Miksi osa ihmisistä ei laita kaupan kassahihnalle sitä palikkaa ostostensa jälkeen?
Koska ovat palikoita.
Kyyllähän aika usein saa tylyn katseen ja kiukkuisen tuhahduksen takaansa osakseen, jos ei sitä heti laita kun se vain on mahdollista. Kauhia kiire ihmisillä aina tunkea omat tavaransa hihnalle, vaikka on edessä jonossa vielä useampi maksaja. Ei ymmärrä.
Koska ovat palikoita.
Kyyllähän aika usein saa tylyn katseen ja kiukkuisen tuhahduksen takaansa osakseen, jos ei sitä heti laita kun se vain on mahdollista. Kauhia kiire ihmisillä aina tunkea omat tavaransa hihnalle, vaikka on edessä jonossa vielä useampi maksaja. Ei ymmärrä.
Miksi osa ihmisistä ei laita kaupan kassahihnalle sitä palikkaa ostostensa jälkeen?
Eihän se nyt saatana voi olla niin iso vaiva lykätä se pulikka hihnalle sen jälkeen kun on saanut ostoksensa nosteltua siihen.
Kekseistä viis. Mutta se korpeaa, kun huolellisesti kyljelleen lasketut sihijuomatölkit ja pullot nostetaan kassalla pystyyn.Vielä kun kassa oppisi laittamaan keksit ja muut murenevat/särkyvät siihen sivummalle. Jotkut kassat sen osaa.
Tätä olen myös ihmetellyt. Eikös se ole sen seuraavan asiakkaan tehtävä laittaa se seuraava asiakas-palikka? Jos haluaa väkisin ne ostokset siihen hihnalle tunkea niin hänen tehtävä ne on silloin erotella edellisen asiakkaiden ostoksista.
Täytyy sanoa, että minulle ei ole kyllä koskaan tullut mieleen kiittää tai odottaa kiitosta tuosta palikanlaitosta. Enkä kyllä yleensä asetettuani palikan hihnalle ostosteni perään katsele taakseni kiitosten tai nyökkäysten toivossa. Jotenkin se mun mielestä on ihan luonnollista että jos takanasi on kassajonossa joku niin sinä laitat sen palikan siihen, koska sinullehan se vaan käy hankalaksi jos ne takanaolijankin kamat tulee samaan laskuun.Miksi iso osa ihmisistä ei osaa kiittää - edes hymyllä ja nyökkäyksellä - kun edellinen laittaa sen palikan?
Täytyy sanoa, että minulle ei ole kyllä koskaan tullut mieleen kiittää tai odottaa kiitosta tuosta palikanlaitosta.
Kyllähän minä yleensä kiittelen, tervehdin ja hymyilen ihmisille, koska minut on kasvatettu ihan peruskohteliaaksi ihmiseksi. En vaan ole koskaan tajunnut, että tuossa tehdään jotenkin "palvelus" sille toiselle. Täytyykin muistaa alkaa kiittelemään tuosta patukasta.Siinä on tyypillinen suomalainen ajattelutapa, koska tässä maassa asuu juroa kansaa pilvin pimein.
Kiitoksen antaminen kestää ehkä sekunnin ja saa vastaanottajan lähes poikkeuksetta hyvälle tuulelle. Mutta se ei vaan kuulu suomalaiseen tapakulttuuriin, valitettavasti.
Kyllähän minä yleensä kiittelen, tervehdin ja hymyilen ihmisille, koska minut on kasvatettu ihan peruskohteliaaksi ihmiseksi. En vaan ole koskaan tajunnut, että tuossa tehdään jotenkin "palvelus" sille toiselle. Täytyykin muistaa alkaa kiittelemään tuosta patukasta.
Tätä olen myös ihmetellyt. Eikös se ole sen seuraavan asiakkaan tehtävä laittaa se seuraava asiakas-palikka? Jos haluaa väkisin ne ostokset siihen hihnalle tunkea niin hänen tehtävä ne on silloin erotella edellisen asiakkaiden ostoksista.
Lisäksi olen kai melkoinen friikki tässä kassakäyttäytymisessä, kun asettelen usein elintarvikkeet siten, että viivakoodi on kohti lukulaitetta, jotta aikaa ei mene kääntelyyn.
Mutta kysytään minkä takia yksin kaupassa käyvä nuori, yleensä mies pysäköi perhepaikalle?
Vaasassa pysäköi kaikenikäiset ilman lapsia perhepaikalle. Sattuu miltei joka lauantai kun käyn muksujen kanssa kaupassa. Vituttaa aivan suunnattomasti kun itse joutuu pysäköimnään normikokoiseen ruutuun viiden metrin päähän, samalla kun yksinäinen ihminen nousee autosta perhepaikalla. Tuo viiden metrin pitempi matka Cittarin ovelle taitaa olla monelle aivan liikaa. Itsellä kun on neljä muksua iältään 5-11, niin on aina pieni pelko että kolhisivat vahingossa viereisen auton kun aukaisevat oven. Onneksi olen kouluttanut ne sen verran hyvin ettei ole vielä sattunut. Mutta jos sattuisi, niin lähetän laskun Jykä Yksinäiselle jonka auto on perhepaikalla.Mutta kysytään minkä takia yksin kaupassa käyvä nuori, yleensä mies pysäköi perhepaikalle?
Mutta kysytään minkä takia yksin kaupassa käyvä nuori, yleensä mies pysäköi perhepaikalle?