L. Paraske
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Eikö "onnistua surkeasti" -ilmaisun vastakohta pitäisi olla "epäonnistua surkeasti"? Eli jos epäonnistun surkeasti, niin itse asiassa onnistun hyvin?
Se on ihan kivenheiton päässä..
Jos joku on "kivenheiton päässä" niin miten kaukana se on? Urbaaneissa olosuhteissa kivien heittely saattaa aiheuttaa pahennusta/aineellista tuhoa, joten en ole tätä voinut mitata.
Avaruudessahan kiviä voi viskoa just niin pitkälle kun haluaa, kunhan katsoo ettei tiellä ole planeettoja, tähtiä tai muita esteitä. Ei siis ole väärin tuokaan, vaikka kivenheitto onkin tässä tapauksessa vähän kyseenalainen mittayksikkö.Toki googlettamalla löytyy "hieman" erilaisia määritelmiä (esim. tekniikkatalous.fi -sivustolta löytyy otsikko: "Maailman vanhin tähti löytyikin vain "kivenheiton" päästä Maasta"), joten aika suhteellisesta käsitteestä on kyse.
Ampparit.com:issa huomasin otsikon: Hätäinen nelioviseksi: 1450 Nm vääntöä ja kiihtyy sataan 3,7 sekunnissa!
Kysymys: Millaista on nelioviseksi?
Machete Kills -elokuvassa USA:n presidentti eräässä kohtauksessa pyytää toistamaan sanomalla "come again?"
Olenko ymmärtänyt ihan väärin, mutta eikö tuo ole niitä aika harvoja (englanninkielisiä) fraaseja, mitä pelkästään kanadalaiset käyttävät? Eli jos jenkkien pressa sanoisi noin, sama olisi pienemmässä mittakaavassa se, että joku umpistadilainen sanoisi "mie oon hesasta".
Hävettää kysyä tätä, koska vastaus on varmasti tosi simppeli, mutta mitä eroa on termeillä grillaus ja grillaaminen kun puhutaan siitä itsestään, eli läskin kärtsäämisestä.
Ero on sama kuin termeillä runkkaus ja runkkaaminen.
"-Meillä on kolme poliisia, Reijo Hongisto, Ismo Soukola ja
Tom Packalén. Olen turvautunut heihin kokouksissa, koska he osaavat käsitellä ammattitaitoisesti juopuneita henkilöitä. Olen pyytänyt epävirallista virka-apua ja sitä myös saanut", mistä olen kiitollinen, Ruohonen-Lerner kertoi.
Näin karkeasti sanottuna meneekös se hifihommeleissa niin että kannattaa hommata ennemmin tehokkaampi vahvari mitä soitin + kaiutin/kaiuttimet kestää?
Jotain hämäriä muistikuvia on siitä että jos on soittimessa kiinni vähempitehoinen vahvistin niin ei meinaa riittää virta. Tai jotain muuta vastaavaa.
Mikä on ammattitaitoisesti juopunut henkilö?
Puistokemisti.
Ammattilaisen tunnistaa välineistä aika nopeasti. Toppasaappaat ja housut, pitkähkö pomppa ja kalastajan pipo. Taskusta voi bongata Gambinan-kaulan tai Pirkka-oluen. Kehittyneimmät lajinsa edustajat osaavat taikoa alkoholia elimistöönsä myös partavedestä.
No juu. Mä hyväksyn ton vastauksen. Se ei vaan näytä ammattitaitoiselta. Toki näyttää siltä, että ammatikseen sitä on tehty pitkään.
Sehän nimenomaan on ammattitaidon ylin muoto, minimi-resursseilla maksimi potku. More bang for a buck sanoisi ameriikan-joe. Tietysti jos päämäärä on muukin kuin pirun humalassa pyöriminen niin spuget ei ole oikea vastaus. Mutta alkuperäiseen kysymykseen lukitsen vastaukseksi elämän hallintansa menettäneet puistojen hattivatit, viimeiset vapaat urokset! .
Sitäpaitsi, kaikki tietää että kunnon ryyppääminen ei ole sprintti vaan maraton. Kun seuraavan kerran näette spugen niin hattu päästä! Kyseinen mies on uhrannut terveytensä, ystävänsä ja kaiken muun päästäkseen missä hän on. Unohtakaa sotaveteraanit, arvostakaa juoppoja.
Voiko tällainen henkilö kirkkain silmin sanoa olleensa vain kerran kännissä kolmeen kymmeneen vuoteen?
Unohtakaa sotaveteraanit, arvostakaa juoppoja.
Voiko tällainen henkilö kirkkain silmin sanoa olleensa vain kerran kännissä kolmeen kymmeneen vuoteen?
Ongelman speksit: parin viikon kuluttua pitäisi lähteä kaveriporukalla iltaa istumaan pitkän kaavan mukaan. Ideana oli ottaa jonkinlainen suojakänni edellisenä iltana, ongelma vain on siinä, että minun täytyy olla aamuvuorossa töissä seuraavana päivänä (eli siis sinä päivänä kun en haluaisi sammua kesken illan). Tarvitaanko suojan aktivoimiseksi kunnon änkyrä? Auttaako pikkuhiprakka mitään? Darrassa ei kuitenkaan huvittaisi töihin mennä.