Erityisopettajana toimin tämän lukuvuoden
+ ok palkka
+ siisti päivätyö, mahdollisuus ulkoiluun
+ pitkät lomat
+ pääosin samanhenkinen työyhteisö
+ pääosin mukavat "asiakkaat"
+ paljon vapauksia toteuttaa duuniaan, kunhan pysyy määriteltyjen kokonaisuuksien sisällä
(Omaa ainettani historiaa ja yhteiskuntaoppia opettaessani ehdottomasti suurin plussa työssäni on ollut se, ettei työ tunnu työltä, vaan harrastukselta, josta saa palkkaa. Yksikään päivä päätoimisena hissanmaikkana ei ole tuntunut väkinäiseltä, vaan joskus olen jopa odottanut tunteja, joille olen vapaa-ajallani kehittänyt jotain uutta koukkua. Toivon todella, että pääsen vielä päätoimisesti oman aineeni kimppuun, vaikka markkinat ovat erittäin kilpaillut.)
- ei hirveästi etenemismahdollisuuksia, toimenkuva on ilman erityistä omaa aktiivisuutta varsin staattinen.
- muutama mulkku kollega saa toisinaan fiiliksen latistumaan, mutta onneksi tätä tapahtuu kuitenkin aika harvoin
- muutama oppilas työllistää samoilla asioilla toistuvasti, mutta tästä on vain opeteltava olemaan välittämättä, siis siten, etten minä voi ketään kantaa peruskoulun lävitse
Nykyiseen duuniini olen tyytyväinen, mutta kun on kokenut, miten paljon intohimo johonkin tuo sisältöä leivän ansaitsemiseen, tuntuu tämä ok ansiotyö turhan paljon työnteolta.