Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 854 039
  • 11 238

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä, jos ikkunaan lentäminen lasketaan huvilennoksi.

Enemmän kuulostaa extreme-harrastukselta. 'Mä vedin täysii päin Virtasten olkkarin ikkunaa ja bang! Vähäks mä olin sekasin! En tajunnu yhtään et Virtasten mäyräkoira oli vapaana ulkona, vasta sit ku Vänä huus täysii korvan juures et 'Mikke! Herää! Jumalauta peippo! Nyt ylös!'...

Kohta niitä tulee taas, huoh.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Osaisko joku avata päivän Fingerporia hieman, what's the catch? Töissä sitä pyöriteltiin, eikä kenellekään auennut. Onko vitsi vain siinä, että kytän mutsi ja faija sattuvat olemaan toinen kyttä sekä puunkaataja? Vai mitä helkuttia?
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Osaisko joku avata päivän Fingerporia hieman, what's the catch? Töissä sitä pyöriteltiin, eikä kenellekään auennut. Onko vitsi vain siinä, että kytän mutsi ja faija sattuvat olemaan toinen kyttä sekä puunkaataja? Vai mitä helkuttia?

Niin kai sitte, tosin eihän tuossa mitään logiikkaa ole. Jos "äiti" olis vaikka puunhalaaja ja köyttänyt itsensä puuhun kettingillä ja "isä" olisi metsuri, olisi "vitsi" auennut paremmin, mutta nyt toi ei kyllä tunnu toimivan.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin kai sitte, tosin eihän tuossa mitään logiikkaa ole. Jos "äiti" olis vaikka puunhalaaja ja köyttänyt itsensä puuhun kettingillä ja "isä" olisi metsuri, olisi "vitsi" auennut paremmin, mutta nyt toi ei kyllä tunnu toimivan.

Minäkin olen päivän tuota pähkäillyt mutta ei vaan aukea. Kai tuo jotain todella nerokasta on, minulle ei vaan avaudu.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Minäkin olen päivän tuota pähkäillyt mutta ei vaan aukea. Kai tuo jotain todella nerokasta on, minulle ei vaan avaudu.

Niin vai äippä tulossa sieltä halaamaan puuta ja isäntä kaatamassa? Poliisi-poju on puun ja kuoren välissä. Eihän tuo ihan kaikista selkein joke oo.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Osaisko joku avata päivän Fingerporia hieman, what's the catch? Töissä sitä pyöriteltiin, eikä kenellekään auennut. Onko vitsi vain siinä, että kytän mutsi ja faija sattuvat olemaan toinen kyttä sekä puunkaataja? Vai mitä helkuttia?

Veikkaisin samaa ideaa kuin mustanaamio-jutussa tovi sitten jossa oli tämä "äiti, isä?" juttu.

Metsurin kypärä, poliisin vaatteet jne.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Osaisko joku avata päivän Fingerporia hieman, what's the catch? Töissä sitä pyöriteltiin, eikä kenellekään auennut. Onko vitsi vain siinä, että kytän mutsi ja faija sattuvat olemaan toinen kyttä sekä puunkaataja? Vai mitä helkuttia?

Mellakkapoliisi = metsurin ja poliisin risteytys? Kypärä kuin metsurilla ja muuten poliisin vaatteet.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Jos mulla on pipo, sulla on pipo, kenellä on pipo?
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Maailmantaloudesta...

Jos jotakin alkoi edes rahtusen nämä talousjutut kiinnostaa, suosittelen paneutumaan pariksi tunniksi Zeitgeist Addendum -dokumenttiin. Mielestäni tuossa kerrotaan mielenkiintoisella tavalla globaalista talousjärjestelmästä, sen puutteista ja tulevaisuuden näkymistä. Dokumentti ei kuitenkaan ole pelkkää taloushapatusta, vaan parituntiseen on mahdutettu myös ajatuksia herättäviä visioita energiapolitiikasta, valtaapitävien asemasta modernissa maailmassa ja ylipäätänsä ihmiskunnan tulevaisuudesta.

Lisätietoja Wikipediasta (EN).

Suosittelen vilkaisemaan. Itsekään en ole koskaan ollut järin kiinnostunut taloudesta tai rahaliikenteestä, mutta Zeitgeist avasi kyllä silmiä hieman.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onks se paljo vai vähä?


Paljon. Itse ajan Priusta ja alle viiden on keskikulutus.

Ei vaan. 5,3 l/100km on todella vähän, oli kyseessä sitten bensa- tai dieselkone.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Mutta kun joskus tulee auton vaihto eteen, niin onko sen hybridin osto sen taloudellisempaa/ympäristöystävällisempää/miellyttävämpää kuin jonkun toisen pienen, halvan ja vähäkulutteisen auton?
Ympäristövaikutuksista on joitakin tutkimuksia, joissa kaikissa on yleensä päädytty sekä hybridien että tavallisten autojen kohdalla siihen, että auton koko elinkaaren ympäristöimpaktista n. 80-90 % syntyy juuri käytön aikana. Edellytyksenä on hybridin kalliiden akkujen kierrätys, joka ei normaalisti ole ongelma. Tältä pohjalta hybridi pesee auton kuin auton ekologiselta pohjalta, vain koska se kuluttaa vähemmän.

Se on sitten eri asia mikä on itselle taloudelliselta kannalta paras vaihtoehto. Jos nykyinen myös todella kuluttaa noin vähän, eihän se ero ole edes ekologisesti enää kovin merkittävä. Olen käsittänyt että pitkässä, jatkuvassa maantieajossa tavalliset, pienet autot pärjäävätkin ihan kohtuullisesti, kaupunkiajossa hybridi yleensä hakkaa muut selvästi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös