TV-sarjaketju

  • 2 209 146
  • 9 789

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
Nyt kun lähiaikoina on putkahdellut uutisiin paljon trailereita ja muut tietoa Prison Braken(Pako) uudesta tuotantokaudesta, päätin sitten katsoa varmaan noin seitsemännen kerran nuo ensimmäiset 4 kautta uudestaan. Ja onhan se mahtava sarja edelleen. Ykköskausi on paras tuotantokausi mitä olen mistään sarjasta nähnyt, ja muutkin ovat hyviä vaikkakin ensimmäistä huonompia.

Ja miksi tämänkin viestin kirjoitin niin pakko sanoa, että neloskauden 9. jaksossa on parhaat kohtaukset mitä on olemassa. Kyseessä siis se kun Alex Mahone kiduttaa ja loppuen lopuksi tappaa palkkamurhaaja-Wyattin. Kohtaukseen vaan liittyy niin paljon tunteita, Mahone on todella symppis kaveri ja Wyatt osattiin kyllä tehdä niin rasittavan oloiseksi hahmoksi kuin olla ja voi. Saan aivan mieletöntä mielihyvää kun Mahone pitää Wyattin juuri ja juuri hengissä jotta hän kokisi vieläkin enemmän tuskaa.

Toisaalta, ehkä olen hieman sairas.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Nyt kun lähiaikoina on putkahdellut uutisiin paljon trailereita ja muut tietoa Prison Braken(Pako) uudesta tuotantokaudesta, päätin sitten katsoa varmaan noin seitsemännen kerran nuo ensimmäiset 4 kautta uudestaan. Ja onhan se mahtava sarja edelleen. Ykköskausi on paras tuotantokausi mitä olen mistään sarjasta nähnyt, ja muutkin ovat hyviä vaikkakin ensimmäistä huonompia.

Ja miksi tämänkin viestin kirjoitin niin pakko sanoa, että neloskauden 9. jaksossa on parhaat kohtaukset mitä on olemassa. Kyseessä siis se kun Alex Mahone kiduttaa ja loppuen lopuksi tappaa palkkamurhaaja-Wyattin. Kohtaukseen vaan liittyy niin paljon tunteita, Mahone on todella symppis kaveri ja Wyatt osattiin kyllä tehdä niin rasittavan oloiseksi hahmoksi kuin olla ja voi. Saan aivan mieletöntä mielihyvää kun Mahone pitää Wyattin juuri ja juuri hengissä jotta hän kokisi vieläkin enemmän tuskaa.

Toisaalta, ehkä olen hieman sairas.
Kässäri pois kun lähdetään liikkeelle. Break*
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Mä oon hurahtanut Netflixissä tohon Full Houseen, jota vissiin tehtiin joskus -80 luvun lopussa ja ysärin alussa. Just tommosta "kun ei ole muutakaan", mutta hyvää läppää ne on saanut aikaseksi, vaikka tommonen lapsille suunnattu sarja onkin.

@tuketuksu :lle kommenttia ja sympatiaa, itsekin olen tainnut Paon katsoa sen seitsemän kertaa alusta loppuun, neloskausi tuli sillon joskus ihan jenkkitahtiin katsottua. Pari kertaa yksin katsottu alusta loppuun, mutta pariin otteeseen löytynyt myös seuraa, jotka eivät ole nähneet. Joka kerta uppoaa.

Vielä tosta Wyattista ja Mahonesta: en muista mikä jakso se oli, kun Lincoln teki Mahonen kanssa diilin, että pistävät Wyattin kumoon. Kerta kaikkiaan upposi aivan tajuttoman syvälle omiin ajatuksiin tuo kohtaus, kun Mahone synkisteli muksunsa kuolemaa. Ja vaikka Linc kovista näytteleekin, niin silti empatiaa löytyy ja huomaa, miten sarjassa perhe on kaikki kaikessa. Löivät kättä päälle, maaginen kohtaus.
 

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
Vielä tosta Wyattista ja Mahonesta: en muista mikä jakso se oli, kun Lincoln teki Mahonen kanssa diilin, että pistävät Wyattin kumoon. Kerta kaikkiaan upposi aivan tajuttoman syvälle omiin ajatuksiin tuo kohtaus, kun Mahone synkisteli muksunsa kuolemaa. Ja vaikka Linc kovista näytteleekin, niin silti empatiaa löytyy ja huomaa, miten sarjassa perhe on kaikki kaikessa. Löivät kättä päälle, maaginen kohtaus.
Joo iskee kyllä meikäläiseenkin se kohtaus. Silläkin kaksikolla(Mahonella ja Lincolnilla) oli takana niin paljon historiaa, etenkin negatiivista historiaa, mutta silti Linc niinkuin sanoitkin vaikka kovista näytteleekin niin tarjosi vilpittömästi apuaan Mahonelle. On kyllä hieno sarja ja paljon hienoja henkilöitä ja kohtauksia.

Ei tarvitse sekuntiakaan miettiä kun listaan suosikkisarjojani, pakohan se on. Muita sarjoja jotka ovat miellyttäneet ovat White Collar, Suits, Breaking Bad(1. kausi), Breakout Kings, Homeland, ja ehdottomasti Sons of Anarhcy.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Voi saatana että pelottaa. Tykkäsin jo alkuperäisestä, mutta jenkkiversiosta muodostui varmaan kaikkien aikojen suosikki komediasarja. Pakkohan tämäkin on katsoa, mutta vaikea kuvitella että voisin siihen olla tyytyväinen. Ruotsissa onnistuivat kyllä ihan kohtalaisesti. Siihen tosin auttaa se, että kaikkien ruotsalaisten näyttelijöiden naamat eivät ole minulle niin kuluneita.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Iltalehti: The Office- eli Konttori-sarjasta kotimainen versio - kenestä Suomen David Brent?
Eiköhän Aku Hirviniemelle ole varattu päärooli, jos näin on, niin jäisi katsomatta. Muuten voi olla ihan mielenkiintoinen projekti.

Olen suuri britti Kontorin fani ja ylipäätänsä Ricky Gervaisin ja Stephen Merchantin aikaansaannosten. Jenkki Konttoria en pystynyt katsomaan yhtään, myönnän että ehkä tuomitsin liian nopeasti sen mutta kun kaikki lähtee David Brentin hahmosta niin sen täytyy vaan olla täydellinen, ja jenkkilässä se ei ollut mun mielestä.
EI Hirviniemeä ei, mutta annan mahdollisuuden suomalaisellekin, Brentin näytteleminen vaatii hiukan jo iän tuomaa karismaa, kuitenkin tärkein ominaisuus on olla hiukan säälittävä epähauska, kykyä luoda outoja kiusallisia tilanteita ilmeillä ja eleillä, kaikkea muuta kuin Putouksen sketsihahmot, en sano etteikö Hirviniemi siihen pystyisi mutta haluaisin nähdä tässä rohkeasti kokeneempa kaartia, nimiä on vaikea lähteä heittelemään, mutta ikä haarukaltaan voisi olla 40-50 vuotias. Pahoin kuitenkin pelkään että sorrutaan johonkin nousevaan tähteen joka osaa pelleillä kuten Sami Hedberg. Tässä aloitus tv-uralle jne. Plääh.

_
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
@Jupe olen myös David Brentin tuotosten innokas seuraaja, mutta pidän jenkkien konttorista brittiversiota enemmän. Jenkkiversiossa kaikki muut hahmot paitsi konttorin aluepäällikkö ovat parempia kuin brittiversiossa ja jenkkiversion aluepäällikkökin on hyvä. Ei David Brent, mutta hyvä.

Kannattaa katsoa ainakin ensimmäinen tuotantokausi. Jos ei vielä sittenkään iske, niin sitten ei.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Minä taas väittäisin, että Jenkki-Office heräsi eloon toisella kaudella. Ekan kauden alku oli lähinnä vaivaannuttava kopio Brittiversiosta, mutta lopulta Dwight ja kumppanit nousivat sieltä esiin.
 
Mä oon hurahtanut Netflixissä tohon Full Houseen, jota vissiin tehtiin joskus -80 luvun lopussa ja ysärin alussa. Just tommosta "kun ei ole muutakaan", mutta hyvää läppää ne on saanut aikaseksi, vaikka tommonen lapsille suunnattu sarja onkin.

Full House pääsi yllättämään, vaikka omaan makuun siinä keskitytään vähän liikaa lapsiin ja varsinkin Michelle saa aina kaiken haluamansa :) Toivottavasti Netflix saisi hommattua muitakin vähän vanhempia sarjoja, sillä 80-90-luvuilla tehtiin monia hyviä komedioita, joissa olisi paljon katsottavaa.

Edit.. Myös Fuller House oli Full Housen katsomisen jälkeen ihan ok, vaikka taisin sen jo kerran haukkua lyttyyn täällä.
 
Viimeksi muokattu:

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Full House pääsi yllättämään, vaikka omaan makuun siinä keskitytään vähän liikaa lapsiin ja varsinkin Michelle saa aina kaiken haluamansa :) Toivottavasti Netflix saisi hommattua muitakin vähän vanhempia sarjoja, sillä 80-90-luvuilla tehtiin monia hyviä komedioita, joissa olisi paljon katsottavaa.

Edit.. Myös Fuller House oli Full Housen katsomisen jälkeen ihan ok, vaikka taisin sen jo kerran haukkua lyttyyn täällä.

Ihan samaa mieltä olen, välillä tulee lähdettyä jääkaapille kesken jakson, kun tietää että hei, nyt sieltä tulee isätyttö-saarnaopetusläksytys osa 526. Michelle on ainakin viiden ensimmäisen kauden perusteella vekkuli veijari kyllä, vaikka sen kanssa käytetäänkin nuo samat läpät joka jaksossa. Mutta uppoaa tuo huumori kuitenkin ihan täysin.

Joey ja Jesse vetää aivan omalla levelillä.

Pulmuset olis kova Netflixissä... Mä oon niitä koneelle onnistunut muutaman kerran lataamaan, mutta nyt en tiedä onnistunko enää, kun nämä suurimmat torrent-lafkat on ajettu alas. Kai nekin sais kaupasta ihan DVD-laattoina.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Olen katsellut Netflixin Last Chance U -sarjaa, jossa seurataan community collegen jenkkifutarien touhuja. Mukavan elämänmakuinen sarja.

Tuo sarja viimeistään avasi minut ymmärtämään, millaista saatanallista manipulointia ja henkistä väkivaltaa on valmentaminen. Toki siitä on saanut urheilijoiden elämäkerroista yms. lähteistä ja omista kokemuksistakin kuvan, mutta tuo teki asian jotenkin kristallin kirkkaaksi.

Tyytyväinen ihminen ei suorita parhaalla mahdollisella tavalla, joten tyytyväisyys on saatava karistettua tavalla tai toisella.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
15min takana Stranger Thingsiä ja rakastuin tähän välittömästi. Aivan loistava, uhkaava kasaritunnelma. Love it!

5 jaksoa takana ja samat fiilikset.

Kunnioittaa kyllä onnistuneesti Kingin manttelia ja Spielbergin myös. Kakkoskaudelle on näytetty jo vihreää valoa. Jätetään kommentointi tähän ettei tule spoilailtua.
 

Matick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, Kärpät
Ihmettelen suuresti, ettei täällä ole vielä mitään The Night Of sarjasta. Voin jo nyt sanoa, että todellinen laatusarja HBO:lta. Kyseessä siis rikosdraama jännäri, jossa hyvässä suhteessa salapoliisintyötä ja vankilaelämää. Tähän mennessä ilmestynyt viisi jaksoa ja ensimmäisellä kaudella niitä on ilmeisesti vain kahdeksan. Sarja on katsottavissa HBO nordic palvelussa ja uusi jakso ilmestyy aina su-ma yönä Game of Thronesin ohjelmapaikalla(?). Uskon, että tästä tulee kova juttu.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Chicago Fire kahlattu läpi tässä tämän vuoden aikana ja ihan parasta mitä on tehty. Ei yhtään mitään paskanjauhantaa eikä turhaa dialogia vaan sopivasti eteenpäin meneviä juttuja hassutteluja unohtamatta.

Vähän enemmän saisi ehkä siviilejä kuolla, kun aika sujuvasti melkein kaikki aina pelastuu. Tuskin se oikeasti ihan noin onnellista on. Vitoskausi alka lokakuussa.

Sitä odotellessa tästähän on tehty kaksikin spin-offia mihin pitää tutustua, mutta katsotaan se OITNB ensin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Stranger Things oli kyllä ihan huikea. Netflix kilpailee ihan tosissaan HBO:n kanssa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
The Night Of saa täältäkin suositukset, todella laadukkaan oloinen sarja neljän nähdyn jakson perusteella. Turturro on loistava!

Voisi vaikuttaa vähän mielenkiintoiselta, mutta onko tässä jotain yliluonnollista paskaa?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Netflixillä Tyrant ensimmäinen kausi katsottavissa.
Varsin mielenkiintoinen oli. Vähän häiritsi englannin puhuminen lähi-itään sijoittuvassa sarjassa mutta silti ihan mielellään katsoi kauden läpi.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Katselin avausjakson sarjasta "Stranger things". Voisiko joku selittää, mikä tässä sarjassa on niin mahtavaa? En jaksanut katsoa toiseen jaksoon asti, mutta kuulisin mielelläni, paraneeko sarja edetessään.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös