Tyler Bouck

  • 82 652
  • 159

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Viestin lähetti kausi
Jaakko, Grainger, Erkka ja muut, haluatteko Bouckin siis ylimääräisenä vai esim luvattuna Nhl-pelaajana? Minulle kelpaa vain edellinen vaihtoehtona. Olin jo aiemmin huolissani, että Bouckilla saatetaan pyrkiä korvaamaan luvattua änärimiestä, on halpa, kohtalainen peliesityksiltään ja valmiiksi täällä.

Ns. ylimääräisenä olen häntä myös itse hahmotellut. Nykykalustosta puuttuu pudotuspelejä ajatellen rankasti syvyyttä ja Bouckin jatko olisi askel oikeaan suuntaan. Tärkeintä kuitenkin olisi, että saataisiin Sakun lisäksi se yksi todellinen maaleja tekevä laituri (eli Recchi), jotta saadaan kauppiloiden lisäksi myös toinen tehoja tosissaan sylkevä ketju. Tai vielä mieluummin kolme, olettaen että kaksikko Aalto-Nurminen pystytään pitämään ehjänä ja tulosta syntyy.
 

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olin tuossa viime viikolla katsomassa muutamat treenit. Niissä vedettiin niin järkyttävää vauhtia, että hirvitti katsomossa - sekä minua että Upia. Muutamia uusia harjoitteita oli mukana. Treenien lopuksi vedettiin kentällisittäin muutama kierros ympäri kenttää ja Seppo otti aikaa. Täytyy valittaen todeta, että Tyler oli jatkuvasti jäljessä muuta kentällistä melkoisesti ja monessa muussakin harjotteessa väsy tuli pahemmin kuin muille. Näytti aika pahalta, mutta onhan tässä vielä kevääseen aikaa... Asenne on kuitenkin kohdallaan eli periksi mies ei antanut missään vaiheessa. Ja kovasti kehui Upikin kyllä Tyyneä .
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Viestin lähetti Annamaila
Olin tuossa viime viikolla katsomassa muutamat treenit. Niissä vedettiin niin järkyttävää vauhtia, että hirvitti katsomossa - sekä minua että Upia.

Kuis nyt noin väsynyttä joukkuetta rasitetaan lisää :)
 

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Saivat kyllä vastapainoksi muutaman vapaapäivänkin loppuviikolla. :)
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Annamaila
Näytti aika pahalta, mutta onhan tässä vielä kevääseen aikaa... Asenne on kuitenkin kohdallaan eli periksi mies ei antanut missään vaiheessa. Ja kovasti kehui Upikin kyllä Tyyneä .

Niinhän sitä sanotaan, että Tiki Tikkanenkin tuli NHL:n syysleireille aina milloin missäkin kunnossa mutta veti itsensä kondikseen vaikka sitten jäällä ryömimällä kun jalat lähti alta rasituksen vuoksi. Ja sitten taas ylös, uusi spurtti, hapenottoa lahna-asennossa, ylös, alas, ylös... jne.

Eli: Tyyler on muita perässä treeneissä & peleissä kuukausikaupalla mutta hoitaa asian kuntoon varmasti mikäli tsäänssi vain annetaan. Valiceviciin verrattunahan jälki on ollut jo nyt erinomaista. Jos ei ole aiemmin käynyt selväksi niin symppaan tätä fighterin luonteen omaavaa kanukkia melkoisesti!
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Viestin lähetti Pressiboxi
Jos ei ole aiemmin käynyt selväksi niin symppaan tätä fighterin luonteen omaavaa kanukkia melkoisesti!

Samoin. Todellinen taistelijasielu ja asennemies tämä Bouck. Uskon vakaasti myös Jukan arvostavan häntä ja eiköhän loppukauden sopimuskin saada vielä aikaiseksi.

Kun The Tyler saadaan fysiikaltaan kuntoon voisi hänet jopa kuvitella rouhijaksi ja maskipelaajaksi kenttään Bouck - Koivu - Recchi...

Mutta eipäs mennä asioiden edelle :)
 

Teini-idoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Pressiboxi
Jos ei ole aiemmin käynyt selväksi niin symppaan tätä fighterin luonteen omaavaa kanukkia melkoisesti!

Sama. Viimeksi yhtä positiivisia tuntemuksia ulkomaalaisista on herättänyt Sergei.

Tälle kaverille heittämällä jatkosopimusta pöytään. Pelannut erittäin katsojaystävällisesti, eikä valmennuksenkaan mielestä huonosti. Ja luulisi pelin vielä loppukautta kohden paranevan. Korvaa kyllä Tuokon kevyesti, toki NHL-kokemusta omaavan pelaajan tulee niin tehdäkin. Mun mielestä kannattaisi pitäytyä tässä kaverissa, vaikka isompaakin kalaa olisi jossain vaiheessa tarjolla. Siis sikäli mikäli palkkapyyntö on kohtuullinen.
 

Jet-Ace

Jäsen
Nyt olen nähnyt riittävästi Bouckin pelejä.

Tepsillä ei ole mitään käyttöä tälle pelaajalle. Ainoa ansio hänelle on kohtuullinen maskipeli, mutta kun kädet ovat umpipuuta ja kiekkoa ei pysty kuskaamaan metriäkään, niin pois vain ensi tilassa. Hänen ollessaan kentällä Nurminen ja Aalto joutuvat pelaamaan käytännössä kahdestaan.

Hus takaisin Kanadaan siitä.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Jet-Ace
Nyt olen nähnyt riittävästi Bouckin pelejä.

Tepsillä ei ole mitään käyttöä tälle pelaajalle. Ainoa ansio hänelle on kohtuullinen maskipeli, mutta kun kädet ovat umpipuuta ja kiekkoa ei pysty kuskaamaan metriäkään, niin pois vain ensi tilassa. Hänen ollessaan kentällä Nurminen ja Aalto joutuvat pelaamaan käytännössä kahdestaan.

Hus takaisin Kanadaan siitä.

Se voisi olla Ilvekseen sopivan hullu.Harmi ettei ole suomalainen.
 
Viimeksi muokattu:

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Jet-Ace
Nyt olen nähnyt riittävästi Bouckin pelejä.

(...)

Hus takaisin Kanadaan siitä.

Joulukuussa aukeaa mielenkiintoinen tilanne kun Tuokko tulee pelaavaan rosteriin takaisin. Mitä tehdään Bouckille?

Periaatteessa kaverin asenteessa ei ole mitään vikaa mutta ne kädet on kyllä melkoisessa kohmeessa, ellei peräti syväjäässä. Toisaalta jos aikaa annetaan maaliskuulle, voi jälkikin olla toisenlaista? Edelleen olisi IMHO hyvä jos kolmosketjutasolla olisi tämäntyyppistä syvyyttä play offia ajatellen - ajatelkaapa silloin esim. ketjua AHO-LIUS-BOUCK, ei paha!

Ykkösketjuun kaveri ei ole riittävä vahvistus, se on kieltämättä nyt tullut nähdyksi. Toisaalta, eipä Tyleria ykkösketjuun hankittukaan. Vai hankittiinko sittenkin, MIB?

EDIT: typoi pirkule
 
Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Jet-Ace
Nyt olen nähnyt riittävästi Bouckin pelejä.

Tepsillä ei ole mitään käyttöä tälle pelaajalle. Ainoa ansio hänelle on kohtuullinen maskipeli, mutta kun kädet ovat umpipuuta ja kiekkoa ei pysty kuskaamaan metriäkään, niin pois vain ensi tilassa. Hänen ollessaan kentällä Nurminen ja Aalto joutuvat pelaamaan käytännössä kahdestaan.

Hus takaisin Kanadaan siitä.

Hassua miten Jet-Acella ja minulla meni hermot samaan aikaan. Vaikka eilisen pelin perusteella koko Tepsin joukkueessa ei ole kuin velttoja kyrpiä, niin kyllä tuo ykkönen huutaa sitä todellista NHL-vahvistusta, jota on nyt odotettu jo "tovi" Valicevicista eroon pääsyn jälkeen. Ei kai Sakun ranne nyt voi estää NHL-vahvistuksen hankkimista siihen ykkösen laitaan - toimintaa, perkele!

Ennen potkuja antaisin Bouckille näyttöpaikan kolmosen laidassa Jukka Koivun allekirjoittama "license to kill"-lappu kourassa.
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti Ohmi
Hassua miten Jet-Acella ja minulla meni hermot samaan aikaan.

-clip-

Ennen potkuja antaisin Bouckille näyttöpaikan kolmosen laidassa Jukka Koivun allekirjoittama "license to kill"-lappu kourassa.


Ei minulla oikeastaan eilen hermot menneet, mutta Bouckin kohdalla olen ajatellut, että "ensin tutkitaan ja sitten hutkitaan". Määräaika vain nyt tämän tutkinnan osalta päättyi ja tulin siihen tulokseen, että "yksikätinen" ketju ei kertakaikkiaan toimi. Näkemissäni otteluissa olen ykkösen ollessa kentällä seurannut hyvin pitkälti Bouckin tekemisiä kaukalossa. Kaveri nyt vaan on niin yksipuolinen, että mielestäni minukset ovat suuremmat kuin plussat. Ja ykkönen tarvitsee selvästi Bouckia paremman pelaajan joka tapauksessa.

Asiaa voi tarkastella toisestakin näkökulmasta. Jos työsulku päättyy, niin on aivan sama, onko Bouck joukkueessa vai ei. TPS ei ole lähelläkään sillä tasolla, että se vakavasti taistelisi mestaruudesta ilman lisävahvistuksia. Jos NHL-kausi peruuntuu, on tammikuussa pelaajamarkkinoilla ostajan markkinat. Maltti on valttia.

--> Looginen johtopäätös on pistää Bouck ulos heti, kun Tuokko palaa rosteriin. En näe mitään järkevää syytä pitää Bouckia kokoonpanossa, peruuntuu NHL-kausi tai ei.

Ruissalon ajatukset ovatkin sitten ihan oma lukunsa. Onhan joukkueen rakentaminen nyt jätetty useana vuonna peräkkäin vajaaksi 1-2 pelaajan verran. Joten en ihmettelisi myöskään sitä, että mitään suunnitelmaa ei olisi siinä tapauksessa, että NHL-kausi lähtee käyntiin.
 

Ääninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Suomen A-mj.
Samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa. Vaikka Tylerin alkutaipaleen aikana mies saikin kehuja asenteesta, ovat viimeiset pelit selvästi osoittaneet miehen liian heppoiseksi 1-ketjuun. On sitä allekirjoittaneellakin asennetta vaan ei taitoa...

Eli täytyy muistaa että mies on NHL-apu kaikesta huolimatta, joten myös jonkinlaista kiekollistakin peliä vaaditaan. Jos äijä olisi a-junnu, olisi peluutus täysin hyväksyttyä, mutta kun ei. Meillä on jo tarpeeksi 4+8 tehoisia liigajyriä tyyliin Metsäranta.

Eli summa summarum, takaisin Vancouveriin.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Jet-Ace
--> Looginen johtopäätös on pistää Bouck ulos heti, kun Tuokko palaa rosteriin. En näe mitään järkevää syytä pitää Bouckia kokoonpanossa, peruuntuu NHL-kausi tai ei.

Täytyypä ottaa hieman omia sanomisia takaisin. Itseltäni oli päässyt vallan unohtumaan tämä sopimuksen kesto "24-vuotias laitahyökkääjä Tyler Bouck tulee TPS:n riveihin kahden kuukauden ajaksi." Olin ihan siinä uskossa, että kaveri on meillä koko loppu kauden, ellei NHL-pelejä tällä kaudella pelata. Hyvä näin! Tuokon paluun jälkeen Spock takaisin rapakon taakse.
 

Morgoth

Jäsen
Viestin lähetti Ääninen
Samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa. Vaikka Tylerin alkutaipaleen aikana mies saikin kehuja asenteesta, ovat viimeiset pelit selvästi osoittaneet miehen liian heppoiseksi 1-ketjuun. On sitä allekirjoittaneellakin asennetta vaan ei taitoa...

Varsinkaan, kun mies ei ilmeisesti ole ollut erityisen fyysinenkään, vaikka siitäkin oli kovasti puhetta ennen kuin mies tuli. Muutama taklaus ja maalin edessä seisoo, mutta onko tuo nyt sitten riittävästi kaverilta, jonka pitäisi ole ulkomaalaisvahvistus.
Pois vaan munkin puolesta.

Kaikesta huolimatta taitaa Tuokko olla paljon arvokkaampi joukkueele kuin tämä pukpak...
 

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eriävä mielipide. Bouck hankittiin KOLMOSEEN, ei ykköseen. Arvioin vasta, kun olen nähnyt Tyynen "omalla paikallaan". Ei kyllä missään tapauksessa ole ykkösen tasoa.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Annamaila
Eriävä mielipide. Bouck hankittiin KOLMOSEEN, ei ykköseen. Arvioin vasta, kun olen nähnyt Tyynen "omalla paikallaan". Ei kyllä missään tapauksessa ole ykkösen tasoa.

Tämähän tässä ongelma onkin. Kolmosessa Bouck olisi varmasti mies paikallaan mutta nyt käytetään miesvajeen takia ykkösessä. Tavallaan kaveri joutuu kärsimään syyttä tilanteesta, siksi jatkoaika sopparissa voisi olla kohtuuden nimissä paikallaan. Ellei Koivun ja MIB:n käsitykset vahvistuksen laadusta sitten olleet jo lähdössä törmäyskurssilla.
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti Annamaila
Eriävä mielipide. Bouck hankittiin KOLMOSEEN, ei ykköseen. Arvioin vasta, kun olen nähnyt Tyynen "omalla paikallaan". Ei kyllä missään tapauksessa ole ykkösen tasoa.

Kyllä minäkin sen tiedän, että Bouck hankittiin kolmoseen.

Minusta vain loogisesti ajateltuna häntä ei kannata pitää joukkueessa NHL-kauden peruuntuessa tai työsulun päättyessä kuin korkeintaan siinä tapauksessa, että suostuu pelaamaan palkalla, joka on samaa tasoa 3-4 ketjujen junnujen kanssa.

Minua hirvittää ajatus rahan tärväämisestä pelaajaan, jonka substanssi on olematon. Mutta siitä vaan, KUNHAN joukkuetta vahvistetaan muutenkin. Muussa tapauksessa yksi puukäsi lisää on pelkkä kustannus joukkueessa, joka ei kuitenkaan ole terävimmässä kärjessä. Minä pistäisin pois joka tapauksessa.
 

Teini-idoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tyler Bouckissa on potentiaalia olla liigan paras 3-ketjun mies. Kellään muulla Tepsin 3-ketjun äijällä ei sitä ole. Bouck on pelannut urallaan n 10 peliä Euroopassa isossa kaukalossa ja tullut joukkueeseen kuukausia muita myöhemmin, pelaamatta viime kevään jälkeen. Valmennuksen mukaan asenne on poikkeuksellinen ja palkka ilmeisen pieni. Ja jengi potkii pois joukkueesta, koska maaleja ei tule. Ei mun mielestä juuri tarvitse tullakaan. Nurminen & co tehköön niitä, Bouck sitä mitä osaa. Eli taklaa, raastaa, tökkii etc. Käy mulle erittäin hyvin. Ja niitä maalejakin alkaa varmasti tulemaan, suunnan on pakko olla ylöspäin. Monellako muulla pelaajalla Tepsissä on realistisesti yhtä paljon potentiaalia varastossa kuin Bouckilla? Joku Metsäranta tai Sykkö voi pyöriä kolmosen laidalla kahtasataa ympäri kenttää vaikka koko kauden ja kaikki tietävät jo ennen kautta, että 10 maalia on aivan liian kova tavoite. Bouckin kohdalla näin ei ole.

Toki asia mutkistuu, jos Bouck esim estää Recchin tulon. Mutta ei kai se niin voi mennä. Recchi tai vastaava superhahmo nälkäpalkalla totta kai Tylerin tilalle, muutoin Bouckin korvaamista kannattaa harkita tarkoin. Saadaanko halvalla terveasenteinen kaveri kolmoseen rouhimaan?

Tietysti tämä kaikki hehkutus lähtee siltä pohjalta, että kaveri todella on kolmoseen hankittu, eikä ole ykkösen maalintekijä. Sille paikalle pitää hankkia joku joka tapauksessa, jatkaa Bouck sitten Palloseurassa tai ei. Joka tapauksessa itse antaisin Bouckille lisää try-outia tai tarjoaisin loppukauden sopparia, toki halpaa sellaista. Vaikka Tuokkokin jossain vaiheessa palaa kehiin, on Bouckin tapaiselle pelaajalle silti paikka mun Palloseurassani. On se kuitenkin niin erilainen.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Mielenkiintoisia näkemyksiä täällä. Jos ruoditaan tätä Bouckin jatkamista Turussa, niin avainsanoiksi tässä taitavat nousta miehen palkka, mieheltä vaaditut odotukset ja miehen viime kauden AHL joukkue Manitoban tarve.

Jos aloitetaan ensimmäisestä, niin sen verran tiedän, että Bouckin palkka on suhteellisen pieni tänne. Bouck ei tullut suomeen rahastamaan ketään, vaan saamaan peliaikaa ja opettelemaan enemmän pelillistä heikkouttaan, taitopuolta. Hänestä ei tule koskaan mailavirtuoosia, eikä hän tule oppimaan edes kohtuullista mailatekniikkaa, mutta saadakseen NHL paikan, hänen on opeteltava tätä.

Toinen asia on TPS:n asettamat odotukset Bouckista. Jos seurajohto ja kannattajat eivät ole tyytyväisiä Bouckin panokseen pisteellisesti, niin ei voida kuin kysyä, miksi Bouckin tyylinen pelaaja tänne ylipäänsä hankittiin? Miksi hankkia "Monsteria" rallikisoihin? Odotetaanko, että mies joka on koko uransa ollut duunari, oppisi kymmenessä pelissä iskemään maaleja joukkueensa ykkösessä? Vieraassa maassa, erilaisessa pelityylissä, uudessa joukkueessa..? Odotukset eivät kohtaa tässä asiassa ollenkaan jos näin on. Bouckin vahvuudet ovat kuitenkin muualla kuin pisteissä ja ratkaisijana.

Kolmas asia, joka vaikuttaa Bouckin jatkamiseen, on hänen viime kauden AHL joukkueensa Manitoban tarve. Manitobassa pelaavalla kokeneella sentterillä Josh Greenilla on menossa 25 ottelun koeaika ja tämä päättyy suunnilleen niihin samoihin aikoihin, mitä Bouckin sopimus täällä. Manitoba ei ole ollut täysin tyytyväinen Greenin panokseen ja joukkueessa voisi olla enemmän tarvetta Bouckin tasoiselle duunarille, joten Hirvet voivat pyytää Bouckia takaisin kun(?) yksi veteraanipaikka joukkueesta vapautuu. Mikäli Manitoba kysyy Bouckia, uskon, että Bouck lähtee pelaamaan sinne, missä hän on lähempänä NHL joukkueita.

