TV-sarjaketju

  • 2 207 367
  • 9 785

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Shannaran toinen kausi on minusta tehty erilaisella otteella tai sitten muistikuvat ekalta kaudelta pettää. Nyt tuntuu olevan verisempi kuin mitä ykkönen oli.

Ekassa kaudessa oli hyvää ainastaan Dagna Mor (kirjoitettiinko noin?) ja suippokorva oli aivan saatanan nynnyn oloinen. Meni kuitenkin fantasian nälkään hyvin. Tämä toinen kausi on ollut kyllä parempi ja suippokorvakin on hieman miehistynyt kun kultakutrit on leikattu veks. Ihan katsottavaa settiä ja juonitteluakin mukavasti. Se uusi druidi tyttö on kyllä söpö. Äänestän kesätytöksi ensi vuonna.

Edit. Niin tuo drudinaaras on Malese Jow
 
Viimeksi muokattu:

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Jep, jos ei pidä romantiikasta, älä katso. Jos se romantiikka (jep, se on yltiöpäistä) siis estää hyvän tarinankerronnan ja laadukkaan tuotannon muuten katsomisen.

Minä kyllä pidän romantiikasta, kunhan se ei ole kuin yläkouluikäisen tytön tarinavihkosta tai omaan rakkauselämäänsä kyllästyneille kotirouville tehtyä liibalaabaa. Outlanderin asetelma nyt vain sai minussa aikaan tällaisia tuntemuksia, eikä tarinan kannalta ilmeisen keskeiseen romanssikuvioon voinut siten eläytyä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Kah, Shannaraa pohdiskelin että pitäisikö ruveta katsomaan, ensimmäisessä joukkokohtauksessa kun tuli ruutuun paidaton cristianoronaldon näköinen poika kumikorvissa niin päätin jättää väliin. American Gods voisi olla kokeilun arvoinen, Gaimanin tuotoksia on tullut luettua ainakin ihan hyvällä halulla.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
American Gods ei toiminut mulle kyllä sitten millään tasoa. Jotenkin en vain päässyt sarjaan sitten yhtään kiinni. Saman kohtalon koki AMC:n toinen selvästi mulle suunnattu sarja, Preacher. Kun ei niin ei.

Shannara Chronicles on parantanut jonkin verran toisella kaudella, vaikka onhan tuo edelleen aika lapsellista höttöä. Söpöjä naisia siihen ainakin on castattu, jos ei muuta ja Allanon (Manu Bennett) on kyllä ihan pätevä kaveri.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Punisher on Netflixissä.

Nähään maanantaina.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Onko kokemuksia Timeless sarjasta? Aikamatkailuaihe on aina kiinnostanut, mutta muutaman jakson jälkeen en ole oikein osannut päättää viitsiikö sen katsomista enää jatkaa. Hieman lapselliselta vaikuttaa, mutta on sarjassa hyvätkin puolensa.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
American Gods ei toiminut mulle kyllä sitten millään tasoa. Jotenkin en vain päässyt sarjaan sitten yhtään kiinni.
Mielenkiinnosta, oletko lukenut kirjaa? Itse tuon lukaisin (on tästä kyllä useampi vuosi, ettei ollut enää niin kovin tuoreessa muistissa) ja tykkäsin sarjasta kovasti, mutta olen miettinyt kuinka tuo sarja aukeaa ihmisille, jotka eivät tiedä lähdemateriaalia.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Mielenkiinnosta, oletko lukenut kirjaa? Itse tuon lukaisin (on tästä kyllä useampi vuosi, ettei ollut enää niin kovin tuoreessa muistissa) ja tykkäsin sarjasta kovasti, mutta olen miettinyt kuinka tuo sarja aukeaa ihmisille, jotka eivät tiedä lähdemateriaalia.

En ole lukenut kirjaa. Sarjan kanssa ongelma nimen omaan oli, että se ei meinannut oikein millään avautua. 6-8 jaksoa katsoin, enkä vain oikein vieläkään päässyt perille, että mikä se sarjan perimmäinen idea onkaan. Jo ekat pari jaksoa lähinnä turhauttivat ja puuduttivat, jonka jälkeen katsominen oli pakkopullaa.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Onko kokemuksia Timeless sarjasta? Aikamatkailuaihe on aina kiinnostanut, mutta muutaman jakson jälkeen en ole oikein osannut päättää viitsiikö sen katsomista enää jatkaa. Hieman lapselliselta vaikuttaa, mutta on sarjassa hyvätkin puolensa.

Kevyttä höttöä alkuun, loppua kohti tulee enemmän ja enemmän pääjuonta esiin. Canceloitiin jo kertaalleen, mutta sai kuitenkin lopulta jatkoa. Itse katselin NetFlixistä pienissä erissä, kun ei parempaakaan sarjaa ollut juuri sillä hetkellä katsottavana.
Sarjan taustapiru on kyllä pari ihan mielenkiintoista sarjaa kyhännyt, joten potentiaaliahan sarjalla on. Eri asia sitten saako tämäkään sarja lopulta NBC:llä kunnollista mahdollisuutta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En tiedä kiinnostaako ketään, mutta tänään 17:00 alkaa Disney Channeliltä uusi DuckTales. Amerikassa on vissiin näytetty jo useampia jaksoja, mutta nyt se alkaa Suomessakin. Yksi lapsuuden suosikkipiirretyistäni ja mitä olen trailereita katsonut, niin uusi DuckTales näyttää hyvältä ja erilaiselta.

Onko joku katsonut uutta Peukaloisen retkiä? Jos ei kehtaa tunnustaa katsovansa, niin edes lapsiensa kanssa?

Näin vain yhden ruutukaappauksen ja näytti yksinkertaisesti luotaantyöntävältä. Siis liian modernilta, ei siitä mihinkään pääse. Kaipa se täytyy ainakin avausjakso katsoa.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
The Good Doctor (TV Series 2017– ) - IMDb

Tullut kolme jaksoa katsottua tätä Good Doctor sarjaa jenkkilän tahtiin ja olen kyllä tykännyt. Sellainen Housemainen ote, päähenkilö ei-niin-perinteinen ja sairaalajohdon juonittelut/valtakamppailu tähän päälle. Päähenkilö on siis autistinen kirurgi jonka menneisyyttä tutkitaan samalla kun jakson juoni menee eteenpäin. Suosittelen vahvasti sairaaladraaman ystäville.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Onko kokemuksia Timeless sarjasta? Aikamatkailuaihe on aina kiinnostanut, mutta muutaman jakson jälkeen en ole oikein osannut päättää viitsiikö sen katsomista enää jatkaa. Hieman lapselliselta vaikuttaa, mutta on sarjassa hyvätkin puolensa.

Itsellä tyssäsi myös muutamaan jaksoon. Vaihdoin Matkustajiin, joka omasta mielestäni hakkasi Timelessin selvästi. Molemmat siis perustuvat aikamatkailuun. Matkustajissa se on toteutettu mielenkiintoisemmin ja ei niin lapsellisesti. Ja henkilöhahmojen uskottavuus on myöskin mielestäni paljon parempaa luokkaa. Kärsimättömänä odottelen uutta kautta Netflixiin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Lena Headey ei ole Linda Hamilton, mutta täydellinen haku rooliin.


HEI! jotain rotia nyt vähän... Sarjan ensimmäinen maininta on AINA annettava tietysti Summer Glau:lle... prkl... korpeaa viäkin vuosittaiset kesätyttöskabat, joissa Summer ei ääniä keräänny..

Erinomainen sarja, mutta viimesen siisönin lopetus potutti (koska Summeria ei nähny sit kuitenkaan enempää)
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ylellä esitettävä uusi pappisdraama Huuto syvyydestä (Herrens Veie).

Jo ensimmäisen jakson perusteella uskallan suositella niille jotka pitävät laadukkaista draamasarjoista. Sanoisin että tanskalaiset taitavat olla melkeinpä maailman parhaita tässä tällä hetkellä.

Sarjan kuvauksesta ja kerrontaatyylistä tuli mieleen toinen erinomainen tanskalaissarja Perilliset, jonka kolmas ja ilmeisesti viimeinen kausi esitettiin alkusyksystä.

Onneksi on Yle. Ei näitä muuten näkisi mistään.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Vuodatin Terminator-saagasta toiseen ketjuun ja nyt kehun Sarah Connorin aikakirjoja. Lena Headey ei ole Linda Hamilton, mutta täydellinen haku rooliin. Kuten oli Dekker John Connorina. Linkki wikipediaan sekä youtubeen vievään traileriin. Kun kukaan tuskin sarjaa seurasi.

Terminator: The Sarah Connor Chronicles - Wikipedia

Terminator: The Sarah Connor Chronicles - Season 1 Trailer - YouTube
Mä seurasin, ja tykkäsin. Mainittujen lisäksi tyttö- Terminator Cameron oli onnistunut veto. Harmi, että tämäkin sarja päätettiin lakkauttaa ennen aikojaan, ja loppu piti sitten kirjoittaa vähän hätäisesti maaliin. Tai en minä tiedä, kuinka hätäisesti, mutta sellainen fiilis jäi.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Mä seurasin, ja tykkäsin. Mainittujen lisäksi tyttö- Terminator Cameron oli onnistunut veto. Harmi, että tämäkin sarja päätettiin lakkauttaa ennen aikojaan, ja loppu piti sitten kirjoittaa vähän hätäisesti maaliin. Tai en minä tiedä, kuinka hätäisesti, mutta sellainen fiilis jäi.

Saattoi olla osaltaan tämän sarjan pelastus että suosio hiipui ja tehtiin päätös lopetuksesta. En tiedä olenko rakentanut muistikuvani väärin, mutta tässä aika voimakkaasti painotettiin äidin ja pojan välejä. Luulen että homma olisi lässähtänyt aika pahasti jos olisi tehty enemmän kuin 31 jaksoa. Lopetus oli ainakin omaan makuun hyvä ja olihan tuossa jo keskeiset hahmotkin käyty läpi. Enkä tiedä olisiko juonen kanssakin lopulta ajauduttu umpisolmuun ja saatu aikaan genisysmainen kura. Pitänee joskus katsoa uusiksi että onko pääkoppa vain muodostanut tästä liiankin hyvän kuvan leffaripuleiden vuoksi.

Ja Summer Glaulle toki pisteet myös.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Saattoi olla osaltaan tämän sarjan pelastus että suosio hiipui ja tehtiin päätös lopetuksesta. En tiedä olenko rakentanut muistikuvani väärin, mutta tässä aika voimakkaasti painotettiin äidin ja pojan välejä. Luulen että homma olisi lässähtänyt aika pahasti jos olisi tehty enemmän kuin 31 jaksoa. Lopetus oli ainakin omaan makuun hyvä ja olihan tuossa jo keskeiset hahmotkin käyty läpi. Pitänee joskus katsoa uusiksi että onko pääkoppa vain muodostanut tästä liiankin hyvän kuvan leffaripuleiden vuoksi.

Ja Summer Glaulle toki pisteet myös.

Joo, viimeinen jakso oli hyvä, ja sarja saatiin hyvin pakettiin, mutta ilmeisesti tieto lopettamisesta on tullut siinä kesken kakkoskauden, ja se 2. kauden juonikuvio piti kursia sitten kasaan vähän hätiköiden, että saatiin lopetus kuntoon. Mutta en oikeesti itsekään enää tarkkaan muista ;) Ja samaa mieltä, että ei liika pitkittäminen yleensä hyväksi ole, mutta oishan tuota vielä kauden tai kaks tuijotellu.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Joo, viimeinen jakso oli hyvä, ja sarja saatiin hyvin pakettiin, mutta ilmeisesti tieto lopettamisesta on tullut siinä kesken kakkoskauden, ja se 2. kauden juonikuvio piti kursia sitten kasaan vähän hätiköiden, että saatiin lopetus kuntoon. Mutta en oikeesti itsekään enää tarkkaan muista ;) Ja samaa mieltä, että ei liika pitkittäminen yleensä hyväksi ole, mutta oishan tuota vielä kauden tai kaks tuijotellu.

Toisaalta sarja olisi ollut hyvin pian genisysmainen umpisolmu. Joku neropatti olisi taatusti keksinyt että sotketaan todellisuudet kunnolla ja käännetään asetelmat päälaelleen tekemällä Johnista pahis. Ja sitten olisi Sarahille riittänyt puuhaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Potentiaalista spoiler-kamaa Punisherista jaksoon 9 saakka. En kaipaa paljastuksia jäljellä olevista jaksoista, joten vastaa seuraavaan harkiten. Tai lue harkinnan jälkeen, koska vaikken mitään juoneen liittyvää paljasta, voi mieliharmi tulla silti herkimmille.







Punisher on puolessa välissä ja yllättävän hitaasti on edennyt. Hitaus ei tarkoita huonoutta, vaan jos nyt tähän kategoriaan sopii sana syvällinen, on tässä ehkä hiukan menty syvemmälle kuin jossain Iron Fistissä. Perhe on turhan alleviivattuna alussa mukana, mutta häipyy sopivaan lokeroon ajan kanssa. Väkivaltaa kyllä riittää, hiukan itse asiassa mennyt jo ihon allekin tuo paikoin, eikä montaa jaksoa viitsi katsoa peräkkäin. Aika piinaava tunnelma paikoin noissa kuvauksissa.

Ja joo, ymmärrän paremmin viimeisimmän jakson perusteella, miksi tätä ei julkaistu Las Vegasin tapahtuman jälkeen tuoreeltaan - tuskin syynä oli vain väkivaltamässäilyn lykkääminen, vaikka ymmärrän herkkänahkaisuuden senkin osalta, vaan kyllähän tuossa ysijaksossa taiteiltiin osin aika herkällä aiheella.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Täydellinen kyllästyminen tuli Orange is the New Blackiin (OITNB, jos palstalla saisi lyhenteitä käyttää) ja jätin neloskauden kesken joskus silloin, kun se julkaistiin. Katsoin nyt sitten pitkän tauon jälkeen loppuun ja siinähän se meni. Siinä välissä oli näköjään vitoskausikin julkaistu ja sehän on valtavan hyvä. Enää kaksi jaksoa jäljellä.

Myös kutonen on vahvistettu.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Jahas, tänään pääsee itsekin Twin Peaksin 3. kauden pariin. En edes muistanut, että 2. kauden viimeisessä jaksossa 1991 Laura toteaa Cooperille, että "Tapaamme 25 vuoden kuluttua". Sattumaa tai ei, 2016 kuvattiin siis 3. kausi. Olen tarkoituksella pidättäytynyt lukemasta mitään 3. kaudesta, ja aivan yllätyksenä tulee mistä sarja starttaa. Onko Cooper operoinut "Bobina" viimeiset 25 vuotta, vai mitä? Mikä oli Annien kohtalo? Ketkä vanhasta sarjasta mukana? Ei tarvi vastata, en oikeesti halua tietää, mutta noita on miettinyt. No, osan hahmoista kyllä tiedän jo, johan niitä uutisoitiin, kun 3. kausi varmistui ja nyt mainoksissa näkynyt muutama.
 
POH on aika hyvä ja laadukas, ehkä älykäskin, omaan makuuni, mutta pitääkö viihteen olla?

Kuuntelin suosituksesi innoittamana tätä ohjelmaa ensimmäistä kertaa. Olen pitänyt sekä Hotakaisen että Nousiaisen kirjoista, joten en yllättynyt siitä, että siellä oli omaan makuuni ihan mukavaa sanailua. Yhtäkään sellaista läppää en tosin kuullut, joka olisi saanut repeämään oikein kunnolla.

Vähän surullinen fiilis tuota ohjelmaa kuunnellessa silti tuli, sillä Hotakaisen sammaltava puhe on paikoitellen aika tuskaista kuunneltavaa. Kolari on jättänyt ikävät jäljet. Tai sitten vika on minun muistissani, ja hänen puheensa oli yhtä takkuilevaa jo kymmenen vuotta sitten.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pääsin katsomaan Knightfallin kaksi ekaa jaksoa ennakkoon. Spoilereita ei siis ole, kun en niitä itsekään erityisemmin tiedä, mutta pari fiilistä maistiaisista yleisellä tasolla kuitenkin. Ei suuremmin vakuuttanut, mutta tulee tuo varmastikin katsottua loppuun aikanaan, ensi-ilta siis 7.12. Kauniita ja siloisia naamoja enemmän kuin uskon tuohon aikaan oikeasti olleen, siis häiritsevän hoidettuja ihoja. Nämä ei mua normaalisti kovin helpolla häiritse, mutta nyt kyllä hiukan teki. Pääosan esittäjäkään ei erityisemmin vakuuttanut, vaan vaikutti naamansa perusteella valitulta komistukselta. Pari ihan hyvänoloista hahmoa silti oli kehissä ja viitekehys on kiinnostava. Häviää laadussa Vikingsille kuitenkin aika selkeästi.

Tulevia promottiin tietenkin, ja tämä Britannia vaikutti ihan mielenkiintoiselta: Britannia: Trailer - YouTube kuten myös Jon Snow'n seikkailut 1600-luvulla: Gunpowder: Trailer - BBC One - YouTube
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös