Mikäs merkonomi siellä huutelee?Nyt tuli fiilis että tässä on koulutukseen valtion sijoittamat rahat menneet aivan hukkaan.
Mikäs merkonomi siellä huutelee?Nyt tuli fiilis että tässä on koulutukseen valtion sijoittamat rahat menneet aivan hukkaan.
Näin se vaan menee. Ameriikan yhdysvalloissa eräskin paikallinen anttirinne otti äänissä mitattuna lujaa turpaan, mutta sai silti melkoisen mandaatin häärätä omia juttujaan ilman että kukaan voi häneen koskea. Täydellistä järjestelmää on vaikea luoda.Ja eihän se demareidenkaan suurimman puolueen mandaatti niin suuren suuri ollu, olisko ollu 8000 ääntä, mutta silti se antaa bussikuski - Antille valtuudet häärätä miten tykkää. Nyt mennään jollain vitun vihervassareilla. Kun noita ministereitäkin kattoo, niin ei hyvältä näytä.
Miksi Kepun putoamisella sitten olisi mitään merkitystä myöskään? Ihan merkittävän kokoinen puolue he edelleen ovat ja siksi varteenotettava vaihtoehto hallituskumppaneita mietittäessä.Kepu on mitä on, senhän kaikki normijärjellä varustetut tietää, mutta suurimmat nousijat? Mitä vittua? Suurimilla nousijoilla on yhtä paljon merkitystä kuin noilla eri medioiden kuukausittain laatimilla kannatusgallupeilla.
Täh? Viitannet Winston Churchillin klassiseen toteamukseen, jonka mukaan "demokratia on huonoin hallintotapa, ellei mukaan lasketa kaikkia muita hallintotapoja, joita ajan mittaan on kokeiltu." On nimittäin hiukan vaikeaa väittää, tai järjellisesti perustella, että esimerkiksi Neuvostoliiton kaltainen reaalikommunismi-valtioterrori - rikos ihmisyyttä vastaan - olisi millään mittarilla hallintomuotona parempi kuin demokratia.Olen yliopiston käynyt ja siellä lukenut valtio-oppia ja poliittista historiaa, mutta silti en ymmärrä, miksi meillä on nyt vihervassarihallitus? Vaalitulokseen verrattuna uusi hallitus ei vastaa kansan mielipidettä ja mm. tämän vuoksi demokratia onkin vähiten hyvä vaihtoehto, kunnes jotain parempaa keksitään.
Ihan peruskoulussa nuo sinulle epäselviksi jääneet asiat opetettiin.Mikäs merkonomi siellä huutelee?
Demokratiasta on lisäksi olemassa monia muotoja, joista edustuksellinen demokratia on monipuoluejärjestelmässä väistämättä "enemmistön diktatuuri". Kansanäänestys (optimitilanteessa kyllä-ei-vaihtoehdoin) on tapa mitata "kansan mielipidettä", mutta vaalit eivät sitä ole.
Hallitus tuskin kaatuu, mutta neljän vuoden aikana voi tapahtua niin suuren mittaluokan asioita kansallisesti ja yleiseurooppalaisesti, että niiden myötävaikutuksesta nykyiset oppositiopuolueet voivat hyvin muodostaa kolmistaan enemmistöhallituksen vuoden 2023 eduskuntavaalien jälkeen.Luulen vähän, että tällä bussikuskin sooloilulla pedataan neljän vuoden päähän Lepomäki 1 - hallitusta.
Täh? Viitannet Winston Churchillin klassiseen toteamukseen, jonka mukaan "demokratia on huonoin hallintotapa, ellei mukaan lasketa kaikkia muita hallintotapoja, joita ajan mittaan on kokeiltu." On nimittäin hiukan vaikeaa väittää, tai järjellisesti perustella, että esimerkiksi Neuvostoliiton kaltainen reaalikommunismi-valtioterrori - rikos ihmisyyttä vastaan - olisi millään mittarilla hallintomuotona parempi kuin demokratia.
Demokratiasta on lisäksi olemassa monia muotoja, joista edustuksellinen variantti on monipuoluejärjestelmässä väistämättä ns. enemmistön diktatuuri. Kansanäänestys (optimitilanteessa kyllä-ei-vaihtoehdoin) on lähimpänä tapaa mitata "kansan mielipidettä", mutta vaalit eivät sitä ole - etenkään, kun koalitiohallituksen muodostaminen perustuu normaalitilanteessa aina puolueiden välisiin neuvotteluihin.
Ihan peruskoulussa nuo sinulle epäselviksi jääneet asiat opetettiin.
Ja silti minulle nuo asiat, jotka sinulla yliopistomiehenä menevät yli hilseen, on helppo ymmärtää.Sulla tais sekin jäädä kesken?
Koska kuume lähtee rommilla ja viskillä. Krapulahan noista tulee, sitä pitää sitten lääkitä jaffalla.Olen siis kuumeessa ja kysnkin, miksi kuumeessa "kuuluu" juoda jaffaa? Käsittääkseni tuo on aika yleinen tapa.
Luulisin, että asia selviää näinkin. Kielipoliisina varmistan kuitenkin, että tarkoitat:Virkamiehet valmistelevat ja kansanedustajat päättävät laeista, joista suurin osa on täysin kuutamolla.
Jos vetäisin kuumeeseen rommia, niin minulla olisi kuume sekä oksennustauti. Ja krapulaan vettä.Koska kuume lähtee rommilla ja viskillä. Krapulahan noista tulee, sitä pitää sitten lääkitä jaffalla.
Olen siis kuumeessa ja kysnkin, miksi kuumeessa "kuuluu" juoda jaffaa? Käsittääkseni tuo on aika yleinen tapa.
No joo äiti sitä aina tuo, enkä kyllä valita.Tämmöisestä en ole ikinä kuullutkaan, mutta aikanaanhan eli vahvasti ajatus, että mahataudissa piti juoda jaffaa. Täyttä potaskaahan sekin on, mutta edelleen sitä jotkut tuntuvat noudattavan.
Eikä ole. Kuudennella kierroksella viimeistään osaat jo arvostaa sitä appelsiinin aromia.Tämmöisestä en ole ikinä kuullutkaan, mutta aikanaanhan eli vahvasti ajatus, että mahataudissa piti juoda jaffaa. Täyttä potaskaahan sekin on, mutta edelleen sitä jotkut tuntuvat noudattavan.
Olen siis kuumeessa ja kysnkin, miksi kuumeessa "kuuluu" juoda jaffaa? Käsittääkseni tuo on aika yleinen tapa.
Jep, muistan kyllä, mutta yllättäen Coka Colaa suositellaan jopa lääkärien ja hoitajien toimesta mahatautiin.Jokainen viimeistään 70-luvulla syntynyt tietää, että Jaffaa pitää juoda. Mahdoton tietää miten tälläinen meni läpi. Jaffa auttaa mahatautiin yhtä paljon kuin ryyppääminen krapulaan.
Eikun mutta niin, ensimmäinen ei todellakaan toimi ja jälkimmäinen toimii.
Nostaa hetkellisesti verensokeria eikä tunnu sisuskaluissa kohtuuttoman pahalta oksennettaessa, kuten vaikkapa appelsiinituoremehu tuntuu.Tuo @SMT esittävä Jaffa-kysymys on käynyt minullakin mielessä. Miksi juuri Jaffaa tuodaan aina juotavaksi, jos on sairas? Meidänkin perheessämme se on tainnut olla aina sama kaava, että kipeänä ollessa ensimmäisenä tarjotaan juurikin Jaffaa. Ikään kuin se vain olisi jokin automaattinen vaihtoehto. Hassu juttu, ja kiva että kysyit. Joo, en voi vastata, koska olen itsekin yhtä tiedoton koko tavan alkuperästä.
Joo tuossa hyviä pointteja. Kyllä minunkin lapsuudessa jaffaa hommattiin, pahoinvointiin, taikka kuumeiluun.Nostaa hetkellisesti verensokeria eikä tunnu sisuskaluissa kohtuuttoman pahalta oksennettaessa, kuten vaikkapa appelsiinituoremehu tuntuu.
Parit drinkit otin, kun olin ensin ajanut autoa seitsemän tuntia. Väsytti...Joo tuossa hyviä pointteja. Kyllä minunkin lapsuudessa jaffaa hommattiin, pahoinvointiin, taikka kuumeiluun.
Oliko Evil kännissä viime yönä, kun kävit kovasti täyttämässä kierrätysketjua kirjoittamalla?
Päästötöntä sähköautoa tietenkin..? Sitten kasvisateria, ja luomuviiniä? Heh.. ?Parit drinkit otin, kun olin ensin ajanut autoa seitsemän tuntia. Väsytti...