Minä uskon vahvasti, että Bouck tulee parantamaan peliään vielä paljonkin. Monelta Kanadalais/USA vahvistukselta on tälläkin kaudella kestänyt aikansa ennen kuin miehen ovat olleet kunnossa. Esimerkiksi Bluesin MacLean ja Ilveksen Kariya ovat totutelleet SM-liigan pelityyliin reilun 10 ottelun verran ja nousseet vasta tämän jälkeen kunnolla esiin. Molempien pelipanos on paranemassa koko ajan nyt kun alkukankeus on poissa. Sama tulee näkymään Bouckin kohdalla, vaikka Tylerista ei koskaan hyökkäävää pistemiestä tänne tullakaan saamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti nuckhead
Toinen asia on TPS:n asettamat odotukset Bouckista. Jos seurajohto ja kannattajat eivät ole tyytyväisiä Bouckin panokseen pisteellisesti, niin ei voida kuin kysyä, miksi Bouckin tyylinen pelaaja tänne ylipäänsä hankittiin? Miksi hankkia "Monsteria" rallikisoihin? Odotetaanko, että mies joka on koko uransa ollut duunari, oppisi kymmenessä pelissä iskemään maaleja joukkueensa ykkösessä? Vieraassa maassa, erilaisessa pelityylissä, uudessa joukkueessa..? Odotukset eivät kohtaa tässä asiassa ollenkaan jos näin on. Bouckin vahvuudet ovat kuitenkin muualla kuin pisteissä ja ratkaisijana.

Tässähän tämä kompa piileekin. Alunperin johdon/valmennuksen taholta ilmoitettiin, että Bouck tulee korvaamaan Tuokkoa kolmosen laitaan ja ykköseen hankitaan sysipaskan Valicevicin tilalle todellinen maaliruisku. Nyt on kuitenkin käynyt niin, että Valicevicin lähdöstä on kulunut jo pitkälti toista kuukautta, eikä stunttia ole näkynyt eikä kuulunut, joten Bouck on väkisin istutettu ykköseen.

Takana on Narvanmaan maltillisen odottelun taktiikka, jossa ei hätäisiä ratkaisuja tehdä, vaan odotellaan "sopivan" äijän löytymistä, vaikka muut seurat divaria ja pelicanseja myöden roudaavat työsulkupelaajia riveihinsä.

Tylerin näytöt ykkösessä on mielestäni annettu. Vaikka totuttelu isompaan kaukaloon ottaa varmasti aikansa, ei uusia käsiä saa samassa ajassa mistään. Kolmoseen junnujen kanssa tekemään maskia ja pyörimään kulmissa ja ykköseen joku pelimies vähän helvetin nopeasti.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Viestin lähetti Reverent
Tylerin näytöt ykkösessä on mielestäni annettu. Vaikka totuttelu isompaan kaukaloon ottaa varmasti aikansa, ei uusia käsiä saa samassa ajassa mistään. Kolmoseen junnujen kanssa tekemään maskia ja pyörimään kulmissa ja ykköseen joku pelimies vähän helvetin nopeasti.

Tylerin ei olisi edes pitänyt antaa näyttöjä ykkösessä. Siinähän menee hyvä mies pilalle kun alkaa pelaamaan yht'äkkiä ratkaisijan roolia oman roolinsa sijaan. Ei tuollainen rooli sovi Tylerille ollenkaan.

Ja aivan samaa mieltä tuosta kädettömyydestä. Ei hänestä koskaan tule ylivoiman pyörittäjää vaikka miten joukkue häntä koulisi ja pelituntumaa tulisi. Lähinnä tarkoitin sitä, että kun pelituntuma tuosta paranee, ajoitukset taklauksissa paranevat ja niitit ovat nähtyä kovempia ja niitä tulee enemmän. Viime kaudella Tyler pommitti AHL:ssa ja NHL:ssä melkoisia pommeja lähes puolta isompia kavereita vastaan. Hän on erinomainen taklaaja kun pelaa omaa peliään - toki pienemmässä kaukalossa tätä on helpompi toteuttaa.
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti Teini-idoli
Valmennuksen mukaan asenne on poikkeuksellinen ja palkka ilmeisen pieni. Ja jengi potkii pois joukkueesta, koska maaleja ei tule. Ei mun mielestä juuri tarvitse tullakaan. Nurminen & co tehköön niitä, Bouck sitä mitä osaa. Eli taklaa, raastaa, tökkii etc.

Minut on kyllä ymmärretty väärin, mikäli on syntynyt vaikutelma siitä, että odotan Bouckilta maaleja. En ole odottanut häneltä juurikaan kakkossyöttöjä enempää. Olen vaan tullut hänen otteitaan seuratessani siihen tulokseen, että hänellä on perustavaa laatua olevia puutteita taidoissaan. Pystyy maskipeliin ja rouhimiseen kulmissa, mutta siihen se jää. Kiekko ei pysy lavassa sekunteja pidempään, syöttöihin ei riitä taito jne. Ei Bouck koskaan tule kulmista kiekon kanssa puhumattakaan siitä, että hän saisi syötön ketjutovereilleen.

Pidän siis näkemyksestäni kiinni siinä, että jos maksetaan junnujen tason palkkaa, niin rosterissa pitäminen voi olla perusteltua, mikäli NHL-kausi ei peruunnu. Jos peruuntuu, niin umpihullua pitää kaveri varaamassa ulkomaalaispaikkaa. Jos TPS:llä ei ole resursseja hyödyntää täysimääräisesti NHL:n mahdollista peruuntumista, niin se onkin sitten toinen juttu.

Vykoukal-Schneider-Bouck-Recchi, siinäkö ne ulkomaalaiset sitten NHL-kauden peruuntuessa olisivat? Ennustaisin, että kilpavarustelussa jäädään mitalisijoilta aika kauas, ellei Saku Koivun lisäksi muita kotimaisia vahvistuksia ole tulossa.

Edit: Näkemissäni otteluissa takaluspeli Bouckilta on ollut varsin vaatimatonta luokkaa verrattuna esimerkiksi Jatkoajassa kirjoitettuun hypetykseen ja niihin ennakkotietoihin, jotka miehestä olivat hänen Tepsiin tullessaan. Ei huonoa, mutta en suurta hypeä kirjoittaisi tähänastisesta taklauspelistä.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Olen täsmälleen samaa mieltä Jet-Acen kanssa. Tietysti olisi mahtavaa pitää Bouckia vaikka viltissä, mutta kaikkea ei voine saada eikä ole tarkoituksenmukaista taloudellisesti jättää kiinteäksi kuluksi palkkahallintoon. Bouck vaihtoon ja uutta parempaa tilalle. Uuden kriteerit riippuvat siitä rakennetaanko joukkuetta koko kauden työsulun varaan vai ei.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Mikäli TPS:llä rosterin huutava tarve on ennen kaikkea kahteen ensimmäiseen kenttään ja joukkueelta todella löytyy rahaa palkata Koivun, Recchin ja Kipperin lisäksi tähtiluokan NHL pelaaja, niin ymmärrän kyllä hyvin jos Bouckin sijaan halutaan joku toinen hyökkääjä. Bouck on kolmoseen ja alivoimaan varmasti mies paikallaan kunhan saa pelituntumaa enemmän ja oppii paremmin liigan tavoille, mutta vain silloin kun häntä todella halutaan peluuttaa rikkovassa ja taklaavassa roolissa.

Jos Bouckin pelituntumalla miehestä haetaan tehoja ykkösessä tai kakkosessa kuten nyt ollaan olosuhteidenkin pakosta tehty, miehen kyvyt menevät kyllä metsään ja syvälle. Kuten jo sanoin, olen varma, että Bouck tulisi olemaan liigassa erittäin hyvä kolmosen pelaaja. Tähän tarkoitukseen hänet myös hankittiin. Tällä hetkellä Bouckin tilanne täällä on vähän sama kuin jos Ilya Kovalchukia pyydettäisiin olemaan vahvistus puolustuspäässä. Roolit eivät vain mene yksiin.

Tuohon taklauspuoleen sen verran, että pelituntumalla ja uudella ympäristöllä (suurempi kaukalo jne.) on tähän niukkuuteen varmasti osansa, samoin miehen pienellä varovaisuudella ja roolilla, jossa hänen olisi pitänyt olla hyökkäävä pelaaja auttamalla ketjukavereitaan muutenkin kuin taklaamalla. Bouck on selvästi varonut taklaamasta samalla tavalla kuin AHL:ssä, sillä mikäli hän samalla tavalla täällä ryskäisi, jäähyboksin ovet kutsuisivat miestä useammin kuin AHL:ssä.

Pohjois-Amerikassa Bouck otti usein usean metrin vauhdin ennen taklaustaan ja pommit olivat paitsi näyttäviä, myös erittäin kovia jopa sikäläiseen pelityyliin. Joskus nämä pommit alkoivat tosin tuntumaan allekirjoittaneenkin mielestä turhan kovilta, sillä esimerkiksi Canucksissa pelatessaan viime kauden lopussa Bouck sai osakseen pienen aivotärähdyksen kun otti päätykiekkoon kovan vauhdin ja rysäytti taklauksensa ohi vastustajan pakista ja samalla oman päänsä laitaan. Pahan näköinen tilanne ja Bouck makasi jäässä vähän aikaa ennen kuin joukkuekaverit veivät hänet vaihtopenkille.

Sen verran Bouckin viime kaudesta, että jopa Steamer Smyl (Manitoban viime kauden ykköskoutsi), joka tunnettiin aikanaan fyysisenä ja kaikkensa peliin laittavana pelaajana, ihmetteli useaan otteeseen Bouckin taklausrohkeutta ja kovuutta. Bouck ei katsonut ollenkaan kenen päälle menee ja kuinka kovaa hän tilanteeseen uskaltaa mennä, vaan painoi vastustajasta riippumatta aina täysillä päälle. Välillä taklausten jälkeen tunteet kuumenivat jopa siihen pisteeseen, että miehen oli pakko pudottaa hanskansa.

Kaiken kaikkiaan Bouck on saanut omassa roolissaan paljon kehuja kolmeltakin arvostetulta valmentajalta. Dallasin entinen valmentaja Ken Hitchcock kehui Bouckin työmoraalia, asennetta ja taklauspuolta aikanaan, samaa virttä jatkoi Canucksin farmijoukkueen valmentaja Stan Smyl ja viimeinen ylistäjä oli Canucksin NHL joukkueen valmentaja Marc Crawford, joka lupasi Bouckille paikkaa joukkueen nelosesta sitten kun NHL joskus taas pyörähtää käyntiin. Myös Vancouverin usein hyvinkin kriittiset fanit ottivat Bouckin viime kaudella suosikikseen, kuten esimerkiksi seuraavasta keskustelusta voi lukea;

http://hfboards.com/showthread.php?t=54868&page=1&highlight=Bouck

Mutta kuten sanoin, vaikka miehen arvostus Pohjois-Amerikassa onkin suhteellisen kovaa, täällä hänen parhaat puolensa eivät ole tulleet niin hyvin esiin. Mikäli kaukalo olisi pienempi (iholle pääsisi helpommin), rooli erilainen ja jäähylinja hänen tyylisiään pelaajia enemmän suosivaa, Bouck voisi nousta monen TPS fanin suosikiksi. Tällä hetkellä moni ymmärrettävästikin ajattelee Bouckin vievän kalliin hyökkäävän NHL pelaajan paikan ja ymmärrän tämän puolen. Minä tietysti toivoisin, että Bouck saisi jatkaa suomessa pidempäänkin, sillä kuten varmaan pystyy lukemaan, niin minä todella pidän Bouckin pelityylistä ja uskon, että hän tulisi antamaan paljon väriä jatkossa kunhan saa juonesta paremmin kiinni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös