Valvonko vielä tunnin, ja alan sitten katsomaan NHL-matsia?
Valvot vielä tunnin ja alat sitten katsomaan NHL-matsia.
Valvonko vielä tunnin, ja alan sitten katsomaan NHL-matsia?
You got that right, man. Game on!Valvot vielä tunnin ja alat sitten katsomaan NHL-matsia.
En kyllä muista satavarmasti kun en ole käyttänyt ko. ohjelmaa sitten kivikauden, mutta muistelen että pitää mennä master-sivulle ja tehdä sinne tekstilaatikko. Sitten painat Ctrl+Alt+3 (tai Macissa Omppu+Alt+3) jolloin siihen tekstilaatikkoon pitäisi tulla joku koodi (en muista yhtään mikä se oli, olisikohan ihan vaan A?). Sitten vaan kopioit sen tekstilaatikon toisellekin sivulle ja tallennat niin pitäisi toimia. Tai sitten ei...
Tätä temppua kokeiltiin sekä koulussa, duunissa että vielä kotonakin, mutta jostain syystä se ei toiminut missään koneessa. Onkohan kyseessä bugi?
Itse asiassa poistin koko PageMakerin pari päivää sitten eikä minulla siksi ole mitään master-sivua tehtykään. Kysymykseni vain koskee sitä prosessia, joka on hämännyt liki vuosikymmenen. Tein taittoa viitisen vuotta, ja joka kerta jouduin kirjoittamaan sivunumerot jokaiselle sivulle.Hitto kun minulla olisi ollut oikein Pagemakerin opaskirjakin mutta jokin aika heitin sen roskiin kun arvelin että ei tuota enää kuitenkaan koskaan tarvitse. En kyllä osaa muuta neuvoa antaa, minä muistelen että se meni yllä kuvatulla tavalla. Onkohan sinulla nyt jotain häikkää niissä master-sivuissa? Tai onko sinulla varmasti valittu sivut käyttämään oikeata masteria? En muista enää Pagemakerin valikoita mutta ainakin InDesignissä saa page-valikosta valittua mitä masteria mikin sivu käyttää (apply master to pages).
Itse asiassa poistin koko PageMakerin pari päivää sitten eikä minulla siksi ole mitään master-sivua tehtykään. Kysymykseni vain koskee sitä prosessia, joka on hämännyt liki vuosikymmenen. Tein taittoa viitisen vuotta, ja joka kerta jouduin kirjoittamaan sivunumerot jokaiselle sivulle.
Mikä on PageMakerissa pikanäppäin leikkausvaroille? Tätäkin kysyin muutamalta maikalta, mutta se tuotti vielä enemmän ongelmia kuin tuo sivunumerointi.
No minun mielestäni se sivunumerointi menee niin että tehdään tekstiloota masterille > aktivoidaan se ja painetaan Ctrl+Alt+3 > tallennetaan > valitaan julkaisun sivut käyttämään tuota masteria.
Ja minun muistaakseni Pagemakerissa ei saa tehtyä bleediä ollenkaan, vaan siinä pitää vaan vetää kaikki leikkuuseen menevät elementit yli sivun reunasta ja sitten kun tallennetaan PS/PDF niin määritellään siinä leikkuuvaran suuruus.
Oliko se muuten normaalia, että PM:ssa kesti sivunvaihto 5-10 minuuttia? Eli siirtyminen sivulta 3 vaikkapa sivulle 7.
Tekisi mieli sanoa että Pagemakerissa kaikki outoudet oli normaalia... Harvinaisen ärsyttävä ja paska ohjelma oli kyseessä minun mielestäni. Käsite Ei voi perua lienee tuttu kaikille Pagemakerin kanssa joskus painiskelleille...
Mutta totta puhuen, kyllä tuossa minun mielestäni on jotain vikaa ollut joko koneessa, ohjelmassa tai julkaisussa jos pelkkä sivulta toiselle siirtyminen kestää noin kauan.
Kaikkein oudointa kyseisessä ohjelmassa oli tiedostojen koko. Tein kymmenisen kertaa testin, jossa loin 40-sivuisen julkaisun, jossa siis ei ollut yhtäkään kuvaa tai grafiikkaa asetettu. Tiedoston kooksi tuli 50 mb.
Toisaalta testasin, mitä tapahtuu, kun 40-sivuisesta täynnä grafiikkaa olevasta julkaisusta poistetaan kaikki grafiikka ja 38 sivua. Tiedoston koko säilyi samana! Siis mitä vit...?!
Valaiskaa tyhmää; mitä on itsemoderointi?
Käsittääkseni itsemoderointi on sitä, että tavallinen jatkislainen hyppää moderaattoriksi moderaattorin paikalle, eli ryhtyy huomauttelemaan omatoimisesti kanssapalstalaisille näiden tekemistä sääntörikkeistä. Näin olen itse asian ymmärtänyt. Korjatkoon joku (esim moderaattorit), jos olen käsittänyt väärin.
Kyllä asia on juurikin noin, kuten tahtookirjoittaa ensimmäisessä postauksessaan toteaa, eli itsemoderoinnilla tarkoitamme juuri sitä, että joku hyppää moderaattoriksi moderaattorin saappaisiin. Kuten ennenkin, rohkaisemme kaikkia kirjoittajia raportoimaan moderaattoreille viesteistä, jotka katsotte olevan sääntöjen vastaisia. Usein se on huomattavasti viisaampi tapa toimia, kun provosoitua itse palstalla.
Kyllä varmasti moni kirjoittaja on sanktioilta säästynyt sillä, että on poistanut ja/tai muokannut kirjoitustaan ennenkun haukansilmämme ovat sen huomanneet.
Moderaattorit
Miten helvetissä 44,6% voi olla enemmistö?
Uskoo Jumalaan - 44,6%
Ei usko Jumalaan - 40,0% *
EOS - 15,4% *
Jos siis tuota hait, en tiedä.
* = keksin itse.
Tähän tuskin löytyy yhtä ja oikeaa vastausta.Kun haku johonkin työpaikkaan päättyy, kuinka usein yleensä ottavat yhteyttä, jos ovat kiinnostuneita?
Nimim. odotanko turhaan?
Asiaa tarkemmin tietämättä voisi kuvitella, että kaksi viikkoa alkaa olemaan sellainen raja, että sinä aikana pitäisi saada ensimmäinen karsintakierros tehtyä ja ilmoitukset menemään jatkoon selvinneille.
Uskoo Jumalaan - 44,6%
Ei usko Jumalaan - 40,0% *
EOS - 15,4% *
Canal Total sitoo vain kuudeksi kuukaudeksi, mutta kanavatarjonta on suppeampi. Tosin futista tulisi sitten tuutin täydeltä, NHL:llää ei kaiketi ollenkaan. Leffatarjonta pikatsekkauksella laadukkaampi kuin Viasatilla.