Olen usein miettinyt, että mistä johtuu se, että poikkeuksellisen raskaan ja kovan urheilusuorituksen jälkeen on veren makua suussa. Tämähän on tunnettu sanonta jo vuosien takaa, mutta ihan yleinen juttu myös käytännössä. Miten tämä selitetään lääketieteellisesti?
Niin ja oikeasti tähän on varmaan jokin elämääkin yksinkertaisempi selitys, mutta enpä nyt jaksa pohtia anatomiaa sen syvällisemmin, niin annan viisaamman vastata.
Taisivat päivittää palstasoftaa. Piti oikein merkata kaikki viestit luetuksi. Mitäköhän tuo aiheuttaa minulle, kun käytän palstaa kahdelta eri koneelta, ja tein toimenpiteen vain toiselle? Eihän mulla tietenkään ole töissä aikaa mitään keskustelupalstaa kyylätä. Kysyn vaan akateemisesta mielenkiinnosta.En tiedä onko oikea ketju, mutta kysymys on seuraavanlainen.
Mistä johtuu, että kun klikkaan linkkiä "näytä ensimmäinen lukematon", tulee ensimmäiseksi viestiksi 11.10 ta 12.10 lähetetty viesti, vaikka olen lukenut kyseisen ketjun viimeksi tänään, ketjusta riippumatta. Ei ole aikaisemmin kohdalleni tällainen osunut, eikä sinäänsä haittaa, ellei kyseessä ole ketju mihin tulee viestejä joka päivä ihan perkeleesti.
Auttakee tyhmää.
Luultavasti ei mitään. Tänään olen lueskellut palstaa jo kolmelta eri koneelta ja vain ensimmäisellä kerralla oli vanhoja ketjuja lukemattomissa.Mitäköhän tuo aiheuttaa minulle, kun käytän palstaa kahdelta eri koneelta, ja tein toimenpiteen vain toiselle?
Ihan ammatillisista syistä minäkin niillä eri koneilla spämmäilen.Kysyn vaan akateemisesta mielenkiinnosta.
Olen järkeillyt sen niin, että sanonta tulee ponnistuksen aikana erittyvästä addrenaliinista joka tuo suuhun metallisen maun.Miten tämä selitetään lääketieteellisesti?
Tieteen Kuvalehden mukaan hyvin pienet keuhkorakkulat joutuvat niin kovaan rasitukseen, että ne puhkeavat vuotaen pieniä määriä verta. Ilmeisesti rajun uloshengityksen seurauksena veri nousee suuhun aiheuttaen rautaisen maun. Jutussa epäiltiin myös, että kyseessä olisi elimistön hälytysjärjestelmä, joka kehottaa rauhoittamaan tahtia ennen kuin jokin paikka poksahtaa oikeasti.Olen usein miettinyt, että mistä johtuu se, että poikkeuksellisen raskaan ja kovan urheilusuorituksen jälkeen on veren makua suussa.
Roberto Luongo valittiin Vancouverin kapteeniks, onko SM-liigassa tai SM-sarjassa ikinä ollut maalivahti kapteenina? En löydä mistään tietoa.
Miksi vitussa "tämä" on aina niin saatanan vaikeaa?
Johtunee fysiologisista syistä. Konsultoi lääkäriäsi.Miksi vitussa "tämä" on aina niin saatanan vaikeaa?
Onko Bern Sveitsin Pori, jossa tyhjät juomapakkaukset palautetaan jäähallin jäälle?
Jos sille on saatu lääkitys sopivaksi.Miksei Matt Nickerson ole kilahtanut aikoihin?
Tietäiskö joku hyvän sivuston, mistä löytyis Pilakuvia Jääkiekosta? Yritin ettiä kuuklesta, mutta en löytänyt.
Onko Bern Sveitsin Pori, jossa tyhjät juomapakkaukset palautetaan jäähallin jäälle?
Jarkko Martikainenhan tuota pohdiskeli aikoinaan, sillä erotuksella että hänen esimerkissään perseessä oli nenä. Minun vastaukseni on että molemmat.Jos lääkäri tekee eturauhastutkimusta, eli laitaa sormen perseeseen, niin kumpiko tilanteessa, lääkäri vai potilas on sormi perseessä?
Jarkko Martikainenhan tuota pohdiskeli aikoinaan, sillä erotuksella että hänen esimerkissään perseessä oli nenä. Minun vastaukseni on että molemmat.
Käykö nykyajan tenavat enää omppuvarkaissa?
Jos käyvät niin luulen että urheiluhengen tai pieneen ihmiseen sisäänrakennetun vietin takia, ei niinkään omenien. Keskiverto-omppu ei ole penskojen rankingissa kovin kaksinen herkku.Käykö nykyajan tenavat enää omppuvarkaissa?