Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 852 470
  • 11 238

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
No onneksi kirjoitin tänne, kyselin tyhmiä ja jäin pohtimaan vastauksia.

Tänään varasin tuon samaisen lennon hinnalla 24,90€. Jee! Kyseessä siis Norwegianin iltalento Oulusta Helsinkiin 23.12.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Onko stand up -koomikko heti, jos osaa kertoa vitsejä minä-muodossa? Jos on suomalainen, niin vielä alapäähän painottuvia sellaisia. Onko ala kokenut jonkunnäköisen ryntäyksen, vai tuntuuko vaan, että ketä tahansa jutuniskijä on nykyään ns. stand up -koomikko nimikkeellä.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Miksi osa ihmisistä ei laita kaupan kassahihnalle sitä palikkaa ostostensa jälkeen?

Koska ovat palikoita.

Kyyllähän aika usein saa tylyn katseen ja kiukkuisen tuhahduksen takaansa osakseen, jos ei sitä heti laita kun se vain on mahdollista. Kauhia kiire ihmisillä aina tunkea omat tavaransa hihnalle, vaikka on edessä jonossa vielä useampi maksaja. Ei ymmärrä.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Koska ovat palikoita.

Kyyllähän aika usein saa tylyn katseen ja kiukkuisen tuhahduksen takaansa osakseen, jos ei sitä heti laita kun se vain on mahdollista. Kauhia kiire ihmisillä aina tunkea omat tavaransa hihnalle, vaikka on edessä jonossa vielä useampi maksaja. Ei ymmärrä.

Mielellään sen ostoskorin laittaa heti siihen kasaan kun mahdollista, sen sijaan että pitää sitä kädessään. Mikä estää laittamasta heti sitä "seuraava"-kylttiä hihnalle kun on saanut viimiset banaaninsa siihen nostettua. Isoja asioita.
 

J.Petke

Jäsen
Koska ovat palikoita.

Kyyllähän aika usein saa tylyn katseen ja kiukkuisen tuhahduksen takaansa osakseen, jos ei sitä heti laita kun se vain on mahdollista. Kauhia kiire ihmisillä aina tunkea omat tavaransa hihnalle, vaikka on edessä jonossa vielä useampi maksaja. Ei ymmärrä.

Tätä olen myös ihmetellyt. Eikös se ole sen seuraavan asiakkaan tehtävä laittaa se seuraava asiakas-palikka? Jos haluaa väkisin ne ostokset siihen hihnalle tunkea niin hänen tehtävä ne on silloin erotella edellisen asiakkaiden ostoksista.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mä en yleensä laita sitä palikkaa omien ostosteni eteen. Aika nopeasti se yleensä siihen ilmestyy, kun edellä asioiva tajuaa, että minun ostokseni menevät hänen laskulleen, ellei tee asialle jotain.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minun mielestäni se homma on vaan niin paljon selkeämpi kun se edellä menevä laittaa sen palikan siihen hihnalle. Se on merkki takanatulevalle siitä että nyt voit laittaa ostoksesi hihnalle eikä sen takanatulevan tarvitse arvuutella ja kurkkia toisen kärryyn että oliko ne kaikki nyt siinä ja voinko minä nyt laittaa omani hihnalle. Koko toimitus sujuu silloin nopeammin ja ilman katkoksia, eikä takanatulevan tarvitse esim. kanniskella ostoksia käsissään tai seisoskella se painava kori kädessään odottelemassa turhan takia.

Eihän se nyt saatana voi olla niin iso vaiva lykätä se pulikka hihnalle sen jälkeen kun on saanut ostoksensa nosteltua siihen.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Itse ostan suunnilleen viikon ruuat kerralla eikä ole sattunut yksi tai kaksi kertaa, kun takaa tuleva on tunkenut palikkaa hihnalle, vaikka kärryni on vielä puolillaan. Kätevämmin käy, kun edellä oleva hoitaa homman.

Vielä kun kassa oppisi laittamaan keksit ja muut murenevat/särkyvät siihen sivummalle. Jotkut kassat sen osaa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Miksi osa ihmisistä ei laita kaupan kassahihnalle sitä palikkaa ostostensa jälkeen?

Miksi iso osa ihmisistä ei osaa kiittää - edes hymyllä ja nyökkäyksellä - kun edellinen laittaa sen palikan?

Eihän se nyt saatana voi olla niin iso vaiva lykätä se pulikka hihnalle sen jälkeen kun on saanut ostoksensa nosteltua siihen.

Etenkään kun aika usein - sen seuraavan asiakkaan näkökulmasta siis - lähimpäänkin palikkaan ylettyäkseen pitäisi ensin siirtää edellinen asiakas. Ainakin jos on niin kaapin alla kasvanut kuin minä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vielä kun kassa oppisi laittamaan keksit ja muut murenevat/särkyvät siihen sivummalle. Jotkut kassat sen osaa.
Kekseistä viis. Mutta se korpeaa, kun huolellisesti kyljelleen lasketut sihijuomatölkit ja pullot nostetaan kassalla pystyyn.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tätä olen myös ihmetellyt. Eikös se ole sen seuraavan asiakkaan tehtävä laittaa se seuraava asiakas-palikka? Jos haluaa väkisin ne ostokset siihen hihnalle tunkea niin hänen tehtävä ne on silloin erotella edellisen asiakkaiden ostoksista.

Täysin eri mieltä.

Ei se takana tuleva voi tietää milloin kaikki sinun tavarasi ovat siinä hihnalla. Otatko esimerkiksi tupakka-automaatista vielä jotain tms?

Leonin konstilla se palikka kyllä siihen aika nopeasti ilmestyy.

Ei kai tuossa ole kysymys mistään kiireestä, vaan asioiden sujumisesta.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miksi iso osa ihmisistä ei osaa kiittää - edes hymyllä ja nyökkäyksellä - kun edellinen laittaa sen palikan?
Täytyy sanoa, että minulle ei ole kyllä koskaan tullut mieleen kiittää tai odottaa kiitosta tuosta palikanlaitosta. Enkä kyllä yleensä asetettuani palikan hihnalle ostosteni perään katsele taakseni kiitosten tai nyökkäysten toivossa. Jotenkin se mun mielestä on ihan luonnollista että jos takanasi on kassajonossa joku niin sinä laitat sen palikan siihen, koska sinullehan se vaan käy hankalaksi jos ne takanaolijankin kamat tulee samaan laskuun.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Täytyy sanoa, että minulle ei ole kyllä koskaan tullut mieleen kiittää tai odottaa kiitosta tuosta palikanlaitosta.

Siinä on tyypillinen suomalainen ajattelutapa, koska tässä maassa asuu juroa kansaa pilvin pimein.

Kiitoksen antaminen kestää ehkä sekunnin ja saa vastaanottajan lähes poikkeuksetta hyvälle tuulelle. Mutta se ei vaan kuulu suomalaiseen tapakulttuuriin, valitettavasti.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän tässä ainoa oikea toimintamalli on juuri noin. Kun ensimmäinen asiakas nostaa viimeisen ostoksensa hihnalle, niin samalla hän laittaa palikan paikoilleen ja samalla nyökkää seuraavalle.

Tämä seuraava sitten alkaa latoa ostoksiaan, mutta ensin nyökkää takaisin tai sanoo kiitos. Myös ystävällinen hymy ja lyhyt "jep" ovat hyväksyttäviä. Mutta tuosta soveltaen joka tapauksessa. Niin se vaan menee.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siinä on tyypillinen suomalainen ajattelutapa, koska tässä maassa asuu juroa kansaa pilvin pimein.

Kiitoksen antaminen kestää ehkä sekunnin ja saa vastaanottajan lähes poikkeuksetta hyvälle tuulelle. Mutta se ei vaan kuulu suomalaiseen tapakulttuuriin, valitettavasti.
Kyllähän minä yleensä kiittelen, tervehdin ja hymyilen ihmisille, koska minut on kasvatettu ihan peruskohteliaaksi ihmiseksi. En vaan ole koskaan tajunnut, että tuossa tehdään jotenkin "palvelus" sille toiselle. Täytyykin muistaa alkaa kiittelemään tuosta patukasta.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Kyllähän minä yleensä kiittelen, tervehdin ja hymyilen ihmisille, koska minut on kasvatettu ihan peruskohteliaaksi ihmiseksi. En vaan ole koskaan tajunnut, että tuossa tehdään jotenkin "palvelus" sille toiselle. Täytyykin muistaa alkaa kiittelemään tuosta patukasta.

Pitääkö aina odottaa jotain "palvelusta", että voi kiittää?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tätä olen myös ihmetellyt. Eikös se ole sen seuraavan asiakkaan tehtävä laittaa se seuraava asiakas-palikka? Jos haluaa väkisin ne ostokset siihen hihnalle tunkea niin hänen tehtävä ne on silloin erotella edellisen asiakkaiden ostoksista.

Samaa mieltä. Tosin ei ole toistaiseksi koskaan - no yksi tai kaksi kertaa korkeintaan - ollut ennen kapula-aikaakaan edes lähellä että menee hihnalla olevat ostokset sekaisin edellisen tai seuraavan asiakkaan kanssa. Otos käsittää tuhansia kauppareissuja.

Yleensä kyllä sen kapulan siihen laitan ennenkuin alan latoa omia ostoksia hihnalle. Omien ostosten jälkeen en koskaan. Tarvittaessa sanon kassalle mikä tuote kuuluu vielä minun maksettavakseni.

Ihan periaatteesta kieltäydyn myös aina siitä h:vetin pienestä pussista pakasteita varten.

*************

Ruotsissa meinaa kyllä mennä hermot siihen iänikuiseen "är det bra så? - tiedusteluun. Unohtaako svedupellet tosiaankin aina ostaa jotain ilman että kassahenkilö sen tarkistaa??
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Hyvä keskustelun aihe.

Itse hoidan tämän meidän talouden kaupassa käynnit 99,99 prosenttisesti eli tällaisiin "helvetin tärkeisiin" asioihin tulee kiinnitettyä huomiota. Yleensä kurotan laittamaan aina mahdollisuuksien mukaan tuon pulikan edellisen asiakkaan jälkeen, jos henkilö ei ole sitä tajunnut tehdä, jotta jono etenisi. Melko usein nykyisin tosin se edellinen tajuaa. Mitään erillistä kiitosta tosin tulee harvoin annettua.

Lisäksi olen kai melkoinen friikki tässä kassakäyttäytymisessä, kun asettelen usein elintarvikkeet siten, että viivakoodi on kohti lukulaitetta, jotta aikaa ei mene kääntelyyn. Lisäksi työnnän kärryt myös heti sivummalle, jotta seuraava voi työntää omansa hihnan viereen ja alkaa latoa tavaraa hihnalle. Toki tämä toimintamalli vaihtelee myös sen mukaan, jos kassaneiti on "ihan ihmisen näköinen", jolloin kiire usein loppuu.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Miksi ihmeessä miettiä kenen asia on laittaa joku saatanan palikka hihnalle. Kai sen järkikin sanoo että se ketä on kärrynsä tyhjännyt antaa sillä signaalin takana olevalle että nyt on hihna vapaa.
Pieni hymy ja kiitos on aina paikallaan etenkin näissä jouluruuhkissa.

Mutta kysytään minkä takia yksin kaupassa käyvä nuori, yleensä mies pysäköi perhepaikalle?
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Lisäksi olen kai melkoinen friikki tässä kassakäyttäytymisessä, kun asettelen usein elintarvikkeet siten, että viivakoodi on kohti lukulaitetta, jotta aikaa ei mene kääntelyyn.

Täällä se pulikka tulee aina laitettua, jos takana on joku. Se taas ei häiritse ollenkaan, jos edellä oleva ei sitä laita. Se tosin on rasittavaa, jos edellä oleva on jo laittanut ostoksensa hihnalle, mutta pitää jäädä palloilemaan/nojailemaan siihen tiskiin niin, ettei seuraava pääse laittamaan tavaroitaan.

Lainattuun sen verran, että noin tarkaksi ei täällä mene. Kassatyttö saa hoitaa tuotteiden kääntelyn. Sen sijaan olen hyvin tarkka, missä järjestyksessä tavarat laitan hihnalle, kestävimmät ensimmäiseksi, jottei heikommat tavarat rutistu. Ensimmäisenä oluet/maidot/mehut ja kovemmat tuotteet ja viimeiseksi herkästi rikkoontuvat, kuten jugurttipurkit jne. Ja sama homma muovipussiin pakatessa, herkimmin rikkoontuvat päällimmäiseksi.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mutta kysytään minkä takia yksin kaupassa käyvä nuori, yleensä mies pysäköi perhepaikalle?

Koska perhe- ja invapaikat on niin leveitä, että ei tule Bemariin kolhuja viereisen auton ovista. Sitäpaitsi, koska ne on tyhjiä, niin eihän kaupassa edes ole perheitä eikä invalideja.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Mutta kysytään minkä takia yksin kaupassa käyvä nuori, yleensä mies pysäköi perhepaikalle?
Vaasassa pysäköi kaikenikäiset ilman lapsia perhepaikalle. Sattuu miltei joka lauantai kun käyn muksujen kanssa kaupassa. Vituttaa aivan suunnattomasti kun itse joutuu pysäköimnään normikokoiseen ruutuun viiden metrin päähän, samalla kun yksinäinen ihminen nousee autosta perhepaikalla. Tuo viiden metrin pitempi matka Cittarin ovelle taitaa olla monelle aivan liikaa. Itsellä kun on neljä muksua iältään 5-11, niin on aina pieni pelko että kolhisivat vahingossa viereisen auton kun aukaisevat oven. Onneksi olen kouluttanut ne sen verran hyvin ettei ole vielä sattunut. Mutta jos sattuisi, niin lähetän laskun Jykä Yksinäiselle jonka auto on perhepaikalla.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mutta kysytään minkä takia yksin kaupassa käyvä nuori, yleensä mies pysäköi perhepaikalle?

Perhepaikalle saa pysäköidä kuka tahansa, koska kyseisellä merkillä/maalauksella asfaltissa ei ole lainvoimaa, ts. sitä ei voi verrata invapaikkaan. Kauppiaat hyvää hyvyyttään varaavat näitä perhepaikkoja, mutta kuinka moni heistä tai asiakaista tietää, että merkki todellisuudessa on lain edessä totaalisen merkityksetön? Ja ei, en itse pysäköi perhepaikalle tai invapaikalle, koska parkkeeraan polkupyöräni pyörätelineeseen.

Tietenkin kohteliasta olisi noudattaa kyseistä merkkiä mutta kuinka monen "varastoon" kuuluu kohtelias käytös?

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös