippupeli ollut kummaltakaan.

Tohon ekaan kappaleeseen. Mä tykkään hyvin organisoidusta pelistä jossa keskikenttä suojaa puolustusta ja pelaaminen lähtee sitä kautta että perusta voittamiseen on kondiksessa. Tavoitteena on aina voittaa peli 2-0. Ehkä katon liikaa fudista mutta en mä nauti hirveästi tollaisesta päästä päähän kouhottamisesta. Manulle oli onni että peli meni ihan kaaokseksi koska kyllähän noilla yksilöillä maaleja tulee. Prässääminen ylhäältä onnistuu aika hyvin jos Milanilla ei oo yhtään syöttösuuntaa jolla pystyisi rakentamaan hyökkäyksiä. Siellä joutuu Nestan ja Jankulovskin tasoiset jätkät roiskimaan ylös. Tunnin jälkeen Nestaa ilmeisesti alkoi vituttaa, ja kuskasi usein itse ekasta jätkästä ohi ennen kuin pelasi Kakalle. Helvetin kiva oli varmasti Manun jätkien prässätä kun ei tunnin pelin jälkeen tarvinnut pelätä yhtään vastahyökkäystä.

Tokaan kappaleeseen, helppohan se on sanoa että loukkaantumiset. Oon tässä jutellut parin manu-fanin kanssa pelin jälkeen jotka sanoo samaa. Heh. Rafa meinasi joutua katumaan loppuelämänsä kun ei laittanut kontrolloivaa pelaajaa Kakaa vastaan. Fergusonin keskikenttä, Carrick jatkuvasti ylhäällä, vissiin pari maalia saanut Fergien näkemään gerrardeja, Scholes ihan vapaa ja OShea sitten siinä yksin. Jos on 3 pakkia poissa niin kyllä mä jumalauta viskisieppona laittaisin siihen Carrick-O Shea keskustaan todella puolustavasti että puolustus on suojattu. Kakalla oli niin paljon tilaa kuin vain halusi. Enkä nyt välttämättä laittais tolla liikkuvuudella omaavia jätkiä Kakaa vastaan keskikentälle jos tarkoituksena on pelata mies miestä vastaan. Milan on kyllä tarpeeks hyvä voittamaan 1-0 kotonaan ihan kenet tahansa, joten toivottavasti manu-fanien kannalta sai tarpeeksi nauttia hienosta pelistä ja että Ferguson tulee järkiinsä tohon toiseen peliin.

Sides

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man U
Ikijokeri kirjoitti:
Erittäin hieno suoritus tuollaisella loukkaantumislistalla ottaa voitto Milanista. Toivottavasti viikon päästä on jo ainakin Neville takaisin.

Neville toivottavasti on, mutta Vidic on 99% varmasti ja toivottavasti Rio myös, vaikkei noista nivusvammoista koskaan tiedä. Evra siis missaa ensi viikon matsin...

Ihmeellistä passivoitumista ensimmäisellä puoliajalla Kakan toisen jälkeen, kaikki vain varoivat tekemästä virheitä, joita tuli just siksi niin perkeleesti ja sama jatkui toisen puoliajan alussa.

Täytyy tosiaan sanoa, että Maldinin ja Gattuson pois lähtö antoi meille saumaa. Milanilla (lue Kaka´lla) kolme paikkaa, joista kaksi kassia ja niissä molemmissa puolustajat mokailivat huolella...plaah. Jos avauksen pakeista on 25% CL:n välierässä kentällä, what do you get?

Huudelkaa YMCA- miehet mitä haluatte, Premierin kolmostila on jo taskussa. Sillä on taas kesällä painoarvoa...

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
lunar kirjoitti:
Itse olin näkevinäni, että kyseessä oli Brocchi, todennäköisesti olen kisastudiossa nautittujen oluiden ansiosta väärässä.
Brocchia veikkaan itsekin.

Nyt lähinnä mietityttää Didan tilanne. Mies on ollut vuosia Milanin ehdoton ykkönen, mutta omassa arvoasteikossani ei ole kyllä koskaan täysin vakuuttanut. Eikä kyllä eilenkään.

Kukas Milanilla onkaan kakkosveska tällä hetkellä?
Kannattaisikohan jopa hankkia vaikka naapuriseurasta penkille jämähtänyt Toldo maalille, niin voisi homma toimia paremmin.

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Ikijokeri kirjoitti:
Todella loistavaa peliä tänään! Koko Unitedin keskikenttä oli täyttä rautaa. Scholesilta ja Carrickilta ei tainnut tulla yhtään harhasyöttöä koko pelissä?

Itse jakaisin kyllä risuja keskikentän kolmikolle, sen verran lahjakkaasti unohtivat alaspäin pelaamisen aina välillä. Tähän kun lisäsi sähläävän puolustuksen niin ei ihme että omiin meni kaksi, kotona. 3-2 taululla, eikä Manun tilanne ole kovin helppo. Kotona tuon puolustuksen ja kk:n taakse Milan tullee tekemään pari maalia. Tietysti se on sitten eri asia, montako Manu pystyy kassittamaan. Kotona kulkee, mutta kulkeeko Giuseppe Meazzalla? Jotenkin vähän epäilyttää.

Manua tästä parista jatkoon kuitenkin toivon.

EDIT: Näköjään yle televisioi tästä parista toisenkin osaottelun. Positiivinen yllätys.

Viimeksi muokattu:

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Olipas näin puolineutraalista vinkkelistä kohtalaisen viihdyttävää päästä-päähän -hurlumheitä tuo eilinen C-liiga -matsi. Kateeksi käy Fergien helppoutta otteluihin valmistautumisen suhteen. Taktiseksi valmistautumiseksi riittää, kun ennen peliä sanoo puolustajille, että yrittäkää nyt päästää ottelussa vähintään yks vähemmän kuin mitä meidän superyksilöt ehtii puolessatoista tunnissa tehdä. Ja käsittämättömän hyvin se onkin toiminut.

Onhan toi Ronaldo-Rooney-Giggs -trio huikeaa katseltavaa hyökkäyssuuntaan mentäessä. Kristiinalla oli eilen vain ilmeisesti kovatkin näyttämisen halut pokaalisuihkun jälkeen, kun maailman paras pelaaja Kaka oli myös samalla stadionilla. Sen verran sooloiluun ja brassailuun hyvän alun jälkeen meni. Rooney sen sijaan keskittyi vaihteeksi pelaamiseen ja teki kaksi hienoa maalia loistosyötöistä Milanin puolustuksen ajaessa itsensä erittäin lahjakkaasti ulos molemmissa tilanteissa. Giggs puolestaan näytti, miksi hän on ainoa ManU:n pelaaja, joka nauttii niin varauksetonta arvostustani, kuin se vain ManU:n pelaajalle taholtani on koskaan mahdollista antaa.

Milanin peli taisi levitä Gattuson loukkaantumiseen ja puhtaasti juoksukunnon loppumiseen. Kaka oli loistava ja on yksin syy siihen, miksi Milanilla on erinomaiset jatkomahdollisuudet viikon päästä. Muuten tuo Milanin peli oli perseellään jo siitä hetkestä lähtien, kun Gilardino kärkimieheksi kokoonnpanoon kirjoitettiin. Eipä silti, ei siellä ilmeisesti oikein vaihtoehtojakaan piikkiin ole. Käsittämätöntä, miten Gilardino todellakin pystyy olemaan vuodesta toiseen jonkun joukkueen ykköspyssy! Paska sekä päällä että jalalla eikä maalivaistokaan ole mitenkään erikoista sorttia.

---

Sen verran tätä alituista loukkaantumisten manailua ManU-fanien osalta haluaisin kyseenalaistaa, että oletteko pysähtyneet miettimään sitä, kuinka onnekas ManU on tällä kaudella loukkaantumisten suhteen ollut? Kun kauden alla näitä materiaalien leveyksiä arvioitiin, niin muistan monen Manu-faninkin tunnustaneen ManU:n keskikentän ja kärkimiesten materiaalin kapeuden suureksi riskitekijäksi. Noh, Saha ja OG ovatkin odotetusti olleet saikulla mutta varsinaiset superyksilöt Rooney, Giggs, Ronaldo, Scholes ja Carrick ovat olleet KOKO kauden terveinä. Edelleen, se oli tasan tarkkaan puolustus, jossa ManU:lla on ennen kauden alkuakin ajatellen ollut eniten sitä särkymävaraa. Noh, nythän tilanne sitten on juuri se, että loukkaantumiset ovat sattuneetkin juuri siihen osastoon, jossa sitä varaa onkin ollut - ei ManU:n ultrahyökkäävän pelitavan kannalta elintärkeisiin superyksilöihin. Joten ManU:n hyvä onni on jatkunut tässäkin suhteessa.

Muutaman Manu-fanin kanssa olen asiasta keskustellut ja he ovat kanssani olleet tästä samaa mieltä, mitenhän on asian laita nimimerkkien suojista? Varmasti mieluummin 3/4 puolustuslinjasta sivussa kuin 3/4 keskikentästä, vai?

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
ranger kirjoitti:
Hoopin täysin ansaitseman ryöpyttämisen keskellä muuten helposti unohtuu, että onhan tuo studioisäntä Riku Riihilahden jo MM-kisoissakin nähty, no, näiden Suomen kestosuosikkien puolesta hihkuminenkin aika ällöttävää, kun puhtaasti TV-luvan maksajana ainakin periaatteessa katsoo voivansa odottaa edes jossain määrin puolueetonta toimintaa.

Niin itse en Riihilahtea(tällä kertaa) ryöpyttänyt, koska en jaksanut studiota kuunnella. Studio on ollut joka kerta sellaista shaittia ettei tosikaan. Tosin sen vain kruunaa se että Riihilahti on helvetin huono isäntänä. Kaveri vaikuttaa hyvin ylimieliseltä ja heittelee välillä näitä "hauskoja" juttujaan, jolle vain kaveri itse nauraa. YLE:n paketista toimii vain ja ainoastaan Kuusela, ainoa syy miksi sitä on koittanut näitä muita elementtäjä kestää.

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Täytyy sanoa, että oli ensimmäinen viihdyttävä CL matsi kahteen vuoteen niistä mitä minä olen nähnyt (n. 10 ehkä olen katsonut). Täytyy kyllä nostaa hattua Rooneylle ja Ronaldolle. Onnevaan pirun kovia pelimiehiä. Onneksi Manu on vähiten ärsyttävä minun makuun näistä Englannin 4 suuresta, näin sen pelistä pystyi nauttimaankin. Milani oli tokalla jaksolla kyllä ihan paska. Taisivat olla turhan tyytyväisiä eka puoliajan kahteen vierasmaaliin. Van Der Sar olisi ehkä voinut ottaa sen Kakan pienestä kulmasta sijoitetun maalin. Aika huonosti oli sijoittunut, eikä ollut yhtään valmis ottamaan vetoa, kun ei edes oikein reagoinut siihen melko hiljaiseen laukaukseen.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
mice kirjoitti:
Kukas Milanilla onkaan kakkosveska tällä hetkellä?
Kannattaisikohan jopa hankkia vaikka naapuriseurasta penkille jämähtänyt Toldo maalille, niin voisi homma toimia paremmin.

Zeljko Kalac, kengurumaan maajoukkuemaalivahti, joka ei ainakaan ratkaisu ole ongelmiin. Oli kyllä Didalta kauden huonoin esitys. Todella surkeaa sijoittumista ja epävarmaa peliä muutenkin.

Kuvernööri kirjoitti:
Rafa meinasi joutua katumaan loppuelämänsä kun ei laittanut kontrolloivaa pelaajaa Kakaa vastaan.
Ensimmäisellä jaksolla toimi erittäin hyvin Pirlon varjostaminen, ei saanut Kaka juurikaan palloja. Molemmat maalithan tulivat karkeista puolustusvirheistä.
Toisella jaksolla puolestaan koko peli oli niin vahvaa ManU-dominointia, johon Milankin alistui.

Huomattavaa on myös se, että mikäli Vidic on mukana kokoonpanossa ensi viikolla, voi hyvällä syyllä odottaa maalia lähes jokaisesta kulmapotkusta. Sen verran vaarallisia paikkoja aukesi jo nyt. Ei näyttänyt Milanilta löytyvän matchia Ronaldolle pääpelissä - saatika sitten Vidicille, joka tulee huomattavasti kovempaa vielä tilanteisiin.

Ensi viikolla sitten tiukempi paketti, ja vastaiskuista pari maalia.

Edit: Ja Scholes on tällä kaudella ollut aika timanttinen

Liverpooliganille: Kyllä, mieluummin nämä nykyiset kolme sivussa, kuin esim. Rooney, Ronaldo, Scholes. Mutta kyllä se silti aika ratkaisevasti vaikuttaa, jos 3 avauslinjan jannua on pois, kuin esim. 2 ja 1 vaihtomies. Pelkkä Vidicinkin läsnäolo tuossa linjassa tekisi ihmeitä.

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Liverpooligan kirjoitti:
Noh, nythän tilanne sitten on juuri se, että loukkaantumiset ovat sattuneetkin juuri siihen osastoon, jossa sitä varaa onkin ollut?

Kyllähän heillä onkin ollut helvetin hyvä tuuri.

Eilenkin normaalista puolustuslinjasta jopa yksi mies pääsi peliin mukaan ja tilalle loistavasti korvaavat Brown ja O´Shea. Brown on hyvä toppari, jos vierellä pelaa Rio Ferdinand, mutta jostain syystä miehen itseluottamus kärsii kovasti, kun oma idoli ei vierellä pelaa.

Heinze on kohtuullisen riskialtsi valinta toppariksi, eilenkin käsittämättömiä sooloiluja, ja todisti Kakán molempia maaleja lähietäisyydeltä. Entäs sitten ManU:n oma markkupaukkunen, John O`Shea? Varmasti mies osaa pelata, kun Ferguson häntä joka puolelle kenttää on tunkemassa, mutta itseltäni on kuitenkin mennyt ohi, millä osa-alueella hän on hyvä.

Eli siis voi todellakin sanoa, että ManU:lla on ollut hyvä onni loukkaantumisten kanssa. Kuka nyt puolustajia kaipaa? Kuvernööri ainakin, jolle kaikki ManU:un liittyvä on täyttä paskaa.

Olen edelleen sitä mieltä, että Ferdinand-Vidic -kaksikko on maailman paras topparipari. Terry, Puyol, Cannavaro tai Nesta saattaa olla maailman paras toppari, mutta Rio ja Nemanja pelaavat parhaiten yhteen. Loistava kaksikko. Koska vain Madridiin.

Itseäni ainakin karmaisisi, jos Real Madridilta olisi yhtä aikaa Mestareiden liigan välierässä sivussa Cannavaro, Ramos ja Cicinho (joka tosin ei jostain syystä saanut pelata edes terveenä...) ja tilalla Helguera, Torres sekä Salgado. Kyllä silloin pelottaisi. Onneksi valkoisten kannattajana ei tarvitse pelätä tällaisia, kun noutaja tulee aina ennen välieriä.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Grainger kirjoitti:
Itseäni ainakin karmaisisi, jos Real Madridilta olisi yhtä aikaa Mestareiden liigan välierässä sivussa Cannavaro, Ramos ja Cicinho (joka tosin ei jostain syystä saanut pelata edes terveenä...) ja tilalla Helguera, Torres sekä Salgado. Kyllä silloin pelottaisi. Onneksi valkoisten kannattajana ei tarvitse pelätä tällaisia, kun noutaja tulee aina ennen välieriä.

Torres puolustaa jo nyt paremmin kuin Cicinho tulee puolustamaan koskaan.

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
eagle kirjoitti:
Torres puolustaa jo nyt paremmin kuin Cicinho tulee puolustamaan koskaan.

Niin tekee, mutta väärällä puolella. Ciciä en muista nähneeni vasemmalla, kun taas Torres pelaa lähinnä vasemmalla. Tosin osaa pelata oikeallakin, tai ainakin on kokeillut, mutta onneksi legendaarinen Salgado hoitaa tuon oikean puolen, niin kauan kuin kengät pysyvät jalassa.

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
eagle kirjoitti:
Niin itse en Riihilahtea(tällä kertaa) ryöpyttänyt, koska en jaksanut studiota kuunnella. Studio on ollut joka kerta sellaista shaittia ettei tosikaan. Tosin sen vain kruunaa se että Riihilahti on helvetin huono isäntänä. Kaveri vaikuttaa hyvin ylimieliseltä ja heittelee välillä näitä "hauskoja" juttujaan, jolle vain kaveri itse nauraa. YLE:n paketista toimii vain ja ainoastaan Kuusela, ainoa syy miksi sitä on koittanut näitä muita elementtäjä kestää.

Niin, studiossa mättää minusta kaksi asiaa. Se, että Riihilahti tai formaatti ei anna studioväelle suunvuoroa ja tyydy enemmänkin keskustelun aloittamiseen kuin että estää keskustelun. Toinen on sitten, että studioväkikin voisi olla hiukan enemmän valmistunut tai ainakin kärkkäämpi korjaamaan virheitä (kuten eilinen ManU:n keskikentän ryhmittely joka esim UCL:n omissa grafiikoissa oli edes sinnepäin). Lisäksi joukkueiden tuntemiseen ehkä auttaisi, jos studioväki olisi joukkueiden kannattajia tms.

Joku täällä kirjoitteli puolustuksen leviämisestä ja loukkaantumistilanteesta. Omasta mielestä ManU lähti aivan oikealla tyylillä peliin. Valitettavasti "aluepeli" yski kahteen kertaan ja Carrick sekä Fletcher pelasivat nämä maalitilanteet löysästi. Toki molemmissa Heinzen olisi pitänyt pystyä paikkaamaan (veikkaisin, että Ferdinand olisi hoitanut nuo). Muuten (vaikka hasardi sana huokui linjasta) puolustus kesti hyvin, oikeastaan ainoa muu paikka oli se Kakan toisen jakson alun yliveto Seedorfin nätistä keskityksestä. Siitä olin yllättynyt että Scholesin vapautus ei antanut Pirlolle aikaa edes jäädyttää peliä.

Yleisesti ottaen peli aika lailla näytti, että ManU:n keskikenttä toimii huomattavasti paremmin kun siellä on juoksuvoimainen pelaaja Carrickin parina. Scholes toki pelasi keskikentällä, mutta aika lailla tuossa Rooneyn "paikalla" ja hänellä ei ollut suoranaista velvoitetta laskeutua pallon alapuolelle. Itse ainakin pelkäsin, että Flether otettaisiin vaihtoon Smithin tullessa kentälle joka heikentäisi keskikentän prässiä selvästi. Tämä sama näkyi jo viime Roma-pelissä jossa Scholes oli pelikiellossa. Sitä ei ole kieltämään että Scholes on edelleen erinomainen tuossa yhdensyötön pelissä tuossa vastustajan puolustuksen edessä.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Grainger kirjoitti:
Niin tekee, mutta väärällä puolella. Ciciä en muista nähneeni vasemmalla, kun taas Torres pelaa lähinnä vasemmalla. Tosin osaa pelata oikeallakin, tai ainakin on kokeillut, mutta onneksi legendaarinen Salgado hoitaa tuon oikean puolen, niin kauan kuin kengät pysyvät jalassa.

Torres on oikean puolen pakki ja on pelannut niin Castillassa kuin Madridissakin oikeana pakkina. Vasemmalla on pelannut vain ja ainoastaan sen takia, että siellä ei ole ketään "oikeaa" vasenta pakkia tarjolla, eli R.Bravo, Marcelo ja kuulapää ovat olleet rikki. Ja valitettavasti tosiaan Salgado on taas palannut oikealle, tosin se voi muuttua jos joku vasemman puolen pakeista vaan palaa. Tämä nyt alkaa olemaan R.Madrid ketjun aiheita sitten taas.

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liverpooligan kirjoitti:
Käsittämätöntä, miten Gilardino todellakin pystyy olemaan vuodesta toiseen jonkun joukkueen ykköspyssy! Paska sekä päällä että jalalla eikä maalivaistokaan ole mitenkään erikoista sorttia.
Ei ole tällä kaudella Gilardino minuakaan juuri vakuuttanut Milanin alkukaudesta lähinnä masentavalta näyttäneen hyökkäyspelin vuoksi, mutta olihan tuo aika jyrkkä ja suorastaan älyvapaa kommentti italiaanon kyvyistä joukkueensa maaliseppona.

Vaikka Gilardino on paska niin jalalla kuin pääpelissäkin ja sutii kentällä ilman kunnollista maalivainua, on hän silti Serie A:ssa tämä kausi mukaan luettuna viimeisen neljän kauden aikana tehnyt yhteensä 75 maalia 134 ottelussa. Lisäksi mies on syntynyt vuonna 1982, eli ura ei ihan vielä ala olemaan ohi, vaan huippuvuosia lienee edessä päin siinä missä takanakin.

Vertailun vuoksi, samalla ajanjaksolla ja suht´ samanlaisilla ottelumäärillä omissa sarjoissaan varsin kovina maalintekijöinä pidetyistä ukkeleista Roy Makaay on iskenyt 76 maalia, David Villa 70, Ronaldo 67, Pedro Pauleta 65, Ruud van Nistelrooy 63, Miroslav Klose 62, Didier Drogba 59, Fernando Torres 58, ja Adriano 51 maalia.

Serie A:n osalta mm. Trezeguet´n, C. Lucarellin, Shevtshenkon ja Suazon kaltaiset hyökkääjät ovat auttamatta olleet perässä Gilardinon maalimääriä, ja eri sarjoja tarkastellessa joutuu menemään Henryn, Eto´on ja Luca Tonin kaltaisiin superpyssyihin, että löytää Euroopan ns. huippusarjoista Gilardinon veroisen viimeistelijän viime vuosien osalta.

Mutta se siitä, en itse oikeastaan juurikaan pidä Gilardinosta, mutta jälleen kerran: faktat faktoina, laput pois silmiltä ja niin edelleen.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Iker kirjoitti:
Mutta se siitä, en itse oikeastaan juurikaan pidä Gilardinosta, mutta jälleen kerran: faktat faktoina, laput pois silmiltä ja niin edelleen.

Niin itse en tykkää Gilardinosta yhtään, mutta sentään jotenkin pystyy siitä huolimatta katsomaan Gilan peliä objektiivisesti. Monilla tuntuu tunteet menevän näissä asioissa kovin pahasti itse faktojen edelle.

Jens W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man Utd, Batistuta, Argentiina, RoPs
Liverpooligan kirjoitti:
Sen verran tätä alituista loukkaantumisten manailua ManU-fanien osalta haluaisin kyseenalaistaa, että oletteko pysähtyneet miettimään sitä, kuinka onnekas ManU on tällä kaudella loukkaantumisten suhteen ollut? Kun kauden alla näitä materiaalien leveyksiä arvioitiin, niin muistan monen Manu-faninkin tunnustaneen ManU:n keskikentän ja kärkimiesten materiaalin kapeuden suureksi riskitekijäksi. Noh, Saha ja OG ovatkin odotetusti olleet saikulla mutta varsinaiset superyksilöt Rooney, Giggs, Ronaldo, Scholes ja Carrick ovat olleet KOKO kauden terveinä. Edelleen, se oli tasan tarkkaan puolustus, jossa ManU:lla on ennen kauden alkuakin ajatellen ollut eniten sitä särkymävaraa. Noh, nythän tilanne sitten on juuri se, että loukkaantumiset ovat sattuneetkin juuri siihen osastoon, jossa sitä varaa onkin ollut - ei ManU:n ultrahyökkäävän pelitavan kannalta elintärkeisiin superyksilöihin. Joten ManU:n hyvä onni on jatkunut tässäkin suhteessa.

Muutaman Manu-fanin kanssa olen asiasta keskustellut ja he ovat kanssani olleet tästä samaa mieltä, mitenhän on asian laita nimimerkkien suojista? Varmasti mieluummin 3/4 puolustuslinjasta sivussa kuin 3/4 keskikentästä, vai?

Kyllä Pooligan osittain oikeassa on!! Kyllähän ManU:n pelit ovat tällä kaudella hyvin usein ratkenneet henkilökohtaisen taidonnäytteen ja luovuuden seurauksena. Silti on mielestäni turhaa väittää, ettei Man Utd puolustusta tai järjestäytynyttä pelisysteemiä tarvitsisi.
Asian voisi kääntää myös näin päin, että ManU:n yhtenäinen ja pätevä pulustus on mahdollistanut hyökkäävän ja intuitioon luottavan pelitavan käyttämisen. Siis Laitureilla ja varsinkin Scholesilla on ollut sangen vapaat kädet toteuttaa itseään, kun on voitu luottaa rutinoituneeseen ja pätevään puolustukseen. Varsinkin Scholes on pelaaja joka tarvitsee palloa, kuten eilisen pelin toisella jaksolla nähtiin. Mies oli koko ajan pelattavissa. Saatuaan palloa rytmitti hyökkäyksiä ja jakoi palloa mallikkaasti, kruununa tietysti upea syöttö tasoitusmaaliin.

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Kuvernööri kirjoitti:
Maalin leveyshän on 732 cm joten voidaan sanoa Didan sijoittuneen pahasti väärin. Tästä pelistä jäi oikeastaan mieleen että Dida pelasi todella paskasti, molempien puolustus oli aika levällään ja Rinon ja Paolon loukkaantumiset käänsivät "viihdyttävän" pelin vääjäämättä ManUlle. Oli aika tärkee maali sillä 2-2 olisi tiennyt manulle laulua.

Huomenna nähään sitten kahden taistelevan, organisoidun ja fyysisen joukkueen peliä jossa ei anneta ilmaiseksi mitään. Harmi ettei viihdyttäviä puolustuksen hasardeja tulla näkemään.

Tiivistäisin, mun mielestä karmea esitys kahdelta jengiltä joiden pitäis pelata CL-finaalipaikasta. Mutta hyvä jos oli yleisön mielestä huikeaa peliä. En kyllä pysty käsittämään miten toi oli hyvätasoinen peli. Huomenna sellainen nähdään varmasti.h
Ootsä kyllä aikamoinen äijä, ei muuta voi sanoa.

Dida ei pelannut täysin paskasti, hän pelasi ristiriitaisesti. Ensimmäisessä maalissa hän mokasi kun poukkoili päämäärättömästi edestakaisin. Voittomaalissa hän jätti etukulman auki, mutta toisaalta eipä kukaan osannut odottaa, että Wäinö tuosta paikasta suoraan tälläisi. Muutoinhan Dida piti Milania pystyssä. ManU:lla oli paikkoja tehdä ainakin 2-3 maalia lisää, mutta Dida pystyi torjumaan ne paikat.

Maldinin ja Gattuson vaihdot varmasti heikensivät Milanin esitystä, mutta kyllä United olisi silti hallinnut toista puolikasta, vaikka herrat eivät olisi vaihtoon joutuneetkaan. United pelasi niin uskomattomalta intensiteetillä, että tuskinpa kovin moni muukaan joukkue olisi tuossa vauhdissa mukana pysynyt. Toki paremmalla puolustuksella ManU ei olisi ihan noin massiivisesti päässyt vyörymään, mutta olisi niitä paikkoja tullut todennäköisesti ketä tahansa vastaan.

Jos ManUn esitys eilen oli karmea, niin sitten Unitedin pullat on aika hyvin uunissa. Millaistakohan jälki on kun päästään edes tyydyttävälle tasolle? 7-1 päättyvä ottelu ei suurella todennäköisyydellä ole kovin hyvätasoinen, mutta 3-2 päättyvä matsi on kyllä yleensä 0-0 päättyyvää parempi. Mun mielestä. Maalit on kuitenkin aika tärkeä asia kaikissa pallopeleissä.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Fawkes kirjoitti:
Voittomaalissa hän jätti etukulman auki, mutta toisaalta eipä kukaan osannut odottaa, että Wäinö tuosta paikasta suoraan tälläisi

Siis hetkinen mitä muuta vaihtoehtoja Rooneylla siinä oli kuin vetää ja vielä kun pakki peitti paremmin takakulmaa, niin Didan todellakin olisi pitänyt peittää etukulmaa enemmän.

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
eagle kirjoitti:
Niin itse en tykkää Gilardinosta yhtään, mutta sentään jotenkin pystyy siitä huolimatta katsomaan Gilan peliä objektiivisesti. Monilla tuntuu tunteet menevän näissä asioissa kovin pahasti itse faktojen edelle.
Ihanaa, että olet noin jalo ja objektiivinen ihminen.

Arvioidaan Gilardinon eilistä peliä sitten objektiivisesti ja faktojen perusteella: täyttä paskaa - ei tehoja, ei pakkien haastamista, eli ei sitten minkäänlaista vaikutusta peliin.

Ja samanlaista räpellystä se on ollut jokaisessa niissä viidessä-kuudessa pelissä (2 C-liigaa, 3-4 Serie A:ta), mitä olen Gilardinoa Milanin paidassa tällä kaudella nähnyt. Nuo Ikerin postaamat maalimäärät kuulostavat siksi lähes uskomattomalta tuon kaverin tekemiksi - tai sitten olen nähnyt mieheltä vain ne surkeat pelit ja hän on ollutkin kentän kuningas muissa otteluissa. Eli ensi viikon Milan-ManU -matsia en siis taidakaan katsoa.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Liverpooligan kirjoitti:
Ja samanlaista räpellystä se on ollut jokaisessa niissä viidessä-kuudessa pelissä (2 C-liigaa, 3-4 Serie A:ta), mitä olen Gilardinoa Milanin paidassa tällä kaudella nähnyt. Nuo Ikerin postaamat maalimäärät kuulostavat siksi lähes uskomattomalta tuon kaverin tekemiksi - tai sitten olen nähnyt mieheltä vain ne surkeat pelit ja hän on ollutkin kentän kuningas muissa otteluissa. Eli ensi viikon Milan-ManU -matsia en siis taidakaan katsoa.

Niin eihän Gilardino ole mikään pelaava kärki, kuten ei se toinen kaverikaan Milanissa josta pidän yhtä paljon(tai siis vähän) kuin Gilardinosta. Gilardino on vain ihan hyvä viimeistelijä. Ei näyttävä, mutta tehokas. Kuten Ikerin tilastot hyvin näyttivätkin.

Ja pakko se on tässä pystyä katsomaan objektiivisesti, kun löytyy todella paljon pelaajia joiden persoonasta/pelaamisesta tykkää. Varsinkin fudisfanina kuitenkin itseltä edellyttää vähän objektiivisuuttakin.

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
eagle kirjoitti:
Siis hetkinen mitä muuta vaihtoehtoja Rooneylla siinä oli kuin vetää ja vielä kun pakki peitti paremmin takakulmaa, niin Didan todellakin olisi pitänyt peittää etukulmaa enemmän.
99 prossaa maailman pelaajista olisi ottanut pallon ensi haltuun ja jatkanut juoksua tai sitten vetänyt liinat kiinni. Joten aika ymmärrettävää, että kuti yllätti Didan. Mutta totta että hänen olisi silti pitänyt peittää etukulmaan enemmän.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy