Mainos

Työ jota et mielelläsi tekisi?

• 12 802
  • 63

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Viestin lähetti Designer

Ensihoitaja. Sanotaan, että ruhjoutuneisiin ihmisiin, irronneisiin raajoihin ja syliin kuoleviin vauvoihinkin tottuu tai turtuu, mutta en halua käydä läpi sitä prosessia.
Sama täällä.
Jos pakko olisi vaihtaa alaa, niin hoitoalan jättäisin kyllä viimeisten joukkoon.
Enkä sano tätä siksi että jotenkin vähättelisin kyseistä työtä.
Päin vastoin, se on arvokasta ja välttämätöntä työtä josta maksetaan ihan liian vähän palkkaa.
Mun henkinen kantti vaan ei kestä katsoa avuttomia esim. liikenne onnettomuudessa ruhjoutuneita ihmisiä.
Lisäksi tekee pahaa katsoa kaikkia kehitysvammaisia, niiden kanssa en haluaisi joutua tekemisiin.
Enkä tätäkään sano mitenkään väheksyen, vaan pelkästään siksi että mun oma henkinen kantti ei kestäisi työskennellä sellaisten ihmisten parissa.

No sitten on kaiken näköinen sarjatyö jota en kyllä haluaisi myöskään tehdä.
Olin aikoinaan opiskeluaikana kesätöissä särmäyspuristimella, jossa tyypillisesti
n. 1 mm teräslevy työnnettiin särmäyspuristimeen ja polkaistiin polkimeen, jolloin levyyn tuli 90 asteen taitos.
Taitettu levy trukkilavalle ja uusi suora levy puristimeen, polkaisit, taittunut levy trukkilavalle,
uusi levy puristimeen, polkaisit jne.
Tällaista työtä kun teki 8 h + joskus ylitöitä iltaisin ja viikonloppuisin Vapusta Syyskuun alkuun,
niin jo maistui lukuhommat syksyllä ja talvella.
Muuten olen kyllä kaikkiruokainen työn suhteen.
Eli jos pakko on, niin en pelkää ruveta tekemään ruumiillistakaan työtä eli ns. oikeita töitä.
Siitäkin huolimatta, että kroppa on tottunut pääasiassa toimistohommissa lusmuiluun siitä lähtien, kun sain opiskeluni vuonna 1986 päätökseen.

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä tulee:

sairaanhoitaja: hirvittävä työtaakka
kehniolla palkalla

lastentarhanopettaja: kts edell.

opettaja: kts. edell. Enkä jaksaisi kuunnella nykylasten vittuilua sun muuta hullunmyllyä

poliisi: tarviiko perustella ?

kirurgi: sisälmysten näkeminen ei ns. paranna allekirjoittaneen oloa

HKL:n kuski: pitäisi aina olla kuin naantalin aurinko, mutten joku kirjoittaa Hesarin yleisöosastolle

Samalla nostan hattua niille, jotka ovat em. ammatin valinneet

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jääkiekkojoukkueen toimitusjohtaja. En kadehdi The Sir Penan hommia - liikennevaloissakaan ei saa olla rauhassa. Aina on joku louskuleuka mäyhäämässä vahvistuksista parvekkeen oven takana. Leukanivelet on kovilla, takahampaiden paikat uusitaan kuuden kuukauden välein ja parturit huutelee hävyttömyyksiä perään. Sponsorit on aina pettyneitä, fanit ilkeitä ja pelaajat kiekuu, ettei kirjopesuohjelma toimi. Jostain syystä Suomenhevosten kannatusyhdistyskin on pääasiallisesti korpeentunut.
Ja jos jossain onnistuu, niin se on takuulla väärin onnistuttu.

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kaupan kassa

Kaupan kassaksi en haluaisi. Ihmisillä on aina kassalle tullessa pinna kireellä ja nopeasti pitää päästä eteenpäin. Työ on yksitoikkoista ja sitä on luultavasti koko ajan.

Kärppien maskotiksi. Maskotti oli niin typerän näköinen että saisin varmasti kavereilta turpaan jos myöntäisi että hilluu sen "kärpän" sisällä.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Plussa-Pallo. Vaarallinen homma, kun ihmiset saattavat ihan ilman syytä pahoinpidellä. Samaten homma vaatisi täydellistä itsensänolaamista.

IFK:n toimitusjohtajan pesti ei myöskään kiinnostaisi.

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Sistis
Plussa-Pallo. Vaarallinen homma, kun ihmiset saattavat ihan ilman syytä pahoinpidellä. Samaten homma vaatisi täydellistä itsensänolaamista.

Mä kuulin kanssa tästä, mutta onko tästä joku lehtijuttu tms? Missä tämä tapahtui? En haluaisi myöskään olla muumipeikko.

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Stone Cold: Kas vain! Joku muukin on ollut vetämässä lautaa (ja kuunnellut Stonea?). Maailmanlopun hommaa: Hullu sahuri saa bonuksia mitä enempi pistää tavaraa läpi, aloittaa hommat minuutilleen ja kaikki kaksi (2) taukoa kestävät tasan 20 min kumpikin. Hihna senkuin tuo lautaa minkä kerkiää ja välillä pitäisi ehtiä rimoittaakin se halvatun lautapino. Ei herkkua, ei olleskaan.

Eipä minusta olisi myöskään hoiva-alalle, sillä en kestä nähdä vaurioituneita ihmisiä (millään tavalla). Sen sijaan opettajana olisin mielelläni, sillä minulle ei vittuilla! Lisäksi uskoisin olevani myös innostava ja motivoiva, mutta en siis ole kokeillut ko. tointa. Kunhan arvelen.

Marjanpoiminta ei myöskään kuulu suursuosikkeihin. Ja puhelinmyyntiin en rupee. Muuta myyntityötä voisin tehdäkin, mikäli artikkeli olisi kunnossa.

Aika pitkä lista tästä tulisi, mutta lähinnä vain innostuin noista ah niin ihanista saha-muistoista...

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
En ryhtyisi enää:

Kertakäyttöastioita valmistamaan kartonkipaperista, enkä kyllä muovistakaan. Teet pahvimukia Su-Ma yönä ja vahdit, että siinä kupissa pysyy vesi puolituntia ja että kuvio on suorassa. Pahvimukissa.

Raksalle kantamaan kaakelia juopoille laattamiehille. Merivuosaari tammikuussa on kylmä paikka.

En olisi koskaan ryhtynytkään:

Silmänkerääjäksi teurastamolle. Älkää kysykö miksi, mutta ainakin Forssassa on jonkun kaverin duunina joka päivä noukkia sian- & lehmänsilmiä ämpäriin.

Kapiainen onkin jo sanottu.

Tarjoilijaksi minkäänsortin kapakkaan.

McDuuniin.

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Mitäs vikaa kapiaisen hommassa on? Eipä paljon helpommalla rahaansa voisi enään tehdä ja pienellä päänvaivaamisella sitä on mahdollista tehdä ihan mukavasti. Aikaisin eläkkeelle, harrastus mahdollisuus työaikana, upseerikerho jne. jne. Jos olisi nuorempi voisin jopa vakavasti harkita.

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti TBK
Mitäs vikaa kapiaisen hommassa on?

En nyt muista monen vuoden rääkin joutuu käymään läpi ennen kapiaiseksi valmistumista eikä taida olla ollenkaan mikään läpihuutojuttu. Yksi niistä hommista joihin pitää todella haluta. Mielenvikaisuuden ohella.

Tobias

Jäsen
No laitetaan listaa perkele:

Kaikki hoivatyö. Mut kaikki kunnia tämän todella tärkeän ja rankan työn tekijöille.

Sossun + Kelan työt, lukuunottamatta ehkä johtoportaan tehtäviä. (Tosin uskon saavani nykyisestä yksityisen sektorin asiantuntijatyöstäni enemmän liksaa kuin kyseisestä johtajan työstä.,) Tähän vaikuttaa paljon se, että mua vituttaa suunnattonmasti, että monet työkykyiset laiskat paskat hakee sossusta rahaa silkkaa laiskuuttaan heikentäen niiden turvaa, ketkä todella ovat ilman omaa syytään joutuneet pulaan. Joten kanavoin vitutustani ehkä väärään paikkaan. Mutta tuota työtä en tekisi.

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti vision
En nyt muista monen vuoden rääkin joutuu käymään läpi ennen kapiaiseksi valmistumista eikä taida olla ollenkaan mikään läpihuutojuttu. Yksi niistä hommista joihin pitää todella haluta. Mielenvikaisuuden ohella.
Taisiko se olla sillain, että upseerin perusopinnot kestää vuoden ja ulos koulusta tullaan vänrikkinä, sotatieteiden kandi taitaa tulla kolmessa vuodessa ja sotilasarvo on luutnantti ja sotatieteiden maisteri istuu neljä vuotta ja on yliluutnantti. Jo jossain vaiheessa opiskeluaikaa maksetaan palkkaa, ilmainen asunto opiskelun ajaksi ja käsittääkseni myös ilmainen ruoka. Työharjoittelu aikana voi jotain tapahtua tietysti toisin. Saattaa sisältää virheitä.

En minä ainakaan näe mitään ihmeellistä, saati sitten ylitsepääsemättömän huona upseerin työssä. Jos ikä antaisi myöten ja olisin nyt opiskelupaikkaa etsimässä, niin ei mikään mahdottomuus lähteä kapiaiseksi. Eikä siihen mitään mielenvikaisuutta tarvita. Ja jos rääkillä tarkoitetaan fyysistä rasitusta, niin täytyy todeta ainakin pysyvän työssä hyvässä fyysisessä kunnossa ja vapaa-aikaa jää yhä enemmän muille harrastuksille.

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Näitähän riittää.

- opettaja
- lääkäri/sairaanhoitaja
- sähköasentaja
- siivooja
- suutari
- muuttomies
- kirjastonhoitaja
- museotyöntekijä
- erotuomari (eihän se kyllä työtä olekaan, mutta silti...)

uusiolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Tuto Hammers-95
Doping-testin valvoja

Ajatelkaa nyt. Pahimmassa tapauksessa monta tuntia joutuu tiiraamaan järkähtämättä jonkun 140 kiloisen venäläisen kuulantyöntäjättären värkkiä silmä kovana (jos joku muu, lienee kyseessä aikamoinen pervertikko), et näkee mistä se pissi tulee.
Ei sillä et mua kiinnostais myöskään unkarilaiset kiekko-/moukarimiehet . Kyseessä olis aika kusinen nakki. Tai hetkinen, tulipa siitäkin kielikuva mieleen, siis kusinen jobi.

taskuraketti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Calgary Flames.
Siivoomis duuniin mua ei saa kirveelläkään, ei kassalle, ei bussikuskiks ja Ovelta ovelle kierteleväks kauppiaaks EI IKINÄ.

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vuorotyö, olipa se mitä tahansa, ei sovi meikäläiselle. Olen joutunut vuorohommiakin tekemään olosuhteiden pakosta (lue rahapula), mutten enää siihen lähtisi. Aina oli sisäinen kello sekaisin, eikä muistanut oliko lähdössä töihin vai tulossa kotiin.

Hoitotyö. Varsinkin ensiapu tms. duuni, jossa ihmisveren kanssa ollaan tekemisissä ei vaan ole työtä, jota suostuisin tekemään. Potilaiden nostaminen, kantaminen ja peseminen ei kiinnosta. Eikä kiinnostaisi kuunnella potilaiden valitusta. Vai valittaako ne?

Ulkoilmatyöt. No kesällä menisi hyvinkin ainakin jotkut työt, mutta talvella ei. Kylmää, pimeää ja tuulista, ei kiitos. Mainitut asiat jättävät jälkensä kroppaan.

Rekkakuski. Tietä riittää ja kaljamaha kasvaa. Yksitoikkoista ja yksinäistä työtä.

Kunnioitusta niille ihmisille, jotka mainittuja töitä tekevät.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Politiikkaan en menisi, mutta onko se työtä? Ainakin siitä maksetaan kohtuullisesti joten ehkä se on. En mihinkään muuhunkaan hommaan, jossa on riski joutua julkisuuteen - siis mahdollista saada naamansa ja nimensä telkkariin tai lehtiin. Mistään hinnasta en suostuisi edes paikallislehden katugalluppiin enää.

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Kirurgi. Ei olisi meikäläisestä todellakaan tuohon työhön. Pikkunäpräystä höystettynä ihmisen sisuksilla + verellä. Hirvittää jo ajatus moisesta.

Kuppari. Ei kiitos.

Hammaslääkäri. Hyi vittu, alkaa jo oksettaa.

Erotuomari. Saat vain pelkkää paskaa niskaan, nauti siinä sitten työstäsi.,

EDIT: Lisätään vielä puhelinmyyjä.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vuorotyötä en kovin mielelläni lähde enää tekemään, varsinkaan sekavuoroilla, kuten tuossa yhden vuoden väänsin taannoin. Myyntityö ei myöskään ole mun juttuni, ellei myynnillinen osuus tule asiakaspalvelun ohessa eli käytännössä asiakkan pitää kävellä itse liikkeeseen. Kaikkinainen uusasiakashankinta tai vanhojen kiusaaminen on koettu ja järkyttäväksi havaittu, vaikka toisessa näistä paikoista oli ok palkka. Lisäksi liukuhihnaduunit eivät ole mua varten. Työ saa olla tylsääkin, kunhan paikka vaihtuu tavalla tai toisella.

Täällä kauhistellut opetushommat varsinkin yläkouluilla kiinnostaa sen sijaan todella paljon. Sijaisuuksia on tullut tehtyä ja omasta mielestäni jopa pärjättyäkin. Iso ego tekee tilaa jopa ylimielisten ja päätänsä aukovien teinien keskellä.

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Mistään hinnasta en suostuisi edes paikallislehden katugalluppiin enää.

Katkeruutta havaittavissa..?

Nooh, musta tuntuu, että jos joutuisin Siwan kassalle, niin aika nopealla aikataululla alkaisin nirhaamaan ranteitani auki.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Katkeruutta havaittavissa..?
Eipä oikeastaan. Se 15 minuuttiani kuuluisuutta meni ihan hyvin. Ei vaan ole minun palani kakkua, ja tämä nykyinen julkisuuden palvonta lienee se viimeinen niitti joka aiheutti voimakkaan vastareaktion.

Helvetin kiva kulkea kadulla kun kukaan ei tuijota, kukaan ei tunne, kukaan ei supise selän takana että "tuo on se".

Toimistotyö. En vaan jaksaisi istua jossain toimistossa tietokoneen äärellä päivästä toiseen, ne samat naamat (työkaverit) ympärillä. Ja ylipäätään kaikki sellaiset työt, missä aina ollaan siinä samassa paikassa, samaan aikaan ja on just tiettyyn aikaan tauot ym. Nykyisessä työssä on toki huonotkin puolensa, mutta tykkään siitä kun joka päivä työt alkaa ja päättyy eri aikaan (siis todella ihan eri aikoihin, vuorot ei ala mitään tasatunnein tms) Ja tauotkin on aina eri aikaan ja eri pituisia (yleensä yksi tauko päivässä, pituudeltaan 45min - 3 tuntia) Palkattomana tosin ei saa olla kuin 1,5 tuntia, joten loput on sitten työaikaa. Muutenkin tykkään sellaisesta työstä, missä jokainen päivä on erilainen.
Hoiva-alalla en haluaisi myöskään olla, arvostusta toki heitä kohtaan on. Poliisina voisi kenties ollakin, mutta juoppojen kuskaaminen ei olisi niin kivaa. Joutuuhan niitä nytkin kuskaamaan, joskus jopa kymmeniä kerralla, mutta jos ne alkaa häiriköimään niin voi soittaa ne poliisit paikalle. Lisäksi kun se poliisin työ ei ole niin kovin arvostettua (no ei ole se oma työkään) Itse tosin arvostan poliisin duunia.
Listaan voi lisätä vielä puhelinmyyjätyön, siivoojan ja taksikuskin hommat (siinä joutuu olemaan enemmän sen asiakkaan kanssa tekemisissä) Ja myöskin kassatyö.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Päällimmäisinä mieleen tulevat hoitotyö ja siivoustyö. Kumpaakin olen jopa tehnytkin mutta eivät kyllä olleet minun töitäni. Hoitotyössä siis nimenomaan vanhusten hoito, lapsia nyt voisin vielä hoitaakin. Ei vain iske hoitotyössä esimerkiksi paskavaippojen vaihto. Työpaikallani on vaan vielä kuitenkin niin v-mäisestikin että keittiötyöntekijät joutuvat välillä tekemään myös hoito-ja siivousvuoroja. Paikkana vanhainkoti. Olen tällä hetkellä siellä ekstraajana ja nuo vierailut esimerkiksi hoitopuolella on suurimpia syitä sille miksen voisi kuvitella olla pidempiaikaisesti siellä töissä. Vituttaa pelkästään jo sekin että tuolla on sellainen ilmapiirikin että kaikkien pitäis olla kiinnostunut niistä helv... vanhuksista. Itselleni riittää että duunaan ruoat ja tarjoan ne ja that's it. Siis etenkään vanhusten hoitaminen ei ole mun juttu!

Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Asiakaspalvelutyö (kaupan kassa, myyjä, baarimikko tms.) ei enää houkuttele. Tein sitä tarpeeksi pitkään, joten valitustenkuuntelukiintiöni on täynnä. Mihinkään hoitoalan työhönkään minusta ei olisi. En ole halukas ottamaan vastuuta ventovieraista ihmisistä. Nuo nyt ensimmäisenä mieleeni putkahtivat.

Viimeksi muokattu:

Hespeler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät sympatiat HIFK
Baarin/yökerhon tiskin takana työskenteleminen ei onnistuisi. Olen mielummin maksava asiakas.

Myös jokin 24h-päivystyksen päässä oleva huoltomiehen homma rassaisi pahasti.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy