Kymmenen vuoden ikäero. Oliko muuta?
Itse asiassa asia ei ole noin yksinkertainen. Joskus kuulin, että ns. sopivan tahi tavallisen ikäeron rajan saa selville yksinkertaisella laskulla.Asia kunnossa. On se siis oikeen puuuuma.
Koska energia on suoraan verrannollinen nopeuden neliöön, ei nopeuteen, koska fysikaalinen todellisuutemme vaan toimii niin. Mikäli haluat kaksinkertaistaa kappaleen nopeuden, vaatii se nelinkertaisen määrän energiaa. Ellei näin olisi, vakiona pysyvän voiman vaikutuksesta kappale saavuttaisi lopulta valonnopeuden, ja sehän on helppo käsittää että fysikaalinen todellisuutemme ei toimi näin.Toinen mieltämme askarruttamaan jäänyt asia on Einsteinin E=MC2 kaavan valonnopeuden neliö. Miksi valonnopeus on siis potenssiin kaksi?
Saipan ketjusta poimittuna heräsi kysymys missä menee ns. kriittinen piste jossa tämä ei enää päde? Eli kuinka paljon halvemmalla joukkueella onnistuisi esim. Jokereiden kaataminen yksittäisessä ottelussa ja/tai paras viidestä sarjassa? Entä Jokereiden ja Bruinssin pelatessa jossa palkkaero suhde n.1:4?No lyhyesti sanottuna se, että tämä on joukkuepeli ja jos se on kunnossa ja jokainen tietää roolinsa tarkasti ja osataan hyydyttää vastustajan pelaaminen, niin voidaan menestyä nimettömämmällä, halvemmalla ja vähemmän yksilötaitoa omaavalla joukkueella. SaiPa on tehnyt sen ennenkin, joten miksei myös nyt?
Yhden matkustajan kanssa näin ehkä onnistuu, mutta kun sana leviää, että "Electronilla pystyy reissaamaan pummilla jos hyvin käy" niin tietäähän sen, että tuhannet "köyhät" rupeaa sitä käyttämään hyväksi. Usko pois, näin tulisi käymään. Minkäs teet konduktöörinä, jos junassa on vaikka 20 tällaista tapausta? Ei tule onnistumaan valvonta, seuranta, maksujenkeruu yms.Niin taisin tuossa kohtuu selkeästi todeta, ettei electronia tarvitsisi hyväksyä lähtökohtaisesti maksuvälineenä mutta tapauksessa jossa (nuorella/lapsella) on vääränlainen lipputuote hankittu ennen matkaa tai alennuskortti unohtunut matkasta voisi kenties yrittää sitä maksua sielä aseman kohdalla. Joutuu se konnari sen asiakkaan jokatapauksessa etsimään siellä aseman kohdalla jos kerran aikoo heittää pois kyydistä...
Meni pari viikkoa sitten farkut likaiseksi kun ajoin pyörällä. Beigejen pöksyjen lahkeessa on nyt siis rasvatahroja, jotka eivät varmaan pesukoneessa puhdistu. Millä nuo saisi parhaiten pois, ilman että koko farkut menevät paskaksi? Ovat aika vaalean sävyiset...
...
Eli hänellä on mielipide, ja hän on oikeassa. Muilla voi olla mielipide, ja hän on väärässä.
Fairya tai jotain muuta astianpesuainetta voisit varovaisesti kokeilla. Nehän on kehitetty poistamaan rasvaa.Meni pari viikkoa sitten farkut likaiseksi kun ajoin pyörällä. Beigejen pöksyjen lahkeessa on nyt siis rasvatahroja, jotka eivät varmaan pesukoneessa puhdistu. Millä nuo saisi parhaiten pois, ilman että koko farkut menevät paskaksi? Ovat aika vaalean sävyiset...
Fairya tai jotain muuta astianpesuainetta voisit varovaisesti kokeilla. Nehän on kehitetty poistamaan rasvaa.
Laitoin sappisaippuaan likoamaan ennen kuin laitoin koneeseen. Laitoin housut koneeseen oikein päin ja laitoin Vanishia. Suurin osa tahroista lähti, muttei kaikki.Sappisaippuaa voisit ainakin kokeilla. Jos ei se anna, niin ei se otakaan.
Fairya tai jotain muuta astianpesuainetta voisit varovaisesti kokeilla. Nehän on kehitetty poistamaan rasvaa.
Itseasiassa Fairy on todella hyvä aine lähes mihin vaan tahraan..
..
Itse olen huomannut, että koiran oksennuksen saa parhaiten eliminoitua matosta Fairyllä.
Lähteekö Fairyllä myös kakka farkuista?
Olet. Oliko muuta?Olenko ainoa kenelle Klose16 tuo mieleen itse kuninkaan, eli schollin?
No mut nehän ei varsinaisesti olekaan suomen kielen kirjaimia. Aakkosissa ne on, kun kaiken maailman ulkomaista hapatusta tulee tänne pohjolaan.Minua on pitkään askarruttanut ajatus siitä, ettei suomen kielessä hyödynnetä joitakin sen aakkosista. Esim. q, z, x ja c ovat täysin käyttämättömiä kirjaimia suomalaisissa sanoissa
Ooksä jotain retalejengiä, hä? Vai ihan demari vaan?Olenko ainoa kenelle Klose16 tuo mieleen itse kuninkaan, eli schollin?
Tuli mieleen noista Venäläisistä lentokoneista ketkä lentelevät tutka pimeenä ja lennojohto ei pysty paikantamaan niitä, niin miten sitten sotilastutkat pystyvät havaitsemaan ne? Mistä tämä sotilastutka ottaa kosketuksen siihen koneeseen?