Tuli mieleen tota Vitutusketjua lukiessa, et miten ihmeessä nettihuijarit pystyy huijaamaan kotimaassa parhaimmillaan satoja ihmisiä!?! Mun logiikka menee näin: sua huijataan, tehdään rikosilmoitus, poliisi marssii pankkiin ja ottaa selvää tilinomistajasta, jolle olet maksanut, poliisi marssii kyseisen henkilön luo ja selvittää huijarin. Jos ei tilille makseta, niin kai nyt joku kuva/nimi/numero löytyy jostain kamerasta tai muualta, jolla ihminen tunnistetaan. Jos toimii valehenkilöllisyydellä, niin kuitenkin pitää joku henkilöpaperi olla olemassa ja eikun tätä henkilöä kuumottamaan.
Tunnustan, tässä asiassa olen äärettömän typerä. Valaiskaa mut.
Kai se ongelma on niissä kuuluisissa resursseissa ja huijareiden varattomuudessa. Rahojahan näiltä harva saa takaisin.
Tapaus ja tyyli mistä itse kirjoitin vitutusketjuun on ihan klassinen. Henkilöllä on myynnissä riittävän kiinnostava artikkeli mutta myy sitä nimimerkillä ja ilman kuvaa ja puhelinnumeroa. Sähköposti luonnollisesti ilmaisposteja.
Henkilö ehdottaa omatoimisesti alennusta hinnasta jos maksetaan kauppasumma suoraan tilille nopeasti. Tämän jälkeen hän lähettää tuotteen. Tässä vaiheessa nimi ja tilinumero tulee esille ja itse googlettelin tämän jälkeen mitä henkilöstä löytyy. Yllättäen en löytänyt mitään, siis en yhtään mitään.
Ehdotin että voisin noutaa maanantaina mutta vastaus oli odotettu, on juuri silloin lähdössä reissuun mutta jos kuitenkin laittaisin rahat tilille ja kuitin sähköpostilla niin laittaisi paketin jo huomenna liikkeelle.
En ajatellut laitella rahaa hänen tililleen.