Twitter / X – yleistä asiaa ja mielenkiintoisia seurattavia

  • 37 694
  • 265

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eihän tuo nyky-äxässä auta, vaan tuo ”sinulle”-fiidi on täynnä pelkkää kuonaa, riippumatta mitä seuraa
Ei mulle tule? Jossakin kohtaa tuli ihan kotimaisia rokotehörhöjä mutta nekin loppuivat. Samoin cctv tappeluvideoita tuli hetken. Nyt siellä on kotimaisten lisäksi vaan jotain non aesthetic things tyyppisiä meemivideoita ja muuta harmitonta kamaa.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ei mulle tule? Jossakin kohtaa tuli ihan kotimaisia rokotehörhöjä mutta nekin loppuivat. Samoin cctv tappeluvideoita tuli hetken. Nyt siellä on kotimaisten lisäksi vaan jotain non aesthetic things tyyppisiä meemivideoita ja muuta harmitonta kamaa.

Minullekaan ei tule. Kuplani pitää aikas hyvin kyllä. Välillä taisi ilmestyä myös Jani Mäkelä (jonka tyhmyyttä en vaan halua todistaa), Maria Nordin tms., mutta huomion kun jätin osoittamatta, katosi tuollaisetkin. Selkeällä kakkostilillä seuraan tuollaisia, koska joskus haluan naureskella hölmöjen elämälle. Nämä tilit eivät kyllä kiusaa toinen toisia, minulla on Twitterissä selkeästi kaksi elämää, ja olen onnellinen tuosta.
 

axe

Jäsen
Ei oo mullakaan kyllä mitään Musk-ongelmaa Twitterin tarjonnassa. Tosin mun käyttökään ei ole käytännössä muuta kuin muiden linkkaamia pöyristelyjuttuja, seurannassa on ehkä viis jotain jääkiekkoaiheista. Turhaahan tuo lykkää eikä oikein mitään kiinnostavaa, mutta kyllä törkein kama mitä siellä nytkin näkyy tarjolla on Iikka Kivi ja Tampereen Ilves.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Okei, nyt tunnustan kuplani pettäneen. Tein jopa aika ison siivouksen. Poistin seuraamistani tileistä ties mitä, valtaosin politiikkaan liittyvään. No mitä tapahtui tuon seurauksena? Sinulle-feediin alkoikin ilmestyä Valavuoret, Mäkelät yms., joita en jaksaisi omilla kasvoillani hetkeäkään.

Some on vaan täysin mahdoton nykyään.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Mikäs se vaihtoehto tällä hetkellä tälle palvelulle on? Mistä löytyisi vähän sellaista vanhan ajan Twitter aiheista kamaa? Pääosin asiallista keskustelua siis.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Mikäs se vaihtoehto tällä hetkellä tälle palvelulle on? Mistä löytyisi vähän sellaista vanhan ajan Twitter aiheista kamaa? Pääosin asiallista keskustelua siis.
Itsellä on nyt kans testissä tuo Instagrämin Threads. Aika suora kopio Twitteristä ja vissiin jonkinlaista suosiota saanutkin kun Musk sekoilee.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Itsellä on nyt kans testissä tuo Instagrämin Threads. Aika suora kopio Twitteristä ja vissiin jonkinlaista suosiota saanutkin kun Musk sekoilee.
Onko nämä kuinka "virallisten tahojen" suosiossa. Moni instanssihan käyttää virallisena viestikanavana X:ää ja tällaisten siirtyminen uusiin palveluihin voisi nähdä ottavan aikaa.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse en ole vielä lämmennyt Threadsille, sillä se feed näyttää ihan tolkuttoman paljon tilejä, joita en seuraa. Tyyliin yli puolet postauksista on täysin randomeilta tileiltä. Lisäksi mukana on aika paljon Onlyfans-mainostajia ja muuta törkyä. Toki algoritmi tulkitsee minut toksiseksi nuoreksi mieheksi.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Itse en ole vielä lämmennyt Threadsille, sillä se feed näyttää ihan tolkuttoman paljon tilejä, joita en seuraa. Tyyliin yli puolet postauksista on täysin randomeilta tileiltä. Lisäksi mukana on aika paljon Onlyfans-mainostajia ja muuta törkyä. Toki algoritmi tulkitsee minut toksiseksi nuoreksi mieheksi.
Mulla on ollut sama huomio, mutta kuulemma tuo vähenee kun seuraa enemmän tilejä. Ansaintalogiikka tuokin.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Onko nämä kuinka "virallisten tahojen" suosiossa. Moni instanssihan käyttää virallisena viestikanavana X:ää ja tällaisten siirtyminen uusiin palveluihin voisi nähdä ottavan aikaa.




Kyllä pitäisi olla. Tässä vaikkapa USAn presidentin virallinen tili. Ja jos löytyy instagram-tili jo valmiiksi niin siirtyminen Threadsiin on tehty suht. helpoksi kun voi lisätä samat seuraajat ja seurattavat mitä Instassa. Toki vaatii sen, että henkilö on ottanut Threadsin käyttöön.

Suosituksissa tulee aikalailla samoja mitä Instassa, eli saattaa olla aika paljon turhaakin. Riippuu paljon varmasti minkälaisista päivityksistä tai kuvista tykkäilee.

Suomessa tämä palvelu taisi tulla joulukuussa niin vielä ei niin hirveästi ole kuhinaa, mutta esim. Stubbillakin on oma virallinen tili, mutta ei ensimmäistäkään päivitystä vielä.
Ja virallisissa tileissä on se sininen väkänen.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Itse en ole vielä lämmennyt Threadsille, sillä se feed näyttää ihan tolkuttoman paljon tilejä, joita en seuraa. Tyyliin yli puolet postauksista on täysin randomeilta tileiltä. Lisäksi mukana on aika paljon Onlyfans-mainostajia ja muuta törkyä. Toki algoritmi tulkitsee minut toksiseksi nuoreksi mieheksi.

Joo ja näin hätäiseen kun sain tilin tehtyä tuonnekin, löydän tietenkin edes öbaut samat seurattavat kuin Instagramissa. Instagramissa olen sitten taas hieman eri ajatuksella kuin Twitterissä/X:ssä ja tuolla seuraamiani virallisempia toimijoita ei juuri löydy Threadsin puolelta. Eli jonkin verran hakee vielä sitä, että kaikki kohtaisi.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Bluesky on se toinen vaihtoehto, tuonne muutama Twitterissä seuraamani on siirtynyt. Taustalla useita Twitterin entisiä taustahahmoja, ml. yksi perustajista. UI suora kopio Twitteristä. ja muutama päivä sitten Bluesky muuttui kaikille avoimeksi. Ennen tätä sisään pääsi vain kutsulla mutta niitä kutsuja jaettiin todella avokätisesti. Minäkin tilin tein syksyllä mutta ei sitä kyllä aktiivisesti ole tullut käytettyä.

 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Huomattavasti on vähentynyt twitterissä seuraamieni tilien kirjoittelu. Joskus hyvinä aikoina sai selata loputtomasti uusia viestejä, nyt plärää aika pikaisesti edeltävään lukukertaan asti. Mutta aloin sitten käymään läpi seurattavia tilejä yksi kerrallaan, ja siellähän oli joillain tileillä suht tuoreita postauksia mitä en ole nähnyt, vaikka ne oli kirjoitettu niihin aikoihin kun olen twitteriä lukenut, eli uusimmat-feedissä olisi pitänyt näkyä. Onkohan tässä algo alkanut suodattamaan pois tilejä/postauksia joihin en reagoi tai avaa lukeakseni kommentteja? Ärsyttävää kun haluaisin nähdä vain sitä mitä seuraa ja aikajärjestyksessä. Toinen on, että twiittejä häviää tai piilotetaan jotenkin, moni tili on valitellut, että aiempi oma postaus on hävinnyt, mutta kommentointi oli aika tunkkaista näiden ympärillä, että oliko sitten käyttäjässäkin vikaa...
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Joku viikko pari sitten sain tämän sovelluksen poistettua, ja nyt näyttää siltä että lopullisesti. Pari kertaa olen aikaisemminkin poistanut, mutta vanha suola on ajanut minut asentamaan sovelluksen uudestaan. Nyt ei ole tälläisestä mitään merkkejä, eikä vanha suola janota. Päällimmäisinä tunteina sekoitus helpotusta, vapautumista, ja tyytyväisyyttä, kun en käytä enää päivistäni aikaa kaiken sen negatiivisuuden keskellä, jossa ihmiset vain pahoittavat mieltään ja irvailevat toisilleen. Toivottavasti en enää ajaudu tätä likasanko-sovellusta asentamaan. Paljon enemmän negatiivista kuin positiivista elämään tuo tämä sovellus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös