Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 851 160
  • 11 238

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mikä idea on ranskalaisessa parvekkeessa?

@finnjewel sanoi, että edullisempi rakentaa. Mikä pitää varmasti paikkansa. Myöskin helpompi. Arkkitehtuurisesti kaikkiin rakennusten julkisivuihin ei myöskään sopisi varsinaiset parvekkeet, kun taas ranskalainen parveke ei törrötä samalla tavalla ulospäin.

En tiedä, mutta luulisin että alunperin on ollut tarkoitus saada ilmanvaihtoa ja tuuletusta taloon, kun on ollut isot ikkunat, jotka on saatu sepposen selälleen. Sitten kun tarpeeksi moni jonne on pudonnut niistä avonaisista ikkunoista, niin joku on keksinyt laittaa kaiteet ulkopuolelle.

Myöhemmin ranskalaisia parvekkeita on sitten keksitty hyödyntää esim. mattojen puistelemisessa ja tupakinpoltossa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Miksi mun Netflix sanoo että

Netflix kehottaa asentamaan Microsoft Silverlight -laajennuksen.


Ja osoittaa hakemaan uutta Silverlight päivitystä. Olen ajan tasalla kuitenkin. Just kun olisin halunnut katsoa vuoden 86 TopGunin.

e. unohtakaa koko juttu. Vissiin joskus pitäisi tehdä niinkuin sanoo. Käynnistä kone.
 
Viimeksi muokattu:

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En löytänyt sopivampaakaan ketjua, mutta vanheneeko velka mikäli siihen liittyvät perintätoimet ovat kolmen vuoden ajanjaksolla ainoastaan tulleet yhtiöltä joka on sillä hetkellä ollut kiellossa harjoittaa perintätoimintaa, sekä tämän kiellossa olevan perintätoimiston konkurssipesän asianajajalta?
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Eilisestä lähtien olen joutunut aina kirjautumaan sivustoille (ainakin Jatkoaika ja Matkapuhelinfoorumi) jos olen sulkenut selaimen kunnolla. Missähän vika? Täällä päässä vai esim. Googlella? Vituttaa vaan joka kerta kirjautua kun alkaa selailemaan nettiä.

Samsung-selaimella ja Chromella tekee. OnePlus Nord-puhelin ja Android-käyttis.

Edit. Itse itselleni vastaten. Oli jostain syystä kirjautunut ulos Google-tililtä joten Chrome ei toiminut oikein. Ja Samsung-selaimessa oli joku salainen tila mennyt päälle. Taas toimii... .
 
Viimeksi muokattu:

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mikä tekee James Bond elokuvista suosittuja? Taas yritän yhtä katsoa ja tämä ei koomisuudessaankaan edes viihdytä. Antaisin maks 3/10 Imdb:ssä, eikä oma arvosteluasteikkoni ole tiukka. Käsikirjoitus nollatasoa ja näyttelijät suoraan harrastajateatterista.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Eilisestä lähtien olen joutunut aina kirjautumaan sivustoille (ainakin Jatkoaika ja Matkapuhelinfoorumi) jos olen sulkenut selaimen kunnolla. Missähän vika? Täällä päässä vai esim. Googlella? Vituttaa vaan joka kerta kirjautua kun alkaa selailemaan nettiä.

Samsung-selaimella ja Chromella tekee. OnePlus Nord-puhelin ja Android-käyttis.

Edit. Itse itselleni vastaten. Oli jostain syystä kirjautunut ulos Google-tililtä joten Chrome ei toiminut oikein. Ja Samsung-selaimessa oli joku salainen tila mennyt päälle. Taas toimii... .
En osaa vastata ja turhaahan se olisikin jo ollut, mutta JA:lla on myös oma appi.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Kiekkovahti? Saako sillä luettua keskustelupalstaa?
I assume se on se!! Saa luettua ja kirjoitettua. Töissä hyvä kun mitään tekemistä niin lukee par excellence -juttuja.
 
K

Kiekkokatsoja

Kuinkahan usein henkilö on ollut sekavassa tilassa, esim päihteistä, tai muuten kiukkuinen.. ja sitten jos jotain rajoitetaan, niin henkilö syyttää vähemmistö, rasismi tai sukupuoli sorrosta?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ainakin Hämeenlinnan teatteriin saisi työtön lipun edullisemmin ja alennus on ihan tuntuvakin. Yhteen musikaaliinkin normilippu on 39 euroa kun työttömän lippu on 25 euroa.

Mutta jostain syystä jäänyt nyt vielä epäselväksi. Olenko minä työtön ja oikeutettu tuohon työttömän alennukseen? Tuossa TE-palveluiden kautta saatavasta todistuksessa lukee työelämästä poissaoleva ja olen tällä hetkellä siis mielenterveyskuntoutuja, ja sen vuoksi pois myös työelämästä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mutta jostain syystä jäänyt nyt vielä epäselväksi. Olenko minä työtön ja oikeutettu tuohon työttömän alennukseen?
Oikeastaan et ole koska yleensä alennukset koskee työttömiä työnhakijoita joilla on työnhaku voimassa. Sinä et ole sellainen koska olet poissa työelämästä. Tottakai voit kysyä jos eri toimijat hyväksyy sinut työttömäksi kun et ole työelämässä. Jotkut varmaan voi haluta joustaakin ollakseen mieliksi ja saadakseen asiakkaita.
 

Luotain

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi Finnkinon leffateattereissa on laput "ei omia eväitä", ja sitten siellä kuitenkin on myymälä jossa myydään pientä naposteltavaa. Jos siellä asioin, niin käsittääkseni maksutapahtuman jälkeen niistäkin tulee omia eväitäni.
No nyt on löytynyt kysymykselle täysin oikea ketju. Toisaalta voisihan Finnkino ehkä vuokrata niitä, tuotteen laatu vain olisi palautusvaiheessa kärsinyt merkittävästi.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä mahtaa tapahtua jos joku jää kiinni omien eväiden syönnistä? Soittaako ne poliisit? Haastavat oikeuteen?
 

Luotain

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä mahtaa tapahtua jos joku jää kiinni omien eväiden syönnistä? Soittaako ne poliisit? Haastavat oikeuteen?
Eväät takavarikkoon, palautetaan nälkäiselle rainan päätyttyä. Syyllisestä valokuva lipunmyynnin/ tarkastuksen seinälle ja vastaisuudessa henkilöönkäyvä evästurvallisuustarkastus, veikkaan ma.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Mitä mahtaa tapahtua jos joku jää kiinni omien eväiden syönnistä? Soittaako ne poliisit? Haastavat oikeuteen?

Vuosia sitten kiekkopelissä ainakin ystävällisesti antoivat omat eväät takaisin pelin päätyttyä.
 
K

Kiekkokatsoja

Onko oravia tänä kesänä tavallista enemmän? Ainakin olen niitä nähnyt hieman aikaisempia kesiä enemmän.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Onko Samuel Purolan 200 metrin SE 20,45 s myös pipopäiden uusi maailmanennätys? Sitähän ei lasketa, jos kerran joku poltti ois juossu pipo päässä. Pitää olla vähintään se kaksi kautta juoksuissa pipo päässä.
 
K

Kiekkokatsoja

Missä olisit mieluiten, juuri nyt?
A) Lämpimällä rannalla, mielijuoma kädessä.
B) Ulkojäillä luistelemassa?
C) Bulgarialaisen kuulantyöntäjän alla?
D) jokin muu, mikä?
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Missä olisit mieluiten, juuri nyt?
A) Lämpimällä rannalla, mielijuoma kädessä.
B) Ulkojäillä luistelemassa?
C) Bulgarialaisen kuulantyöntäjän alla?
D) jokin muu, mikä?
Lämpimillä ulkojäillä mieli bulgarialainen joku muu kädessä - not?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös