"Mihin vesi menee, kun se kiehuu?"Missä se aine nyt sitten on ja missä muodossa, kun olen polttanut varmasti tuhansia kynttilöitä asunnossani eikä niistä näy mitään?
"Mihin vesi menee, kun se kiehuu?"Missä se aine nyt sitten on ja missä muodossa, kun olen polttanut varmasti tuhansia kynttilöitä asunnossani eikä niistä näy mitään?
"Mihin vesi menee, kun se kiehuu?"
Kuuluuko minua kiinnostaa NHL:n tähdistöottelu, vaikka kannatankin NHL-seuraa? Onko se ihan ok vaikka minun mielestäni kyseessä on helvetin hölmö tapahtuma?
Veikkausliigan puolelta löytyy MYPA (o.s. MyPa), jonka vokaalit suurentuivat kuntaliitoksen jälkeen.Otteluseurantaketjun innoittamana:
Twin Peaksin BOB ja Jyväskylän JYP. Onko maailmassa muita erisnimiä, joissa jokainen kirjain kirjoitetaan isolla?
Kuuluuko minua kiinnostaa NHL:n tähdistöottelu, vaikka kannatankin NHL-seuraa? Onko se ihan ok vaikka minun mielestäni kyseessä on helvetin hölmö tapahtuma?
Ehkä siellä on joku all-you-can-drink tyylinen buffetpöytä? Tuosta sitten jatkamaan iltaa ravinteliin. Veikkaus maksaa taksin ja narikan.
Billy Tibbetts teki HPK:ssa 4:ssä ekassa pelissä tehot 4+4=8 ja +6. En sitten muista miten jatkui HIFKissä mutta tahti kyllä hiipui.Kuka on liigan tehokkain vahvistus kesken kauden? Kuka on vetänyt parhaimmat tehot esim ekassa viidessä pelissä tai edes vaikka ensimmäisessä pelissään kun on tullut kesken kauden mukaan?
Billy Tibbetts teki HPK:ssa 4:ssä ekassa pelissä tehot 4+4=8 ja +6. En sitten muista miten jatkui HIFKissä mutta tahti kyllä hiipui.
Olisiko ollut Youtube-linkin koestus tämän uuden automaattisen linkkitekstiominaisuuden kanssa? Moderaattori-ketjussa tästä ainakin ilmoitettiin, ja kuulemma huonosti toimi.Mitä tuo ylläpidon poistama viesti piti sisällään?
Hyvät naurut Netistä, part #2 - Sivu 272 - Jatkoajan keskustelupalsta
(Linkin takana Jatkoajan "Hyvät naurut netistä"-ketju.)
Olisiko ollut Youtube-linkin koestus tämän uuden automaattisen linkkitekstiominaisuuden kanssa? Moderaattori-ketjussa tästä ainakin ilmoitettiin, ja kuulemma huonosti toimi.
Kuka on liigan tehokkain vahvistus kesken kauden? Kuka on vetänyt parhaimmat tehot esim ekassa viidessä pelissä tai edes vaikka ensimmäisessä pelissään kun on tullut kesken kauden mukaan?
Toissa kaudella Shawn Bates iski IFK:ssa 4:ssä ekassa matsissa tehot 2+8=10 (2,5 p/ottelu). Pian tämän jälkeen tahti sitten hiipui ja vammat päättivät kauden jo tammikuussa.Billy Tibbetts teki HPK:ssa 4:ssä ekassa pelissä tehot 4+4=8 ja +6.
Tästä tuli muuten yksi tyhmä kysymys mieleeni. Mihin katosi se salarakkaiden toinen povipommi-/kohupuolisko? Se silikoniblondi, jota tämä liekkipaita-/juntti-Keskinen hoiteli viitisen (?) vuotta sitten. Mikä sen nimi edes oli?Mikä on ennätys yhdellä julkkiksella olevien lisänimien määrässä? salarakas-bb-kohu-povipommi-laulaja-jamitälie-Martina Aitolehti on varmaan aika korkealla?
Marika Fingerbang? Siis Fingerroos... Sai lapsen miehensä kanssa, just sen ketä haukkui lehdessä tyhmäksi, köyhäksi ja huonoksi sängyssä.Tästä tuli muuten yksi tyhmä kysymys mieleeni. Mihin katosi se salarakkaiden toinen povipommi-/kohupuolisko? Se silikoniblondi, jota tämä liekkipaita-/juntti-Keskinen hoiteli viitisen (?) vuotta sitten. Mikä sen nimi edes oli?
Toinen tyhmä kysymys: mitä vittua mä teen edellisellä tiedolla?
Satakuntalainen (?) sanonta: "voi perseen suti." Niin mikä se on? Se perseen suti?
Satakuntalainen (?) sanonta: "voi perseen suti." Niin mikä se on? Se perseen suti?
Tuo parahdus juontanee juurensa länsinaapurista, jossa manaillaan sanaparilla "sjutton också" eli vapaasti suomennettuna "hitto soikoon". Tosin eipä tämäkään selitä lausahduksen alkuperää eikä varsinkaan sitä, miten matka Ruotsista Suomeen on vähentänyt sanonnan numeerista arvoa yhdellä!Jos joku tietää mitä tarkoittaa "vittujen kevät" tai "helvetin kuustoista",
Kotimaisten kielten tutkimuskeskuksen artikkelissa numeerista eroa selitetään äänteiden kautta:Tuo parahdus juontanee juurensa länsinaapurista, jossa manaillaan sanaparilla "sjutton också" eli vapaasti suomennettuna "hitto soikoon". Tosin eipä tämäkään selitä lausahduksen alkuperää eikä varsinkaan sitä, miten matka Ruotsista Suomeen on vähentänyt sanonnan numeerista arvoa yhdellä!
Sjutton-sanassa on samaa voimallista suhinaa kuin paljon alatyylisemmässä voimasanassa skit. Suomen kuus(i)toista on äänteellisesti ainakin vähän lähempänä sjutton-sanan tehoa kuin tarkka käännös seitsemäntoista olisi.