Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 851 271
  • 11 238

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mitä tämä synttärikakku esittää?
Ja vastaus ei ole pakettiauto....
 

Liitteet

  • IMG_20221106_132054_HDR.jpg
    IMG_20221106_132054_HDR.jpg
    902,9 KB · kertaa luettu: 135

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Mitä tämä synttärikakku esittää?
Ja vastaus ei ole pakettiauto....
Vähän tulee mieleen lastenohjelma Franklin kilpikonna, vaikka tuskinpa on. Omassa nuoruudessa tuli tuota vahattua ja olipa kuulema vanhempieni mielestä minun suosikkisarja...
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Kysymys: Mihin tämmösen avautumisen laittais jos tulee ns. dejavu tms kokemuksia?

Koitin haulla niin että kuola valui leukaperistä vartin mutta ei tullu vastaan.
Jelepakkaapa niin kerron.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kysymys: Mihin tämmösen avautumisen laittais jos tulee ns. dejavu tms kokemuksia?

Koitin haulla niin että kuola valui leukaperistä vartin mutta ei tullu vastaan.
Jelepakkaapa niin kerron.
Kalsarikänniketju?

Ei vaan, vitsit vitsinä. Siis tiän ton tunteen. Mulla oli noita deja vu tuntemuksia takavuasina aika useinkin, mutta ei oo ollu enää aikoihin. Miälenkiintonen ilmiö kyllä.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Kalsarikänniketju?

Ei vaan, vitsit vitsinä. Siis tiän ton tunteen. Mulla oli noita deja vu tuntemuksia takavuasina aika useinkin, mutta ei oo ollu enää aikoihin. Miälenkiintonen ilmiö kyllä.
No laitetaans ny sitte tänne:
Eli rupesin lähteen kävelylenkille tänään ja yht äkkiä tuli mieleen semmonen hemmo joka on ollu aina
vastassa/ kävelemässä/ haahuilemassa matkan varrella ja tajusin ettei sitä oo näkyny kuukauteen.
No eiköhän tämä hemmo sitte tullu heti vastaan kun lähin ja hieman hymyilyttikin.
Samalla tuli mieleen etten ole nähny sitä jäätävän hyvän näköistä takamustakaan (nainen) pitkään aikaan
joka kans on aina sattunu kohilleen.
Ja eiköhän se tullu vastaan, niskat hieman siinä narisi mutta sain sanottua jonkun tussahduksen tyyliin
"MOI"
No eiku eteenpäin ja kohti kotia. Reppu selässä ja aattelin kävästä samalla ns. lähikaupassa.
Siinä mietin että ei oikeesti, exä käy täälä yleensä. Ei varmaan ole täälä tähän aikaan. Ei oo.
No siihen parkkipaikalle ja kattelin ettei sen autoa ole ja eiku sisälle kauppaan.
No siinähän se tulee vastaan ulko-ovella. Moikattiin.

Siis mitä vittua? 3/3 ajatusta ja kaikki samana päivänä. Oonko hullu vai kattonu liikaa jotain?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
@Frank McKee

Siis mun noi Deja vu:t on ollu vähän erilaisia. Eli en oo tosiaan etukäteen aatellu mitään asiaa erityisesti. Eli ihan ns. "tyhjällä päällä" menny eteenpäin. Sitten vaan tulee joku tilanne että oon aivan ymmyrkäisenä koska oon varma että "näin on tapahtunu ennenkin, en vaan perkules muista että koska ja missä...?" Ja mitään järkee siinä tuntemuksessa ei ollu. Nuarempana näitä oli melko useinkin, nykyään todella harvoin.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
@Frank McKee

Siis mun noi Deja vu:t on ollu vähän erilaisia. Eli en oo tosiaan etukäteen aatellu mitään asiaa erityisesti. Eli ihan ns. "tyhjällä päällä" menny eteenpäin. Sitten vaan tulee joku tilanne että oon aivan ymmyrkäisenä koska oon varma että "näin on tapahtunu ennenkin, en vaan perkules muista että koska ja missä...?" Ja mitään järkee siinä tuntemuksessa ei ollu. Nuarempana näitä oli melko useinkin, nykyään todella harvoin.
Nää on vissiin meijän mielenvikasten harhakuvitelmia tai jotain ;)
Mennäänhä etteenpäin, sielä on tulevaisuus tulossa vastaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Déjà-vu tarkoittaa justiinsa tuota, mitä @Johnny B. Goode kirjoitti:

...hämmentävää ja vahvaa tuttuuden tunnetta jossakin tilanteessa. Henkilö tuntee varmasti kokeneensa nykyisen tilanteen jo aiemminkin, vaikka usein tietääkin sen mahdottomaksi.

Ja toki sille löytyy vanha ketju Jatkoajastakin: Dejavú

Luultavasti tuolle @Frank McKeen tunteellekin on joku hienompi nimi. En kyllä keksi mikä, joten kutsuttakoon sitä vaikka etiäiseksi.


Oma tyhmä kysymykseni on, että pitäisikö sitä laittaa viikonloppuna uusi visa tulille vai vastailla pitkästä aikaa vanhoihin sekalaisiin kysymyksiin?
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Déjà-vu tarkoittaa justiinsa tuota, mitä @Johnny B. Goode kirjoitti:



Ja toki sille löytyy vanha ketju Jatkoajastakin: Dejavú

Luultavasti tuolle @Frank McKeen tunteellekin on joku hienompi nimi. En kyllä keksi mikä, joten kutsuttakoon sitä vaikka etiäiseksi.


Oma tyhmä kysymykseni on, että pitäisikö sitä laittaa viikonloppuna uusi visa tulille vai vastailla pitkästä aikaa vanhoihin sekalaisiin kysymyksiin?
Tuli ketjua haettua usealla eri termillä mutta tuo heittomerkki...
Kiitos.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuli ketjua haettua usealla eri termillä mutta tuo heittomerkki...

Googlella löysin itse. Kirjoitin vaan "deja vu jatkoaika" niin ekana tuli tuo. Paljon toimivampi ratkaisu melkein aina jotain ketjua etsittäessä kuin palstan oma haku.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Googlella löysin itse. Kirjoitin vaan "deja vu jatkoaika" niin ekana tuli tuo. Paljon toimivampi ratkaisu melkein aina jotain ketjua etsittäessä kuin palstan oma haku.
KVG on Jatkikseenkin yleensä paras.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Googlella löysin itse. Kirjoitin vaan "deja vu jatkoaika" niin ekana tuli tuo. Paljon toimivampi ratkaisu melkein aina jotain ketjua etsittäessä kuin palstan oma haku.
Tämä ollu vakio jo vuasikaudet. Googlella löytää paremmin Jatkiksen jutut kun sisäsellä haulla.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Ja taas äskettäin kun menin kauppaan ennen EHT matsia. Samassa kaupassa käynyt usein myös toinen jäätävä takamus joka on jäänyt mieleen.
Siinä kävellessä kohti kauppaa tämä tuli mieleen kun en ole aikoihin nähnyt niin sielähän se oli! Kaupassa.
Uijui alahyllyltä otti jonkun purkin. Piti hetki miettiä mitä ostais ;)

Etiäiset, lisää näitä.
Jatkossa sitte tuonne dejavu puolelle...
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ja taas äskettäin kun menin kauppaan ennen EHT matsia. Samassa kaupassa käynyt usein myös toinen jäätävä takamus joka on jäänyt mieleen.
Siinä kävellessä kohti kauppaa tämä tuli mieleen kun en ole aikoihin nähnyt niin sielähän se oli! Kaupassa.
Uijui alahyllyltä otti jonkun purkin. Piti hetki miettiä mitä ostais ;)
Nää on hankalia tilanteita, usko pois. Setä tuntee sun tuskan. Pahinta on se kun se herkkupylly on kaupan työntekijä. Sitten ihan kun vahinkossa ajaudut siihen juuri hänen kassalle. Kelaat että "vittu, mulla on vaan kaljaa ja makkaraa kopassa". No et kuitenkaan pääse hakeen sitä Anna -Lehtee ja jotain vitun pomeloita heviosastolta, kun takana oottaa kilomeetrin verran vihasia tekarimummoja.

Elämä tökkii joskus.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
@Frank McKee

Siis mun noi Deja vu:t on ollu vähän erilaisia. Eli en oo tosiaan etukäteen aatellu mitään asiaa erityisesti. Eli ihan ns. "tyhjällä päällä" menny eteenpäin. Sitten vaan tulee joku tilanne että oon aivan ymmyrkäisenä koska oon varma että "näin on tapahtunu ennenkin, en vaan perkules muista että koska ja missä...?" Ja mitään järkee siinä tuntemuksessa ei ollu. Nuarempana näitä oli melko useinkin, nykyään todella harvoin.

Onko epilepsiaa ollut. Ei siis välttämättä mitään sätkykohtauksia, vaan lievempiä tajunnan hämärtymis-kohtausoireita, joko usein tai hsrvemmin. Siihen ainakin liittyy dejavu-tuntemusten lisääntyminen sekä niiden aikainen huonovointisuus.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Onko epilepsiaa ollut. Ei siis välttämättä mitään sätkykohtauksia, vaan lievempiä tajunnan hämärtymis-kohtausoireita, joko usein tai hsrvemmin. Siihen ainakin liittyy dejavu-tuntemusten lisääntyminen sekä niiden aikainen huonovointisuus.
Ei oo epilepsiaa. Paniikkihäiriö todettiin joskus ajat sitten. Ja osumaa on päähän tullu kyllä ihan riittävästi.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Nää on hankalia tilanteita, usko pois. Setä tuntee sun tuskan. Pahinta on se kun se herkkupylly on kaupan työntekijä. Sitten ihan kun vahinkossa ajaudut siihen juuri hänen kassalle. Kelaat että "vittu, mulla on vaan kaljaa ja makkaraa kopassa". No et kuitenkaan pääse hakeen sitä Anna -Lehtee ja jotain vitun pomeloita heviosastolta, kun takana oottaa kilomeetrin verran vihasia tekarimummoja.

Elämä tökkii joskus.
Oltiin vastakkaisilla kassoilla ja pois lähdettäessä melkeen yhtä aikaa sattui tuttu kaveri siihen kans
ja muutama sana vaihdettiin, nainen jäi hieman ns. "pussiin" meidän taakse lähdettäessä.
Päästin ohi ja hymyilin leveästi sekä kädellä näytin että oleppas hyvä ja "kiitti" sieltä tuli.
Gentleman is a gentleman. always. Taidan nähdä märkiä unia ensyönä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei oo epilepsiaa. Paniikkihäiriö todettiin joskus ajat sitten. Ja osumaa on päähän tullu kyllä ihan riittävästi.

Jees, ehkä sellasetkin voi vaikuttaa. Ainakin lisätä erikoisia tuntemuksia, jos ei kokonaan ole aiheuttaja. Dejavu-kokemuksia yleensä aiheuttaa tiedonkäsittelyn mekanismin lisäksi selvästikin terveydellisetkin syyt, kuten juuri epilepsia ym. Eli miksipä ei pääosumat ja paniikkihäiriöt myös.
 

Glove

Jäsen
Lähikaupassa on kyllä yksi aika näppärän näkönen kassatyttö. Sinisilmäinen blondi ja kaunis kasvoiltaan. Muuta hyvää siinä ei sitten ulkomuodollisesti olekkaan. Harmittava asia, vähenmmän silmäniloa setämiehelle.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Lähikaupan perseet on se kuuluisa vaarallinen paikka. Tosin yleensä ne on muita asiakkaita. Yksi varsinkin, mutta turha toivo. Katsoa aina toki saa, mut vähän salaa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Lähikaupan perseet on se kuuluisa vaarallinen paikka. Tosin yleensä ne on muita asiakkaita. Yksi varsinkin, mutta turha toivo. Katsoa aina toki saa, mut vähän salaa.
Olin juuri tulossa kertomaan saman asian: vaarallinen paikka, (vieraat) perseet ja lähikaupat - joo...
Aikoinaan kaverini muutaman kaljan kumarassa näki söden pyllyn ja eikun juttusille kunnon iskurepliikin kanssa:
- Ka, päivää neiti, ehtotan yhtyntää...
Siihen vielä typerä virnistys perään ja tuloksena oli kaverille komea musta silmä ja kehoitus suksia vittuun. En sitten ruvennut selventämään, että sitähän tässä just' kaveri yritti...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös