Mielenkiintoinen ketju. Itselläni on tästä kokemuksia molemmin puolin. Oman tyttöystäväni kanssa muutettuani yhteen (toisesta maasta) oma aikani ystävieni kanssa tuppasi jäämään vähiin. Toisaalta tämä tuntui luonnolliselta, sillä emännän kanssa vietetty aika tuntui erittäin hyvältä. Tässä vaiheessa oma tyttöystäväni ei pahemmin tuntenut ystäviäni. Tyttöystäväni kuitenkin tutustui omiin ystäviini, esim. pokeri ym. peli-illoissa ja on tällä hetkelläkin erittäin hyvissä väleissä ystävieni kanssa. Omassa ajatusmaailmassani omat ystäväni ovat niin samanhenkisiä kanssani, että tuntuisi suorastaan ihmeelliseltä, jos tyttöystävä ei tulisi toimeen kavereideni kanssa. Itse en pahemmin perusta mistään ylimääräisestä draamasta tai taisteluista, joten uskon, että jos ihmiset ovat tarpeeksi samanhenkisiä niin he tulevat toimeen keskenään. Olen henkilökohtaisesti erittäin iloinen, että tyttöystäväni ja lähimmät ystäväni eivät ole vain ns. "moro" tuttuja, vaan tulevat oikeasti hyvin toimeen keskenään.
Toisaalta, olen nähnyt valitettavan monta esimerkkiä siitä, kuinka uudessa suhteessa oleva päätyy hylkäämään kaikki kaverisuhteensa. Ymmärrän sen, että suhteen alkuvaiheissa vietetään enemmän aikaa erillään kavereista, mutta pidemmän päälle tämä on huolestuttava suuntaus. Eräs kaverini on tyyliltään sellainen, että aina uuden suhteen tullessa, hän häviää ihan kokonaan kuvasta. Hän yksinkertaisesti on niitä miehiä, jotka antavat kaikkensa parisuhteelle ja toimii sen mukaisesti. Valitettavasti se on vaikuttanut siihen, että häntä ei pahemmin pyydellä enää mihinkään illanviettoihin / peli-iltoihin koska kukaan ei usko hänen sinne tulevan. Omasta mielestäni tämä on surullista, mutta en tiedä miten asiaan suhtautua, koska jos hänä tätä haluaa, niin mikäs minä olen siihen puuttumaan. Jokainen hoitakoon asiansa niinkuin tykkää.
Toisaalta olen helvetin tyytyväinen, että ystäväni kertoi minulle, että jos minä ikinä käyttäydyn tällä tavalla, niin hän vetelee minua ympäri korvien. Hyvä näin.
PS. Ylläoleva on kirjoitettu alkoholin vaikutuksen alaisena, joten en vastaa mahdollisiin asia / kirjoitusvirheisiin sunnuntaiaamuna. Kippis.