Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 853 108
  • 11 238

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Sehän nimenomaan on ammattitaidon ylin muoto, minimi-resursseilla maksimi potku. More bang for a buck sanoisi ameriikan-joe. Tietysti jos päämäärä on muukin kuin pirun humalassa pyöriminen niin spuget ei ole oikea vastaus. Mutta alkuperäiseen kysymykseen lukitsen vastaukseksi elämän hallintansa menettäneet puistojen hattivatit, viimeiset vapaat urokset! .

Veti sanattomaksi. Loistava vastaus. Nyt en voi kuin ottaa hatun päästä arvon laakamadolle.

Sitäpaitsi, kaikki tietää että kunnon ryyppääminen ei ole sprintti vaan maraton. Kun seuraavan kerran näette spugen niin hattu päästä! Kyseinen mies on uhrannut terveytensä, ystävänsä ja kaiken muun päästäkseen missä hän on. Unohtakaa sotaveteraanit, arvostakaa juoppoja.

Juoppoja pitää arvostaa. Itse pystyn hädin tuskin ryyppäämään kaksi päivää ja toiset vetävät kolme vuosikymmentä. Ei siinä talvi- ja jatkosodat tunnu missään.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Jos on ryypännyt kolme vuosikymmentä, niin onko kyseessä edelleen se sama känni, joka alkoi kultaisella 80-luvulla?

Voiko tällainen henkilö kirkkain silmin sanoa olleensa vain kerran kännissä kolmeen kymmeneen vuoteen?
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Voiko tällainen henkilö kirkkain silmin sanoa olleensa vain kerran kännissä kolmeen kymmeneen vuoteen?

Jos dokaa ensin 3 kuukautta ja heti perään 9 kuukautta, niin monta kertaa on jurrissa vuodessa.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Unohtakaa sotaveteraanit, arvostakaa juoppoja.

Riippuu juoposta. Jos kyseessä on työelämässä viihtynyt, niin helvetin hyvä. Tällöin kyseinen yksilö on maksanut melkoisesti veroja ja kuolee kuitenkin hyvissä ajoin ennen kuin eläkemenot syövät verotuotot. Todellinen kamikazesankari kuten Ihmisten Puolue asian ilmaisi. Tosin nämä nykypäivän sekakäyttäjät alentavat tämän entisen ammattikunnan hohtoa ja glooriaa. Vitun nykynuoret.

Voiko tällainen henkilö kirkkain silmin sanoa olleensa vain kerran kännissä kolmeen kymmeneen vuoteen?

Tämähän alkaa olema... Vai miten se nykyisten Kiälioppi -sääntöjen mukaan meneekään? No vittu, kuitenkin. Joku filosofi voisi ottaa tästä kuitenkin kopin ja vääntää gradun/opparin/tutkarin/blogin aiheesta. Eihän tuo kertakänni kuitenkaan ole mikään maailmaloppu, jokainen elävä ihminen tasoittelee joskus ja kannabis on kanssa päihde. Eikös se näin mene?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ongelman speksit: parin viikon kuluttua pitäisi lähteä kaveriporukalla iltaa istumaan pitkän kaavan mukaan. Ideana oli ottaa jonkinlainen suojakänni edellisenä iltana, ongelma vain on siinä, että minun täytyy olla aamuvuorossa töissä seuraavana päivänä (eli siis sinä päivänä kun en haluaisi sammua kesken illan). Tarvitaanko suojan aktivoimiseksi kunnon änkyrä? Auttaako pikkuhiprakka mitään? Darrassa ei kuitenkaan huvittaisi töihin mennä.

Huijausta tuommoinen suojakänni, ei se todellisuudessa toimi. Suojakänniläiset ovat joko juoneet vähemmän ja hitaammin kuin ovat mieltäneetkään tai sitten he ovat paatuneita alkoholisteja joiden toleranssi on niin kova, että normaalin homo sapiensin tajuttomaksi saava annos ei nosta kuin punaa poskille.

Töihin ei kannata krapulassa mennä, kännistä puhumattakaan. Ja missään nimessä ei ainakaan auton rattiin. Suosittelen ennemmin suoja-ateriointia eli syöt "ryyppypäivän" aikana tuhdisti ja rasvaisesti mutta et kerralla liikaa vaan tasaisesti.

Tyhjään mahalaukkuun ei kannata viinaa kiskoa, varsinkaan jos väsyttää työpäivän jälkeen kuten yleensä väsyttää. Päivällä tuhti kebab-annos, työpäivän jälkeen jos mahdollista hetken torkut/huili ja ennen illanistujaisia tuhti ateria alle. Sitten illan aikana muistat ottaa välillä vettä ja/tai syödä jotain sopivaa juomisen välillä. Ryyppäämisen päätteeksi vähintään pari voileipää ja burana naamaan ennen nukkumaanmenoa sekä puoli litraa vettä. Elimistö on täten suojattu ja vuorattu äkillisten promillepiikkien sekä vielä äkillisempien verensokerin heittelyiden varalta, ja jaksat istua iltaa pidempään.

Nämä neuvot ovat totta kai "älä tee niin kuin minä teen vaan niin kuin minä sanon"-neuvoja. Ylläoleva toimii, mutta syystä tai toisesta on kuitenkin tullut sorruttua erityisesti nuorempana siihen, että väsyneenä kiskaisee vodkaa raakana huiviin tyhjään mahaan ja väsähtää lyhyen mutta riehakkaan nousun jälkeen joskus klo 22 tai 23 aikaan.

Nykyisin juon harvemmin isompia määriä, mutta viimeksi kun näin tein pari viikkoa sitten, niin muistin omat viisaat sanani ja otin torkut työpäivän jälkeen, söin välillä, otin välillä virvoitusjuomia vodkan lomassa ja aamuyöllä siinä kolmen neljän aikaan pistin vielä ranskalaiset ja kanaleikkeitä uuniin ja söin ne ennen nukkumaanmenoa. Aamulla väsytti ja oli raukea olo, mutta ei ollut varsinaista krapulaa eli laatta ei lentänyt solkenaan eikä päätä särkenyt tuhottomasti.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt tarvittais ammattilaisen neuvoa elämääkin tärkeämmässä suojakänni-asiassa, joka nousi mieleeni kk-ketjun ansiosta.

Ongelman speksit: parin viikon kuluttua pitäisi lähteä kaveriporukalla iltaa istumaan pitkän kaavan mukaan. Ideana oli ottaa jonkinlainen suojakänni edellisenä iltana, ongelma vain on siinä, että minun täytyy olla aamuvuorossa töissä seuraavana päivänä (eli siis sinä päivänä kun en haluaisi sammua kesken illan). Tarvitaanko suojan aktivoimiseksi kunnon änkyrä? Auttaako pikkuhiprakka mitään? Darrassa ei kuitenkaan huvittaisi töihin mennä.

Aloittelet jo alkuillasta ja menet hyvissä ajoin nukkumaan. Näin vältyt kankkuselta, mutta viinanhimosi ei ole seuraavana iltana ihan yhtä kova. Tietysti "suoja" on sitä kovempi, mitä enemmän edellisenä iltana juot, eli jos kuppia tulee otettua kaksin käsin, seuraavana päivänä ei tee mieli kuin jaffaa. Mutta jo muutama olutkin vaikuttaa.

EDIT: No Musta Nuolihan jo syömisestä mainitsikin. En jaksanut itse siitä kirjoittaa (ja nyt ei onneksi tarvitsekaan), mutta tosiaan, hyvin syöminen lienee paras keino välttää salakavalasti syntyvät liian kovat humalatilat.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kiitos vinkeistä, eiköhän näillä pärjätä. Kokeillaan sellaista yhdistelmää, että otan edellisenä iltana muutaman oluen ja syön tuhdisti aamupäivällä duunissa. Kotiin päästyä pikku torkut ja sitten porukalla grillaamaan, jolloin tulee syötyä toisen kerran tuhdisti.

Ammattilaisten neuvoja kaivataan ja amatööri ensimmäisenä kommentoimassa.

Suojakänni jos mikä on ammattilaisten hommaa, ja aina yhtä vaikea hoitaa sillain ettei mene varsinaisen jurrin puolelle. Ideahan on tietysti vain aktivoida maksa ja kroppa, totutella se siihen alkoholiin ja sen kehosta poistamiseen. Siihen ei tietenkään mitään kännejä vaadi, vaan semmoinen pikkuinen tissuttelukin riittää.

Yksi hyvä keino on muuten vetää ennen kännäämistä (joko samana päivänä tai jopa edellisenä) kunnon treeni alle. Jos oikeasti saa kropan liikkeelle, niin aineenvaihdunta tehostuu ja sitä kautta myös alkoholi palaa ehkäpä aavistuksen paremmin. Itse olen ainakin huomannut selkeän eron, nyt kun on tullut kuntosalilla käytyä.

Syömistä ei tietenkään kannata väheksyä, mutta sitä ei kannata vetää överiksi. Rasvaiselle ruoalle en keksi sinänäsä mitään käyttöä, kunhan vatsalaukussa on jotain täytettä, siis kiinteää. Rasvaa kannattaa ennemminkin välttää, koska närästys iskee helposti kun yhdistelee rasvaista ruokaa ja viinaa.

Jos ei halua juopua nopeasti, kannattaa juoda vettä samaa tahtia viinan kanssa. Yhtä annosta (4cl viinaa, keskiolut, 12cl viiniä) kohden kun juo lasillisen vettä, niin pysyy paremmassa kunnossa ja lisäksi krapula on huomattavasti helpompi.

---

Vähän aikaa sitten jossain mediassa oli ollut juttua jostain viinafirman edustajasta, joka oli edustuskeikkoja varten vetänyt kuivahiivaa, joka mukamas loi vatsalaukkuun olosuhteet joissa alkoholi alkoi palaa. Eipä ole tullut kokeiltua, mutta ymmärrän tuon alan ihmiseltä sen, että kaikkea pitää kokeilla.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Suojakänneillä vedetään edellisenä iltana löysät pois eli totaaliset perseet. Suraavana iltana kestät paremmin alkoa.

Kaikki "duunit seuraavana päivänä" sun muut mamistelut eivät ole syy jättää suojakännejä ottamatta. Jos siis oikeasti haluat ne vetää. Mitään välimuotoja ei vaan ole. Paitsi aloittelijoilla, jotka kuvittelevat tietävänsä ryyppäämisestä jotain ja ehdottavat jotain tissuttelua ns suojakänneiksi. Pitää mennä nyt tappamaan itseni.

Ne jotka osaa urheilla, urheilkoot. Muut pysyköön lestissä. En mäkään torju kiekkoja maalilla kun en vaan osaa.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Suojakänneillä vedetään edellisenä iltana löysät pois eli totaaliset perseet. Suraavana iltana kestät paremmin alkoa.

Juu, ei mitää stressiä safkoista tai mistään muustakaan, vaan brenkkua niin kauan, kun silmät liikkuu.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Juu, ei mitää stressiä safkoista tai mistään muustakaan, vaan brenkkua niin kauan, kun silmät liikkuu.

Kun ihminen vetää piskuista känniä niinsanotusti koko päivän vaikkapa terassilta yökerhoon niin katsotaanko siinä välillä taskukirjasta neuvoja, miten välttää krapula oikealla nesteytyksellä ja ravinnolla? Eihän täällä kellään olisi krapulaa jos "kirjan" mukaan ryypiskeltäisiin. Kokemuksella syödään väliin ja nautitaan sitä vettä tahi mehua. Ois kiva nähdä...illalla viimeiseksi sitten grilliltä mättöä. Tää pelittää useimmiten mutta toimii suojakänninä ilman vaadittavia toimenpiteitä.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Suojakänneillä vedetään edellisenä iltana löysät pois eli totaaliset perseet. Suraavana iltana kestät paremmin alkoa.

Kaikki "duunit seuraavana päivänä" sun muut mamistelut eivät ole syy jättää suojakännejä ottamatta. Jos siis oikeasti haluat ne vetää. Mitään välimuotoja ei vaan ole. Paitsi aloittelijoilla, jotka kuvittelevat tietävänsä ryyppäämisestä jotain ja ehdottavat jotain tissuttelua ns suojakänneiksi. Pitää mennä nyt tappamaan itseni.

Juu, ei mitää stressiä safkoista tai mistään muustakaan, vaan brenkkua niin kauan, kun silmät liikkuu.

Pakkoko se on aina liioitella. Suojakännihän tarkoittaa vain ja ainoastaan tilaa jossa ei saa ajaa muulla moottorikäyttöisellä kuin taksilla.

Tälläisen ensimmäisen illan jälkeen aamulla ensimmäisenä oikea lonkero huiviin ja kunnon aamupala päälle. Tästä voikin jatkaa kahvilla ja konjakilla iltapäivää kohti. Muistakaa ottaa välillä parit loivemmat ettei pääse kunto nousemaan liikaa.

Mutta tärkeintä on olla toinen päivä kokoajan yli promillessa ja luonnollisesti aamuyötä kohden kiihdyttäen.

Näillä ohjeilla hyvä tulee.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Kun ihminen vetää piskuista känniä niinsanotusti koko päivän...

Niin 2. päivänä, mutta jos esimerkiksi perjantaina vetää suojakännin töiden jälkeen, niin turha siinä on alkaa hienostelemaan. Ääntä kohti vaan sen minkä kerkee ja lauantaiaamulla sitten tasaisemmin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Niin 2. päivänä, mutta jos esimerkiksi perjantaina vetää suojakännin töiden jälkeen, niin turha siinä on alkaa hienostelemaan. Ääntä kohti vaan sen minkä kerkee ja lauantaiaamulla sitten tasaisemmin.

Kyllä juurikin näin.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Perkele, luulis tällaisen tiedon löytyvän Alkon sivuilta, mutta ei. Vaadin verorahoilla tuotettavaa tutkimusta aiheesta! Kyllähän se lörpöttely kuulostaa paljon paremmalta kuin syömiseen - saati treenaamiseen keskittyminen, täytyy vähän vielä miettiä strategiaa. Rakenna nyt näistä vinkeistä joku treenisuunnitelma.

Niin 2. päivänä, mutta jos esimerkiksi perjantaina vetää suojakännin töiden jälkeen, niin turha siinä on alkaa hienostelemaan. Ääntä kohti vaan sen minkä kerkee ja lauantaiaamulla sitten tasaisemmin.

Kyllä juurikin näin.

Nyt pitää muistaa, että kysyjä on amatööri. Tottahan ammattilaiset vetäsee täyden setin suojakänneiksi, mutta jos rookie lähtee siihen, niin se itkee vielä maanantainakin krapulaansa kun lauantaina olisi pitänyt jaksaa. Ja tosiaan siitä työpäivästä tuskin tulee sitten mitään, ja kyllähän hommat pitää hoitaa.

Eli semmoinen pikkuinen kiva nousu siihen ekaan iltaan, vähän niinkun lämmöt ottais ennen varsinaista suoritusta. Eihän lämmitelyynkään vedetä maratonia, se varsinainen suoritus saattaa ihan vähän kärsiä. Ja tosiaan, juo sitä vettä, syö hyvin jne. Jos pitää shottia ottaa, yritä ottaa vain puolikkaita jos vain pystyt. Oma suosikkijuoma tuollaisina iltoina on tuoppiin tehtynä vodkasooda, 2-4 senttiä vodkaa (mielellään maustettua) ja jäiden kera soodaa. Pitää nestetasapainoa kunnossa ja sopivasti humalaa yllä, mutta tuota ei kuitenkaan tule juotua liian nopeasti.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Olen itse kyllä varsin amatööri näissä hommissa ilmeisesti kun herrat täällä jakelevat suojakännineuvoja ja itse olisin tullut neuvomaan, että älä lähre shinne ollenkaan. Vaan yöllä kunnolla unta kuulaan ja työpäivän jälkeen pienet päikkärit ja kunnolla vaan ruokaa. Ja se vesi on ihan hyvä jippo myös. Itse ainakin noudatan sitä jo ihan automaattisesti nykyisin. Aina kun lasi on tyhjä, täytän sen vedellä ja juon sen ennen kuin väsään uuden Cuba libren.

Kyllä mä yleensä illan aikana aika paljon nesteitä tuhoan kun ei joku puolen litran rommipullo ole kuin näyttää jos ryyppäämään ollaan menossa. Perus alottelut ennen baaria on se rommipullo ja pari mietoa. Jos koko illan kekkerit on tiedossa niin luoja tietää paljonko sitä jumalten juomaa menee kun yleensä viimeistään kahdentoista aikaan tyhjennetään jo asunnonomistajan baarikaappia yhteistuumin.

Ketjun otsikon mukaisesti voisin nyt kysyä, että onko kenellekään käynyt koskaan siten, ettei pysty juomaan vaikka nyt esmes appelsiinimehua ollenkaan, koska on kumonnut liikaa kossuappelsiinia kännäysreissuillaan ja joskus on saattanut hissi kulkea vielä ylös takaisin?

Mulla on. Muutama kesä sitten olin kesähommissa Marlin tehtaalla ja luonnollisestikin lantringit olivat aina meikäläisen vastuulla. Joka perjantai tuli sitten kannettua sieltä varsin suuria määriä mehuja ja näistä on aika monet mulla yhä edelleen boikotissa kun jo yksinkertaisesti pelkkä haju on todella etova, mausta nyt puhumattakaan.

Noilla tehtailla tulee muuten nähtyä kaikkea aika jännää. Ainahan sen on tiedostanut, että jotkut light-mehut ovat melkoista myrkkyä, mutta se konkretisoitui vasta kun joutui itse niitä valmistamaan.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Eli back to square one, vaikka kyllä mä arvasin jo etukäteen, että neuvoja tulee yhtä monta kuin on neuvojiakin. Noh, katsotaan tilanteen mukaan. En mä ihan ensimmäistä kertaa alkoholilla ole liikkeellä, mutta on tuo juominen ollut jo vuosia sellaista 1-3 annosta kerrallaan tissuttelua, isoja määriä tulee juotua todella harvoin.

Jos juot isoja määriä harvoin niin voisin myös kuvitella, että humallut "helpommin". Näin ollen kannattaa ottaa vähän varovasti ja sitten siinä kohtaa kun huomaat olevasi omasta mielestäsi sopivassa kännissä niin pidät sitä vaan yllä. Parhaiten sen huomaa vessakäynnin aikana kun tuijottelet itseäsi peilistä. Tai näin ainakin omalta osaltani.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jos juot isoja määriä harvoin niin voisin myös kuvitella, että humallut helpommin. Näin ollen kannattaa ottaa vähän varovasti ja sitten siinä kohtaa kun huomaat olevasi omasta mielestäsi sopivassa kännissä niin pidät sitä vaan yllä. Parhaiten sen huomaa vessakäynnin aikana kun tuijottelet itseäsi peilistä. Tai näin ainakin omalta osaltani.

Jep, peili on aika hyvä kikka. Yritä kattoa itseäs silmiin.

Jos olutta on vaikkapa sosiaalisten paineiden takia juotava, ota ykköstä. Jos olut ei maistu, pyydä vaikka sooda tai tonic, pikkulasiin, jotta se näyttää drinkiltä. Muista sitruuna.

