Bingetin tänään 3 Body Problemin kerralla. Voi olla pientä spoileria joten älä lue jos et ole katsonut.
Mitä tuosta nyt sanoisi. Alku oli vahva ja mysteerit pitivät otteessaan.
Mitä pidemmälle kausi eteni, alkoi haukotuttamaan. Varsinkin kolme viimeistä jaksoa keskinkertaisine ihmissuhdekuvioineen oli todella löysää katseltavaa, kun itse pääidea jäi jotenkin taustalle.
Muutenkin juonen epäloogisuudet paikoin olivat kohtalaisen ärsyttäviä.
Vähän samat fiilikset. Ensimmäiset 4 jaksoa toimivat todella hyvin, mutta sitten alkoi vähän sakkaamaan. Osin kyllä ymmärrettävästikin, kun alun mysteerin avauksesta siirryttiin paljastuneeseen uhkaan vastaamiseen, ja kaikenlainen tiedepuoli joutuu tuossa tietenkin koville, kun tulevaisuuden tekniikoita väännetään. Mutta kyllä mä scifissä osaan olla suvaitsevainen noissa, kun katson niin mennään sen "universumin" säännöillä.
Yksittäisenä kohtauksena Judgment Dayn viipalointi meni silti vähän tunteisiin, olipahan typerästi toteutettu se. Lopputulos tavallaan se mikä pitikin, eli nanokuituverkko viipaloi sen laivan ihmisineen, mutta prosessin kuluessa oli jos jonkinlaista epäloogisuutta: Välillä oli verkon sijaan vain yksittäinen kuitu halkomassa ihmisiä ja esineitä tietyllä tasolla(siis korkeussuunnassa), ja huippuna se kuitu, joka viipaloi vain seinällä roikkuvia lasten paperitöitä ja kelloja, mutta itse seinät esimerkiksi säilyivät ehjänä. Ja sitten kun se teräskolossi lopulta menee romukasaksi, niin Manson löytyy sieltä vaivatta tunnistettavassa muodossa. Olisi nyt kirjoitettu vaikka jotenkin, että saa ennen kuolemaansa sen levyn(tai itsensäkin mukana) viskattua veteen, josta scubat naaraa.
Mutta piti tuo nyt otteessaan loppuun asti, vaikka pieni pettymys valtasikin, kun ymmärsin, ettei ole minisarja vaan to be continued. En ollut siis lukenut kirjoja tai mitään muutakaan tästä etukäteen, eli ei ollut tietoa. Tuntuu kuitenkin pätevän tähän sama kuin moneen muuhunkin, että tarinan saisi kerrottua parhaiten minisarjaformaatissa.