Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 852 034
  • 11 238

Burtonn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vahvasti samaa mieltä Räsäsen kanssa siitä, että baarit kiinni ajoissa niin ehtii nukkuakin. Ikinä en ole tykännyt väsyneenä ryyppäämisestä.

Kun muistelen tiukasti niin saattaa olla että tällä vuosikymmenellä on kerran tullut oltua yhteen asti baarissa, joten aivan sama koska menevät kiinni.

Mutta eikö tässä maassa ole jo valmiiksi aivan tarpeeksi holhousta, pitääkö kaikkea määrätä ministeriöstä? Missä ihmisoikeudet ja yksilönvapaus.Oikeastaan on aivan sairasta että valtio määrää yleensäkin yksityisten liikkeen harjoittajien aukioloajoista!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Missä ihmisoikeudet ja yksilönvapaus.
Yhtä hyvin voisi kysyä missä ihmisvelvollisuudet ja yksilönvastuu.

Ei nykyihmisellä muuta tunnu olevankaan kuin oikeuksia, ja niistä kyllä pidetään kynsin hampain kiinni. Velvollisuuksia väistellään.

Vapauttakin kiljuu jokainen urpo, vaikka monikaan ei muista että vapauteen sisältyy myös vastuu. Valtio ei saisi holhota yhtään, mutta heti kun tulee pipi niin itketään valtiota apuun. Että autahan yhteiskunta minua nyt, vaikka just äsken haistatin sinulle paskat.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Baarit kiinni, keskari kortille ja pyöräilykypärä päässä sängyn alle piiloon. Kannatan.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Voisiko joku perustella, miksi baarissa pitää olla aamuyöhön? Miksi aamuyön aukiololle on markkinat?

Olen itse miettinyt mistä tämä perinne juontaa juurensa. Miksi ryyppääminen tai baareissa muuten pyöriminen on sellainen harrastus, että se pitää tehdä keskellä yötä eikä esim. 20 - 24 aikahaarukassa? Onko tuo sellaista toimintaa, että sitä ei päivänvalossa haluta kaupungilla näkyvän mitenkään? Yksi iso asia, mikä tätä nykykäytäntöä inhottavasti suosii, on bändien soittoajat. Miksi ne aloittaa keskellä yötä? Käyn todella vähän kuuntelemassa livemusiikkia, mutta voisin käydä paljon enemmän jos sen voisi tehdä samoihin aikoihin kuin kiekko-ottelussa käydään. Aika moni baari/yökerho kuitenkin pyörii musiikin ympärillä jollakin tavalla ja bändien soittoajat rytmittävät illan kulkua.

Muutenkin toivon, ettei tämä yötapahtumien lisäys ikinä jalkaannu urheilupuolelle. Ruotsissa käsittääkseni kiekkopelejä aloitetaan arkena kello 20, joka on ihan törkeästi liian myöhään. Jäisi kausikortti saletisti uusimatta jos JYP aloittaisi pelit tuohon aikaan.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Voisiko joku perustella, miksi baarissa pitää olla aamuyöhön? Miksi aamuyön aukiololle on markkinat?

Ehkä joku haluaa bailata aamuyöhön. Ehkä tarjonta vastaa kysyntään.
Ehkä ei varsinaisesti enää tällä iällä meikäläistä pahemmin kuitenkaan kosketa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Onko joku nykyisellään kieltänyt teitä lähtemästä sieltä baarista puolenyön aikoihin?

Että silleen...

Ei kukaan, mutta eihän niissä ole ennen puoltayötä ketään.

Silloin, kun baarit menivät viimeistään kahdelta kiinni niihin mentiin paljon aikaisemmin kuin nykyään ja siten siellä oli "kova meno" jo aiemmin. Tämä järjestely sopisi minulle.
Ei siellä baarissa ole kauhean kivaa alkuillasta yksin.
Tämä kaikki hiukan kärjistetysti.

Notta niin...
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Ei kukaan, mutta eihän niissä ole ennen puoltayötä ketään.

Se kokemus mikä minulla on baareista, niin tämä on ihan totta. Ei siellä 23 aikoihin ole juuri ketään. Ei sillä, että tuo hirveästi haittaisi. Jos on vaan pienellä kaveriporukalla liikkeellä ja haluaa vain kavereiden kanssa istua hetken iltaa rauhassa, niin silloin tuo onnistuu suht hyvin, kun ei tuolloin ole porukkaa kuin hyvin vähän liikenteessä. Koskaan en ole baarissa ollut ns. pilkkuun asti vaan ollaan kaveriporukalla siirrytty muualle jo joskus kahden aikoihin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä baarien aukioloaikoja ei tarvitsisi rajoittaa ollenkaan, tai ainakaan kovinkaan suuresti. Kyllähän jotkut ihmiset haluavat juhlia esimerkiksi neljään asti. Mä jotenkin voisin kuvitella, että harva baari nyt sitä myöhempään edes olisikaan auki. Ja loppujen lopuksi Suomessa melko harva baari on nytkään auki neljään asti. Onkohan toi nyt edes niin suuri ongelma. Tuollaiset rajoitukset kuulostavat jotenkin tosi typeriltä. Rajoitetaan ihmisten elämää. Pitäisikö kaikkien viettää tylsää ja tasapaksua elämää ja palvella herraa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vaikka en baareissa käy juuri laisinkaan, en ainakaan yöaikaan, niin olen tästä huolimatta vastaan kaikenmoisia ehdotuksia joiden perusteella koetettaisi lyhentää baarien/ravintoloiden aukioloaikoja. Ennemmin näkisin asian siten, että yrittäjä sai itse vapaasti valita sen milloin baari/ravintola on auki ja milloin kiinni. Jos halutaan alkoholin anniskelulle jokin takaraja niin se voisi sitten olla aamukuudelta ja alkoholia saisi anniskella jälleen klo. 9:00 aamulla eli samaan aikaan jolloin kaupat saavat aloittaa alkoholin myynnin asiakkaille. Mutta en itkisi vaikka vieläkin vapaampiin aukioloihin siirryttäisi ts. 24h/vrk. Uskoisin, että työnantaja/yrittäjä tietää kannattaako pitää ravintolaansa/baariansa auki 24h/vrk vai onko syytä pitää se suljettuna jonkin aikaa, koska asiakkaita on liian vähän, jolloin työntekijälle/-tekijöille maksettava palkka tulee kohtuuttoman kalliiksi myyntiin verrattuna.

Minusta Suomi on muutenkin toivoton holhousyhteiskunta, josta olisi hiljalleen päästävä eroon. Kyllä kansalaiset oppivat ottamaan vastuuta itsestään jos siihen annetaan mahdollisuus, mutta nyt "demari-Suomessa" tähän ei edes pyritä, vaan yhteiskunta ottaa liiaksi vastuuta pois kansalaisilta.

vlad.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Olen itse miettinyt mistä tämä perinne juontaa juurensa. Miksi ryyppääminen tai baareissa muuten pyöriminen on sellainen harrastus, että se pitää tehdä keskellä yötä eikä esim. 20 - 24 aikahaarukassa? Onko tuo sellaista toimintaa, että sitä ei päivänvalossa haluta kaupungilla näkyvän mitenkään? Yksi iso asia, mikä tätä nykykäytäntöä inhottavasti suosii, on bändien soittoajat. Miksi ne aloittaa keskellä yötä? Käyn todella vähän kuuntelemassa livemusiikkia, mutta voisin käydä paljon enemmän jos sen voisi tehdä samoihin aikoihin kuin kiekko-ottelussa käydään. Aika moni baari/yökerho kuitenkin pyörii musiikin ympärillä jollakin tavalla ja bändien soittoajat rytmittävät illan kulkua.

Ei tämä tosiaan mikään luonnonlaki ole, Englannissakin pärjäsivät pitkään ihan hyvin, vaikka pubit sulkeutuivat niihin aikoihin kun Suomessa juoppolallit ovat vasta ehtineet ottamaan kotona pohjia ennen baareihin siirtymistään.

Bändien soittoajoista on ollut ennenkin keskustelua, ja valtaosa bändeistä haluaisi aloittaa aikaisemmin, näin olen ollut ymmärtävinäni. Ei se ole bändille mikään keikan edellytys, että lauteille kivutaan yhden jälkeen yöllä tai arkenakin lähempänä yhtätoista. Iso osa ainakin työssäkäyvistä sekä kauempana keskustasta asuvista haluaisi, että arki-illan keikka päättyisi sellaiseen aikaan, että sitä ehtisi saman vuorokauden aikana kotiin ja/tai illan viimeiseen bussiin. Ei suurimmalla osalla keikkojen suurkuluttajista ole varaa jatkuvasti taksilla huristella. On älytöntä, jos arkitiistaina on ns. halpa keikka jossain, ja halvan keikan päätteeksi on pakko ottaa taksi. Lukuisat ovat ne kerrat, jolloin olen itsekin joutunut jättämään ns. pääbändin keikan kesken, koska on ollut pakko ehtiä bussiin. Eipä tässäkään mitään järkeä ole, mutta erityisesti opiskelija-aikoina ei todellakaan olisi ollut varaa maksaa yötakseja, enkä ollut halukas kävelemään kotiin kaukaiseen lähiöön keskellä yötä ja yleensä kylmässä ilmassa.

Soittoajoissa on pitkälti kyse keikkapaikkojen ahneudesta maksimoida se viimeinenkin myytävä kaljapisara, eikä keikkoja haluta aloittaa aikaisemmin. Mutta mikäs estäisi sitä, että keikkapaikan ovet voisi avata aikaisemmin ja järjestää sinne jotain alustavaa ohjelmaa? Sen jälkeen pääbändi lauteille viimeistään klo 21.

Omaa oksaansa keikkapaikat tässä ainakin minun osaltani sahaavat, sillä en nykyisellään viitsi lähteä katsomaan livenä juuri mitään bändiä, ellei kyseessä ole todella näkemisen arvoinen bändi ja sellaisena ajankohtana, että ei tarvitse seuraavana aamuna herätä töihin. Kyse ei omalla kohdallani ole viinastakaan, sillä en käytännössä koskaan juo pisaraakaan alkoholia keikoilla, koska minä oikeasti menen katsomaan ja kuulemaan niitä bändejä ja niiden musiikkia enkä käytä keikkoja tekosyynä ryyppäämiseen. Mutta en vain jaksa arki-iltana heilua yökaudet jossain ja herätä sitten virkeänä töihin.

Muutenkin toivon, ettei tämä yötapahtumien lisäys ikinä jalkaannu urheilupuolelle. Ruotsissa käsittääkseni kiekkopelejä aloitetaan arkena kello 20, joka on ihan törkeästi liian myöhään. Jäisi kausikortti saletisti uusimatta jos JYP aloittaisi pelit tuohon aikaan.

Jäisivät kyllä tämmöiset arkipelit minultakin katsomatta. Mitä hemmetin järkeä olisi istua jonain keskiviikkoiltana Kupittaan hallilla kellon lähestyessä yhtätoista samalla kun TuTo - LeKi -ottelussa valmistauduttaisiin voittolaukauskilpailuun?

Vaikka suomalaisten kiekko-otteluiden kaljanjuomisesta ja -myynnistä mitä kirjoiteltaisiin ja hurskasteltaisiin, niin tosiasiassa valtaosa kiekkoyleisöstä ottaa pelissä 0-2 kaljaa, ei juuri tätä enempää. Känniset örisijät ja alkoholismilla seuraansa kannattavat "tosifanit" ovat asia erikseen, mutta iso osa katsojista tulee autolla peliin ja lähtee autolla pelistä ajokuntoisena. Monet tulevat perheen kanssa ja arkipeleissä busseillakin liikkuvat työssäkävijät harvoin lisäisivät kaljan juontia vaikka peli alkaisikin vähän myöhemmin. Tästä syystä olisi tuhoon tuomittu idea myöhäistää arkipelejä siinä toivossa, että peruskatsojat joisivat enemmän kaljaa illalla. Pikemminkin kävisi niin, että peruskatsojat vähenisivät, koska ainakaan lapsiperheet eivät voi lähteä arkimatseihin, joista ollaan kotona joskus puoli kahdeltatoista.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ei tämä tosiaan mikään luonnonlaki ole, Englannissakin pärjäsivät pitkään ihan hyvin, vaikka pubit sulkeutuivat niihin aikoihin kun Suomessa juoppolallit ovat vasta ehtineet ottamaan kotona pohjia ennen baareihin siirtymistään.

Englannissa vakavat väkivaltarikokset vähenivät huomattavasti kun aukioloaikoja vapautettiin. Syy: koko "kansakunnan kerma" ei enää ollutkaan samaan aikaan kotimatkalla, vaan kukin lähtee kun siltä tuntuu. Mitä enemmän jurrisia laitetaan samaan aikaan kadulle, sitä varmemmin tulee tappeluita ynnä muuta sählinkiä ja yleistä pahaa mieltä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Saako voimistelussa miinuspisteitä, jos ei juokse siihen hyppytelineen ponnarille ihan vammaisen näköisesti kädet suorina ja niska jäykkänä? Kyllä mä sen ymmärrän, että tytöt juoksee miten sattuu, mutta että miehetkin.

No mietipä itse. Muutaman sekunnin päästä kroppasi sinkoutuu ilmaan, tekee siellä kolme volttia kuudella kierteellä, ja laskeutuu just siihen mihin jalat osuu. Pystyisitkö muka itse juoksemaan sellaista tilannetta kohti rennon letkeästi ja sulavasti? Noista miinuspisteistä en sitten tiedä.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Proteiinijauheen "parasta ennen"-päivämäärä meni umpeen puoli vuotta sitten, kärsiikö käyttää vielä?

Viime hetkellä siirsin sekalaisista kysymyksistä tämän tänne. En nyt olekkaan niin tyhmä kun tajusin siirtää tyhmiin kysymyksiin tämän. Eiku...
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Proteiinijauheen "parasta ennen"-päivämäärä meni umpeen puoli vuotta sitten, kärsiikö käyttää vielä?
Urheilujuomajauhetta olen käyttänyt vuoden vanhaksi menneenä ja tätä viestiä kirjoitan terveenä miehenä. Ei aiheuttanut mitään oireita, en sitten tiedä oliko tehoakaan jäljellä. Anna mennä vaan. Jos mahdollista, niin eka annos vaikka laimeampana tai pienempänä.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Onko joku nykyisellään kieltänyt teitä lähtemästä sieltä baarista puolenyön aikoihin?

Ainakin minua on kieltänyt takavuosina ravintola Meskun silloinen portieeri. Käski mennä takaisin pöytään juomaan olutta. Tein työtä käskettyä, mutta lähdin lopulta sen yhden jälkeen pois.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Miten pesäpallossa määräytyy ottelun tulos? Voitettujen jaksojen perusteella vai tehtyjen juoksujen perusteella?
Menin lyömään vetoa pesiksestä ja huomasin olevani hyvinkin kujalla tulospuolen asioista.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Miten pesäpallossa määräytyy ottelun tulos? Voitettujen jaksojen perusteella vai tehtyjen juoksujen perusteella?

Voitettujen jaksojen. Toisaalta voi kai myös lyödä tulosvetoa juoksuista. Vedonlyönnin vaihtoehdot kai 2-0, 1-1 tai 0-2. Siis sama 1x2.
Supervuoron 2-1 tulos kai on veikkauksessa 1-1.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pesis peli voi päättyä myös 1-0 eli toinen jakso menee tasan. Sitä en sitten tiedä että miten se tuomitaan veikkauksen puolesta.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Itse toivon nimenomaan sitä, että keski- ja etelä-eurooppalainen vuorokausirytmi saapuisi tänne, eli niin että arkisinkin porukalla olisi tapana käydä ulkona syömässä siinä 22-23 aikoihin. Suomessa on todella vaikeaa edes Tampereen kokoisesta kaupungista löytää viikonloppuisinkaan edes semi-ok ravintolaa, jossa olisi keittiö auki vielä 23 jälkeen.

Baarit saisivat olla auki ainakin kuuteen. Mitä se kenellekään kuuluu, moneenko yksityisyrittäjät liikkeitään auki pitävät. Kaipaisin myös enemmän vuorokauden ympäri auki olevia huoltoasemia/ruokakauppoja, opiskelupaikkakunnalla asuessa on todella vittumaista kun ehtii hädintuskin sikakalliseen Siwaan ennen yhtätöistä. Tampereella ollessa on onneksi ABC suht lähellä.

Ehdoton kyllä 24/7 yhteiskunnalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös