Viestin lähetti secord
Enpä jaksa itse taklausta kommentoida sen enempää, mutta sinä näit tilanteen Rocco noin. Kun et suostu muitten näkemyksiä asiasta käsittämään, leimaat heidät ns. neitikiekko-faneiksi, anti-kanadalaisiksi ja lajista mitään tietämättömiksi? Ehkä asia on sitten juuri kuten sanoit, koska haluaisin ainakin lajista jotain tietää.
Jotain väärää täytyi ainakin tuomarin mukaan taklauksessa olla, koska siitä kakkonen oli tulossa samantien. Mutta kyseessä tais olla tuttu puusilmä...
Olen tämän kirjoittanut jo aikaisemminkin mutta pistetään nyt uudelleen. Eli tuomari Andersson oli sijoittunut niin (takaviistoon Oleszista katsottuna), ettei voinut nähdä, osuiko Phaneufin kyynärpää tsekkiin. Ratkaisu on tehtävä välittömättömästi, joten Andersson vihelsi Phaneufille kakkosen kyynärpäätaklauksesta. Vasta kun Oleszin huomattiin loukkaantuneen, muutettiin tuomio sääntöjen mukaisesti muotoon 5+20.
TV-kuvasta nykyy, kuinka taklaus on kaikkien taiteen sääntöjen mukainen, eikä missään tapauksessa jäähyn arvoinen. Euroopassa näihin ei vain olla totuttu.
Lieneekö tässä tarvetta kutsua ketään neitikiekko-faniksi. Oman näkemyksensä saa tietysti jokainen esittää, mutta tottahan faktat täytyy ottaa huomioon mielipidettään muodostettaessa.
Mertarannan suorastaan sairaalloinen anti-Kanada-mentaliteetti puolestaan paistaa todella ärsyttävästi läpi lähes tilanteessa kuin tilanteessa. En tiedä mitä pahaa kanadalaiset ovat Anterolle tehneet, mutta jokainen vaahteranlehtipaitaan pukeutunut kiekkoilija on itse Suuri Saatana. Eiväthän ne kusipäät osaa muuta kuin kieroilla jokaisessa mahdollisessa tilanteessa. Kyllähän kansakin tämän tietää.