Oliko ihan pakko? Kiitos korvamadosta.Ai saatana, nyt tuli mielee se tunnussävel :)
Oliko ihan pakko? Kiitos korvamadosta.Ai saatana, nyt tuli mielee se tunnussävel :)
Kalsarikänniketju?Kysymys: Mihin tämmösen avautumisen laittais jos tulee ns. dejavu tms kokemuksia?
Koitin haulla niin että kuola valui leukaperistä vartin mutta ei tullu vastaan.
Jelepakkaapa niin kerron.
No laitetaans ny sitte tänne:Kalsarikänniketju?
Ei vaan, vitsit vitsinä. Siis tiän ton tunteen. Mulla oli noita deja vu tuntemuksia takavuasina aika useinkin, mutta ei oo ollu enää aikoihin. Miälenkiintonen ilmiö kyllä.
Nää on vissiin meijän mielenvikasten harhakuvitelmia tai jotain ;)@Frank McKee
Siis mun noi Deja vu:t on ollu vähän erilaisia. Eli en oo tosiaan etukäteen aatellu mitään asiaa erityisesti. Eli ihan ns. "tyhjällä päällä" menny eteenpäin. Sitten vaan tulee joku tilanne että oon aivan ymmyrkäisenä koska oon varma että "näin on tapahtunu ennenkin, en vaan perkules muista että koska ja missä...?" Ja mitään järkee siinä tuntemuksessa ei ollu. Nuarempana näitä oli melko useinkin, nykyään todella harvoin.
...hämmentävää ja vahvaa tuttuuden tunnetta jossakin tilanteessa. Henkilö tuntee varmasti kokeneensa nykyisen tilanteen jo aiemminkin, vaikka usein tietääkin sen mahdottomaksi.
Tuli ketjua haettua usealla eri termillä mutta tuo heittomerkki...Déjà-vu tarkoittaa justiinsa tuota, mitä @Johnny B. Goode kirjoitti:
Ja toki sille löytyy vanha ketju Jatkoajastakin: Dejavú
Luultavasti tuolle @Frank McKeen tunteellekin on joku hienompi nimi. En kyllä keksi mikä, joten kutsuttakoon sitä vaikka etiäiseksi.
Oma tyhmä kysymykseni on, että pitäisikö sitä laittaa viikonloppuna uusi visa tulille vai vastailla pitkästä aikaa vanhoihin sekalaisiin kysymyksiin?
Tuli ketjua haettua usealla eri termillä mutta tuo heittomerkki...
KVG on Jatkikseenkin yleensä paras.Googlella löysin itse. Kirjoitin vaan "deja vu jatkoaika" niin ekana tuli tuo. Paljon toimivampi ratkaisu melkein aina jotain ketjua etsittäessä kuin palstan oma haku.
Tämä ollu vakio jo vuasikaudet. Googlella löytää paremmin Jatkiksen jutut kun sisäsellä haulla.Googlella löysin itse. Kirjoitin vaan "deja vu jatkoaika" niin ekana tuli tuo. Paljon toimivampi ratkaisu melkein aina jotain ketjua etsittäessä kuin palstan oma haku.
Nää on hankalia tilanteita, usko pois. Setä tuntee sun tuskan. Pahinta on se kun se herkkupylly on kaupan työntekijä. Sitten ihan kun vahinkossa ajaudut siihen juuri hänen kassalle. Kelaat että "vittu, mulla on vaan kaljaa ja makkaraa kopassa". No et kuitenkaan pääse hakeen sitä Anna -Lehtee ja jotain vitun pomeloita heviosastolta, kun takana oottaa kilomeetrin verran vihasia tekarimummoja.Ja taas äskettäin kun menin kauppaan ennen EHT matsia. Samassa kaupassa käynyt usein myös toinen jäätävä takamus joka on jäänyt mieleen.
Siinä kävellessä kohti kauppaa tämä tuli mieleen kun en ole aikoihin nähnyt niin sielähän se oli! Kaupassa.
Uijui alahyllyltä otti jonkun purkin. Piti hetki miettiä mitä ostais ;)
@Frank McKee
Siis mun noi Deja vu:t on ollu vähän erilaisia. Eli en oo tosiaan etukäteen aatellu mitään asiaa erityisesti. Eli ihan ns. "tyhjällä päällä" menny eteenpäin. Sitten vaan tulee joku tilanne että oon aivan ymmyrkäisenä koska oon varma että "näin on tapahtunu ennenkin, en vaan perkules muista että koska ja missä...?" Ja mitään järkee siinä tuntemuksessa ei ollu. Nuarempana näitä oli melko useinkin, nykyään todella harvoin.
Ei oo epilepsiaa. Paniikkihäiriö todettiin joskus ajat sitten. Ja osumaa on päähän tullu kyllä ihan riittävästi.Onko epilepsiaa ollut. Ei siis välttämättä mitään sätkykohtauksia, vaan lievempiä tajunnan hämärtymis-kohtausoireita, joko usein tai hsrvemmin. Siihen ainakin liittyy dejavu-tuntemusten lisääntyminen sekä niiden aikainen huonovointisuus.
Oltiin vastakkaisilla kassoilla ja pois lähdettäessä melkeen yhtä aikaa sattui tuttu kaveri siihen kansNää on hankalia tilanteita, usko pois. Setä tuntee sun tuskan. Pahinta on se kun se herkkupylly on kaupan työntekijä. Sitten ihan kun vahinkossa ajaudut siihen juuri hänen kassalle. Kelaat että "vittu, mulla on vaan kaljaa ja makkaraa kopassa". No et kuitenkaan pääse hakeen sitä Anna -Lehtee ja jotain vitun pomeloita heviosastolta, kun takana oottaa kilomeetrin verran vihasia tekarimummoja.
Elämä tökkii joskus.
Ei oo epilepsiaa. Paniikkihäiriö todettiin joskus ajat sitten. Ja osumaa on päähän tullu kyllä ihan riittävästi.
Olin juuri tulossa kertomaan saman asian: vaarallinen paikka, (vieraat) perseet ja lähikaupat - joo...Lähikaupan perseet on se kuuluisa vaarallinen paikka. Tosin yleensä ne on muita asiakkaita. Yksi varsinkin, mutta turha toivo. Katsoa aina toki saa, mut vähän salaa.
Ehkäpä tällaisilla tyypeillä menee kaikki päin *ittua, paitsi muna.Olin juuri tulossa kertomaan saman asian: vaarallinen paikka, (vieraat) perseet ja lähikaupat - joo...
Aikoinaan kaverini muutaman kaljan kumarassa näki söden pyllyn ja eikun juttusille kunnon iskurepliikin kanssa:
- Ka, päivää neiti, ehtotan yhtyntää...
Siihen vielä typerä virnistys perään ja tuloksena oli kaverille komea musta silmä ja kehoitus suksia vittuun. En sitten ruvennut selventämään, että sitähän tässä just' kaveri yritti...
En taida minäkään mennä liian "helppoon"...Ehkäpä tällaisilla tyypeillä menee kaikki päin *ittua, paitsi muna.
Mulle kerran yksi muija sanoi yökerhossa iskurepliikkinä. Tanssitaan ensin vähän, niin sitten voidaan lähteä, ja saat. Oli vaan senverran öö.. tapaus joka taisi tykätä olla "kiertopalkinto", joten jätin lähtemättä. Muutaman sanan vaihdoin siinä vielä, ja hän kovasti kehui ulkomaisia miehiä, joita oli matkoillaan tavannut.
Ja sitten tuo ketjun mukainen "tyhmä" kysymys. Lähdetkö helpolla mukaan, jos tulee tuntemattomalta nopeasti kysymys että lähdetäänkös.. ?
No en lähde, en. Varmaan olen liiankin vaikea tapaus.Ehkäpä tällaisilla tyypeillä menee kaikki päin *ittua, paitsi muna.
Mulle kerran yksi muija sanoi yökerhossa iskurepliikkinä. Tanssitaan ensin vähän, niin sitten voidaan lähteä, ja saat. Oli vaan senverran öö.. tapaus joka taisi tykätä olla "kiertopalkinto", joten jätin lähtemättä. Muutaman sanan vaihdoin siinä vielä, ja hän kovasti kehui ulkomaisia miehiä, joita oli matkoillaan tavannut.
Ja sitten tuo ketjun mukainen "tyhmä" kysymys. Lähdetkö helpolla mukaan, jos tulee tuntemattomalta nopeasti kysymys että lähdetäänkös.. ?