Ulkomaisten, korkea-arvoisten upserien rintakehää "somistaa" joukko erivärisiä nauhoja tai kangasmerkkejä. Ovat todennäköisesti arvomerkkejä kait, mutta mikseivät käytä mitaleita?
Näin nimenomaan arkipuvuissa. Sitten paraatiunivormussa sitä metallia killuu enemmän kuin keskivertoräppärillä.Koska voisi ainakin ansioituneimpien upseerien liikkuminen olla vähän kankeata, jos sellainen määrä metallia riippuisi rinnuksilla. Siksi käyttävät vain noita mitalien nauhoja osoittamaan, minkälaista killutinta kultakin löytyy. Huomattavasti näppärämpi ratkaisu.
Asuu Vaasassa, kotoisin Ruukista läheltä Oulua. Nykyinen Siikajoen kunta siis.Onko Seiskajulkku Marika Fingger"me"roos kaksikielinen? Neito on käsittääkseni Vaasasta päin?
Nyt tyhmä tahtoisi tietää, miksi Kaisaniemi on Kajsaniemi eikä Kajsanäs (vrt. Hakaniemi -> Hagnäs)?
http://kaino.kotus.fi/www/verkkojulkaisut/julk125/helsinki/kaisaniemi.shtml
Linkissä jotakin tarinaa nimestä.
Onko laivan pohjassa suuri reikä vai iso reikä?
Onko VHS-kasettien muoto sama kaikkialla ympäri maailman? Tarkoitan siis, että toimiiko aito jenkkiläinen VHS-kasetti Suomen nauhureissa?
Oikeassa ketjussa ollaan.
Tietysti jos käytössä on NTSC käyttössä pätevä nauhuri, niin asia onkin toinen.
Tarkoitatko, että mahtuuko se kasetti sinne nauhuriin? Mahtuuhan se, mutta katselunautinto voi olla kyseenalainen, koska jenkkipaskiaisilla on käytössä NTSC koodausmenetelmä meidän PALin sijaan. Tietysti jos käytössä on NTSC käyttössä pätevä nauhuri, niin asia onkin toinen.
Meidän laivassa, meidän laivassa,
siinä on iso reikä pohjassa ja se uppoaa ja se uppoaa,
jos et ryhdy pumppaamaan.
Ei pidä paikkaansa. Ainakaan minun kohdalla. Sillä:Myös telkkarin pitää tukea NTSC-formaattia (lähes kaikki uudehkot tukevat), muuten kuva näkyy vähän tärisevänä ja mustavalkoisena yleensä.
Kertooko Jimi Hendrixin biisi 'Faxi Lady' Matikaisen Penan muijasta?
Itse taasen kysyisin että onkohan minulla ongelma kun jalkani haisevat hiotessaan hiivalta?
Haiskahtaa jalkasieneltä.
Kaivoin jääkaapistani jauhelihapaketin, jossa oli merkattu viimeiseksi käyttöpäiväksi (tai pikemminkin -hetkeksi) 28.11. klo 16:05 ja minä menin rohkeana poikana paistamaan lihat pannulla noin 16:45.
Kun kohta pistelen tuota auttamattomasti vanhentunutta mättöä poskeeni, korjaako kuolo heti vai hetken päästä?