Kuinka pitää vastata kiitokseen, kun on avannut tuntemattomalle/tutulle oven? Ole hyvä kuulostaa jotenkin...oudolta?
Itse vastaan yleensä "eipä mitään".
Kuinka pitää vastata kiitokseen, kun on avannut tuntemattomalle/tutulle oven? Ole hyvä kuulostaa jotenkin...oudolta?
Kuinka monta tuotetta pitää ostaa R-kioskilta/huoltoasemalta, ettei myyjä enää kysy "Ja sitten?" tai "Tuleeko muuta?"
- Ostat aina samaa tavaraa samalta myyjältä. Kun kymmenennen kerran ostat yhden ässä-arvan, luulisi muistavan. Jos ei muista, niin muistuta. Kun tarpeeksi kauan on muistutettu, niin eiköhän tuo opi. Ellei ota itseensä ja lopeta.
Menen ensimmäisestä ovesta edellä, pidän sitä auki takana tulevalle ja sitten avaan jälkimmäisen oven, josta annan naisen mennä edellä.Kun herrasmies kerran avaa naiselle oven, niin mitenkäs toimitaan, jos ovia onkin kaksi peräkkäin (esim. tuulikaappi tms.)?
Tämäntyyppisissä ovenavaustilanteissa naisosapuolikin voisi käyttää pelisilmää, eikä yrittää juosta herrasmiehen kanssa kilpaa ovelle, vaan himmata jotta mies ehtii raapia tarvittaessa oven auki vaikka saranapuolelta. En tiedä tekeekö osa naisista sen tahallaan vai tiedostamatta, mutta joillekin oven avaaminen on lähes mahdotonta, ikäänkuin eivät tietäisi että mies avaa oven.Entäs miten toimit, kun ovi voi olla millä puolella tahansa ja aueta minne päin tahansa, ja jollei käy tuuri, niin pitäisi ehtiä äkkiä kiertää sinne naisen toiselle puolelle?
Ensi kerralla sanot, että kun kerran tuli puheeksi, niin tarjoapas tulta.Vuoden verran kun on Kaisaniemen ärrältä napannut töihin mennessä camelia askin messiin, niin pikkuhiljaa on tosiaan se kysely loppunut. Joskus kyllä yllätän ne ja ostan kaksi askia. Menevät ihan hämilleen. Sinänsä mua vähän ärsyttää toi tuliko muuta kysely, kyllä mä osaan kerralla kertoa mitä mä haluan.
Se on sporttista. Oikeasti en tiedä, samaan olen kiinnittänyt huomiota, googlen kuvahaku ei tosin tuota "aina" määrettä täysin tue.Minkä helvetin tähen Kari-Pekka Kyröllä on aina valkoinen poolopaita pukutakin alla haastatteluissa? Eikö sillä ole yhtään kauluspaitaa, vai haluaako Kyrö korostaa tällä jotenkin hänen "mystisyytään"?
Eli edellinen selkosuomeksi käännettynä: Mitä tarkoittaa rahastointi?
Nyt kun on taas se aika vuodesta, kun kateellisuus ja uteliaisuus nostavat päätään, kysynkin, mitä tarkoittaa esimeriksi liigapelaajien palkkojen yhteydessä ilmoitettu rahastointimahdollisuus?
Nyt kun on taas se aika vuodesta, kun kateellisuus ja uteliaisuus nostavat päätään, kysynkin, mitä tarkoittaa esimeriksi liigapelaajien palkkojen yhteydessä ilmoitettu rahastointimahdollisuus?
Heh, saivartelin tuosta asiasta joskus muinoin tässä samaisessa ketjussa (viesti) Sinänsä jännä, että metafora "elämän ylämäki" positiivisena käsitteenä juontaa kai juurensa lineaarisesta mallinnuksesta, jossa ylöspäin kohoava kuvaaja (viiva) kertoo positiivisesta tuloksesta. Vai onko kyse sitten siitä, että ihmiselle "mäen päällä" on tavoiteltava taso, joten ylämäki kuvastaa siinä mielessä matkaa kohti parempaa? Harvempi kuitenkaan ylämäistä esimerkiksi lenkkipolulla tykkää, joten on kyllä kerrassaan kimurantti kielikuva.Miksi monet puhuvat ylämäestä hyvänä, kun taas toiset huonona, koska se on raskaampi. Ja sama pätee toisin päin, eli alamäki on toisille loistava mutta toisille taas huono (mm. minun mielestä alamäki on että kaikki menee päin v******). Kumpi on oikeampi tapa, vai onko molemmat ihan yhtä oikeita?
Ah, kiitos kaikille teille kolmelle toinen toistaan täydentävistä vastauksista. Kyse on siis yksinkertaisuudessaan sijoittamisesta, esimerkiksi salkunhoitajaa apuna käyttäen. Nyt selkis!Ja varsinainen pointti tässä on että pelaaja maksaa tuloistaan näin vähemmän veroa. Esim. 300 000€ palkasta hän rahastoi vaikka 100 000€, ja maksaa nyt verot 200 000€:sta. Uransa jälkeen pelaaja alkaa purkamaan rahastoaan ja maksaa tuosta rahastoidusta 100 000€ verot hieman maltillisemmin. (ellei ole jostain syystä päässyt/joutunut esim. Nokian johtoryhmään ja tienaa enemmän kuin peliurallaan)
Sähkökaapissa on kohta, jossa lukee Jakamo Data. Sitten on 1.1, 1.2, 2.1, 2.2, 3.1, 3.2. Vastaavasti olohuoneessa ja makuuhuoneessa on samoja numeroita. Millä ihmeellä nuo pitäisi sitten saada toimimaan, kun ainoastaan tuolla datajakamolla pääsen nettiin. Aika ankeaa olla netissä vaatehuoneen lattialla.
Kirjoitteleeko Jatkoajan moderaattorit omilla nimimerkeillään tänne?
Historioitsijat voivat vastata tähän:
Miten PageMaker 7.0:ssa luodaan automaattinen sivunumerointi?