Ja muista se vesi. Eräs edustamisen ammattilainen kertoi aikanaan edustuskeikoillaan juoneensa jokaista annosta kohden pullollisen (0,25 varmaan) mineraalivettä ja siten jaksaneensa käytännössä selvinpäin suomalaisten insinöörien kanssa.

Mulla on tosiaan kokemusta molemmilta puolilta tiskiä, olen sekä juottanut ammattilaisia sekä amatöörejä ja pari vuotta vetänytkin ihan pro-meiningillä. Aika pitkälti kaikki temput ja kikat on nähty ja suurin osa kokeiltukin.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Kyllä minäkin näistä jaetuista ohjeista kallistuisin tuohon syömispuoleen, hyviä yöunia unohtamatta. Jos väsyneenä ja tyhjällä vatsalla lähtee liikenteeseen, niin reissu voi jäädä lyhyenpuoleiseksi.

Apmp-, kyllä näin on tapahtunut, mutta onneksi suurimmista traumoista olen jo päässyt eroon :) Itselläni on taipumus koettaa varata seuraavaksi päiväksi jotain muuta juomista kuin se, mihin on edellisenä iltana aineita lantrailtu.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Jaa, sammumiseltako se suojakänni suojaakin? Kaikkea sitä oppii. Luulin tähän asti, että suojakänni on se kun juodaan siltä varalta, että jos pomo soittaa vapaapäivänä ylitöihin, niin on hyvä syy antaa, miksi ei pysty. Esim. vuorotyöläisillä näin.
 

Scipio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Jaa, sammumiseltako se suojakänni suojaakin? Kaikkea sitä oppii. Luulin tähän asti, että suojakänni on se kun juodaan siltä varalta, että jos pomo soittaa vapaapäivänä ylitöihin, niin on hyvä syy antaa, miksi ei pysty. Esim. vuorotyöläisillä näin.

Meilläpäin suojakänni tarkoittaa sitä, että aloittaa juomisen heti aamusta. Tällöin ei joudu kuskin tehtäviin, kun jossain klo 11-16.00 välissä halutaan käydä kaupassa/kaupungilla tms.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Jaa, sammumiseltako se suojakänni suojaakin? Kaikkea sitä oppii. Luulin tähän asti, että suojakänni on se kun juodaan siltä varalta, että jos pomo soittaa vapaapäivänä ylitöihin, niin on hyvä syy antaa, miksi ei pysty. Esim. vuorotyöläisillä näin.

Mä olen käsittänyt suojakännin sellaiseksi kenraaliharjoitukseksi päätapahtumaa varten. Eli toisin sanoen dokaaminen aloitetaan vähintään päivää ennen juhlaa, jotta itse juhlan aattona suuta kuivaa sopivasti ja alkoholi menee alas helposti - kunhan olo on helpottunut aamun kamaluudesta - ja pohjalla on sen verran menneen jäänteitä, että viina vaikuttaa heikommin funktiointiin.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Meilläpäin suojakänni tarkoittaa sitä, että aloittaa juomisen heti aamusta. Tällöin ei joudu kuskin tehtäviin, kun jossain klo 11-16.00 välissä halutaan käydä kaupassa/kaupungilla tms.
Mä olen käsittänyt suojakännin sellaiseksi kenraaliharjoitukseksi päätapahtumaa varten. Eli toisin sanoen dokaaminen aloitetaan vähintään päivää ennen juhlaa, jotta itse juhlan aattona suuta kuivaa sopivasti ja alkoholi menee alas helposti - kunhan olo on helpottunut aamun kamaluudesta - ja pohjalla on sen verran menneen jäänteitä, että viina vaikuttaa heikommin funktiointiin.
Netissä toimiva Urbaani Sanakirja tietää kertoa, että suojakänni tarkoittaa noita molempia. Mielenkiintoista, että olen harrastanut ryyppäämistä 2006-07 tienoilta lähtien ja tiedostan suojakännin tarkoituksen vasta tänään :D On mahdollista, että olen kuitenkin tuon sanan kuullut satunnaisia kertoja.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Mä olen käsittänyt suojakännin sellaiseksi kenraaliharjoitukseksi päätapahtumaa varten. Eli toisin sanoen dokaaminen aloitetaan vähintään päivää ennen juhlaa, jotta itse juhlan aattona suuta kuivaa sopivasti ja alkoholi menee alas helposti - kunhan olo on helpottunut aamun kamaluudesta - ja pohjalla on sen verran menneen jäänteitä, että viina vaikuttaa heikommin funktiointiin.

Näin minäkin sen olen käsittänyt.

Toisen päivän tipottelu on melkein parasta mitä housut jalassa voi tehdä. Varsinkin näin helteellä, ai saakeli. Hyvät kaverit ympärille, hyvää ruokaa, pihalla oleilua ja tietty paljon kylmää juomaa.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Suojakänneillä vedetään edellisenä iltana löysät pois eli totaaliset perseet. Suraavana iltana kestät paremmin alkoa...

Tämä! Näin se vaan menee, eikä oikotietä onneen ole! Eri asia sitten, pystyykö ryyppäämään kahta päivää putkeen silleen, että on duunissa siinä välissä... riippuu paljolti duunista. Toisena päivänähän tissuttelu kannattaisi aloittaa heti herätessä, eli heti puolenpäivän aikoihin. Jos toisen päivän ryyppäämisen aloituksen siirtää liian myöhäiseksi, niin seurauksena saattaa olla infernaalinen krapula iltapäivästä, ja siitä suosta nousemiseen tarvitaankin sitten todellista tahdonlujuutta... ja enemmän kuin yksi keskiketterä.

Mutta sen verran annan siimaa, siis jos ei varsinaisia suojakännejä pysty rakentamaan, että kyllä syömisellä on aika valtava vaikutus siihen, kuinka paljon ja kuinka pitkään jaksaa röpöttää... tyhjään mahaan ei varsinkaan aloittelijan kannata kokeilla onneaan. Lisäksi pari isoa tuoppia vettä kesken ryyppy-illan auttaa myös tuomaan pari tuntia tehokasta ryyppyaikaa tiimalasiin ja helpottaa seuraavan aamun oloa huomattavasti. Ja vaikka tämä viimeinen vinkki meneekin jo lievästi dopingin puolelle, niin siinä vaiheessa kun alkaa lievästi vässyttämään, niin kandee vetää pari energiajuomapitoista paukkua... siis jos tavoitteena on olla kukkulan kuningas ja last man standing... Kyllä silläkin pari tuntia lisäaikaa ostaa.

Toivottavasti selvensi, heh...

Edit... Olisi pitänyt lukea ketjua hiukan pidemmälle... tämä mielenkiintoinen ja tärkeä aihehan oli herättänyt enemmänkin keskustelua... No tuota mun doping osuutta ei oltu ainakaan mainuttu, eli sitäkin voi kokeilla, jos väsy meinaa hiipiä puseroon.

Apmp:lle... Kyllä on käynyt, eikä pelkästään lantrinkien kanssa, vaan tietyt alkoholitkin ovat tätänykyä no-can-do osastoa... ei maistu eikä uppoa... ns. saturaatiopiste on tullut ylitettyä! Tarkkaikaa huviksenne baarissa... huomattava osa alkoholin edistyneemmistä harrastajista ei käytä lantrinkina muuta kuin soodaa tai vettä, kenties hiukan tuoresitruunaa tai limeä joukkoon puristettuna... siihen on syynsä!
 
Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Eikös se mene näin että mies on kekseliäimmillään silloin kun pitäisi avata kaljapullo, ja pullonavaajaa ei ole lähistöllä?

Ylipäänsä voisi miettiä että monellako eri esineellä saa aukaistua kaljapullon korkin.. tässä pikaisesti:

-pöydänkulmalla
-hampailla
-pihdeillä
-sytkärillä
-moottorisahalla

Jos joku jaksaa jatkaa tuota listaa niin siitä vaan..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös