Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 854 542
  • 11 238

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Mikä on jatkoajan keskustelupalstan OT-ketju? Siitä puhutaan paljon, se esiintyy kaikkialla, lähes joka ketjussa joku huomauttaa, että off topic. Loogisestihan sen nimi ei ole ainakaan off topic, koska silloinhan sinne kirjoitettaisiin topicin mukaisesti. Minä en ole sitä löytänyt, vaikka olen yrittänyt kaikkeni.
Ymmärrän, ettei pelikieltojen pelossa OT-juttuja juurikaan julisteta, mutta julkinen salaisuushan se on, että ketju on olemassa. Jotain vinkkiä edes? Epäilin ensin, että HIFK:n osiosta se löytyisi, mutta ei ollut ei.
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Mikä on jatkoajan keskustelupalstan OT-ketju? Siitä puhutaan paljon, se esiintyy kaikkialla, lähes joka ketjussa joku huomauttaa, että off topic. Loogisestihan sen nimi ei ole ainakaan off topic, koska silloinhan sinne kirjoitettaisiin topicin mukaisesti. Minä en ole sitä löytänyt, vaikka olen yrittänyt kaikkeni.

Ymmärrän huolesi, itse löysin vastauksen meditoimalla voimakkaasti. Se löytyy täsmälleen Any Keyn vierestä. Joskus, suomalaisilla näppäimillä varustetuissa koneissa se on lähellä Avaruusbaaria.

Vapputeemaa sivuten: Heräsin voimakkaasta juopumustilasta Sunnuntaina Tamppi-niminen lehti kainalossa. Kyseisestä hengentuotteesta löytyi kysymys: Jos kerran alaston mies on munasillaan, onko alaston nainen vituillaan? En ole sen jälkeen nukkunut eikä ruokakaan maistu... Alan kohta olla siinä tilanteessa, että minun on ryhdyttävä käytännön tutkimustyöhön asian tiimoilta. Moinen saattaa vanhallepojalle olla kohtalokasta joten apuva!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Vapputeemaa sivuten: Heräsin voimakkaasta juopumustilasta Sunnuntaina Tamppi-niminen lehti kainalossa. Kyseisestä hengentuotteesta löytyi kysymys: Jos kerran alaston mies on munasillaan, onko alaston nainen vituillaan? En ole sen jälkeen nukkunut eikä ruokakaan maistu... Alan kohta olla siinä tilanteessa, että minun on ryhdyttävä käytännön tutkimustyöhön asian tiimoilta. Moinen saattaa vanhallepojalle olla kohtalokasta joten apuva!
Minä olen suosinut termiä "pillusillaan", siitä ei vaimo nöksähdä. "Vittusillaan" voidaan kokea loukkaavana, joten sitä en käytä.

"Viturallaan" on sitten jo ihan muuta toista.
 

Ben Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Tyhmä kyssäri: Hommasin tänään ihan fiiliksessä tollasen Applen ipod touch-mediasoittimen. Nyt oon pähkäillyt miten saan biisejä koneelta tonne aparaattiin, vai saanko ollenkaan? Vai onko tää nyt semmonen vehje että täytyy noi kaikki biisit ostaa tuolta Itunesista, kunhan on kodin irtaimiston saanut ensin myytyä? Mitä, häh. Ei voi olla eihän..
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Tyhmä kyssäri: Hommasin tänään ihan fiiliksessä tollasen Applen ipod touch-mediasoittimen. Nyt oon pähkäillyt miten saan biisejä koneelta tonne aparaattiin, vai saanko ollenkaan? Vai onko tää nyt semmonen vehje että täytyy noi kaikki biisit ostaa tuolta Itunesista, kunhan on kodin irtaimiston saanut ensin myytyä? Mitä, häh. Ei voi olla eihän..
Tervemenoa Mäkkimaailmaan! Minulla ei ole hajuakaan kun olen niin mainstream että käytän ei niin seksikästä yhdistelmää Windows/Creative. Toisaalta copy/paste toimii mainiosti.

Onhan se mäkki edelleenkin ylivoimainen, kysy vaikka niiltä 3%(?) tietokonekäyttäjiltä jotka ovat mäkkifanaatikkoja.
 
Viimeksi muokattu:

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Metallimiehet hoi!

Jos sulan raudan jäädyttää, laajeneeko se samanlaisesti kuin vesi? Eli tuleeko siitä huokoinen? Mitä se karkaisu sitten on?
 

Pappa1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Tribe, Tigers, Angels, Rangers (Texas)
Mitä se karkaisu sitten on?

Muistaakseni jotain teräksen kovuutta tms. Olin muutaman kesä teräfirmassa töissä ja muistan lähetelleeni koneen osia karkaisuun. Muistuu vain mieleen kolmekirjainta HRC(teräksen laatu?) ja numerovälit 51-53(kovuusaste minne halutaan sijoittuvan?).
 

PELL

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins
Pitkään olen miettinyt ja pähkäillyt sanaa venäläinen.

Miksi sanotaan venäläinen eikä venäjäläinen? En ole itse ainakaan törmännyt toiseen vastaavaan sanaan, jossa jätetään viimeinen tavu käyttämättä.

Tuohon käy loistavasti esimerkki kaupunki Ypäjä mikä vastaa tavutuksien perusteella Venäjä-sanan kanssa. Sehän sanotaan ypäjäläinen, eikä ypäläinen.

Jos joku kertoo miksi venäläisestä jätetään jä-tavu pois puhuttaessa kansallisuudesta, tai kertoo toisen vastaavan esimerkin, niin saan vihdoin lopettaa asian pähkäilyn.

Kiitos!
 

the beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tyhmä kyssäri: Hommasin tänään ihan fiiliksessä tollasen Applen ipod touch-mediasoittimen. Nyt oon pähkäillyt miten saan biisejä koneelta tonne aparaattiin, vai saanko ollenkaan? Vai onko tää nyt semmonen vehje että täytyy noi kaikki biisit ostaa tuolta Itunesista, kunhan on kodin irtaimiston saanut ensin myytyä? Mitä, häh. Ei voi olla eihän..

Jos sulla on kappaleet Itunesissa niin ei pitäs olla mitään ongelmaa. Teet vaikka yhden soittolistan mihin pistät kaikki kappaleet jotka haluat soittimeen, sen jälkeen vaan synkronoit ne soittimeen.

Ihan ekaksi sun vaan täytyy rekisteröidä Ipodi Itunesiin tjsp. Helppoa se on ku pistät Itunesin päälle ja Ipodi kii koneeseen.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pitkään olen miettinyt ja pähkäillyt sanaa venäläinen.

Nämä ovat kyllä kummia hommia, kun tuntuu, ettei oikein kukaan osaa vastata näihin.

Onko oikein sanoa, että joku on vaikka kiuruveteläinen vai kiuruvetinen? Jälkimmäistä versiota käytetään mediassa todella usein, vaikka mielestäni tuo toinen on oikeampi. Missä se raja menee, että joku on vaikka selkeästi pieksämäkeläinen eikä pieksämäkinen?

Perusteluksi ei oikein kelpaa, että Kiuruvedeltä kotoisin olevat ihmiset eivät halua tulla mainituksi vetelinä; tuskinpa nuo kovin vetisiäkään haluavat olla. Vedeltä, mäeltä, vuorelta jne. sitä jengi tietääkseni tulee, sen edellämainitun seikan tyköä, kai. Nurmijärveläinen, ei nurmijärvinen, hä?

Ja nyt känni päälle!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Nämä ovat kyllä kummia hommia, kun tuntuu, ettei oikein kukaan osaa vastata näihin.

Onko oikein sanoa, että joku on vaikka kiuruveteläinen vai kiuruvetinen? Jälkimmäistä versiota käytetään mediassa todella usein, vaikka mielestäni tuo toinen on oikeampi. Missä se raja menee, että joku on vaikka selkeästi pieksämäkeläinen eikä pieksämäkinen?

Perusteluksi ei oikein kelpaa, että Kiuruvedeltä kotoisin olevat ihmiset eivät halua tulla mainituksi vetelinä; tuskinpa nuo kovin vetisiäkään haluavat olla. Vedeltä, mäeltä, vuorelta jne. sitä jengi tietääkseni tulee, sen edellämainitun seikan tyköä, kai. Nurmijärveläinen, ei nurmijärvinen, hä?

Minä en osaa välttämättä oikein vastata esimerkkeihisi. Näppituntuma on mutta parempi on kun sen pohjalta en ryhdy naputtelemaan yhtikäs mitään. Sen sijaan seuraavan ketjun "mestarit" lienevät osaltaan sellaisia jotka hallitsevat vähintäänkin riittävän hyvin kieliopin, eli Kielipoliisit.

vlad.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Miksi on olemassa sanonta "makuasioista ei voi kiistellä", kun niistähän sitä juuri kiistellä voipi, jos kiistellä välttämättä haluaa. Yleisistä tunnetuista faktoistahan ei sitten oikein järkevästi voi kiistellä, ainoastaan makuasioista voi ja myös siitä mikä on faktaa.

Ehkä se on sitten makuasia, mikä on tunnettu fakta?
 

Nauris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kun puhutaan maalivahtien ominaisuuksista niin vastaan tulee termejä, kuten ketterä tai peittävä.
Kysynkin, että miten tämä toimii naisjääkiekossa. Voiko maalivahtia sanoa peittäväksi ilman, että tämä loukkaantuu?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sellainen tuli mieleen että kun Suomessa kutsutaan niitä ihmisiä karjalalippispäisiksi jotka seuraavat vain lätkän arvokisat, etenkin MM-kisat ja eivät ymmärrä pelistä oikein mitään niin millä nimellä näitä muissa maissa kutsutaan?
 
Vittua... Saako kiekossa rankkarissa leipoa kiekkoa edestakas, tai onko sääntö kuten esim salibandyssa, ettei kiekko saa liikkua taaksepäin? Tänään valkovenäjän neljäs vetäjä leipoi kiekkoa sinne-sun-tänne eikä tuomarit reagoinut mitenkään. Sinänsä vitun tyhmä aihe avautua koska kyllä valko-venäjä ansaitsi voiton noista lampaista. Mitähän Jalonen on ihan oikeasti ajatellu kun se on joukkuetta kasannut... EI SAATANA.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Vittua... Saako kiekossa rankkarissa leipoa kiekkoa edestakas
Saa leipoa. Merkitsevää on pelaajan liike kohti maalia.

Ihmettelen jopa maalivahti Pasi Nurmisen eilenkin tekemää väittämää, että Grabovskin rankkari Slovakiaa vastaan olisi hylätty, koska kiekko meni taaksepäin. Grabovskin rankkari hylättiin, koska hyökkääjä esti maalivahdin työskentelyä / oli maalivahdin alueella ennen kiekkoa.

En kyllä ole tästä mitään virallista ilmoitusta nähnyt.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Miten bussista osaa jäädä pois oikealla pysäkillä, mikäli paikka on täysin tuntematon?
 

J.Petke

Jäsen
Miten bussista osaa jäädä pois oikealla pysäkillä, mikäli paikka on täysin tuntematon?

Sanomalla kuskille että olet täysin ummikkona liikenteessä että voisiko hän pysäyttää sillä ja sillä pysäkillä. Sitten menet istumaan auton etuosaan siten, että näät kuskin ja hän voi näyttää sinulle, että sinun kuuluu jäädä tässä pois.
 

skriko #9

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sanomalla kuskille että olet täysin ummikkona liikenteessä että voisiko hän pysäyttää sillä ja sillä pysäkillä. Sitten menet istumaan auton etuosaan siten, että näät kuskin ja hän voi näyttää sinulle, että sinun kuuluu jäädä tässä pois.
Tämä toimii kaikkialla muualla paitsi Helsingissä jossa kuskit eivät edes aina reittejä tunne,puhumattakaan yksittäisistä pysäkeistä katuosoitteiden mukaan.

Onneksi löytyy hyviäkin ettei joku vedä hernettä.....
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tämä toimii kaikkialla muualla paitsi Helsingissä jossa kuskit eivät edes aina reittejä tunne,puhumattakaan yksittäisistä pysäkeistä katuosoitteiden mukaan.
Ja tässähän se ongelma sitten onkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös