Tylsin jengi liigassa?

• 14 909
  • 131

karttu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tällä kaudella tylsiä: Blues (Espoosta), Ilves (vanhat jäärät), IFK (sama laulu kaudesta toiseen), TPS (ei jortikkaa, ei munaa)

Kiinnostavia: HPK (maaleissa löytyy), Jokerit (uusia naamoja), Ässät (Porin pirut), Lukko (Uusia naamoja).

Mickey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Hiili
Vetikö tuosta joku oikeasti melooonia hajuraajaansa? Tuopillinen hyvää tsekkiläistä olutta vetoa, että listassa on jollain kellonlyömällä Jatkoajan keskustelun aktiiviset käyttäjät... :p

No niin! Aivan naulankantaan osui. Kunhan vaan kopi-pastella pelleilin. Elkää nyt hyvät ihmiset niin vakavasti...

Jos on ketju aiheella "tylsin jengi liigassa", ja kun viestit on vähän mitä sattuu, niin onko sillä enää nyt niin kauheasti väliä mitä tähän kyseiseen ketjuun laittaa? En tietenkään tarkoita, että omat viestini olisivat yhtään sen järkevämpiä, mutta...

Noh, jokainen miettikööt.

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Re: Jyp, Saipa, Blues

Viestin lähetti Digwiid
Jyp, Saipa, Blues. Näitä joukkueita yhdistää neljä seikkaa:

Väritön, hajuton, mauton, karmeat peli paidat.
Mun mielestä ainakin jypillä ja varsinkin bluesilla on hienot pelipaidat. Bluesin paidat ovat liigan hienoimmat. Mutta on kyllä muuten liigan tylsin jengi. Se on ainoa seura, jonka peleistä en suostuisi maksamaan. Sei ei vain jostain syystä kiinnosta.

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Blues on aina ollut se tylsä ja ei kiinnostava jengi!

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
kaikki kiinnostavat .. ainakin jollain tasolla

Itse en pysty enkä haluakaan luokitella joukkueita tylsiksi / epäkiinnostaviksi. En ainakaan tosissani, ellei sitten puhtaasti provosointimielessä (johon varaan itselleni oikeuden).

Ja tosiaan puhuisin mielummin joukkueen kiinnostavuudesta kuin tylsyydestä. Itse olen tietynlainen jääkiekon suurkuluttaja eli luen peliraportteja JA:sta, käyn välillä seurojen sivuilla ja katson kaikki pelit TV:ssä joihin aikataulu antaa vaan mahdollisuuden. Joukkueeseen katsomatta.

On tietysti selvää, että Espoo on yli muiden. Mutta löytyy muistakin joukkueista pelaajia/tekijöitä yms. jotka tekevät niistä kiinnostavia. Joten tässä mielessä en pysty nimeämään mitään yksittäistä joukkuetta tylsäksi. Eräät ovat vaan kiinnostavampia kuin muut. Jos joukkueet olisivat tylsiä, niin eipä olisi paljoa muuta keskustelua kuin kuka on tylsistä tylsin. Todella tylsää keskustelua.

Vaikka joskus aikaan kuvasinkin Jyppiä termeillä "hajuton, mauton, väritön eli pelkkää ilmaa" niin pyydän tätä anteeksi. Ei JYP ole pelkkää ilmaa vaan yksi kolmestatoista. Anteeksi.

Ystävällisin terveisin,
DanC

Digwiid

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Viestin lähetti juntti
Tota Suomi-Salama pyysi sinua hieman perustelemaan Miksi nämä pienen budjetin joukkueet ovat tylsimmät. Ja yritti sanoa oman nmielipiteensä miksi ne eivät ole. Sinä et mitään ole vielä vastannut. Minusta rumat peli paidat ei ole mikään peruste joukkueen tylsyydelle. Etkö sinä tosiaan viihtynyt JyP matsissa viime vuonna? Väriä oli vaikka muille jakaa. Oli pesonen/kautonen oli Z/hirvonen Oli suurimmat turvajärjestelyt koskaan.... Sitä edellisillä kausilla on ollut suurimaalisia tasureita/vierasvoittoja ja jos mennään 90-luvun alkuun (olitko syntynytkään) löydämme muutamie verisiä Play-off taisteluita. Onko nyt vain niin, että tekee JYP mitä vaan niin se on väritön hajuton ja mauton kun kerta iltis ja veikkaaja niin sanoo? Onko sinulla ollenkaan havainnoiti kykyä? Vai onko tosiaan niin, että sinä et ole tylsempää joukkuetta nähnyt (epäilen todella)

A) "Etkö sinä tosiaan viihtynyt JyP matsissa viime vuonna? Väriä oli vaikka muille jakaa".

- En todellakaan viihtynyt tässä Kautonen/Pesonen ottelussa toisen lyöminen kuin vierasta sikaa ei ole vauhdikasta ja värikästä lätkää,(tarkoitan kumpaakin osapuolta) lähinnä sairasta ja lapsellista hommaa, tai kuka tykkää mistäkin.

B) " Jos mennään 90-luvun alkuun (olitko syntynytkään) löydämme muutamie verisiä Play-off taisteluita".

- Toi pitää paikkaansa se oli silloin 90-luvun alussa mutta ei enään tänä päivänä, mix? (Olen syntynyt 60-luvulla).

C) "Onko nyt vain niin, että tekee JYP mitä vaan niin se on väritön hajuton ja mauton kun kerta iltis ja veikkaaja niin sanoo?"

- Mulle on ihan sama mitä kyseiset lehdet kirjoittaa, olen seurannut lätkää 26 vuotta enkä ole vietävissä mitä lehdet kirjoittaa niin kuin eräät, Jyp on tällä hetkellä minun mielestä väritön jengi.

D) "Onko sinulla ollenkaan havainnoiti kykyä? Vai onko tosiaan niin, että sinä et ole tylsempää joukkuetta nähnyt (epäilen todella)".

- Havanto kykyä ? kyllä on !! Voin lohduttaa sinua että oli viellä tylsempi joukkue liigassa 90-alussa kuin Jyp nyt : Joensuun kiekko-pojat, siinä vasta tylsä jengi oli, varmaan muistat kyseisen ajan ??

E) "Minusta rumat peli paidat ei ole mikään peruste joukkueen tylsyydelle".

- Ei ehkä tylsyydelle mutta värittömyydelle kyllä ;) .

Niin kuin täällä eräät on sanonut että niitä kausia tulee kun tietyt jengit on väritömiä ja tylsiä.

Pyydän anteeksi kaikilta JYP, Blues ja Saipa faneilta anteeksi jos olen loukannut teitä.

Jos minä reagoisin näin (s-s/juntti) joka kerta kun HIFK:ta haukutaan niin saisin olla koko ajan kirjoittamassa täällä ja kyselemässä että mix ja kuinka jne.

Koittakaa nyt hyvät ihmiset ottaa rauhallisesti, jokaisella on oma näkemys asioista ja luojan kiitos että näin on ;).

Wolves

Jäsen
Viestin lähetti Hiili
Vetikö tuosta joku oikeasti melooonia hajuraajaansa? Tuopillinen hyvää tsekkiläistä olutta vetoa, että listassa on jollain kellonlyömällä Jatkoajan keskustelun aktiiviset käyttäjät... :p

En ottanut melonia haluraajaani...melkonen klyyvari saa olla jos meloni hajuraajaan mahtuu...just testing, just testing...;)

Mickey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti trivekku
Jos tämä kaikkien aikojen tylsin mies on Turusta, muista:

TÄRKEINTÄ EI OLE VOITTO, VAAN SE, ETTEI OLE TURKULAINEN.
:D

-Pahkasika

Tärkeintä ei ole se ettei ole turkulainen, vaan se että omistaa edes jonkinlaisen huumorintajun. Hyvän tai huonon.

- Mickey

Juice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, CCCP
Viestin lähetti Digwiid

En todellakaan viihtynyt tässä Kautonen/Pesonen ottelussa toisen lyöminen kuin vierasta sikaa ei ole vauhdikasta ja värikästä lätkää,(tarkoitan kumpaakin osapuolta) lähinnä sairasta ja lapsellista hommaa, tai kuka tykkää mistäkin.

No vastasihan tähän lopultakin joku Helsingin suunnalta. Saman kysymyksen esitin minkäkin jo kerran aiemmin tässä samaisessa viestiketjussa mutta ilmeisesti sillä on enemmän väliä kuka kysyy kuin mitä kysyy. Ei ole ensimmäinen kerta.

Asiaan.. sanon tähän nyt vaan sen mitä joku sanoi joskus tappeluita käsiteltäessä... "Sanokaa mitä sanotte, mutta kun kentällä tapellaan niin suurin osa yleisöstä seisoo ja huutaa/taputtaa". Ja kyllä minä vähän niinkun väittäisin että Helsingin jäähallissakin oli aika riehakas tunnelma kun Kautonen hyökkäsi Pesosen kimppuun. Ja tuo seuraava Jyp-HIFK-peli oli ehdottomasti kauden paras näkemäni peli, tietenkin lopputuloksenkin takia. Tosin myönnettäköön etten käynyt monessakaan pelissä mutta silti.

Ei ole tylsiä joukkueita, on vain tylsiä pelejä.

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Jokainen joukkue on omalla laillaan mielenkiintoinen, joten mielestäni liigassa ei ole yhtään tylsiä joukkueita! :cool:

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Viestin lähetti Qeuba
Miten ihmeessä Clark Kent voit ylipäänsä seurata sm-liigaa, jos noinkin suuri määrä joukkueista on mitäänsanomattoman tylsää seurattavaa.
Kyllä mun täytyy sanoa, että voitto joukkueesta kuin joukkueesta tekee aina hemmetin hyvää. Tietysti on aina hienompi voittaa sarjakärki, kuten eilen Tappara.
Täytyykin tässä sanoa, että en seuraa SM-Liigaa muuten kuin Ässien osalta, katson paikanpäällä kaikki kotiottelut. Tosin katson kyllä maalikoosteet, ja sarjataulukon tilanteen tiedän, mutta en muuten kyllä katso muiden joukkueiden otteita. Ässät on se joukkue mikä kiinnostaa, ihan sama ketä on vastassa. Tosin Jokerit ja HIFK ovat "ihanne vastustajat" nykyään Porissa. Varsinkin jos sellainen ihme tapahtuu kuin Ässät sattuisi voittamaan ne. Lukko-matseissa ei ole enää nykyään sitä jotain, niitä on aivan liian usein.
Ja kyllä ne voitot tekee hyvää itse kullekin, mutta se ei poista sitä, että esim. Blues tai Ilves ei joukkueena kiinnosta yhtään enempää kuin ennenkään.

Tämä oli taas vain yhden tylsän, eiku tavallisen ihmisen mielipide...

Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti TwilightZone
Arvatkaas muuten minkä joukkueen vierasotteluissa on tällä kaudella ollut eniten katsojia/ottelu ... (lähde www.sm-liiga.fi)
Ässien ! :D (6122)
Seuraavat järjestyksessä:
Hifk (5723,25)
Lukko (5485,5)
Ilves (5472,5)
Jokerit (5387)
Blues (5134,2)
Kärpät (5000,67)
Jyp (4963,75)
Pelicans (4906)
Tps (4806,67)
Saipa (4375,33)
Hpk (4081,5)
ja viimeisenä seuraa tappara (3358)

Näistä ei voi kyllä vielä mitään johtopäätöksiä vetää, koska joukkueet ovat pelanneet eri määrän pelejä vieraissa, ja erisuuruisissa halleissa.

Nimenpmaan, tässä vaiheessa kautta on turha tuollaisia listoja väsätä. Jos katsotaan aikaisempia kausia niin mielenkiintoisin joukkue on Jokerit. Yleensä vieraspelikatsojakeskiarvo (olipas yhdyssana!) on suurin Jokereilla. IFK:lla on myös samainen keskiarvo suuri mutta koska ifk pelaa NELJÄ vierasottelua Hartwall-Areenalla se on luonnollistakin.
Eli kun vieraspelien yleisömäärillä katsotaan mikä joukkue on kiinnostavin niin Jokerit siellä yleensä ykkösenä killuu. Blues, HIFK ja TPS "hyötyvät" tässä kisassa eniten koska saavat siis pelata tuplasti vierasotteluita liigan suurimmassa hallissa Hartwall-Areenalla. Jos esim. Tappara pelaisi neljä vieraspeliä Hartwallilla olisi sen vieraspelikeskiarvo todella paljon suurempi.

axe

Jäsen
Tapparalla on muuten ollut omituinen ohjelma alkukaudesta. Kaikki pienet hallit vieraissa alkuun: Rauma, Pori, Hämeenlinna, Lappeenranta, Jyväskylä ja seuraavaksi sitten Lahti. Vasta toisella kierroksella päästään käymään näillä isoilla areenoilla.

Kyllähän tuossa olisi silti esim. eräälle mainitsemattomalle nimimerkille loistavaa materiaalia, kun jättää vain nuo turhat faktat pois: "TAPPARAN TYLSÄ KAHVAKIEKKO KARKOTTAA YLEISÖN HALLEISTA!"

Juice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, CCCP
Katsojaluvuista tuli jälleen mieleen että jos nyt hypoteettisesti ajatellaan että joku katsoja vaikka voisi pitää suuria Etelä-Suomen seuroja mielenkiintoisempana vastuksena kuin jotain pienempää seuraa joka kuitenkin liigan maantieteellisen tuntemuksen mukaan on "paikallisvastustaja" (Jyp-Kärpät??)
Ei Suomessa mitään lohkoja tarvittaisi.. ei ole niin suuri maa kuitenkaan eikä niin paljon joukkueita.. ja mikä tärkeintä.. vain yksi sarja eikä mitään lohkoja.

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos ylipäänsä jääkiekosta on kiinnostunut, on myös kiinnostunut kaikista seuroista, jotka samassa sarjassa oman suosikin kanssa pelaavat.

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Digwiid
Jos minä reagoisin näin (s-s/juntti) joka kerta kun HIFK:ta haukutaan niin saisin olla koko ajan kirjoittamassa täällä ja kyselemässä että mix ja kuinka jne. Koittakaa nyt hyvät ihmiset ottaa rauhallisesti, jokaisella on oma näkemys asioista ja luojan kiitos että näin on ;).

Niin, mina en todellakaan arvosta kovin korkealle sita, etta heitetaan lonkalta juttuja perustelematta niita mitenkaan. Se ei ole kovin rakentavaa ja saa kirjoittajan nayttamaan ainakin minun silmissani vahemman asiantuntevalta. Varsinkin, kun tassa yhteydessa kaytettiin kuluneita fraaseja hajuton, variton ja mauton. Perusteluita siis vahintaankin kaipasin. Jos mina vaittaisin, etta HIFK on sadistisen kiekon ihannoija, kaiketi haluaisit kuulla myos perusteluni... Ja jos pelipaidan vari on vaikuttavana tekijana siihen, etta joukkue on tylsa, joudun vahvasti epailemaan, edustaako ihminen 60-luvulla syntyneita, paremminkin kuvastaisi 90-luvun tuotoksia.

Toisekseen. Mina en niinkaan reagoinut siihen, etta Jyppia pidetaan tylsana vaan siihen, etta pidan tata koko aihetta typerana. Mielestani jaakiekon ystavina itseaan pitavat, jotka katsovat vain tiettyjen vierasjoukkueitten peleja kotihallissaan, eivat ole oikeita jaakiekon ystavia, silla liigassa on 13 joukkuetta, jotka kaikki ovat omalla tavallaan mielenkiintoisia ja jokaisesta voitosta saa vain/jopa kaksi pistetta riippumatta siita, onko voitettu joukkue Jokerit tai JYP. Jokaisessa joukkueessa on lisaksi yksiloita, joita on mielenkiintoista seurata. Tama minun mielipiteenani ja yritin sita perustellakin.

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Joidenkin mielestä SM-liigassa ei ole tylsiä joukkueita lainkaan. Sitten ei varmaan ole olemassa tylsiä pelityylejäkään, vai kuinka? Vai voiko joku joukkue pelata tylsästi olematta silti tylsä?

Jos edelläoleva pitää paikkaansa täytynee myös lopettaa ruikutus myös siitä, kuinka sejase joukkue pelaa niin puolustusvoittoisesti ja kuinka sejase vain kahvaa tai kuinka sejase lyö vain pitkiä kiekkoja. Ehei, kaikki ovat vain yhtä mielenkiintoisia tapoja pelata jääkiekkoa....

Kenties olisikin parempi keskustella siitä, miksi esim. JYPpiä PIDETÄÄN kovin yleisesti niin tylsänä joukkueena, vaikkei se sitä varsinkaan JYP-kannattajien mielestä ole? Johtuuko se kenties kovin puolustusvoittoisesta (vieraskentillä) taktiikasta (mutta eivätkö kaikki pelaa näin?), siitä ettei joukkueessa pelaa maajoukkuepelaajia, siitä etteivät joukkueen pelaajat eikä omistaja esiinny iltapäivälehdissä vai onko Jyväskylä pieni tylsä kaupunki jossain tylsässä Keski-Suomessa?

Olisiko IFK tylsä, jos se pelaisi kuten JYP ja tulisi Keski-Suomesta?

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tai voisimme myos keskustella siita, miksi helsinkilaisia pidetaan muualla Suomessa arsyttavina oykkareina. Siksiko, etta maalta sinne muuttaneet kuvittelevat itsestaan suuria, kun asuvat eurooppalaisesta mittakaavasta katsottuna korkeintaan keskikokoisessa kylassa? (kirjoittaja toivoo tuohon suhtauduttavan kuin ironiaan suhtaudutaan)

Mutta vakavasti puhuen, toki joukkueet ovat erilaisia. Ei kai herran tahden tassa kukaan ole vaatinutkaan, etteiko erilaisia pelityyleja, yms. saisi olla. Painvastoin! Sehan juuri lisaa mielenkiintoa. On aika selvaa esimerkiksi se, etta joukkue pelaa usein erilaisella taktiikalla kotona ja vieraissa. Kay toki katsomassa vain Jokeri- ja Blues - matsit yms. seksikkaat minun puolestani, ei se ole minulta pois. En vain arvosta sellaisia jaakiekon ystavina ja tuntijoina kovinkaan korkealle, koska aivan yhta lailla sita tyota tehdaan muuallakin. Pienuudelle ei aina vain voida mitaan, siksi joskus periferiassa jaadaan seksikkyyden ulottumattomiin. Kuten eras kirjoittaja totesi, tama on minun mielipiteeni. Sinulla on varmasti omasi.

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Minulla ei ainakaan ole mitään sitä vastaan, että pidätte kannattamaani joukkuetta tylsänä. Aina parempi, jos joku jää kotiin JYP:n vieraspelistä, koska lipputulot eivät ole JYP:ltä pois ja näin vieraspaikkakunnalle vaivautuneita aktiivisia JYP-kannattajia on suhteessa enemmän. Joukkueen henkiselle puolelle tuo aimoannoksen lisäpontta, mikäli vierashallissakin kaikuvat huudot oman joukkueen puolesta, esimerkkinä tästä Oulun vierailu 29.9., josta iloinen samba kaikui radionkin välityksellä.

Ja topicciin vastaan, että ei sellaista olekaan. Vaikka JYP pelaisi Paltamon Puumia vastaan niin peli kiinnostaisi, siellähän pelaa JYP!

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Mä mietin tätä kysymystä jonkin aikaa ja tulin siihen tulokseen, että en mä oikeastaan pidä mitään jengiä erityisen tylsänä. Monta jengiä on jotka sytyttää erityisesti. IFK:n kausikorttilaisena olen joka kotimatsissa ainakin paikan päällä, joten se on oikeastaan sama kuka tulee vastaan, kunhan IFK pelaa hyvin ja mieluiten voittaa.

Digwiid

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Viestin lähetti Suomi-Salama
Tai voisimme myos keskustella siita, miksi helsinkilaisia pidetaan muualla Suomessa arsyttavina oykkareina. Siksiko, etta maalta sinne muuttaneet kuvittelevat itsestaan suuria, kun asuvat eurooppalaisesta mittakaavasta katsottuna korkeintaan keskikokoisessa kylassa? (kirjoittaja toivoo tuohon suhtauduttavan kuin ironiaan suhtaudutaan)

Mutta vakavasti puhuen, toki joukkueet ovat erilaisia. Ei kai herran tahden tassa kukaan ole vaatinutkaan, etteiko erilaisia pelityyleja, yms. saisi olla. Painvastoin! Sehan juuri lisaa mielenkiintoa. On aika selvaa esimerkiksi se, etta joukkue pelaa usein erilaisella taktiikalla kotona ja vieraissa. Kay toki katsomassa vain Jokeri- ja Blues - matsit yms. seksikkaat minun puolestani, ei se ole minulta pois. En vain arvosta sellaisia jaakiekon ystavina ja tuntijoina kovinkaan korkealle, koska aivan yhta lailla sita tyota tehdaan muuallakin. Pienuudelle ei aina vain voida mitaan, siksi joskus periferiassa jaadaan seksikkyyden ulottumattomiin. Kuten eras kirjoittaja totesi, tama on minun mielipiteeni. Sinulla on varmasti omasi.

Niinpä, minä kerroin ja perustelin. En olen sanonut sanakaa että eikö pienillä paikkakunnilla tehtäis kovasti duunia että joukkue menestyy, kerroin vain että kyseiset joukkueet pelaa minun miellestä tylsää lätkää tällä hetkellä. Onko sinun niin vaikea hyväksyy minun näkökantani?? Jos tämä aihe on sinusta niin typerä niin miksi yleensä otit kantaa asiaan ??.

"Siksiko, etta maalta sinne muuttaneet kuvittelevat itsestaan suuria, kun asuvat eurooppalaisesta mittakaavasta katsottuna korkeintaan keskikokoisessa kylassa?"

Juuri siksi sinä sen sanoit :D paremmin et olisi voinut sanoa.

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Euroopan mittakaavassa myös Helsinki on käpykylä,joten voidaan sanoa,että kaikki Suomessa asuu landella Lontoosta katsottuna. :D

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy