Työsulkupakolaiset Jokereissa

  • 258 973
  • 662

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
IS: Teemu Selänne valmiina Jokereihin - SM-liiga - Urheilu - HS.fi

Hetki sitten luin pätkän MTV3.Fi:n sivuilta, jossa Teemu miehekkäästi väittää uskovansa, että liiga käynnistyy pian, ja nyt sitten tämä.

Melkoisen ympäripyöreä tilanne, mutta toivotaan nyt toki että "Salama" nähtäisiin Ilmalassa vielä kerran...

Positiivinen fiilis jäi tästä jälkimmäisestä haastattelusta, mutta kun kyseessä on HS:n ja IS:n tekemät jutut en oikein tiedä miten suhtautua. Kuitenkin kuulostaa hyvältä kun näitä juttuja alkaa tulemaan vähän runsaammissa mitoissa.
 

Käyhkönen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, IFK:ssa on myös hyviä pelaajia.
maalivahdit ?

Onko mitään tietoa Kari Lehtosesta ? mv osasto on varmaan heikoin lenkki sen jälkeen kun loukkaantumissuma kenttäpelaajien kohdalla helpottaa
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Onko mitään tietoa Kari Lehtosesta ? mv osasto on varmaan heikoin lenkki sen jälkeen kun loukkaantumissuma kenttäpelaajien kohdalla helpottaa
Karin jenkkivaimo synnyttää kohta perheen ekan muksun (ellei ole syntynyt jo) ja kuulemma aikoo viettää skidin kanssa aikaa (Dallas Starsin sivuilla oli video) Dallasissa. Ei tainnut kiirettä olla pelipaikan suhteen. Veikkaan, että Lehtonen liikahtaa vasta jos koko kausi peruuntuu.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
En tiedä olisiko tästä pitänyt ketutus- vaiko positiivisuus-ketjuun kirjoitella, mutta laitetaan tänne sitten. Muutama tunti sitten siis hylättiin NHLPA:n ehdotus/ehdotukset ja alkaa näyttään siltä, että koko kausi alkaa olemaan aika lähellä peruuntumista. En nyt spekuloi yhtään työsulusta ja niistä neuvotteluista, koska en asiaa tarkemmin seuraa enkä oikeastaan tiedä kunnolla asioista.

Pointtina siis se, että positiivistahan tämä työsulku on Jokereille, sillä Karlssonin Erik todennäköisesti omien sanojensa mukaan pelaisi koko kauden jopa täällä, sekä Valtteri Filppulalla on sopimus työsulun keston ajaksi Jokereihin. Lisäksi kaikkien odottama Selänteen Teemu suurella todennäköisyydellä liittyy joukkueeseen, kunhan jotain varmaa rapakon toisella puolella tiedetään. Vitutuus-ketjuun olin tätä viestiä postaamassa sen takia, että itse haluaisin NHL:n alkavan sekä olisi kiva nähdä miten joukkue pelaisi ilman Erikiä sekä Vallea kun kaikki saataisiin lasaretistakin askiin.

Ja vielä lopuksi, onko Selänne viimeinen pelaaja joka tänne tulee? Spekuloin tätä siksi, että Kekäläinen sanoi Karlssonin debyyttiottelussa Urhon lähetyksessä, että median esittämät kustannukset pelaajista ovat "höpöhöpöä". Jotkut tuolla puhuvat, että meillä on maalivahtiongelma... (itse en asiaa näin näe eikä tähän tarvitse tarttua, ei ole ihan oikea ketju sille väittelylle :)).
 

BrxA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tiedä olisiko tästä pitänyt ketutus- vaiko positiivisuus-ketjuun kirjoitella...

Itsellä reaktiot tähän olivat luokkaa "JES!". Yksi tälläinen kausi mahtuu muiden kausien joukkoon helposti, varsinkin kun sattuu vielä olemaan temen viimeinen (?) kausi. Haluan kerrankin, että NHL ei ala. Olen tosin hiukan itsekäs sillä en seuraa NHL kuin aamu-uutisten voimin sekä mahdollisesti pudotuspelejä hiukan tarkemmin.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
En tiedä olisiko tästä pitänyt ketutus- vaiko positiivisuus-ketjuun kirjoitella...

Täällä ainakin nykyinen tilanne on hyvä kakkonen, ykkösenä NHL-kauden alkaminen. Ilman onnistuneita nimekkäitä työsulkuvahvistuksia tämä olisi sietämätön tilanne. Senkin takia, että tämä on todennäköisesti Teemun viimeinen kausi. Minusta on itsekästä toivoa Teemun lopettavan uran muualla kuin siellä missä hän itse sen haluaisi lopettaa - Anaheimissa.

Ja olen itsekin itsekäs, toivon todella paljon Teemun saapumista Jokereihin nyt kun tilanne on rapakon takana ilmeisen jumissa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
En tiedä olisiko tästä pitänyt ketutus- vaiko positiivisuus-ketjuun kirjoitella, mutta laitetaan tänne sitten. Muutama tunti sitten siis hylättiin NHLPA:n ehdotus/ehdotukset ja alkaa näyttään siltä, että koko kausi alkaa olemaan aika lähellä peruuntumista.

...

Ja vielä lopuksi, onko Selänne viimeinen pelaaja joka tänne tulee?

Ehdotuksen hylkääminen ei tarkoita vielä koko kauden hylkäämistä, vaan ainoastaan sitä, ettei kausi ala 2.11. Se puolestaan tarkoittaa ettei kokonaista (täyttä 82 pelin runkkaria) kautta voida pelata. Saatoit tarkoittaakin tätä, mutten ollut varma. Meikäläinen on sen verran itsekäs myös että tämä on todella hyvä uutinen, nimenomaan Teukka Salaman takia.

Toisesta kohdasta, mielestäni Keklu on sanonut ettei uusille NHL-vahvistuksille ole enempää tarvetta mutta Teemulle löytyy paikka jos niin haluaa. Ja ketäpä sieltä enää olisi tulossa? Rudi ilmoitti ettei pikkuveli ole tulossa, Sooni meni jo, Leino on liian kallis ja Lehtosella on muksu kohta hoidettavana. Toki ainahan voisi napata sen Vallen ehdottaman Kronwallin tohon Karlssonin vierelle...
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
En tiedä olisiko tästä pitänyt ketutus- vaiko positiivisuus-ketjuun kirjoitella, mutta laitetaan tänne sitten. Muutama tunti sitten siis hylättiin NHLPA:n ehdotus/ehdotukset ja alkaa näyttään siltä, että koko kausi alkaa olemaan aika lähellä peruuntumista. En nyt spekuloi yhtään työsulusta ja niistä neuvotteluista, koska en asiaa tarkemmin seuraa enkä oikeastaan tiedä kunnolla asioista.

Ketutus-ketjuun sanoisin. Naapurifirman Jokerifanin sanoin: "Mä en vittu mitään hemohes-mestaruutta halua, vaan ihan oikean mestaruuden ilman työsulkuja". Hyvin sanottu, ja mä voisin IFK:n näkökulmasta heittää ihan saman. Toki menestys otetaan aina vastaan, mutta pointti lienee selvä.
 

Magenta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Ketutus-ketjuun sanoisin. Naapurifirman Jokerifanin sanoin: "Mä en vittu mitään hemohes-mestaruutta halua, vaan ihan oikean mestaruuden ilman työsulkuja". Hyvin sanottu, ja mä voisin IFK:n näkökulmasta heittää ihan saman. Toki menestys otetaan aina vastaan, mutta pointti lienee selvä.

Vähän kaksipiippuinen juttu, itselle ei ole henkilökohtaisesti väliä, koska kyllä ne muutkin niitä miehiä tuo eikä nuo voimasuhteet ole merkittävästi muuttuneet kauden alusta. Aivan yhtä korkealle arvostaisin työsulkuvuoden mestaruuden kuin minkä tahansa muunkin.
 

BrxA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ketutus-ketjuun sanoisin. Naapurifirman Jokerifanin sanoin: "Mä en vittu mitään hemohes-mestaruutta halua, vaan ihan oikean mestaruuden ilman työsulkuja". Hyvin sanottu, ja mä voisin IFK:n näkökulmasta heittää ihan saman. Toki menestys otetaan aina vastaan, mutta pointti lienee selvä.

Tässä tapauksessa vaakakuppi on varmaan melko tasan jos siellä on 3 huippua ja monta tuoretta omaa junnua (teräväinen,pulkkinen...).Näiden lisäksi muillakin on kovia vahvistuksia joten hemohesmestaruudesta ei voitane aivan puhua. Mietin kuitenki itse aivan samaa joku päivä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Vähän kaksipiippuinen juttu, itselle ei ole henkilökohtaisesti väliä, koska kyllä ne muutkin niitä miehiä tuo eikä nuo voimasuhteet ole merkittävästi muuttuneet kauden alusta. Aivan yhtä korkealle arvostaisin työsulkuvuoden mestaruuden kuin minkä tahansa muunkin.

No onhan siellä muutamalla joukkueella rosteri ihan työsulkulaisten varassa. Kunhan Koivun klaani saapuu Turkuun, niin siellä on puolustuksessa 3 työsulkupelaajaa(Nummelin palaa Sveitsiin, jos työsulku loppuu), eli puolet ja hyökkäyskin ihan eri kaliiberia jos molemmat Koivut ja Korpikari ovat kehissä. Kirjoitin joskus viikkoja takaperin, että Jokerit olisi suurin menettäjä sulun loppuessa, mutta länsirannikolle on nyt se viitta siirtynyt vahvasti. Ja kyllä minäkin osaisin työsulkumestaruuttakin arvostaa. Mieluummin kuitenkin NHL käyntiin.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Jotkut tuolla puhuvat, että meillä on maalivahtiongelma... (itse en asiaa näin näe eikä tähän tarvitse tarttua, ei ole ihan oikea ketju sille väittelylle :)).

Niin jos koko kausi näyttää peruuntuvan on mielestäni veskariosasto (Teemun lisäksi), mihin enää vahvistuksia tarvitsee hommata. Ensimmäisenä odotellaan tietenkin Kärppä Lehtosen tilanne, josko vaikka tammikuussa olisi liikahtamassa johonkin päin. Jos ei niin otetaan joku muu veskari (harmi kun Timppa Tomppa ei pelaa).
 

jeani

Jäsen
Ja kyllä minäkin osaisin työsulkumestaruuttakin arvostaa. Mieluummin kuitenkin NHL käyntiin.

Itse arvostaisin ”työsulkumestaruutta” jopa enemmän kuin normaalivuoden mestaruutta. Whinettäjien puheet ”hemohes-mestaruudesta” eivät tuntuisi missään.

Mitä me sillä NHL:llä? Suomessahan tässä ollaan, joten kannatetaan kotimaisia joukkueita. Toki NHL:ssäkin tuetaan suomalaispelaajia ja heidän joukkueitaan, mutta vielä parempi jos nämä suomalaiset pelaavat Suomessa.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Itse arvostaisin ”työsulkumestaruutta” jopa enemmän kuin normaalivuoden mestaruutta. Whinettäjien puheet ”hemohes-mestaruudesta” eivät tuntuisi missään.

Mitä me sillä NHL:llä? Suomessahan tässä ollaan, joten kannatetaan kotimaisia joukkueita. Toki NHL:ssäkin tuetaan suomalaispelaajia ja heidän joukkueitaan, mutta vielä parempi jos nämä suomalaiset pelaavat Suomessa.
Boldattu itse

Jos työsulkupelaajat olisivat vain ja ainoastaan suomalaisia ymmärtäisin logiikkasi. Termi hemohes-mestaruus voi juontaa juurensa siitä, että myös ulkomaalaisia työsulkuvahvistuksia hankitaan eikä ainoastaan tyydytä kotiuttamaan omia poikia - kuten olet saattanut huomatakin jos seuraat ollenkaan SM-liigaa.

Sehän on ainakin osittain totta, että työsulkumestaruus ratkotaan oletusarvoisesti kovempien pelaajien seurassa joten mestaruuttakin pitäisi voida arvostaa enemmän, eikö totta? Mitä enemmän työsulkuvahvistuksia yms tulee liigaan, niin sitä parempia pelaajia joukkueilla on käytettävissään. Tietysti SM-liigassa joukkueiden mahdollisuus käyttää resursseja eroaa niin paljon toisistaan, että pienemmillä markkina-alueilla se tuntuu epäreilulta. Sitähän se onkin.
Edit: Lisätään tähän vielä, että pitää muistaa etteivät parhaat pelaajat tarkoita automaattisesti parasta joukkuetta. Onhan Suomikin voittanut kahdesti maailmanmestaruuden.

Itse toivoisin NHL:n alkavan vain NHL:n takia, en sen takia taistellaanko SM-liigassa "hemohes-mestaruudesta".
 

Jeffrey

Jäsen
Itse arvostaisin ”työsulkumestaruutta” jopa enemmän kuin normaalivuoden mestaruutta. Whinettäjien puheet ”hemohes-mestaruudesta” eivät tuntuisi missään.

Tähän vahvasti sama. Pelin tasohan on nyt ihan toista luokkaa kuin ilman näitä pakolaisia. Toisekseen meidän loukkaantumis suma on ollut niin massiivinen, että ilman näitä vahvistuksia meidän pelit saattaisi olla jo esimerkiksi Playoffeja katsoen pelattu.

Aika erikoista, että jullit ratsastaa kertomaan jo lokakuussa, että "jos te tänä vuonna voitatte mestaruuden, on se väärin voitettu". Noinko paljon siellä ahdistaa?

Takaisin työsulkupakolaisiin. Sidney Crosby kertoi alkavansa katsella Euroopan suuntaan. Sattuisiko meidän rosterista löytymään miehen vanhoja tuttuja, vaikka SBA?
 

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
Ketutus-ketjuun sanoisin. Naapurifirman Jokerifanin sanoin: "Mä en vittu mitään hemohes-mestaruutta halua, vaan ihan oikean mestaruuden ilman työsulkuja". Hyvin sanottu, ja mä voisin IFK:n näkökulmasta heittää ihan saman. Toki menestys otetaan aina vastaan, mutta pointti lienee selvä.

Ymmärrän tämänkin puolen. Meille tämä asia on tärkeä siinä mielessä että olisi mahdollisuus nähdä Teukka rosterissa ja vetämässä viimeistä kautta liigassa / ylipäänsä. Sen lisäksi JOS me voitettaisiin mestaruus kolmikolla selanne-filppula-karlsson, olisi siinä 2/3 jokeritaustaisia pelaajia. Jos niillä kolmella ei olisi taustaa jokereissa ennestään, voisin yhtyä näkemykseen.

Mutta, summasummarum lakko jatkukoon ja Teukka rosteriin.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Takaisin työsulkupakolaisiin. Sidney Crosby kertoi alkavansa katsella Euroopan suuntaan. Sattuisiko meidän rosterista löytymään miehen vanhoja tuttuja, vaikka SBA?

Jani Ritahan taitaa olla Sidneyn (kavereiden kesken Side) entinen ketjukaveri Penguinsista kaudelta 2005-2006. Ainakin muutaman matsin ovat vääntäneet vitjakumppaneina.
 

Rakettipulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mua ei vois vähempää kiinnostaa millä pelaajilla mestaruus voitetaan. Haluan vain nähdä aivan vitun siistiä sexy-hockeya, mahdollisesti Teukan Jokereissa ja kirsikkana kakun päälle, sen kauan odotetun Kanada-maljan Väänäsen käsissä! Jos jotkut tykkäisivät puhua silloin jostain hemohes-mestaruudesta, niin se heille suotakoon. Ruikuttajat ruikuttaa anyway, joten niille voi kääntää selkänsä.
 

profiler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Omalta osalta toivon NHL-kauden tulevan pelatuksi.

V.Filppulan ja etenkin Erikin seuraaminen on toki huikeaa viihdettä ja siten hieno lisä syksyyn, mutta täyttää kuitenkin vain viihteen osion jääkiekon kiehtovuudessa. Se toinen osio - pitkäjänteinen joukkueurheilu - jää hieman laimeaksi, kun mukana on pelaajia, jotka mieluummin pelaisivat (ja taidollisesti kuuluisivat) toiseen sarjaan ja joukkueeseen.

Haluaisin, että jokaiselle Jokeri-pelaajalle pelaaminen Jokereissa on juuri se asia mitä he haluavat eniten. On syy haluun sitten kasvattajaseura (Eronen, Teräväinen jne.), siihen palaaminen (Väänänen, I.Filppula), omalla uralla eteenpäin pyrkiminen (Rask, Nordlund,...) tai muuten vain paras paketti (Ruutu, Hahl,...).

NHL-pelaajat kuuluvat eri sarjaan ja sen sarjan ollessa tilapäisesti epäkunnossa pelaavat täällä. Paikallisen mestaruuden ratkaiskoon pelaajat, jotka kuuluvat tänne.

Hemohes-mestaruus on muuten hyvin kuvaava termi. Toinen voisi olla Ranskan ympäriajon voitto...
 

jeani

Jäsen
Jos työsulkupelaajat olisivat vain ja ainoastaan suomalaisia ymmärtäisin logiikkasi. Termi hemohes-mestaruus voi juontaa juurensa siitä, että myös ulkomaalaisia työsulkuvahvistuksia hankitaan eikä ainoastaan tyydytä kotiuttamaan omia poikia - kuten olet saattanut huomatakin jos seuraat ollenkaan SM-liigaa.

Toki toki, mutta kun NHL:ää seuraan, niin seuraan sitä suomalaisten pelaajien takia. Ei nyt sekoiteta asioita. Ei minulla ole mitään muidenkin kuin suomalaisten pelaajien SM-liigaan tuloa vastaan.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Kuulin, että Valtteri on visiteeramassa Teemua Anaheimissa. Mikähän on reissun tarkoitus, onko hoitamassa omia asioitaan, jeesaamassa Teemua muuttokuorman kanssa vai hoitamassa jotain kremppaa. Ainakin golf on kundeille kuulemma maistunut.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kuulin, että Valtteri on visiteeramassa Teemua Anaheimissa. Mikähän on reissun tarkoitus, onko hoitamassa omia asioitaan, jeesaamassa Teemua muuttokuorman kanssa vai hoitamassa jotain kremppaa. Ainakin golf on kundeille kuulemma maistunut.

Veroja pakoon niin paljon, kuin mahdollista ja mahdollisesti tekemässä tuttavuutta tulevan ketjukaverin kanssa? Ehkä selittää miten Lämän ja Tomen sexxxikiekkoa pelataan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös