Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 848 554
  • 11 234

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pingispalloja ovat. Eli mitä ainetta sitten pingispallot onkin.

Tämä on aina välillä uutisissa. Tosiaan ihan tavallisia pingispalloja, varmaan jotain halvinta merkkiä, sitä ei ole koskaan erikseen niin kerrottu. Kaupan hyllystä kuitenkin eikä mitään erikoistavaraa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ketä jäi sairaslomalle kipeän kyynerpään takia?
Uskokaa jo, se on kyynärpää eikä kyynerpää.

Miksi ollaan Seinäjoella, mutta ei Seinäjoessa. Kumminkin ihmiset on myös Joensuussa eikä Joensuulla?
Minulla on tuttava, joka muistaa korostaa asuvansa Mäntyharjussa, ei Mäntyharjulla.

Ymmärtääkseni aikoinaan on menty sillä periaatteella, että paikan asujaimet ovat käyttäneet itse tiettyä taivutusmuotoa, ja tämä on sitten vakiintunut käyttöön.
 

Glove

Jäsen
Uskokaa jo, se on kyynärpää eikä kyynerpää.


Minulla on tuttava, joka muistaa korostaa asuvansa Mäntyharjussa, ei Mäntyharjulla.

Ymmärtääkseni aikoinaan on menty sillä periaatteella, että paikan asujaimet ovat käyttäneet itse tiettyä taivutusmuotoa, ja tämä on sitten vakiintunut käyttöön.

Sama se on tuossa reilu 10 km etelään. Osa on silloin Kempeleessä ja osa Kempeleellä. Vanhassa tienvarsimainoksessa tosin luki, että:"Oot eteläsuomesa Kempeleesä."
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Uskokaa jo, se on kyynärpää eikä kyynerpää.

Elämässä on kaksi asiaa, jotka harvoin selittelemällä paranevat: vitsit ja vittuilut.

Siihen on olemassa syynsä, miksi käytin termiä kyynerpää. Aivan kuten termiä ketä. Kaikki sai alkunsa termistä sairasloma.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Elämässä on kaksi asiaa, jotka harvoin selittelemällä paranevat: vitsit ja vittuilut.

Siihen on olemassa syynsä, miksi käytin termiä kyynerpää. Aivan kuten termiä ketä. Kaikki sai alkunsa termistä sairasloma.
Aa, nyt ymmärrän. Olen vaan tuohon kyynerpäähän törmännyt tällä palstalla viime aikoina usein, ja aina ei voi tietää onko kyse ironiasta. Jotkut kirjoittavat niin aivan tosissaan. Anteeksi jos loukkasin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minulla on tuttava, joka muistaa korostaa asuvansa Mäntyharjussa, ei Mäntyharjulla.

Ymmärtääkseni aikoinaan on menty sillä periaatteella, että paikan asujaimet ovat käyttäneet itse tiettyä taivutusmuotoa, ja tämä on sitten vakiintunut käyttöön.

Lukioporukassa vai lukioporukalla oltiin Mäntyharjulla mökkeilemässä. Mäntyharjussa ei koskaan käyty, se on ainakin varma tieto.

Elämässä on kaksi asiaa, jotka harvoin selittelemällä paranevat: vitsit ja vittuilut.

Siihen on olemassa syynsä, miksi käytin termiä kyynerpää. Aivan kuten termiä ketä. Kaikki sai alkunsa termistä sairasloma.

Ei kannata kirjoittaa enään, kun ei kaikki ole kuitenkaan kaikkia viestejä lukenut eikä voi ymmärtää.

Se ei kyllä lakkaa ihmetyttämästä miten ei tiedetä sen olevan sairausloma. Se nyt on vain niin, syytä en tiedä. En ole Agricola, mutta onneksi omaa nimimerkkiä saa arvuutella.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei kai tommoisia termejä käytä enään ketään. Tai tommoiset termit ei enään käytä ketään, miten päin vain. Se on saikku. Ja kyynerspää on lyhyemmin varmaan joku kyykky, jos ei sitä termiä ole jo otettu.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei kai tommoisia termejä käytä enään ketään. Tai tommoiset termit ei enään käytä ketään, miten päin vain. Se on saikku.

Toimin suorittavassa portaassa, vaikka jonkunlainen titteli onkin. Johtajien kanssa asioidessa ei voi puhua saikusta. Se on sairausloma eikä ihan heti ole muuttumassa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Toimin suorittavassa portaassa, vaikka jonkunlainen titteli onkin. Johtajien kanssa asioidessa ei voi puhua saikusta. Se on sairausloma eikä ihan heti ole muuttumassa.
Ukkivainaa käytti termiä lusmu. Jos joku oli töistä poissa jonkun muun syyn kuin kuoleman vuoksi, oli kyseinen tyyppi lusmulla. Jos lähiomainen kuoli, asiasta piti tiedottaa kaksi viikkoa etukäteen niin saattoi päästä hautajaisiin. Oman kuoleman kohdalla riitti viikko.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Minulla on tuttava, joka muistaa korostaa asuvansa Mäntyharjussa, ei Mäntyharjulla.

Ymmärtääkseni aikoinaan on menty sillä periaatteella, että paikan asujaimet ovat käyttäneet itse tiettyä taivutusmuotoa, ja tämä on sitten vakiintunut käyttöön.
Minä olen kuullut sellaisen selityksen, että paikkakuntalaiset itse suosivat toisinaan sisäpaikallissijaa oman paikkakunnan nimen taivutuksessa.
Siitä ei ole tietoa, että miten käytäntö on muodostunut.

Kielitoimisto taitaa suositella sisäpaikallissijaa ainakin ulkomailla olevista saarista puhuttaessa. Esimerkiksi Mallorcaan, ei Mallorcalle.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä olen kuullut sellaisen selityksen, että paikkakuntalaiset itse suosivat toisinaan sisäpaikallissijaa oman paikkakunnan nimen taivutuksessa.
Siitä ei ole tietoa, että miten käytäntö on muodostunut.

Kielitoimisto taitaa suositella sisäpaikallissijaa ainakin ulkomailla olevista saarista puhuttaessa. Esimerkiksi Mallorcaan, ei Mallorcalle.
Voip olla.

Eniten vituttaa, kun menevät Thaimaaseen. Sieltä sitten varmaankin palaavat kotimaaseen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ukkivainaa käytti termiä lusmu. Jos joku oli töistä poissa jonkun muun syyn kuin kuoleman vuoksi, oli kyseinen tyyppi lusmulla. Jos lähiomainen kuoli, asiasta piti tiedottaa kaksi viikkoa etukäteen niin saattoi päästä hautajaisiin. Oman kuoleman kohdalla riitti viikko.

Molemmat ukit menehtyivät jo nuorina, niin ei ole kokemusta näistä. Mutta ei se silti aivan niin huonolta kuulosta, jos tehtäisiin joihinkin asioihin pieni sukupolvipäivitys.

Nykyajan oikea ongelma on se, että joku tulee avokonttoriin levittelemään tautejaan. Siitä on se hyöty, että ei ehkä saa kenkää ensimmäisenä, kun leikkuri iskee. Kotiin tuommoiset ja heti leikkuri.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Se ei kyllä lakkaa ihmetyttämästä miten ei tiedetä sen olevan sairausloma. Se nyt on vain niin, syytä en tiedä. En ole Agricola, mutta onneksi omaa nimimerkkiä saa arvuutella.

Jos on sairas, niin pitää jäädä sairaslomalle. Mä en tiedä, mistä kielitoimiston vitusta tämä sairausloma on oikein putkahtanut joskus 90-luvulla, mutta protestoin sitä vastaan niin kauan kuin henki pihisee. Samasta lähteestä on peräisin tämä viipeellä tuleminen. Se on viiveellä ja näitä viipottajia varten pitää tää yksi biisikin nimetä uudestaan muotoon "Haapeet kaatuu".
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Jos on sairas, niin pitää jäädä sairaslomalle. Mä en tiedä, mistä kielitoimiston vitusta tämä sairausloma on oikein putkahtanut joskus 90-luvulla, mutta protestoin sitä vastaan niin kauan kuin henki pihisee. Samasta lähteestä on peräisin tämä viipeellä tuleminen. Se on viiveellä ja näitä viipottajia varten pitää tää yksi biisikin nimetä uudestaan muotoon "Haapeet kaatuu".
Kotikaupungissani oli yksi lääkäri nimeltä Saarinen, joka kirjoitteli varsin lepsusti todistuksia, joilla sai sairauslomaa.
Niinpä olikin yleinen kysymys kun joku oli jäänyt sairikselle, että jäikö saarislomalle vai sairaslomalle?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos on sairas, niin pitää jäädä sairaslomalle. Mä en tiedä, mistä kielitoimiston vitusta tämä sairausloma on oikein putkahtanut joskus 90-luvulla, mutta protestoin sitä vastaan niin kauan kuin henki pihisee. Samasta lähteestä on peräisin tämä viipeellä tuleminen. Se on viiveellä ja näitä viipottajia varten pitää tää yksi biisikin nimetä uudestaan muotoon "Haapeet kaatuu".

Olet oikeassa enkä tiedä miksi, mutta sääntöjä pitää noudattaa.

Kotikaupungissani oli yksi lääkäri nimeltä Saarinen, joka kirjoitteli varsin lepsusti todistuksia, joilla sai sairauslomaa. Niinpä olikin yleinen kysymys kun joku oli jäänyt sairikselle, että jäikö saarislomalle vai sairaslomalle?

Mikähän näissä mahtaa olla nykyään tilanne, kun eihän nuorisokaan enää ryyppää ja on muutenkin kunnollista.

Meilläkin päin oli pari saarista eikä niitä isojen poikien juttuja edes uskonut ennen kuin meni itse kokeilemaan. Sen viikon sai tosiaan tuosta vain ennen kuin ehti edes mitään juurikaan valehdella tai kissaa sanoa. Hurjimpien juttujen mukaan kaksi viikkoakaan ei ollut ongelma.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mikä juttu tämä pilanteko Petteri Forssellin vanhoista kuvista on? Nopeahkolla googlaamisella en löytänyt äijästä yhtään kuvaa, joissa olisi jollain lailla ylipainoisen näköinen.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen yliopiston käynyt ja siellä lukenut valtio-oppia ja poliittista historiaa, mutta silti en ymmärrä, miksi meillä on nyt vihervassarihallitus? Vaalitulokseen verrattuna uusi hallitus ei vastaa kansan mielipidettä ja mm. tämän vuoksi demokratia onkin vähiten hyvä vaihtoehto, kunnes jotain parempaa keksitään. Jopa valistunut oikeamielinen diktatuuri kuulostais paremmalta, mitä tää tulossa oleva vassarihallitus.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Olen yliopiston käynyt ja siellä lukenut valtio-oppia ja poliittista historiaa, mutta silti en ymmärrä, miksi meillä on nyt vihervassarihallitus?
Koska Suomen parlamentaarisessa järjestelmässä suurin puolue ottaa ensimmäisen hallitustunnustelijan vastuun ja pyrkii kasaamaan ympärilleen hallitukseen sellaiset kumppanit, joiden kanssa omien asioiden ajaminen ja yhteistyö yleensäkin on kaikista helpointa. Toisiksi suurin puolue on demareiden kanssa kaikista kauimpana arvokysymyksissä ja kolmanneksi suurin taas taloudessa. Neljänneksi suurin oli sitten valmis syömään tappionsa vastineeksi myönnytyksistä hallitusohjelmaan joten tässä ollaan. Ja onhan siellä suurimmat nousijat kuitenkin mukana, joten kyllä kepun lisäksi kaikilla on kansan mandaatti hallitukseen.

En ole tämän hallituksen suurin fani, mutta juuri näin sen kuuluu mennä. Pääministeripuolueella on valta muodostaa hallitus ja muut joko pääsevät heidän kanssaan yhteisymmärrykseen, tai viettävät seuraavan kauden oppositiossa. En oikein syty blokkiajattelulle ja vielä vähemmän kaksipuoluejärjestelmälle. Kyllä meidän systeemimme on kaikista vähiten huono. Ja sitäpaitsi ei tuo hallitusohjelma ole yhtään niin vasemmistolainen kuin olisi voinut olla. Väistettiin ainakin suurin osa luodeista.

Varmasti tämän kaiken jo tiesit, mutta ehkä sen näkeminen näin auki kirjoitettuna auttaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös